Здравейте колеги, какво масло ще ми препоръчате, 5W-40 или 5W-30 за зимно каране.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
5W-40 или 5W-30?
Collapse
X
-
Re: за маслото
кроко61 написа:Здравейте колеги Моята практика от 15 годишното каране на дизели е-маслото на минимума и разход почти нула
аферим, машала, ашкусум....и според теб износванете на двигателя е се едно и при мин. и при макс. а какво става, когато влизаш в завой, или се дивижиш по наклон, маслото отива в единия край на картера, а когато е малко не знам.....
--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
Моята харчи. Тогава какво ще ме посъветвате. Ще ходя в Норвегия и там със сигурност ще е -35 градуса. Какво масло да сложа? Чувал съм от колеги, че полусинтетиката там става като грес от студа. По характеристики от завода за студен климат препоръчват 5W-30, а 10W-40 полусинтетика за умерен климат. т.е. май нямам много избор.MartoModev написа:На колко км.са ви колите та ги карате с 5W-40 или 5W-30 ?После 1000 теми гори масло,харчи,тече.Не че се заяждам ама гледайте по реално де.
Фиат Брава 1.9 JTD 105 99'
Коментар
-
Един въпрос: при какво налягане работи смазочната система? За студен старт мисля, че 5W30-40 е по-добре от 10W40.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Добре и според мен качествата на маслата най-ясно се проявяват при работа над и под тази нормална работна температура на двигателя. Т.е. вискозитета на маслото именно в този режим на работа е еднакъв или в пренебрежимо малки граници...или греша? Говоря за 10W40 и 5W30 примерно.ogi28b написа:при 100 градуса по целзий - от 3.4 до 4.9 бараПежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Re: за маслото
А не мислиш ли, че някой го е предвидил това лашкане. Щом е между мин и макс си ОК на 100%. Освен това всичко се смята със запас, така че и малко под минимума няма да ти окаже съществено влияние.van_dal написа:кроко61 написа:Здравейте колеги Моята практика от 15 годишното каране на дизели е-маслото на минимума и разход почти нула
аферим, машала, ашкусум....и според теб износванете на двигателя е се едно и при мин. и при макс. а какво става, когато влизаш в завой, или се дивижиш по наклон, маслото отива в единия край на картера, а когато е малко не знам.....
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар