Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат от Рено 5

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Термостат от Рено 5

    Здравейте,проблема е че не ми работи термостата/постоянно отворен/.Четох темата за термостат от Рено 5 и отивам директно в магазина да купувам,но продавача ме разубеди/засега/,защото казва тои,че при Мареата когато отвори термостата отварял големия кръг пък затварял малкия/нещо такова/ и ако съм сложил т-т от Рено щял съм да таковам двигателя.Моля за мнения главно от хора които са правили тоя номер със същия двигател като моя.Какъв е резултата?

    #2
    продавачи...взимай смело
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      Ти недеи така,ако са прави.Ти слагал ли си такъв и ако да кажи нещо.Иначе на колко градуса трябва да работи оригиналния термостат,че тоя дето го предлагат маи беше на 87 градуса.

      Коментар


        #4
        при дизелите е по-малкоспоред книгата която имам - термостата отваря при 80 оС за твоя мотор
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #5
          За JTD http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...mostat.pdfЗа ТД няма да е много по различно маи.Кви пари ти излиза на тебе термостата за ТД имам предвид, за JTD е 120 130 лв. За монтаж не знам колко зимат.Ако имаш въпроси пиши.Ако си от софия ела да ти покажа как е станало. За сега 3 месеца няма проблеми, може би ми се иска по бързо да загрява като е студено, но сигурно така си е нормално.Моят термостат мисля че беше 84 или 87 градуса, не съм сигурен. Рено 5 маи е 84. А за JTD беше 87. Избирай си го по температура.Работата е за 3- 4 4аса. Най - трудоемко е напъването докато вкараш термостата в маркуча.
          Bravo JTD 105 '98

          Коментар


            #6
            Колега mr. Nikoi,аз твоита тема я четох доста пъти и оттам разбрах въобще че става от Рено,но мисълта ми е някои друг пробвал ли го е тоя номер/да има повече мнения/.А иначе цената за моя термостат е около90 лв.

            Коментар


              #7
              Уилоу, слагай смело и му кажи на тоя продавач да лапа лайна и да лае по луната. Ако термостата затваряше малкия кръг - нали ще очукаш от студ зимата като ти загрее колата, докато я чакаш пак да ти отвори конкретния малък кръг бе Пффф. Аман от аджамии търговци, писнало ми е. Всичките са с много големи усти и много ланцат, ама като ги накараш да ти обяснят каква е разликата между Помпа Дюза и Комън Рейл и се почва една... "То разлика няма, ама помпа-дюза е по-ново", "Те са еднакви"....
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #8
                виж ми мнението вhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...=asc&start=203
                u_bo написа:
                относно това присажадне.споделих го с ’моя’ майстор но ми препоръча МНОГО СИЛНО да НЕ го правя.според него оригиналния термостат не само отпушва тръбата към радиатора но и променя начина по който се върти водата и в малкия кръг.Може би тук е мястото да се намеси hit-koи да каже дали има и лоши последствия от присажданетоп.с. толкова силно ми го препоръча, че за зет си отиде и купи нов термостат 80лв. за Браво 1.6 , а не присади от рено за 11 лв.
                за jenshen73 :колега да не стане след 1-2 години да кажеш- ей тия фиати, на моя му излезе слаб двигателя!все пак това че пешо търговеца не знае разлика между помпа-дюза и комън рейл , не значи че мишо майстора не е прав за промени по охладителната система на автомобила.за мен си остава верно това което видях с очите си - говорихме че термостата на зет му е за смяна и му споделих за ’фокуса’ ,но човека отиде и купи нов Вернет за 80 лв. А той парите си определено ги цени. Не ги изкарва лесно, за да ги пръска по нещо ненужно.

                Коментар


                  #9
                  u_bo: Аз ще ти погледна мнението. Термостата за Рено 5 не е постоянно решение, а финансово такова - докато събереш парите за истинският такъв. Никога няма да си сложа подобен в моята кола - най-вече защото мразя тоя номер. Ако в момента нямам пари - значи нямам и за дизела, колата ще стои на паркинга и ще ходя само да и се любувам. След 1-2 години се надявам все още да карам Мария И понеже се намесваш в темата - нали знаеш какво е конкретното присаждане? Леко пристягане със скоба на тръбата към големия кръг, поставяне на Рено термостата и притягане зад него.... Временно, но върши работа.
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #10
                    Щом човека пита за такъв термостат, значи си е направил финансова равносметка.В други теми доста хора се оплакваха че сменяли по 2 пъти годишно оригинални термостати. 2х120лв.Аз не знаех дали е проблем в термостата или в датчика и за това избрах да пробвам по този начин, и резултата ми хареса и си остана така.Не знам колко може да е проблем за двигателя, не съм отварял оригинален темостат и не знам как променя разпределението в малкият кръг - ако го изменя би трябвалко като загрее колата да имаш по слабо парно ако съм разбрал правилно идеята.Всеки сам си решава.
                    Bravo JTD 105 '98

                    Коментар


                      #11
                      Хора мерси за мненията.Та мойто решение е следното-карам лятото така,а за зимат ще събера пари за оригинален.Просто ми се искаше да мина тънко,но ме шубе и те така. :D

                      Коментар


                        #12
                        za jенсен73 : ок , не разбрах че го разглеждаш като временно решение. за mr. Nikoi: идеята на малкия кръг не е ПРЕДИМНО парно ,цялата система от голям и малък кръг се грижи за температурния режим на двигателя , а комфорта на пътуващите е второстепенен ефект.за willow75bg: в тая връзка може би е по-добре временно да сложиш един от Рено за 10 лв. , отколкото да караш с предимно студен двигател

                        Коментар


                          #13
                          u_bo: Прав си че комфорта в случая се явява второстепенен ефект.Но не разбрах дали отигиналният термостат затваря малкият кръг в момента когато големият започне да се отваря.Ако затвяря малкият кръг единственният проблем който може да се получи според мен с термостат от рено(който няма да затвори малкият кръг) е че температурата ще се повиши малко (заради по слабото топлоотдаване в малкият кръг), което ще се компенсира от по голямо отваряне на термостата на реното. Но дали малкият кръг се затваря напълно, когато големият е отворен - тогава двигателя би се охладил доста по бързо.При напълно отворен термостат другият възможен проблем, който би се явил е съпротивлението което термостата ще оказва на преминаващата течност. До сега не съм заблеязал колата да е дигнала температура над средната чертичка.Възможно е температурата да играе в по голям диапазон около нормалният, което не може да се отчете с темометъра на таблото.willow75bg: със студен двигател ще ти е по голям разхода и по лошо за двигателя, слагай временно, ако не ти хареса когато има пари го сменяй. Или си сложи вестници/найлон пред радиатора ако е възможно да се набута.
                          Bravo JTD 105 '98

                          Коментар


                            #14
                            Рендето!!!

                            Здравейте!Първо да благодаря на колегата mr. Nikoi!!!Свърших тази работа ,дето си описал ,точно както си е по книгите!Но не толкова "драматично и кърваво",зада набутам термостата използвах ПВЦ тръба ~90см дължина с удобно Ф,съобразено с Ф на маркуча.Предварително натърках термостата със сапун!По темата ... след гореспомената манипулация стрелката НЕ мърда от хоризонта!!!Колата е в работен режим и е по-икономична от преди,когато бях с напълно отворен и запекъл термостат!Сега тва за затваряне на малкия кръг ми се струва нелогично ,да не кажа друго...При слагането на термос от ренде не се променя абсолютно нищо,освен че охлаждащата течност загрява по-бързо отколкото когато е без тази джаджа!И в този смисъл дали караш с термос от ренде или без него ,чисто технологично от гледна точка на Фиат е все едно!Идва и въпроса ми,кое е по фатално:работещ ДВГ с напълно отворен и запекъл,ОРИГИНАЛЕН термостат,без възможност за затваряне на големия кръг ИЛИ същата комбинация ,но със възможност за затваряне на големият кръг на охладителната течност...как,чрез запушена тръба с термостат за Рено5 ???Поздрави на всички!!!
                            Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                            Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                            http://www.keepfighting.ms

                            Коментар


                              #15
                              моя термостат го взех за 35лв. мисля че неси заслужава да се тормозиш за 20-25лв. разлика.сложих го на есен и до момента си работи перфектно.
                              BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
                              E46 320D

                              Коментар

                              Working...
                              X