emzo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
2 чипнати и 2 нечипнати JTD - работни параметри
Collapse
X
-
Едно въпросче.При мен Fuel Metering на празен ход ненатиснат педал ми е 9.08-10.03 mg/i.Малко височко ми се вижда спрямо вашите от 5.8-6.8 mg/i.Също така Intake Air Quantity на празен ход и ненатиснат педал ми е около 500 а при 3000 оборота 570.Да не би дебитомера да е за смяна?Не съм засичал пълно-пълно скоро но със сигурност ми гори повече от миналото лято.Поне с 1.0-1.5 литра повече.А за методиката за тестване на дебитомера не се наемам сам да си я правя.Ето и снимка при 850 оборота.
Коментар
-
Ми "дебиломера" не съм го чистил до сега.Не смея.Изчел съм всички теми за него,знам как би трябвало да стане,ама не се наемам.emzo написа:Ами колата е студена, като отвори термостата ще падне стойността.Аз така се подведох и обвиних дебитомера.ДебиЛомера ако не си го чистил, какво чакаш ? Само се осведоми как първо .
А за стойностите на Intake Air Quantity не трябва ли да се изменят от 300 mg/iпри 850 рпм до към 1200 mg/i при 4000 рпм.Щото при мен повече от 600 mg/i не станаха(при 3000 рпм).Имам някакви опасения за некоректна работа на дебитомера поради 2 причини:1-завишен разход,2-след 3500 оборота сякаш забива и не иска да върви.Турбината си надува доволно,но май не достига гориво и се спъва,но малко де не много.До 3500 рпм е стрела.Някой ако има резервен работещ дебитомер да го даде на заем за проба.
Коментар
-
Няма да прецака ако е на водна основа. Ако е някой карбураторо-почистващ спрей - в момента в който угаси колата и ще си изгори чувствителния слой на дебитомера. За това му и викате дебиломер - колко по-голям дебил си да го пръскаш с бензин или бензинови деривати...vsd написа:janyboy, аз ще ти го изчистя ако теб те е страх. Имам сперй който е точно за целта и няма да прецака нищо.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Кой чувствителен слой. Ако имаш предвид мембраната която се нагрява, споко нищо няма да й стане. Поне моя и на другото момче си работят вече доста км след чистенето, а пък другия пич с бензинката даже е и доволен
Чудно ми е колко скапани дебитомера от спрей си виждал. Говоря за тези от нашия тип.
Коментар
-
Ок,навит съм.То разбрах че може и с чист спирт и клечки за уши.Ама както ти кажеш.Вярвам ти.Само кажи кога и къде.Ти в Дружба ли живееш?Понеже все не успявам да дойда на някоя от срещите,ако си някъде в дружба мога да дойда по всяко време след 17.00 вторник,сряда и четвъртък.Пиши на ЛС да се уговорим нещо удобно и за двамата.Поздрави. :Pvsd написа:janyboy, аз ще ти го изчистя ако теб те е страх. Имам сперй който е точно за целта и няма да прецака нищо.
Коментар
-
Нови снимки от днес, след като съм сменил гофрирания маркуч. Не знам дали се вижда хубаво кое какво е, но според числата може да се досетите.Може би има разлика в отчетеното от дебитомера, защото като гледах старите снимки, виждам че ми отчита на празен ход 300.0 , което май е теоретично минималната стойност. Сега отчита 310-315. Все пак - така и не можах да видя повече от 3.8 Волта при пълна газ. Както и преди.
Коментар
-
Пълната газ на място не е голям товар върху двигателя.По голямия товар е в момента на подаването на пълна газ,но ако мултицета ти е инертен/а той е обезателно такъв/ще те излъже.Като вдигне оборотите на място двигателя се разтоварва и застава в равновесие.Така че 3,8 В е добре.То и турбината ако мериш на място манометрично налягане няма да е повече от 0,6-0,7 бара.Ако искаш по-високи показания мери в реално време под товар и то такъв товар че при пълна газ двигателя да е също в равновесие,т.е. нито да доускорява,нито да намалява скороста си.Независимо на каква скорост си в момента.Важното е двигателя да е при пълен товар и пълен дросел.Тогава ще отчетеш стойности над 4 волта и налягане на турбината 1 бар.Опааа,грешка.Ти си с ремап-над 1 бар.Но колко над,ти си знаеш.ogi28b написа:Нови снимки от днес, след като съм сменил гофрирания маркуч. Не знам дали се вижда хубаво кое какво е, но според числата може да се досетите.Може би има разлика в отчетеното от дебитомера, защото като гледах старите снимки, виждам че ми отчита на празен ход 300.0 , което май е теоретично минималната стойност. Сега отчита 310-315. Все пак - така и не можах да видя повече от 3.8 Волта при пълна газ. Както и преди.
Коментар
-
Охооо, през войната и до 2-3 е стигало!!Stefan Hadjov написа:Ти си с ремап-над 1 бар.Но колко над,ти си знаеш.
(Предполагам го знаеш тоя виц за косинус=1.4?)При други коли, например на колегата vsd - на място съм виждал и над 4 В. А иначе не се сещам изобщо къде и как ще постигна едновременно 100 % газ, и двигателя в равновесие? Това май трябва да е на точно определен баир, с сравнително голям наклон? Например в София баирът от румънското към кулата го взимам на 4-та с 1700-1800 оборота, при едва 15-20-25 % газ. Освен да вкарам 5-та, пълна газ, ама пак ще започне да ускорява.... Тва ремапа си е е**ло майката, ей...
Забелязах друго - когато двигателят се уравновеси - например около 2000 оборота, на колкото е и снимката - поаваното количество гориво е дори по-малко, отколкото това при празния ход. Вижда се и на снимката - около 5. Чудя се - дали това е нормално, или има закъснение и неточност в данните? Ако е вярно - как се получава така, че с по-малко гориво двигателят се върти по-бързо? Дали зависи само от момента на впръскване?
Коментар
-
Na 1,2,3 па даже на 4-та е трудна работа да намериш подходящ наклон.Аз това го правя на бул България в посока Бояна от околовръсния нагоре покрай резиденцията на 5-та като пълната газ я давам от под околовръснато нагоре без да съм набрал голяна инерция предварително.Горе на равното съм на 2500 -2700 оборота с пълна газ и почти в равновесие.Но е желателно да си с Радардедектор,защото горе често дебнат КАТ.Това ми е опитния полигон.Манометъра от Турбината съм го залепил със скоч на предното стъкло,а кабелите и мултицета до мене на седалката. То не само на 2000 об, и нагоре ще ти дава все в тези стойности горе- долу.То разхода на гориво не се влияе от оборотите,а от товара.Това най добре се вижда на осцилоскоп на дюзите.Като вдигаш оборотите плавно все е в едни стойности,но ако рязко ускориш скача.Ако вътрешното съпротивление на двигателя е по голямо при празен ход отколкото при 2000 об е възможно да има и тези разлики.С по малко гориво двигателя се върти по бързо когато съпротивлението е по малко.По нанадолнище с попътен вятър караш с 150 клм с 20% натисната газ-оборотите са високи,но разхода е нищожен.Де да беше все така.............. И да знаеш cos никога не може да е повече от еденица.За sin важи същото.За tg i ctg може да стигне и до безкрайност.Например tg90*=безкрайност.Но такъв байр няма да ти свърши работа.ogi28b написа:Охооо, през войната и до 2-3 е стигало!!Stefan Hadjov написа:Ти си с ремап-над 1 бар.Но колко над,ти си знаеш.
(Предполагам го знаеш тоя виц за косинус=1.4?)При други коли, например на колегата vsd - на място съм виждал и над 4 В. А иначе не се сещам изобщо къде и как ще постигна едновременно 100 % газ, и двигателя в равновесие? Това май трябва да е на точно определен баир, с сравнително голям наклон? Например в София баирът от румънското към кулата го взимам на 4-та с 1700-1800 оборота, при едва 15-20-25 % газ. Освен да вкарам 5-та, пълна газ, ама пак ще започне да ускорява.... Тва ремапа си е е**ло майката, ей...
Забелязах друго - когато двигателят се уравновеси - например около 2000 оборота, на колкото е и снимката - поаваното количество гориво е дори по-малко, отколкото това при празния ход. Вижда се и на снимката - около 5. Чудя се - дали това е нормално, или има закъснение и неточност в данните? Ако е вярно - как се получава така, че с по-малко гориво двигателят се върти по-бързо? Дали зависи само от момента на впръскване?
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар