@Stefan Hadjov След тримесечен бан заради един пле.ивец дето не може да различи шпилки от болтове,но си позволява да дава компетентни мнения,за всичко свързано с автомобила се убедих напълно,че писането във кой и да е форум се преиначава,неправилно разбира,недоразбира и т.н.Ти лично колега Хаджов отрече и анатемоса ремапа,но лично на моя трофей съм БЕЗКРАЙНО ДОВОЛЕН.Един два пъти си позволих да цитирам литература,която съм събирал от 1974г(т.е от тези години съм я конфискувал от баща ми :P,но от по-нови години преди навлизането на интернетсъм разчитал предимно на нея поне за моето лично ограмотяване.Помниш ли цитата за килограмите,които действат на основните лагери на бензинов и дизелов двигател? Ти опита да обясниш поне че това е така,спор няма,но си личеше високомерното ти отношение,че едва ли не само ти имаш или може да имаш(разбираш материята) на това ниво да речем.Сега по-темата за главата знаеш,че винаги се прави шлайф(пуска се вятър)поне да се изравнят старите остатъци...оп май пак неправилно се изразих и ще опонираш да се отстранят айде така да го кажа малките пукнатини(сърца,неравности)незнам още колко думи да използувам за да бъда правилно разбран.След около три такива вятъра или един по сериозен шлайф под сериозен разбирам за дизел минимум 2 (две)стотни от милиметъра се взема под внимание,че във крайно високи обороти(по твоите разбирания над 3000 об/м нали толкоз приемаш ти за високо за дизелов мотор :P ,но аз ти ги казавам до прекъсвач или около 5200-5300 оборота поне на мойте кошери все там са изключвали регулаторите :P без на автобуса,който изключваше на 2100 об/м и след ремонта на помпата(лично аз си я въртях на стенда в Нефтозавода си я направих на 2600 об/м да изключва като запазих цикловата порция на около 16 куб/см.Другия кош на,който е изключвал регулатора под 5200-5300 оборота е Пежото Боксер дето карам в момента и при него изключва на точно 4100-4200 об/м по оборотомер на таблото.Та ти както знаеш уважаеми колега Хаджов практиката при дизеловите двигатели е да се създават дългоходови,с цел по-добър въртящ момент.Има една много полезна книга учебник "Динамика и трептения на ДВГ"-Държавно издателство техника-София,1986г със автор доц.к.т.н инж.Венелин Севастакиев Стоянов,която съм абсолютно сигурен,че не си чел е описано за различни видове сили пораждащи се в частите на ДВГ.Примерно в коляновите валове на опън,на огъване причинено от газовите сили,инерционни сили,сили причинени от възвратно-постъпателното движение на буталото,когато скоростта му е най-голяма в средата на цилиндъра и неговата скорост е НУЛА(0) когато е в ГМТ и в ДМТ.За пример само,ще дам двигател на обикновенна Жигулка със диаметър на цилиндъра 76мм и ход на буталото 66мм при максималните обороти,поне по които дава производителя 5600 об/м буталото прави 60 да ШЕСТДЕСЕТ хода между мъртвите точки
.Не мога да си представя,колко е правило на моята Лада 1600 като си представя,че нейния мотор е почти каре 79/80.Надявам се знаеш на кой мотор казват каре.Та за който незнае поне тези котори Ладите нямаха прекъсвачи и моята лично съм я изпържвал на първа скорост с 80км/ч при показания на оборотомера 7950-8000 оборота
и успя само за две-три секунди в тез обороти да хвърли ремъка на водната помпа :D .Това колега Хаджов ти го казвам само по повод понеже ти си изключителен математик,а аз не мога да скрия математиката никога не ми е била силната страна,поне що се отнася до тези изчисления,които те моля да направиш,а именно на колко микрона от буталото аджеба,ще се окаже буталото клапаните при зверските 5200-5300 об/м,напълно загрял двигател т.е удължени макар и с малко клапани и бутала топлинно и инерционна сила удължила биелата(мотовилката) при тези обороти и да изчислиш дали както казваш ТИ ако сложим нормална не ремонтна гарнитура няма да се получи макар и съвсем леко почукване на клапаните в буталата,което повярвай ми поне аз мога да различа със слуха си.Сега знам,че ще изкараш от сто(100)кладенеца вода и ще почнеш да ги разпъваш едни,като първото,което ще ми кажеш е че на никой не са необходими тези обороти то дизела издиша след 3000 об/м и такива от рода ма ,аз все пак да те попитам като едно тука безкрайно светило у форума
их ма.а му защо няма емотиконка като в другите форуми дето се покланя,ма много ни е беден форума от към емотиконки
.Модератора да не раздава само банове ми да помисли за пълния набор ЕМОТИКОНКИ
и ако има някоя с плешива глава лично да я подари на онзи дето агитира всички да си слагат гърнетата на колите







Коментар