Божее, влизам аз да видя какво стана с интересната тема, а то какъв спор се заформил... Оги си е прав както и да го гледате, не виждам обаче защо си губи времето да ви доказва неща, които в училище трябваше да научите още. Това е като да си пуснете сешоара, който духа със 60 градуса и скорост от 70 км/ч и да го насочите към лицето си и да чакате телесната температура да ви падне от 36.5 на 36 примерно... Ако някой го направи това упражнение успешно ще го черпя цял кашон черно Джони :D По темата - искам да питам това нещо с подгряването мога ли да го изтръгна от едно фиатче жи ти ди и някак си да го пригодя на моя?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Подгр. свещи на антифриза-JTD - УСПЕШНО ЗАВЪРШЕНО
Collapse
X
-
www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
-
Аз не мисля че цари олигофрения тук,а по скоро колегата допусна грешка да доуточни казуса си,което доведе до различната му интерпретация.Аз ще кажа за себе си какво разбрах че иска да каже,а ще уточня допълнително какво допусна да уточни: Ще си послужа с примера на Ogi с чашата вода поставена на покрива на колата,околна температура да кажем 30 гр. и в чашата поставен термометър и един маломощен нагревател на 12 в,който успява да нагрее водата до,да кажем 90 гр и повече не може-настъпва термично равновесие.Колата тръгва с 40 клм/час и след известно време в резултат от обдухването с 30 гр насрещен въздух температурата спада на да кажем на 85 гр независимо че нагреватела си работи.Увеличава се на 60 клм/час и теппературата пада на 80 гр.Цифрите са условни.Грешката ,която допусна колегата е че пропусна да уточни,че в случая трябва да има температурен градиент между охлажданото тяло и охлаждащия въздух.Точно това възбуди според мене спора около случая.Очаквах,че колегата ще се намеси да извърши необходимото доуточнение,но изказването на jenshen73 ме провокира да направя това аз.jenshen73 написа:Аз предлагам всички спорещи в тая тема да идете на един опреснителен урок по физика на флуидите. Баси олигофренията дето цари понякога тук...
Коментар
-
Естествено, като пиша да се отваря малкият, не мисля, че имам момент да е "затоврен", просто да заработи големият кръг....т’ва имах предвид!Stefan Hadjov написа:Бъркаш.Малкия кръг е винаги отворен в процес на загряване и не се влияе от състоянието на термостата.Reptile написа:Съгалсен съм, че един мотор ако работи на 88 градуса, то винаги малкият кръг трвбва да се отваря на толкова и ако има нужда от повишено охлаждане, то ще се реализира с друг радиатор или по-мощно допълнително охлаждане, а не с различен термостат.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Ами аз съм си го задал и съм отговорил преди 25години...някъде там! Усещаш хлад, ами НЕ СИ ПРАВ 100% трябва да са изпълнени няколко важни условия, че да усетиш хлад.1. Телесната Ти темперетура да е по-висока от темперетурата на обдухващият те въздух т.е да можеш да отдадеш темперетура по интензивно2. Ако темперетурата на на околният въздух е 0 грауса, ти ще топлоотдаваш повече и ако някой ти духе 36.6 градуса в лицето, мигом ще устеиш затопляне.3. Има и случаи при които може да е студено и въпреки, че те обдухват с по-топъл въздух да го усетиш, като студ, ако си изпотен, например, изпраяването на водата ще предизвика силно охлаждане.....Както виждаш нещата са комплексни и по-добре да не коментираме "относително". Колкото до самолетите, скоростта над която триенето с въздуха преодолява охлаждането е доста над 1000км/ч и това вече е друга физика, която почти няма смисъл да се отчита при ниски скорости. Взъдушното съпротивление е квадратична функция и е обратно пропорционално на съпротивлението при търкаляне т.е ефекти които се наблюдават над 3000км/ч почти не съществуват при 30км/ч.iakvvu написа:Господин физик,задайте си въпроса защо ако някой ви духне в лицето усещате хлад?Или той сигурно в бузите си охлажда вдишаният въздух.Или защо авиоинженерите се чудят как да охлаждат корпусите на самолетите и совалките които се движат със скорост над 1000 км/ч,нищо че се движат в среда с температура далеч под нормалната на земята?Не споменавайте физиката без да я познавате и уважавате.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Помпата в резервоара работи само с двигателя, да при подаване на контакт и тя тръгва за малко, но не мисля, че това ще е проблем. Ако искаш това да не те бърка може да се сложи закъснител на включването и при положение на контакт да не тръгват свещите. Другият вариант е както беше казал колегата Хаджов с едно реле вързано към лампата на алтернатора, но това не съм го пробвал и не мога да потвърдя, че няма да окаже влияние върху нещо.
Коментар
-
Има такъв предпазител и той е на релето за включване на нагревателя на горивния филтър.Фабрично е 15А и в случая трябва да се смени с поне 50А.Нагреватела е предвидено фабрично да работи само при запалване на двигателя /а не при подаден контактен ключ/и това се реализира чрез изхода на алтернатора,който управлява операционата намотка на релето.parmapar написа:Колата е с мотор 1,9 JTD.За сега нямам никакви проблеми.Търсих някакъв бушон,който да подава напрежение само когато колата е запаленаа не когато е на контакт но не можах да намеря Когато ми остане повече време ще се поровя по-подробно
Коментар
-
Колега само не пиши глупости защото на някой ще изгори колата. Не е нужно да слага 50А предпазител за да управлява вече направената от него система, просто му трябва захранване когато работи двигателя. На либрата подгряването работи и при не работещ двигател, лично съм го изпробвал. Ако трябва да е нещо просто за изпълнение варианта е с помпата в резервоара или твоят с реле на алтернатора, но има алтернатори на който заряда им се влияе от точно тази жица и когато се добави реле не знам как ще се отрази това нещо на заряда и затова не го препоръчвам.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар