emzo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
2 чипнати и 2 нечипнати JTD - работни параметри
Collapse
X
-
Нормално да е така,но всички измервания се правят при нормална работна температура на двигателя.Студения режим е частен случай.Някои майстори развиват теорията че компресия на Дизела се мерила на студен двигател,което е абсол.невярно.Аз в такива случаи им задавам въпроса:колко студен -10*,0*,10*,20*-мълчание.Много обичам да се забавлявам с майстори,но съм се зарекъл да не споря с тях,че много са кибретлии.Това разбира се не се отнася за нашия майстор от форума.Него го слагам в друга категория.
-
Това че при студен двигател на празен ход впръскваното гориво е повече е така.При мен при 45 градуса на двигателя горивото ми е 9.Това което ме озадъчава е че при същите условия дебитомера ми дава не 300,не 315 а 500 единици.Това дали е недобре работещ дебитомер не се знае.Иначе си ги вдига до 800 единици(пак на празен ход).Не съм го мерил с мултицет дебиломера.Как ги мушкате тия игли между пиновете само вие си знаете.Я не можем.
А за налягането на турбината при jtd105 моторите-ако ще мап-а да е зверски макс налягането на турбината няма как да е повече от 1.05 бара.Е има как-с бууст контролер и ако някой се навие да си играе с гайката на актуатора на гейта,което ще е голяма грешка според мен.За мен това е голям недостатък при jtd105 моторите.Не ми трябва променлива геометрия на турбото,колкото гейта да се управлява от компа(при jtd100 е така) ама и jtd105 си го бива.Все пак е 1-ва генерация common rail.Поздрави на всички :D
Коментар
-
Разбирачите да се изкажат - няма ли начин да се вдигне малко налягането посредством манипулация на механичният клапан, след ремап за повече гориво разбира се!Не вярвам дебитомера и компа, да режат горивото ТОЧНО, като за 1.05 налягане и НИТО грам повече.....поне 20% има запас във възможностите за мерене на дебитомера....Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Не вярваш, но тъкмо ECU-то го реже.Reptile написа:Разбирачите да се изкажат - няма ли начин да се вдигне малко налягането посредством манипулация на механичният клапан, след ремап за повече гориво разбира се!Не вярвам дебитомера и компа, да режат горивото ТОЧНО, като за 1.05 налягане и НИТО грам повече.....поне 20% има запас във възможностите за мерене на дебитомера....
Коментар
-
Tова са разбирачите е малко грубо.Според характеристиките на турбината - НЕ, не може.Т.е. може, но не ти давам гаранция колко време ще работи.Еее има един спец в Алфа клуба, дето забравих на колко бара си я кара колатаReptile написа:Разбирачите да се изкажат - няма ли начин да се вдигне малко налягането посредством манипулация на механичният клапан, след ремап за повече гориво разбира се!Не вярвам дебитомера и компа, да режат горивото ТОЧНО, като за 1.05 налягане и НИТО грам повече.....поне 20% има запас във възможностите за мерене на дебитомера....
ама той е явно изключение
F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Винаги употребявам "разбирачите" - в добрият смисъл!emzo написа:Tова са разбирачите е малко грубо.Според характеристиките на турбината - НЕ, не може.Т.е. може, но не ти давам гаранция колко време ще работи.Еее има един спец в Алфа клуба, дето забравих на колко бара си я кара колатаReptile написа:Разбирачите да се изкажат - няма ли начин да се вдигне малко налягането посредством манипулация на механичният клапан, след ремап за повече гориво разбира се!Не вярвам дебитомера и компа, да режат горивото ТОЧНО, като за 1.05 налягане и НИТО грам повече.....поне 20% има запас във възможностите за мерене на дебитомера....
ама той е явно изключение
Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Не ме разбра! Не вярвам това да е капацитетът за мерене на дебитомера и това да е капацитетът за управление на ЕКУ-то!Накратко - дебитомера може да мери и повече въздух от колкото е нужен за един бар при този мотор, а ЕКУ-то може да подава и повече гориво. Всичко това, след ремап, разбира се!naskobg написа:Не вярваш, но тъкмо ECU-то го реже.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Да, може, но ще ти трябва друга турбина.Друг е въпроса, че ск. кутия е с макс. 206НмТ.е. само с ремап се изцежда максимума от тази кола.За да не буксува, трябва въртящият момент да се разгръща много плавно, но някак си се губи чара от турбо дизела тогава - лично мнение.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Защо ми е друга турбина, ако мога тази да я "запъна" до 1.2, макар и механично! Каква е разлика с елктронно управялваниете клапани, които биват "запъвани" с ремап до по-високо налягане.....е турбото се товари термично и "предава Богу Дух" по-бързо, нооооо зависи от карането, колко често се ползва "overboost" опцията и въобще кога работи. Може да се надува, само ако газта е на макс....иначе да разтоварва нормално!emzo написа:Да, може, но ще ти трябва друга турбина.Друг е въпроса, че ск. кутия е с макс. 206НмТ.е. само с ремап се изцежда максимума от тази кола.За да не буксува, трябва въртящият момент да се разгръща много плавно, но някак си се губи чара от турбо дизела тогава - лично мнение.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Значи турбината на jtd105 която е Garrett GT1544H работи на макс 1 бар налягане или да го кажа така разтоварва на 1 бар.Всяка турбина си има карта на турбинното и компресорното колело.Като излезеш от картите на турбината и много ясно че след някакъв период от време тя ще дрисне.Като искаш да караш на 1.2 бара си вземи турбина с по-голям дебит.Едно GT1749V ще ти свърши работа.Но пък тя се управлява с вакуум и от ЕКУ-то.Ако чак толкова искаш да караш на 1.2 бара скъси лостчето на гейта като завиеш гайката докрай и ще имаш 1.15-1.2 бара ама до кога не се знае.Аз лично не бих го направил това.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар