Stefan Hadjov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Подгр. свещи на антифриза-JTD - УСПЕШНО ЗАВЪРШЕНО
Collapse
X
-
Koлега,не ми цитирай разни архивни материяли за колим от миналия век,а ми покажи термостати с два различни номенклатурни номера за една и съща кола и модел като единия е за топъл климат,а другия е за студен.И нещо по съвремено.Ами разсъждавай логично.Щом термостата се казва че отваря на 88 градуса,то дали околната температура ще е +30 гр или -50 гр няма никакво значение-щом двигателя достигне 88 гр той ще си отвори независимо от външната температура.Единствено ще има разлика за времето докъто отвори.Как да ти го обясня по просто.Reptile написа:www.drivewire.com/vehicle/volvo-240/thermostat/+cold+climate+termostat+Volvo&cd=1&hl=bg&ct=clnk&g l=bg] За информация само, че не говоря само за "митове и легенди" [/url]Stefan Hadjov написа:Да бе верно,Опел прави термостати за топли и студени страни.Ако знаеш колко е смешно това твърдение ще се засрамиш.
Коментар
-
Бъркаш.Малкия кръг е винаги отворен в процес на загряване и не се влияе от състоянието на термостата.Reptile написа:Съгалсен съм, че един мотор ако работи на 88 градуса, то винаги малкият кръг трвбва да се отваря на толкова и ако има нужда от повишено охлаждане, то ще се реализира с друг радиатор или по-мощно допълнително охлаждане, а не с различен термостат.
Коментар
-
Аз лично съм виждал доста автомобили които работят над 100*С и за мен пък е смешно да се твърди, че всички термостати били на 88*С Колега Хаджов нали се сещаш, че един двигател ако трябва да работи на 90*С а термостата отваря на 88*С а температурата на въздуха е 50*С този термостат докато отвори, докато започне да се охлажда течността....... двигателя вече може да е прегрял. За разлика от много колеги аз лично съм виждал как в горещо време докато отвори термостата и двигателя е прегрял. Масово жабарите изхвърлят термостатите на мотоциклетите си точно поради тази причина. Навън е горещо, качва се и тръгва на пълна газ и докато отвори и изхвърли всички видове течности. Имам мотоциклет на който термостата отваря на 68*С а реално си поддържа 90*С и перките му работят постоянно и не могат да го охладят ако не се движи. Отново случай с мотоциклет който няма принудително охлаждане и не загрява, говоря за крос който не се движи с голяма скорост и няма никакво обдухване. Точно затова не трябва да се слага всичко под общ знаменател, вярно тук е форум на фиат, но много от колегите споделя неща които не са ги видели.......
Коментар
-
1.Никой не е казал че всички термостати работят на 88 гр.Не си измисляй.2.Двигателя никога не моиже да прегрее,ако термостата е редовен,но ако не може да отвори изцяло сечението си/липсва му ход/,тогава може.Но в случая нямаме редовен термостат.Недей да смесваш дефектни с редовни термостати и да правиш грешни изводи.3.Не ми давай за пример хора,които си изхвърлят термостатите.Ти взимай пример от жабарите.Ако термпостата е нередовен,естествено че е по добре да го махнеш,отколкото да рискуваш с него.4.Щом термостата пише че отваря на 68 а подържа двигателя 90,този термостат го изхвърли.5.Никой не слага всичко под един знаменател,точно обратното.Но ти недей от развалени термостати и частни случаи да правиш генерални заключения.chaveto написа:Аз лично съм виждал доста автомобили които работят над 100*С и за мен пък е смешно да се твърди, че всички термостати били на 88*С Колега Хаджов нали се сещаш, че един двигател ако трябва да работи на 90*С а термостата отваря на 88*С а температурата на въздуха е 50*С този термостат докато отвори, докато започне да се охлажда течността....... двигателя вече може да е прегрял. За разлика от много колеги аз лично съм виждал как в горещо време докато отвори термостата и двигателя е прегрял. Масово жабарите изхвърлят термостатите на мотоциклетите си точно поради тази причина. Навън е горещо, качва се и тръгва на пълна газ и докато отвори и изхвърли всички видове течности. Имам мотоциклет на който термостата отваря на 68*С а реално си поддържа 90*С и перките му работят постоянно и не могат да го охладят ако не се движи. Отново случай с мотоциклет който няма принудително охлаждане и не загрява, говоря за крос който не се движи с голяма скорост и няма никакво обдухване. Точно затова не трябва да се слага всичко под общ знаменател, вярно тук е форум на фиат, но много от колегите споделя неща които не са ги видели.......
Коментар
-
Само да напомня че критичната температура за двигателите е над 110-120 градуса,така че ако отвори на 90 градуса и ако охладителната ти система е съвсем изрядна съвсем спокойно ще си охлади без да е фатално за двигателя,дори навън да е и 50 градуса.Има и нещо друго...При движение на колата със скорост от около 60 км/ч тези 50 градуса на въздуха ще станат 30-35 градуса и потока ще охлажда достатъчно ефективно,а ако не успява има си вентилатори на радиатора.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Не се засягай, нали знаеш, че не подхождам в спороверете с инат, нито искам да те обидя. За себе си си изяснявам нещата, защото не мисля, че ги разбирам. Аз като съм написал, че съм имал Опел 7-8 години, после Тойота, после Фиат и от 2 години настоящият Фиат, нали не се милсиш, че е Опела е бил след 1990г, е аз за него съм намирал различни термостати. По тази причина съм дал линк, който показва, че термостати за различен климат съществуват или поне са съществували т.е не е чак толкова смешно, някой да е останал с по-старо знание и да мисли, че и днес може да има "такова животно".Занимавах се с тунинг на моята Тойота, която беше 1.6 133к.с атмосферна и мисля, че постигнах добри резултати, почти докарах на врмена Опел Астра GSI 2.0м, която на 400м трепе BMW-та за закуска.Покрай тази си дейност имах наблюдения над Subaru Imprezа WRX, тази кола в нашият климат през лятото със стандарният си термостат, като я сръчкаш прегряваше мотора по-бързо от колкото изричаш "Imprezа WRX". В Япония автмобила също е до 280к.с, но е със спортна охалдителна система,абе много е по-направен и е много издръжлив, за разлика от европейската версия. Разкзвам т’ва защото Японците пуснаха други темрмостати, които отваряха по-рано и проблема с прегряването не бе 100% решен, но можеше да се контролира от шофьора, ако внимава.Ще потърся данни за този автомобил и ще информирам.ПОЗДРАВИStefan Hadjov написа:Koлега,не ми цитирай разни архивни материяли за колим от миналия век,а ми покажи термостати с два различни номенклатурни номера за една и съща кола и модел като единия е за топъл климат,а другия е за студен.И нещо по съвремено.Ами разсъждавай логично.Щом термостата се казва че отваря на 88 градуса,то дали околната температура ще е +30 гр или -50 гр няма никакво значение-щом двигателя достигне 88 гр той ще си отвори независимо от външната температура.Единствено ще има разлика за времето докъто отвори.Как да ти го обясня по просто.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Дано не те чуе учителят ти по физика, че ще та пляска. Ако темперетурата е 50 градуса и при 300км.ч си е пак толкоз и не можеш да охалдиш радиаторът под тази темеретура.iakvvu написа:Само да напомня че критичната температура за двигателите е над 110-120 градуса,така че ако отвори на 90 градуса и ако охладителната ти система е съвсем изрядна съвсем спокойно ще си охлади без да е фатално за двигателя,дори навън да е и 50 градуса.Има и нещо друго...При движение на колата със скорост от около 60 км/ч тези 50 градуса на въздуха ще станат 30-35 градуса и потока ще охлажда достатъчно ефективно,а ако не успява има си вентилатори на радиатора.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
А ти не приемай толкова буквално написаното,защото и първокласник знае че 50 градуса са си 50 градуса.Дебита на охлаждащият 50 градусов въздух при 60 км/ч е равен на 30-35 градусова околна температура.То се вижда кой е бягал от час по физика,защото вече трета страница не можете да разберете нещо толкова елементарно,че и на -20 или на +50 термостата се интерисува от температурата на мотора,която е оптимална за работата му.Reptile написа:Дано не те чуе учителят ти по физика, че ще та пляска. Ако темперетурата е 50 градуса и при 300км.ч си е пак толкоз и не можеш да охалдиш радиаторът под тази темеретура.iakvvu написа:Само да напомня че критичната температура за двигателите е над 110-120 градуса,така че ако отвори на 90 градуса и ако охладителната ти система е съвсем изрядна съвсем спокойно ще си охлади без да е фатално за двигателя,дори навън да е и 50 градуса.Има и нещо друго...При движение на колата със скорост от около 60 км/ч тези 50 градуса на въздуха ще станат 30-35 градуса и потока ще охлажда достатъчно ефективно,а ако не успява има си вентилатори на радиатора.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Господин физик,задайте си въпроса защо ако някой ви духне в лицето усещате хлад?Или той сигурно в бузите си охлажда вдишаният въздух.Или защо авиоинженерите се чудят как да охлаждат корпусите на самолетите и совалките които се движат със скорост над 1000 км/ч,нищо че се движат в среда с температура далеч под нормалната на земята?Не споменавайте физиката без да я познавате и уважавате.Reptile написа:Дано не те чуе учителят ти по физика, че ще та пляска. Ако темперетурата е 50 градуса и при 300км.ч си е пак толкоз и не можеш да охалдиш радиаторът под тази темеретура.iakvvu написа:Само да напомня че критичната температура за двигателите е над 110-120 градуса,така че ако отвори на 90 градуса и ако охладителната ти система е съвсем изрядна съвсем спокойно ще си охлади без да е фатално за двигателя,дори навън да е и 50 градуса.Има и нещо друго...При движение на колата със скорост от около 60 км/ч тези 50 градуса на въздуха ще станат 30-35 градуса и потока ще охлажда достатъчно ефективно,а ако не успява има си вентилатори на радиатора.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Ти верно ли задаваш двата въпроса заедно? За духването в лицето и за корпусите на кои точно самолети? Изтребителите и SR70 (BlackBird) са с температурно разширяеми фюзелажи, но SR70 е от Титан с цел по-голяма якост при по-ниско относително тегло, а изтребителите не летят толкова дълго, че да е от съществено значение материала. При скорост над 3МАХ - няма как да пренебрегнеш триенето на въздуха, но пък да споменаваш духване в лице..., явно в студа не си си "духал" на ръцете да ги стоплиш... Ех, децаiakvvu написа:Господин физик,задайте си въпроса защо ако някой ви духне в лицето усещате хлад?Или той сигурно в бузите си охлажда вдишаният въздух.Или защо авиоинженерите се чудят как да охлаждат корпусите на самолетите и совалките които се движат със скорост над 1000 км/ч,нищо че се движат в среда с температура далеч под нормалната на земята?Не споменавайте физиката без да я познавате и уважавате.
П.П. Защо според теб на нашите въздушно охладяеми автомобили има монтирани по един или дори два вентилатора? А не се разчита на само скоростното шофиране?
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Боже господи..... Ако навън е 10 градуса, и духа вятър със скорост 10 км/ч - колко градуса става бе !? А леле майкоооо.... тук някой трябва да си изхвърли дипломата за средно образование. А ако колата се движи не с 60, а с 120 ? Тея 50 градуса дали стават нула, и дали чаша вода движеща се със 120 км/ч ще замръзне !?
Ти просто отиваш в бисерите
Коментар
-
Затоплял съм си ръцете и продължавам да ги топля,но го правя със затоплена струя въздух от температурата на тялото ми,която е в пъти по висока от тази на ръцете ми.А при колата гоним охлаждането.Примера с подухването в лицето беше като пример за насрещно движещ се въздух,аналогичен на този които е подложен автомобила.А сега сигурно ще кажете ами нали слънцето затопля въздуха(аналогично на примера на затоплянето на ръцете)?Само че слънцето затопля въздуха до едни определени граници(както и температурата на тялото затопля до определена температура дъха с който си топлим ръцете) които са взвти под внимание когато е конструирано охлаждането на колата.Естествено ако въздуха загряваше до 90 градуса тогава колите щяха да имат съвсем друга охладителна система.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Колега,бях останал с впечетление че винаги преди да изкажеш мнение успяваш да вникнеш в темата на разговора внимавайки във всички детайли в него,но съм се лъгал.Кога ще ги измериш тези 10 градуса?При специални условия-без слънчеви лъчи,без вятър,с ограничена влажност.Защо крият температурните датчици за външна температура я в огледалата,я под броните? За да ограничат влиянието на атмосферните условия върху реалното отчитане.Радиатора на колата скрит ли е???Говорим за обдухване и за влиянието на въздушната струя. http://en.wikipedia.org/wiki/Wind_chillАко сега при 0 градуса температура навън без да си палиш колата се движиш с каквато си искаш скорост измериш 0 градуса на течноста в радиатора си докато си в движение аз ще ти подаря колата си.http://www.springfrog.com/weather/wind-chill.htm Тук сам можеш да си калкулираш 10 градуса при 10 км/ч колко "ще станат".ogi28b написа:Боже господи..... Ако навън е 10 градуса, и духа вятър със скорост 10 км/ч - колко градуса става бе !? А леле майкоооо.... тук някой трябва да си изхвърли дипломата за средно образование. А ако колата се движи не с 60, а с 120 ? Тея 50 градуса дали стават нула, и дали чаша вода движеща се със 120 км/ч ще замръзне !?
Ти просто отиваш в бисерите
AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар