Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Почистване на интеркулера?...Мисията изпълнена + СНИМКИ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Geraka написа:
    Еми според мен си играе същата роля...Даже е по-скъп от на JTD-тата, но ако някой знае кака точно е разликата работата им да каже.
    При 1,9ЖТД дебитомера измерва количеството засмукан въздух от двгателя и въз основа на данните му/и данни от още някои сензори/ контролера определя количеатвото на шприцвано гориво през дюзите и предварението им.При 1,9ТД също измерва количеството въздух,но въз основа на данните му контролера определя само предварението на шприца.Количеството гориво в този случай се определя по чисто механичен начин от роторната му гориворазпределителна помпа Лукас.Също участва и във функцията на системата ЕЖР.

    Коментар


      #32
      Това за предварението ми е отбягнало и си мисля ,че ми помогна да си открия проблема ! Парадокса при мен е , че съм ходил в сервиз на Фиат в Франция и там първия път ми заявиха категорично ,че нямам дебитомер на второто ми ходене там след настояване да ми закачат колата за компютъра да видим дали има грешки показа точно дебитомер ! Искаха ми 300 евро за нов Сори за спама иначе поздравления за това което направи с интекулера даваш добър пример за подръжка на двигателят !
      Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
      Škoda Fabia / 1.9 TDI /

      Коментар


        #33
        Аз пък се надявам да помогна с инструкции по свалянето на бронята, щом ще се налага (взето от Brava/o Service Manual):1. Вдигнете предния капак и развийте болтовете които фиксират бронята за гредата. (Показани са със стрелка) 2. Развийте тия болтове дето са показани на снимка 23. С инструмент 1878077000 ( ) откачете фиксиращата щипка, която е показана на снимка 3. и махнете това там дето е като решетка, не му знам заглавието.4. Развийте болтовете които фиксират бронята за калниците. 5. Развийте долните болтове показани със стрелка на снимка 5. Предполага се вече бронята може да излезе и достъпът до интеркулера да е открит. Ако имате фарове за мъгла - преценете дали ще стане само с откачане на буксите, или ще трябва цялото фарче да се свали. Имайте предвид и евентуални пръскалки за фарове и тяхното свързване.Сглобяването става в обратен ред!
        Прикачени файлове

        Коментар


          #34
          Така като гледам няма да е много трудно да се свали бронията...По въпроса с халогените при мен са откачени само буксите и бронията е свалена заедно с халогените.Очаквам с нетърпение да стане колата да видя дали ще има разлика във вървенето....Поне външно ще има голяма разлика :D
          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

          Коментар


            #35
            Мисля че, аз бях дал тая идея по отношение на почистването на кулера, в друга тема преди 2-3 месеца. Още тогава се коментира че за пробек от над 100 - 150 000 км. кулера има нужда от подобна профилактика.(благодарности на Стефан Хаджов за съветите които ми даде там!) Аз го бях направил с кореселин, но при мен не се отдели много мръсотия. Излезе си малко почерняла течност и това е.(Все повече се убеждавам, че съм случил на двигател). По отношение на ефекта обаче няма какво да се спори. Чист кулер- добро охлаждане на загретия вследствие на згъстяване въздух от турбината и от там повече мощ. Инжинерите затова и са го предвидили, т.е. да охлажда загретият въздух от нагнетяването и в следствие на това - по добро пълнене. Темата е стара откакто е изобретено турбото. С какво ще си го чистите е проблем на самите вас. Както казах с кореселин не излезе кой знае какво от там, но пък при моя мотор, въздуховода на постъпващия въздух в кулера, не бе кой знае колко замърсен, така че е по добре да проверите първо там, преди да започнете процедурата. Тя не е от най леките, защото без сваляне на бронята едва ли бихте се справили. Освен ако не сте като оня гинеколог, който си направил основен ремонт на двигателя - през ауспуха! Ако ще започвате обаче всичко това, то по добре се заредете с повече амбиция и почистете всички въздуховоди както и всмукателната тръба и най вече всмукателния колектор и отворите на постъпващия въздух в самата глава. Последната не се сваля а се почиства на място и после с прахосмукачка се изсмукват частиците от нагара. Не ползвайте тая от дома си, (поискайте прахосмукачка от съседката)защото аз после си имах семейни проблеми. Става и със сгъстен въздух но е важно всмукателния клапан на почиствания сектор да е в затворено положение, за да не попаднат твърди частици нагар в горивната камера!!! Много е важно да се почисти и малкия щуцер на всмукателния колетор който подава налягане-информация, посредством гумено маркуче към помпата за да се подаде повече гориво при по голяма компресия от турбото!(TD100)! Надявам се да съм бил полезен, защото после ще се радвате на изкривените физиономий на изоставащите зад вас колеги!
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #36
              Болтчетата, които са на снимка 4 са на много гадно място.
              FIAT Bravo JTD GT '99

              Коментар


                #37
                Еми аз заедно с кулера почистих и двете тръби - от турбото до кулера и от кулера до всмукателния колектор....Знаех, че за да е пълен ефекта трябва да се изчисти и колектора, обаче аз се наемам да го правя сам И въпреки, че имаше масло по тръбите и в кулера и от моя не излязоха кой знае какви буклуци...първия път излезе малко по-тъмна течност - най-вероятно от маслото, а при повторното наливане с корисилин почти нищо не излезе.А за болчетата на кулера - вчрно са на доста кофти място...без сваляне на бронията би било почти невъзможно.
                Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                Коментар


                  #38
                  Имам една молба,към всички. На моята Марея ТД100, пластмасовият въздуховод или дифузор (не знам как точно се нарича технически) който насочва въздуха към кулера е счупен и половината липсва. Ако някой има идея откъде може да се намери да бий камбаните. Тук във Варна при италианеца му искат 75 лв. което си е чисто и просто финнасово изнасилване за подобна пластмаса. Ако и някой има снимки на свален и здрав такъв моля да ги качи тук. Мисля че бих могъл да го моделирам и възтановя. По горната скица която е посочена не отговаря точно на оригинала. Ще съм ви благодарен!
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар


                    #39
                    Stefan Hadjov написа:
                    Geraka написа:
                    Еми за сега не съм се засилил да правя нещо по турбината...След като взема колата от бояджията съм замислил да почистя дебитометъра и да махна катализатора...Катализатора понеже колата доста пуши и си мисля, че одавна се е задръстил и еда ли има ефект от него...по-скоро само пречи на колата.Още повече, че колата и до сега си вървеше доста прилично...До сега съм карал още една с такъв двигател и в още една съм се возил, но и двете не вървяха, като моята. Така че мисля, че е рано за ремонт на турбото.
                    Колега,два съвета от мене:1.Преди да пристъпиш към чистене на дебитомера първо го измери дали работи коректно и ако установиш отклонения от елект.стойности които ще ти даде тогава го чисти.Много често след чистене резултатите са по лоши.Има цяла тема как се измерва дебитомера.Ако го чистиш,направи го само със згъстен въздух.Разбрах,че разполагаш с компресор.2.Защо ще махаш катализатора след като твърдиш че двигателя ти работи много добре,сравняван с други подобни.Мит е че след махане на катализатора колата върви по добре.Само може да ти нарасне консумацията и да стане по-шумна.Недей да подценяваш конструкторите от Торино.
                    Бухахахха батка Стефан Хаджов и тук не можах сЪ въздържа и да не окендзам и таз тема,но то е породено това мое чувство от поредното ти грешно изказване.Ако ще и на чисто нов двигател слизащ от конвейра и още незапален му махнем катализатора той би имал поне с една конска сила повече от събрата му с такъв,но пък забравих че ти отричаш и все Дино тестове на тоз свят и туй нема как да го установим.Все едно на теб да ти сложа айде и по едра мрежа на гъзЪ :D и ти да се пофалиш тука у форума,че акаш по-добре и по-освободен някакси.) Това разбира се физчески няма как да стане освен,ако заживеем на друга планета и там не важат някои наши закони.Според теб пък,аз като му махнах не само катализатора ми и всички гърнета от край до край и сега съм с права тръба,трябва да ми гори около 10/100км особенно след Мап-чето което ти толко много уважаваш Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 За сведение,нито ми е нараснала консумацията,нито ми е станала драстично по-шумна.Пък ако още един път споменеш конструктор от Торино(за кой ли път вече) моем си помислим сериозно по въпроса дали някой от тях не ти е направил хубавото п.с По темата..Хубаво е колега това което си направил с кулера още повече на разглобена кола ти е било значително по-лесно.Обаче сложи всичко така покарай около седмица-две.После махни ката,а ако ти пука повече за колата ти,а не за некой изкукал съсед дето те следи по кое време на ноща шЪ се прибереш махни и едно гърненце и сложи права тръба на нейно място.После задължително пиши тука във форума как я усещаш да върви повече.След интервенцията с кулера или със кат-а и гърнето евентуално.Залагам си главата за второто,но все пак требе и до някой от Торино да сЪ допитаме
                    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                    Коментар


                      #40
                      itan75... понеже знам, че много се кефиш да ти опонирам реших да напиша два реда! Двигателят акита ли произвежда, или изгорели газове? В този ред на мисли, ако взема една мрежа, сложа си я на задника и ти пръдна, дали няма да ти замирише?
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #41
                        Itam, или си itan75, не знам как се водиш.Много ме дразни нещо правописа ти на технически-то, ти изразяване. Странен начин да опонираш и бих казал че познанията ти са, почти като за във - Това го знае всяко хлапе! Аз пък бих ти казал следното и ако не съм прав, ще приема критики. Всеки един сериен автомобил е изчислен и комплектован с необходимите му агрегати така че да осигоряват най сполучливо неговата надежна работа, в продължение на експлоатационният му пробег! Това касае и изпускателната му уредба както и каталитичното устройство, което е необходимо във връзка с екологичните норми. Бих казал че и самият двигател е съобразен с това, имайки в предвид неговият газоразпределителен механизъм, в отношение на неговите ъгли на отваряне и затваряне на клапаните, казано по просто. Не случайно ако си забелязал два еднакви на пръв поглед двигателя, имат различна мощност само въз основа на промяна в газоразпределителния механизъм и в негова частност ъгловото отклонение на гърбиците на разпределителния вал. Или тази материя ти е чужда и ти вследствие на това си мислеш че като махнеш това и онова по изпускателната уредба ще хванеш господ за ..... (бицепса) Т.Е. че ще имаш повече мощност! Аз със сигорност мога да ти заявя че като се проектира един съвременен мотор на определени условия на работа, в това се взима и в предвид и много други фактори,както и средата където ще се експлоатира. В това се прибягва и до известни трикове,като това да се променя ъгловото разпределение на газорапределителният механизъм,във връзка с новите изисквания, като се отчита и съпротивлението на катализатора в изпускателната уредба. Както и да ти го обясня трябва да разбираш че самият мотор е съобразен на работа с определено съпротивление от страна на изпускателната уредба и катализатор и ако се премахне бих ти казал че това би довело до непълно изгаряне на работната смес в цилиндъра. Не знам как с по прости думи да ти го обясня но в нашия случай е грешно да се мисли че ако съкратиш това и онова след мотора ще имаш повече мощност. Това е вече остаряло понятие мисля, и съвременните двигатели са конструирани и съобразени с условията на средата в които ще работят заедно с тая пустата и изпускателна уредба. Иначе ако ще си на състезания то най добре се консултирай с колегите ТИ от Фиат.Те ще ти обяснят по добре!
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #42
                          И още едно от мен ItaM 75. Ползваш емотиконите в съпричастност с твойте познания и култура на общуване което е нетипично за нас останалите участници тук във форума. Лично мен това ме засяга и не бих се въздаржал да ти кажа следното: Аз не бих те нарекъл чак екологичен нехранимайко но пък на такъв ми приличаш, във връзка с другите ти изказвания, в още една тема тук във форума. В крайна сметка живеем във 21 век и технологията на автомобилостроенето се развива в противоречие с твоите разбирания и отношения към природната среда. Един съвет от мен: По добре иди пиши във форуми от рода на - Аз и моето газоотделяне отколкото да споделяш с нас подобни норми на сравнение във връзка със собственото си устройство на стомашно-чревния си тракт. И в право да си кажа пред всички, то мен за втори път ме дразниш с твое изказване,както споменах и в други теми тук във форума.Обръщам се с молба и към модератора (модераторите) на форума, да се баанват подобни изказвания като тия на ,,колегата" Itan75, който с крайните си нелогични познания върху дадена тема изразява подобни мнения и то с помоща на подобна цензура,визирайки използваните емотикони което говори и за неговото лично его на образован човек! Е поне на такъв, запознат с технологийте в автомобилостроенето!
                          Fiat Marea TD100

                          Коментар


                            #43
                            iuly_vn написа:
                            Itam, или си itan75, не знам как се водиш.Много ме дразни нещо правописа ти на технически-то, ти изразяване. Странен начин да опонираш и бих казал че познанията ти са, почти като за във - Това го знае всяко хлапе! Аз пък бих ти казал следното и ако не съм прав, ще приема критики. Всеки един сериен автомобил е изчислен и комплектован с необходимите му агрегати така че да осигоряват най сполучливо неговата надежна работа, в продължение на експлоатационният му пробег! Това касае и изпускателната му уредба както и каталитичното устройство, което е необходимо във връзка с екологичните норми. Бих казал че и самият двигател е съобразен с това, имайки в предвид неговият газоразпределителен механизъм, в отношение на неговите ъгли на отваряне и затваряне на клапаните, казано по просто. Не случайно ако си забелязал два еднакви на пръв поглед двигателя, имат различна мощност само въз основа на промяна в газоразпределителния механизъм и в негова частност ъгловото отклонение на гърбиците на разпределителния вал. Или тази материя ти е чужда и ти вследствие на това си мислеш че като махнеш това и онова по изпускателната уредба ще хванеш господ за ..... (бицепса) Т.Е. че ще имаш повече мощност! Аз със сигорност мога да ти заявя че като се проектира един съвременен мотор на определени условия на работа, в това се взима и в предвид и много други фактори,както и средата където ще се експлоатира. В това се прибягва и до известни трикове,като това да се променя ъгловото разпределение на газорапределителният механизъм,във връзка с новите изисквания, като се отчита и съпротивлението на катализатора в изпускателната уредба. Както и да ти го обясня трябва да разбираш че самият мотор е съобразен на работа с определено съпротивление от страна на изпускателната уредба и катализатор и ако се премахне бих ти казал че това би довело до непълно изгаряне на работната смес в цилиндъра. Не знам как с по прости думи да ти го обясня но в нашия случай е грешно да се мисли че ако съкратиш това и онова след мотора ще имаш повече мощност. Това е вече остаряло понятие мисля, и съвременните двигатели са конструирани и съобразени с условията на средата в които ще работят заедно с тая пустата и изпускателна уредба. Иначе ако ще си на състезания то най добре се консултирай с колегите ТИ от Фиат.Те ще ти обяснят по добре!
                            Ай намери сЪ още един пробитак дето да си запълвам свободното време :D .Нищо това го очаквах,но за разлика от теб,както и някои други винаги съм обичал да подкрепям голословието си точни числа,защото математиката е точна наука.За фазите на газоразпределение става въпрос в случая и това ми беше първото нещо с което се занимавах като трябваше да се форсира обикновения мотор на Ладичката преди много години и затова дано няма никой нищо против,че цитирам именно данни за Жигулов мотор,но това важи в пълна степен за всички ДВГ."ЗА да се изясни същността на този метод е необходимо да разгледаме обратната задача:как се увеличава(форсира)мощноста на даден бензинов двигател със строго определен ходов обем.Показана е кръговата диаграма на двигател 2101(която няма как никога в живота си да видиш) При него всмукателния клапан започва да се отваря 12* преди ГМТ и се затваря 40* след ДМТ.Продължителноста на отварянето му е 232*от завъртането на коляновия вал.Изпускателния клапан се отваря 42* преди ДМТ и се затваря 10* след ГМТ.Той също стои отворен 232*.При максимална честота на въртене 5600 об/м времето през което е отворен всеки от клапаните е 0.0069 сек(по-малко от 7 хилядни от секундата) При даденото сечение всмукателните и изпускателните клапани времето през което е отворен всмукателния клапан определя какво количество прясна горивна смес,ще постъпи в цилиндъра.При по-нататъшно увеличение на оборотите на коляновия вал,времето през което клапаните са отворени,още повече намалява и двигателят губи от мощността си поради влошеното пълнене на цилиндрите с прясна горивна смес.Ето защо при форсиране на двигателя фазите на газоразпределение се увеличават.На фиг.2 е показана кръговата диаграма (която пак няма как да видиш трол изсипан) на същия двигател предназначен за състезателни цели.Фазите на газорапределение значително са увеличени.Всмукателният клапан е отворен цели 320*,а изпускателният 310*.При 5600об/м времетраенето на отваряне на всмукателния клапан нараства от 0.0069 на 0.0095сек и става почти една стотна от секундата.Увеличената продължителност на отваряне на клапана дава възможност да се увеличи честотата на въртене на коляновия вал на 7000 об/м.При тези обороти клапанът е отворен 0.0076 сек,което е все пак повече отколкото при стандартното изпълнение при значително по-ниски обороти 5600об/м.Благодарение на увеличените фази на газорапределение и на някои незначителни подобрения в хранителната уредба мощноста на двигателя нараства от 62к.с(45.6кВт)при 5600об/м на 110к.с(80.9кВт)при 7000об/м или таз емотиконка не беше на място,а драги ми смехурко.))Но нарастването на мощността не идва даром и освен увеличения разход на гориво работата на празен ход става неустойчива и с прекъсване.Заради това минималните устойчиви обороти трябва да се увеличат 0т 550-600об/м на 1200-1500об/м.Максималният въртящ момент се премества от 3400об/м на 5500-6000об/м и приспособяемостта и еластичноста на мотора се влошават.При движение в града се налага постоянна игра с предавките за да се запази устойчив режим на работа в областа на високите честоти 4000-7000об/м.На фиг 3 е показана кръговата диаграма(която няма как да видиш голословни юзерУ.) но със значително стеснени фази на газоразпределение.Всмукателния клапан се отваря на 5* преди ГМТ и се затваря 10* след ДМТ.Изпускателният клапан се отваря 20* преди ДМТ и се затваря 3* след ГМТ.Продължително на отваряне на двата клапана е съответно 195* и 203*,а припокриването им само 8*.При тези фази на газоразпределение мощноста на двигателя спада на 50к.с(36.8кВт) при 4800об/м За сметка на това максимумът на въртящия момент (чиято абсолътна стойност се запазва)се премества в ниските обороти на коляновия вал..2400-2500об/м и моторът става доста по-приспособяем в граско движение.В заключение мистър месец юЛи Yellow_Flash_Colorz_PDT_15 ...Фазите на газорапределение зависят от профила на гърбиците на разпределителния вал.Следователно преустройството на всеки стандартен двигател в зависимост от това за каква цел,ще се ползва се състои заменяне на разпределителният му вал с друг имащ исканите за целта от нас фази на газоразпределение.Ай стига толко за сега,че ме заболяха пръстите,ако нещо не ти е ясно питай срамно няма :D
                            EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                            Коментар


                              #44
                              Колега, какво общо има отново изказването ти в тази тема с почистването на интеркулера?Гледам цитираш от някъде някакви диаграми, числа.Като гледам нещо числата не ми се връзват където си цитирал. МОГА и да греша, но все пак на пръв поглед без да се задълбочавам не ми се връзва работата. Направи ми твоите сметки, без да цитираш, за да видим къде е грешката Та казваш имаме:1. 5600 оборота на колянов вал2. 232 градуса отваряне на клапан3. 0.0069 време на работа на клапанТа според моите изчисления има някаква грешка:При 5600 оборота на коляновия вал, разпределителния се върти с 2800 об/мин или 46.667 об/секундаЗначи за 1 секунда разпределителния вал прави 46.667 задържания на клапан в работно положение.При 232 градусова диаграма това прави общо взето 64.44% от времето за 1 оборот на вала.Вала 1 оборот го прави за 0.0215 секунди.Като сложим 64.44% от времето му за работа при 232 градусово диаграма в работен режим, това означава, че клапана е отворен приблизително 0.0139 сек.Кой къде греши?
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                #45
                                Itan-e Itan-e. Слушай какво *******, който си тук само да се заяжда. Първата лада си я купих през 1985 година. Две години по късно и правех мотора и бях един от първите конструирали и монтирали оптичен датчик на делкото и калкулатор за изпреварването.Както и нов разпределител с променени диаграми. Тогава ти нали се сещаш къде си бил. По онова време бях настройчик в Завод за дизелови двигатели В. Коларов-Варна. От тогава ми датират и първите работи по ремонти на двг.Работил съм на различни поточни линий и съм могъл да направя мотор от заготовката до монтажния цех. Говоря от заготовката до крайния продукт а не само от готови части! Това включително и настройката на всички металорежещи машини. Знаеш ли какво означава това! Когато аз съм гледал тия диаграми и съм си цапал ръцете ти не си бил влязъл още в майка си. Мразя когато трябва да пиша на мухльовци които едва наскоро са си оцапали гъза с масло!За тая думичка би трябвало да има предупреждение, много винимавай!Моретаротски екип на fiat-bg.org
                                Fiat Marea TD100

                                Коментар

                                Working...
                                X