Stefan Hadjov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ТД100 - ремонт глава и основен ремонт - завършен
Collapse
X
-
Нека пак да кажа две думи.На първа страница от тази тема колегата е снимал когато е разглобявал.Нека и други да обърнат внимание на снимката с главата на която ЯСНО се вижда че бренера остава само и единствено в зоната на буталото и не лежи по никакъв начин върху блока(все пак става въпрос за ТД100).Това че се шлайфа главата заедно с бренера е факт но само тук в България.На никой не му минава през ума че там има износвания и че този бренер е консуматив който трябва да се сменя при такива крупни ремонти.Позволявам си да пиша само за да отговоря на един колега той се сеща вече защо и ме извинете че не съм имал време да изчета всичко по развитието в темата. Успех с ремонта!!!
-
@specialistaКолегата съм аз надявам се.Отговарям ти на възраженията:1.Наистима бренера и главата не са шлайфани едновременно фабрично.Главата фабрично не е шлайфана,а е фрезована.Такава е технологията на изработка.Понеже бренера е от такава стомана направен,че е невъзможно фрезоването му.Може само да се шлайфа с абразив.И за да се вкарат в една равнина главата с бренера,което е задължително,то се прилага обработка само чрез шлайфане.Разбира се при родобни ремонти в BG.2.Бренера не е консуматив.Може двигателя да изкара целия си предполагаем ресурс,без да се налага подмяната му.Налага се подмяна само ако след сваляне на главата при подобен ремонт,aко е спукан в резултат на прегрявания.3.Бренера задължително, със един малък сектор от повърхнината си е притиснат между блока и гарнитурата.Това се вижда и на снимката,за която говориш.Не съм виждал бренер да не е осигурен от изпадане по подобен начин.Ако бренера е изцяло в повърхнината на буталото,то при тези термични натоварвания в главата при работа би изпаднал 100% в цилиндъра.За да си стои там където трябва изцяло се разчита на притиснат от блока.Разгледай на живо разглобен и ще се убедиш,че е така.При модела ТД100 този сектор на притискане е твърде малък и това те заблуждава.Не мога да допусна,че конструкторите на Фиат биха допуснали подобен гаф,бренера да не е осигурен от изпадане.Просто не трябва да се мисли за подобна възможност.
Коментар
-
Колега излишно е да умуваме.Чест и почитания към познаниятати.Аз за жалост нямах възможноста да се образовам достатъчно(да за върша Више),въпреки че някога бях студент,за това когато си позволявам да пиша тук гледам да не греша(безгрешни няма) и да ползвам практическия опит.В практиката си съм се сблъсквал с два вида бренери.Едните се избиват на вън към дюзата,другите навътре към буталото.Стова мисля да прекратя поста си,знам че разбра за какво говоря и за какво се намесих в темата.Между друго,аз си мислех ,че нищо вече не може да ме учуди(инжинерните решения на конструкторите),докато не се сблъсках с едно изълнение на Мазда,така наречиния "Компрекс" на 626. Не възможно мотора да е на 100% читав(компресия,дюзи,помпа,центровка,подгрев) и тя да не ще да запали като е студена нали?Но това е съвсем друга тема на житейските неволи.Приятелю искрено ти завиждам за това че си имал желанието и възможноста да учиш.Нека ме извинят останалите колеги за (лирическото отклонение). Поздрави и успехи с начинанията!!!
Коментар
-
Колеги Стефан Хаджов и Специалиста сцепихте мрака с тази тема.Направете една отделна тема и разкриите почти всичко което няма да ви изяде хляба във вашата работа относно дизела.В тази тема се натъкнах на нови понятия и думи които успях да разбера с малко усилия.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
А тая оферта за новите двигатели е страхотна. Не че ме бодат 1200 евро през джоба, нито пък имам нужда от нов мотор. Засега моя си е добре, но пък е примамливо някъкси, като го гледаш на снимката новичък и то за малко пари. Но мисля все пак че тая оферта не е за единична бройка а за количество. После като гледам ги няма доста консумативи по него , като ремъчни шайби съединител с маховик всмукател и изпускател и мн др. Не ама на стар панталон нова риза не върви и така...
Fiat Marea TD100
Коментар
-
Разбира се,че разбрах за какво става въпрос и чест и почитания към твоите натрупани практически познания.Но откровено казано,досега не съм се сблъсквал с бренери,които се изваждат в посока дюзите.И за това ми се стори невероятно да няма осигуровка против придвижване в посока буталото.За това беше и моето възражение,за което ти се извинявам.Ако при ТД100 случая е такъв те разбрах напълно и си прав.Наистина има и невероятни инженерни решения,въпреки че сложноста им не всеки път е оправдана.Поздрави от мен!specialista написа:Колега излишно е да умуваме.Чест и почитания към познаниятати.Аз за жалост нямах възможноста да се образовам достатъчно(да за върша Више),въпреки че някога бях студент,за това когато си позволявам да пиша тук гледам да не греша(безгрешни няма) и да ползвам практическия опит.В практиката си съм се сблъсквал с два вида бренери.Едните се избиват на вън към дюзата,другите навътре към буталото.Стова мисля да прекратя поста си,знам че разбра за какво говоря и за какво се намесих в темата.Между друго,аз си мислех ,че нищо вече не може да ме учуди(инжинерните решения на конструкторите),докато не се сблъсках с едно изълнение на Мазда,така наречиния "Компрекс" на 626. Не възможно мотора да е на 100% читав(компресия,дюзи,помпа,центровка,подгрев) и тя да не ще да запали като е студена нали?Но това е съвсем друга тема на житейските неволи.Приятелю искрено ти завиждам за това че си имал желанието и възможноста да учиш.Нека ме извинят останалите колеги за (лирическото отклонение). Поздрави и успехи с начинанията!!!
Коментар
-
Колега Tornado,чрез моите постове до сега,мисля че съм доказъл многократно че последното нещо което би ме притеснило е,че някой би ми изял хляба,както се изразяваш.Никога не съм имал подобни притеснения и не бих имал и за в бъдеще.Винаги съм се стремял да изказвам всичко което знам по възникнали проблеми без подобни притеснения,въпреки че това понякога не се харесва на някои колеги видно от реакциите им.Tornado написа:Колеги Стефан Хаджов и Специалиста сцепихте мрака с тази тема.Направете една отделна тема и разкриите почти всичко което няма да ви изяде хляба във вашата работа относно дизела.В тази тема се натъкнах на нови понятия и думи които успях да разбера с малко усилия.
Коментар
-
Извинявам се за отклонението и може би за тъпия въпрос, ама той колегата ще ми прости
...Искам да попитам какво значи "да ти почукват клапани" и какво точно се случва с тях в случай, че наистина чукат
...Още един път се извинявам за тъпия въпрос, обаче съм го чувал много пъти и ми е интересно какво означава.
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Колега виждам че си с ТД 100 и от факта че си с дизелов мотор па макар и перфектен според мен е доста трудно да се сложи диагноза чукане в клапаните.Все пак това чукане за което говориш е характерно тогава когато има хлабина междуклапан и гърбица на вала(или кобилица)над определените норми. При ТД100 клапаните са с регулируема хлабина с пулове там се наблюдава по скоро обратния ефект,а именно с течение на работата хлабината намаля и това е в резултат на износване на уплътняващите повърхности на самия клапан(потъва в леглото си). Съветвам всички собственици на ТД100 а също и на останалите модели които са с тази система за реглаж да си проверят и коригират хлабината на клапаните при нужда.Имал съм случай при който губи компресия на два цилиндъра от това.Geraka написа:Извинявам се за отклонението и може би за тъпия въпрос, ама той колегата ще ми прости
...Искам да попитам какво значи "да ти почукват клапани" и какво точно се случва с тях в случай, че наистина чукат
...Още един път се извинявам за тъпия въпрос, обаче съм го чувал много пъти и ми е интересно какво означава.
Коментар
-
Но откровено казано,досега не съм се сблъсквал с бренери,които се изваждат в посока дюзите.Всички стари мерцедеси.Там хурката е голяма , трябват доста специални инструменти. Нека спрем вече и без това сме в страни от основната тема а и май трудно ни разбират останали те. Поздрави и успехи!!!
Коментар
-
Ще използвам случая да попитам. какви са предписаните хлабини за клапаните на тоя двигател и има ли указана температура от производителя за проверка, че като затрябва да не се ровя и да ги търся.specialista написа:Колега виждам че си с ТД 100 и от факта че си с дизелов мотор па макар и перфектен според мен е доста трудно да се сложи диагноза чукане в клапаните.Все пак това чукане за което говориш е характерно тогава когато има хлабина междуклапан и гърбица на вала(или кобилица)над определените норми. При ТД100 клапаните са с регулируема хлабина с пулове там се наблюдава по скоро обратния ефект,а именно с течение на работата хлабината намаля и това е в резултат на износване на уплътняващите повърхности на самия клапан(потъва в леглото си). Съветвам всички собственици на ТД100 а също и на останалите модели които са с тази система за реглаж да си проверят и коригират хлабината на клапаните при нужда.Имал съм случай при който губи компресия на два цилиндъра от това.Geraka написа:Извинявам се за отклонението и може би за тъпия въпрос, ама той колегата ще ми прости
...Искам да попитам какво значи "да ти почукват клапани" и какво точно се случва с тях в случай, че наистина чукат
...Още един път се извинявам за тъпия въпрос, обаче съм го чувал много пъти и ми е интересно какво означава.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар