Прави се на ВАГините с големи турбини по МАП, на ’талянките последно нямаше инфо дали може, сега не съм следил, щото не ме интересува.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Аз писах нещо, ама не четеш . Може без дебитомер, ламбда сонда (при бензинките) ЕГР, катализаор ... може :D Като махнеш скапан дебитомер или ламбда сонда, или и двете, като махнеш и ЕГР-а, да няма проблем, върви. Що не си купиш един Москвич и да му сложиш едно перкинсче - няма еку няма дявол. И акумулатор не ти трябва, буташ палиш и бегашjimi69 написа:когато махна дебитомера, ще ти направя видео клип закачена на компа , за да ти покажа , че може без промяна в режима на мотора и разхода, вече много хора са без дебитомери (софтуерно). Просто няма да е скоро щото все още си бачка.Прави се да мери налягането на въздуха, не дебит, така,че ще си спестя 250 кинта за дебитомер ако спре.Не затапих ЕГР поради няква причина, просто ей така реших да го запуша, то се оказа, че колата е по добре в тва състояние.Интересува ме, колата ми да върви, не ме интересува вредни емисии, глобално затопляне и такива, щото аз света няма да го променя, като си хвърля картерните газове на земята.Dido_Lyubenov написа:Дебитомера играе роля и за горивоподаването, така че ако имаш проблем с дебитомера, затапването на ЕГР не го решава. Особено при JTD моторите. В моя случай беше проблемен дебитомера, но той не е единсвения датчик определящ работата на ЕГР, така че сам си решавай, как да постъпиш, само не ми трови въздуха.jimi69 написа:Колега , аз пък искам да ти кажа, че колата след затапен ЕГР не само , че стана по тиха ами се подобри динамиката в малките обороти
Направо махнах тръбата от ЕГР към колектора и сложих 2 ламарини от ляво и дясно за по сигурно.И искам да ти кажа, че въобще не бих си сменил дебитомера, след, като има варянт да се изключи софтуерно , и по евтино и вечно решение.Не ме питайте как става, знам 100% че става. Всеки който прави РЕМАП трябва да знае как става 
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
защо да си купя москвич, след, като мойта кола мога да направя Москвич :DDido_Lyubenov написа:Аз писах нещо, ама не четеш . Може без дебитомер, ламбда сонда (при бензинките) ЕГР, катализаор ... може :D Като махнеш скапан дебитомер или ламбда сонда, или и двете, като махнеш и ЕГР-а, да няма проблем, върви. Що не си купиш един Москвич и да му сложиш едно перкинсче - няма еку няма дявол. И акумулатор не ти трябва, буташ палиш и бегашjimi69 написа:когато махна дебитомера, ще ти направя видео клип закачена на компа , за да ти покажа , че може без промяна в режима на мотора и разхода, вече много хора са без дебитомери (софтуерно). Просто няма да е скоро щото все още си бачка.Прави се да мери налягането на въздуха, не дебит, така,че ще си спестя 250 кинта за дебитомер ако спре.Не затапих ЕГР поради няква причина, просто ей така реших да го запуша, то се оказа, че колата е по добре в тва състояние.Интересува ме, колата ми да върви, не ме интересува вредни емисии, глобално затопляне и такива, щото аз света няма да го променя, като си хвърля картерните газове на земята.Dido_Lyubenov написа:Дебитомера играе роля и за горивоподаването, така че ако имаш проблем с дебитомера, затапването на ЕГР не го решава. Особено при JTD моторите. В моя случай беше проблемен дебитомера, но той не е единсвения датчик определящ работата на ЕГР, така че сам си решавай, как да постъпиш, само не ми трови въздуха.jimi69 написа:Колега , аз пък искам да ти кажа, че колата след затапен ЕГР не само , че стана по тиха ами се подобри динамиката в малките обороти
Направо махнах тръбата от ЕГР към колектора и сложих 2 ламарини от ляво и дясно за по сигурно.И искам да ти кажа, че въобще не бих си сменил дебитомера, след, като има варянт да се изключи софтуерно , и по евтино и вечно решение.Не ме питайте как става, знам 100% че става. Всеки който прави РЕМАП трябва да знае как става 

Коментар
-
E, не може да си правиш гаргара с ФИАТ !
Въпреки че и на Москвич съм малко фен ... ама той носи. И тухли носи и цемент носи ...Като си махнеш скапания дебитомер, при всички положения колата ще е по-добре, защото ще работи със зададени параметри в ЕКУ, които ще са със сигурност по-близо до реалните, отколкото тези от дефектния дебитомер. Но ако сложиш нов, ще е още по-добре. Това важи и за ламбда сондата при бензинките - със скапана сонда не върви, ама ич биля, като я махнеш литва. Ама като сложиш нова - още по-добре. Само да не си мислиш, че дебитомера може да е единствения виновник за лошата работа на ЕГР-а. Има и други заподозрени.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Баси от една система за рециклиране на саждите се метнахте на системата за мерене на обема входящ въздух. Общо взето - нямат нищо общо. Всеки, който си маха EGR-а го прави защото е запецнал постоянно отворен и пълни системата постоянно с изгорели газове. Разликите са огромни, а и всеки, включително Emzo ще Ви каже, че едното работи постоянно (дебитомер), а другото работи, когато му укаже контролера, ако електро-вакуумният клапан е изряден и самата "гъба" не е физически спекла. Аз отстраних моят EGR просто защото клапанът не работеше, а самата гъба беше запекла в затворено състояние - т.е. не ми е пълнел пречистеният от филтъра въздух със сажди. В момент в който имам повече време, нерви и пари може да си възстановя системата към заводска такава и да направя надлежни тестове - кога и как е по-добре. За момента не откривам нито подобрение нито влошаване на функциите на двигателя.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Имат,имат и то доста общо,особено в някои режими на двигателя.Проблема е разискван по друг повод и не ми се обяснява отново.П.С.Не за рециклиране на саждите,а за рециклиране на азотния окис в изпускателните газове.За рециклиране на саждите се използва друга система.jenshen73 написа:Баси от една система за рециклиране на саждите се метнахте на системата за мерене на обема входящ въздух. Общо взето - нямат нищо общо..
Коментар
-
Ех ма.. му ! Дадох пример от личен опит, при който проблема беше в дебитомера, и как се отразява затапването на ЕГР в подобни случаи, преди и след смяна в МОЯ случай, на дебитомера. Имат общо, но не е толкова свързано с текущата тема.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Хаджов, ако ми посочиш кое е умното в EGR, че да отсява сажди от некъв си ОКИС - ще те черпя в най-скъпата кръчма у селото в което си се родил. Обещавам.Stefan Hadjov написа:Имат,имат и то доста общо,особено в някои режими на двигателя.Проблема е разискван по друг повод и не ми се обяснява отново.П.С.Не за рециклиране на саждите,а за рециклиране на азотния окис в изпускателните газове.За рециклиране на саждите се използва друга система.jenshen73 написа:Баси от една система за рециклиране на саждите се метнахте на системата за мерене на обема входящ въздух. Общо взето - нямат нищо общо..Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Сега гаранция, че ще скочат повечето колеги срещу това което ще кажа, но въпреки всичко ...За най-правилното горене е необходима точна пропорция кислород/въглеводород. Да, дизела гори добре и с голям излишък на кислород - така е ! Но за да има правилно горене, да се образува определена температура в горивната камера и изгорелите газове да излизат от изпускателната система с температура, непозволяваща бързото кондензиране и образуване големи количества киселини, основно азотна и сярана киселина, тази пропорция трябва да е оптимизирана. Сигурно много от Вас си мислят, че ТЕЦ -овете и други съществуващи и вече несъществуващи предприятия, не са задължени от край време да спазват едни такива норми - заблуждавате се ! Работил съм 8 години като огняр на котли с високо налягане, и имам доста понятие относно изискванията за екология, които се налагат. Дори при мдернизирането на цеха, поставиха ламбда сонди на димоходите, за корекция на горивния процес, с цел по-ниски нива на вредните емисии при изгарянето на метан. ЕГР системата прави точно това при дизеловия ДВГ - коригира притока на кислород, спрямо подаваното гориво, с което значиелно се подобрява горивния процес, което води до намаляване на вредните емисии, в това число и саждоотделянето. Саждите, както предполагам повечето знаят - горят. Защо - защото това е въглерод който не е окислен, тоест не е изгорял. Кога се получава - при липса на достатъчно кислород или недостигане на оптималната температура в горивната камера, необходима за пълното изгаряне на въглеводородите - в случая дизеловото гориво. С помоща на датчиците по ДВГ, ЕКУ получава информация за посъпващите гориво и въздух, за натоварването на ДВГ , температурата на ДВГ и на базата на зададени пропорции гориво/въздух за различните режими на работа на ДВГ с помоща на ЕГР клапана коригира притока на свеж въздух към цилиндрите, с цел постигане на пълното изгаряне на горивото. За да се получи това обаче, е необходима и корекция на момента на впръскване (аванса ) за досигане на оптимални параметри на горивния процес и намаляване на голичеството не изгоряло гориво, или преместването на част от горивния процес в изпускателната система. В крайна сметка, ЕГР не е нещо дето просто е уж за екология. Тази система върши много повече работа, но за да работи правилно, трябва ЕКУ да получава вярна информация от датчиците.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
При активен ЕГР отделянето на сажди е увеличено. Няма как да се намали. А и сам си го написал. Не си самопротиворечи.
Реално далаверата от него е намаляването на NO-x. Това май е писано в тази тема. И това е главната идея. Всичко друго са странични ефекти
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Прочети поста след твоя на Dido_Lyubenov и ако го разбереш ще ти стане ясно.Доста добре го е описъл.Аз,родителите ми и техните родители сме раждани в София.Така че доста скъпо ще ти бъде черпенето в най скъпата кръчма.jenshen73 написа:Хаджов, ако ми посочиш кое е умното в EGR, че да отсява сажди от некъв си ОКИС - ще те черпя в най-скъпата кръчма у селото в което си се родил. Обещавам.Stefan Hadjov написа:Имат,имат и то доста общо,особено в някои режими на двигателя.Проблема е разискван по друг повод и не ми се обяснява отново.П.С.Не за рециклиране на саждите,а за рециклиране на азотния окис в изпускателните газове.За рециклиране на саждите се използва друга система.jenshen73 написа:Баси от една система за рециклиране на саждите се метнахте на системата за мерене на обема входящ въздух. Общо взето - нямат нищо общо..
Коментар
-
От цялото словоблудство на огняря Любенов разбрах, че ако в двигателя влиза по-малко кислород той ще се окислява по-малко, но не прочетох как EGR системата филтрира окисите от саждите/димът. С други думи, поне според Любенов - ако си махна турбината - двигателят ми ще се чувства по-добре, ще изгаря по-добре горивната смес и едва ли не проектантите са направили грешка, като са сложили система за нагнетяване, охлаждане и пречистване на входящият въздух. Допълнително това, което ТИ и Любенов пропускате е, че EGR НЕ работи постоянно, а само в определени режими на двигателя - тъй, че за какво спомага или не EGR освен за "екология" не е меродавно спрямо вашите твърдения.Stefan Hadjov написа:Прочети поста след твоя на Dido_Lyubenov и ако го разбереш ще ти стане ясно.Доста добре го е описъл.Аз,родителите ми и техните родители сме раждани в София.Така че доста скъпо ще ти бъде черпенето в най скъпата кръчма.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар