Здравейте колеги,оказа се че на мареата бяха изгоряли свещите, само на 2-ри цилиндър се оказа здрава. Но сега имам друг проблем явно релето което подава ток към свещите не изключва, на таблото лампичката изгасва, но след това меря с уреда и се оказва че 4-5 минути още подава ток към свещите, а може и повече просто ми омръзна да чакам да видя дали ще спре. Въпроса ми е сменя ли се това реле и къде се намира?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Паленето на Мареа 2.4TD решен, но сега друг проблем
Collapse
X
-
Re: Паленето на Мареа 2.4ТД решен,но сега друг проблем
В зависимост от околната температура(респективно и температурата на мотора) свещите греят даже повече от 5 мин. след запалването на ДВГ. Времето се контролира от сензора (датчика) за температурата на двигателя.unreal_66 написа:Здравейте колеги,оказа се че на мареата бяха изгоряли свещите, само на 2-ри цилиндър се оказа здрава. Но сега имам друг проблем явно релето което подава ток към свещите не изключва, на таблото лампичката изгасва, но след това меря с уреда и се оказва че 4-5 минути още подава ток към свещите, а може и повече просто ми омръзна да чакам да видя дали ще спре. Въпроса ми е сменя ли се това реле и къде се намира?Lancia Kappa 2.0 20V
БЪРЗ , НО НЕ БЕЗОТГОВОРЕН !!!
-
Re: Паленето на Мареа 2.4ТД решен,но сега друг проблем
Това е тотално невярно!Свещите наистина работят дори след изгасването на контролната лампа, но времената които цитираш са абсурд.Ето ти едно клипче като лампата горе в дясно е за свещите и функцията и е леко модифицирана.Яркото светене е това, което се вижда стандартно.В момента в който интензитета на светене намалее (в нормалния случай изгасва) ще забележиш, че паля.Лампата остава да свети след запалване, но не е повече от минута ОБЩО.Именно в двете нива на светене се изразява модификацията - връщам ток към лампата през едно съпротивление от шината за свещите.Мода се наложи, щото на 2 пъти ми залепя релето и сдуха акумулатора.Така че ако колегата мери напрежение към свещите 4 и повече минути, нищо чудно че е имал изгорели свещи.Абсолютно ненормално е.besnija написа:В зависимост от околната температура(респективно и температурата на мотора) свещите греят даже повече от 5 мин. след запалването на ДВГ. Времето се контролира от сензора (датчика) за температурата на двигателя.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Re: Паленето на Мареа 2.4ТД решен,но сега друг проблем
Обърни внимание че говорим конкретно за точно определен автомобил и точно определен модел. Не слагай всички марки и модели под общ знаменател. Това за което говоря го пише и в оригиналната книжка за експлоатация на автомобила.Esper написа:Това е тотално невярно!Свещите наистина работят дори след изгасването на контролната лампа, но времената които цитираш са абсурд.Ето ти едно клипче като лампата горе в дясно е за свещите и функцията и е леко модифицирана.Яркото светене е това, което се вижда стандартно.В момента в който интензитета на светене намалее (в нормалния случай изгасва) ще забележиш, че паля.Лампата остава да свети след запалване, но не е повече от минута ОБЩО.Именно в двете нива на светене се изразява модификацията - връщам ток към лампата през едно съпротивление от шината за свещите.оригиналнатаМода се наложи, щото на 2 пъти ми залепя релето и сдуха акумулатора.Така че ако колегата мери напрежение към свещите 4 и повече минути, нищо чудно че е имал изгорели свещи.Абсолютно ненормално е.besnija написа:В зависимост от околната температура(респективно и температурата на мотора) свещите греят даже повече от 5 мин. след запалването на ДВГ. Времето се контролира от сензора (датчика) за температурата на двигателя.Lancia Kappa 2.0 20V
БЪРЗ , НО НЕ БЕЗОТГОВОРЕН !!!
Коментар
-
Re: Паленето на Мареа 2.4ТД решен,но сега друг проблем
о1В интерес на истината точно на 2,4TD не съм мерил времето, обаче на много други марки и модели съм.И никъде няма такива времена.Не е късно човек да научи нещо ново, но безкрайно би ме учудила подобна измишльотина.Ще проверя и ще докладвамbesnija написа:Обърни внимание че говорим конкретно за точно определен автомобил и точно определен модел. Не слагай всички марки и модели под общ знаменател. Това за което говоря го пише и в оригиналната книжка за експлоатация на автомобила.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Re: Паленето на Мареа 2.4ТД решен,но сега друг проблем
Колегата besnija е напълно прав.Системата на подгряване на съвременните дизели така работи.Най тежкия режим на работа на дизела е първите минути след студен старт и за да се облекчи този режим се прави това.Ако свещите са оргинални няма проблеми.Предвидено е да работят в такъв режим.Секунди след старта тока им пада с 50%.Има случаи когато може да подгряват и 10 мин.Зависи от околната температура.besnija написа:В зависимост от околната температура(респективно и температурата на мотора) свещите греят даже повече от 5 мин. след запалването на ДВГ. Времето се контролира от сензора (датчика) за температурата на двигателя.unreal_66 написа:Здравейте колеги,оказа се че на мареата бяха изгоряли свещите, само на 2-ри цилиндър се оказа здрава. Но сега имам друг проблем явно релето което подава ток към свещите не изключва, на таблото лампичката изгасва, но след това меря с уреда и се оказва че 4-5 минути още подава ток към свещите, а може и повече просто ми омръзна да чакам да видя дали ще спре. Въпроса ми е сменя ли се това реле и къде се намира?
Коментар
-
Re: Паленето на Мареа 2.4ТД решен,но сега друг проблем
Пожелавам супер огромен късмет на 10 минутното подгряване.Stefan Hadjov написа:Колегата besnija е напълно прав.Системата на подгряване на съвременните дизели така работи.Най тежкия режим на работа на дизела е първите минути след студен старт и за да се облекчи този режим се прави това.Ако свещите са оргинални няма проблеми.Предвидено е да работят в такъв режим.Секунди след старта тока им пада с 50%.Има случаи когато може да подгряват и 10 мин.Зависи от околната температура.besnija написа:В зависимост от околната температура(респективно и температурата на мотора) свещите греят даже повече от 5 мин. след запалването на ДВГ. Времето се контролира от сензора (датчика) за температурата на двигателя.unreal_66 написа:Здравейте колеги,оказа се че на мареата бяха изгоряли свещите, само на 2-ри цилиндър се оказа здрава. Но сега имам друг проблем явно релето което подава ток към свещите не изключва, на таблото лампичката изгасва, но след това меря с уреда и се оказва че 4-5 минути още подава ток към свещите, а може и повече просто ми омръзна да чакам да видя дали ще спре. Въпроса ми е сменя ли се това реле и къде се намира?
Супер глупости!Само да не се подвеждат хората, че било нормално, все пак сме да си помагаме, не да си разправяме фолклор, че 10 минути подгряване на ТД двигателя било нещо нормално! Говорете нещо след като сте го проверили!п.п. И времето за греене след загасване на лампата не зависи само от околната температура.Там са включени като корекция и:- оборотите- температура на водата- положението на педала на газта- заряд на акумулатора
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Към колегата БО:Колега БО,моля те чети подробно моите постове и недей така грубо да нервничиш и изопъчаваш думите ми.Никъде не съм споменал в поста си,че ТД-двигат.греят 10 мин.Казал съм,че на съвременните дизели греят свещите след старта и че има случаи да греят до 10 мин.И това е много често явление.Опелите,японските дизели,френските и т.н.Защото се спомена,че не се допускало това.Японските дизели изключват свещите при 40 градуса на двигателя.Имат специално поставен датчик на водната риза на двигат. който ги изключва.При минус 15 гр. ако работи на място ти си направи сметка колко време работят свещите.Всичко това което ти казвам се отнася за двигатели с предкамерно впръскване.При директния шприц нещата стоят по друг начин.И още веднъж те моля по-спокойно без обиди.
Коментар
-
Спокоен съм. Ако съм те засегнал съжалявам.Stefan Hadjov написа:Към колегата БО:Колега БО,моля те чети подробно моите постове и недей така грубо да нервничиш и изопъчаваш думите ми.Никъде не съм споменал в поста си,че ТД-двигат.греят 10 мин.Казал съм,че на съвременните дизели греят свещите след старта и че има случаи да греят до 10 мин.И това е много често явление.Опелите,японските дизели,френските и т.н.Защото се спомена,че не се допускало това.Японските дизели изключват свещите при 40 градуса на двигателя.Имат специално поставен датчик на водната риза на двигат. който ги изключва.При минус 15 гр. ако работи на място ти си направи сметка колко време работят свещите.Всичко това което ти казвам се отнася за двигатели с предкамерно впръскване.При директния шприц нещата стоят по друг начин.И още веднъж те моля по-спокойно без обиди.
По скоро за колегата, който твърди, че говорим за конкретен модел беше горното писане.Сори...besnija написа:.............Обърни внимание че говорим конкретно за точно определен автомобил и точно определен модел. Не слагай всички марки и модели под общ знаменател. Това за което говоря го пише и в оригиналната книжка за експлоатация на автомобила.В зависимост от околната температура(респективно и температурата на мотора) свещите греят даже повече от 5 мин. след запалването на ДВГ.....
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Написаното от мене беше провокирано от твърдението на един колега,че след старта не се допускало работа на свещите.Наистина така беше при диз.двиг.от 80-те години.Затова писах съвременните....А колко да греят си решава всяка фирма производител.BO написа:Спокоен съм. Ако съм те засегнал съжалявам.Stefan Hadjov написа:Към колегата БО:Колега БО,моля те чети подробно моите постове и недей така грубо да нервничиш и изопъчаваш думите ми.Никъде не съм споменал в поста си,че ТД-двигат.греят 10 мин.Казал съм,че на съвременните дизели греят свещите след старта и че има случаи да греят до 10 мин.И това е много често явление.Опелите,японските дизели,френските и т.н.Защото се спомена,че не се допускало това.Японските дизели изключват свещите при 40 градуса на двигателя.Имат специално поставен датчик на водната риза на двигат. който ги изключва.При минус 15 гр. ако работи на място ти си направи сметка колко време работят свещите.Всичко това което ти казвам се отнася за двигатели с предкамерно впръскване.При директния шприц нещата стоят по друг начин.И още веднъж те моля по-спокойно без обиди.
По скоро за колегата, който твърди, че говорим за конкретен модел беше горното писане.Сори...besnija написа:.............Обърни внимание че говорим конкретно за точно определен автомобил и точно определен модел. Не слагай всички марки и модели под общ знаменател. Това за което говоря го пише и в оригиналната книжка за експлоатация на автомобила.В зависимост от околната температура(респективно и температурата на мотора) свещите греят даже повече от 5 мин. след запалването на ДВГ.....
Коментар
-
Тъкмо мислех да те питак какво пък толкова съвременно намираш в 2,4ТД мотораStefan Hadjov написа:Написаното от мене беше провокирано от твърдението на един колега,че след старта не се допускало работа на свещите.Наистина така беше при диз.двиг.от 80-те години.Затова писах съвременните....А колко да греят си решава всяка фирма производител.
Между другото аз още чакам отговор на молбата ми към колега да мерне времето за подгрев на една Капа.Но пак казвам - времена от 5 мин са обсолютен абсурд. Няма такава система.Нищо концептуално различно няма в точно мотора за който говорим, че да го греят по такъв начин.Но да видим какво ще покаже теста
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Аз показах теста с диаграмата, там теоретично максимума време за работа на свещите е минута и половина.Е освен ако на вън е -150 градуса някъде, като гледам диаграмата, тогава може и 5 минути да грееEsper написа:Тъкмо мислех да те питак какво пък толкова съвременно намираш в 2,4ТД мотораStefan Hadjov написа:Написаното от мене беше провокирано от твърдението на един колега,че след старта не се допускало работа на свещите.Наистина така беше при диз.двиг.от 80-те години.Затова писах съвременните....А колко да греят си решава всяка фирма производител.
Между другото аз още чакам отговор на молбата ми към колега да мерне времето за подгрев на една Капа.Но пак казвам - времена от 5 мин са обсолютен абсурд. Няма такава система.Нищо концептуално различно няма в точно мотора за който говорим, че да го греят по такъв начин.Но да видим какво ще покаже теста 
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар