Здравейте ,на всички фенове на Италия и италианската марка.Поздрави за страхотния форум,надявам се и като фенове да сте на същото ниво и да помагате!
Накратко във първият ми пост тук ,ме интересува за горепосоченият двигател (в автомобил Пунто 2) има ли такава защита на клапаните при евентуално прескачане на ремъка с някой зъб.Не срещнах тема с подобно разискване,на някой случвало ли се е това ,чувал ли е за такъв случай?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Прехвърлил ремък....Punto 1,9 JTD
Collapse
X
-
Колега, по тази тема е писано доста, използвай търсачката.Както сме коментирали и преди, все едно да търсим "защита" от несменяването на масло и консумативи, ремъка е консуматив.Как искаш да има "ЗАЩИТА" при тези кубатури, мощности, горивни камери, ЕКО-норми и т.н. "Защитите" са при двигателите с ангр.вериги, /ОТНОСИТЕЛНО/, Лада 2105,FIRE моторите.Няма "защита", в зависимост от задкормилното устройство всичко, или почти всичко, става на МАРМАЛАД!
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Благодаря на колегите ,които отговориха на въпроса ми!Не съм запознат с двигателите при италианската марка,още помалко с дизелите ,затова питам.На брат ми се случи случка и си мислех дали това не е сценария,от разказа по телефона разбрах ,че на хубав път,жега ,му се е скъсал ремък или е паднал (ще доуточня),спрял е веднага ,казва че няма признаци на прегряване ,има съмнения за калпаво масло,но по-важното е какво е станало.После е прибрал колата (не разбрах дали на ход),обаче я е пробвал и казва че пали от раз
.Е ако е дръннала клапани ,няма да има компресия,мистерия!.Сега ще я разкоства да види поразиите,това за клапаните му е подхвърлил продавач на двигател,тъй като той мислеше направо да го сменя,понеже е по тънкаж.Момчета и момичета помагайте с мнения ....,Нино давай ,гледам с техническия си на ТИ...
Коментар
-
Колеги ,случката се изясни ,остава да се определи има ли беля и колко е голяма.Няма скъсан или паднал ремък,ангренажният е прескочил с един зъб.Брата е нагласил белезите,но не я е палил заради падналия мрак.При първия оглед го притеснява голямата хлабина при клапаните.Някой с такъв двигател да има идея за случката,внезапно претоварване ,например от компресор на климата,...друго..
Коментар
-
Опиши, моля те, точно какво с е е случило и как е разбрал, че е прескочил ремъкът?Le Transporteur написа:Колеги ,случката се изясни ,остава да се определи има ли беля и колко е голяма.Няма скъсан или паднал ремък,ангренажният е прескочил с един зъб.Брата е нагласил белезите,но не я е палил заради падналия мрак.При първия оглед го притеснява голямата хлабина при клапаните.Някой с такъв двигател да има идея за случката,внезапно претоварване ,например от компресор на климата,...друго..
_______
146 JTD
Коментар
-
Ами чул е хлопване да го нарека(не знам точно какъв звук се чува)откъм двигателя,веднага усеща пад във мощността ,все едно двигателя умира,замирисва му на гума в купето,светва лампата на динамото ,разбира се през това време той вече спира колата.Вчера ,след като я поразглобил е разбрал че ремъка е прехвърлил.В неделя ще я събере ,и ще опита да пали ,ще пиша какво е положението..,.Хайде със здравеtrustworthy написа:Опиши, моля те, точно какво с е е случило и как е разбрал, че е прескочил ремъкът?Le Transporteur написа:Колеги ,случката се изясни ,остава да се определи има ли беля и колко е голяма.Няма скъсан или паднал ремък,ангренажният е прескочил с един зъб.Брата е нагласил белезите,но не я е палил заради падналия мрак.При първия оглед го притеснява голямата хлабина при клапаните.Някой с такъв двигател да има идея за случката,внезапно претоварване ,например от компресор на климата,...друго..
Коментар
-
Много ми е интерсно защо му е светнала лампата на динамото? Сигурен белег за прескочил зъб е прегряването на мотора за кратко време.Le Transporteur написа:Ами чул е хлопване да го нарека(не знам точно какъв звук се чува)откъм двигателя,веднага усеща пад във мощността ,все едно двигателя умира,замирисва му на гума в купето,светва лампата на динамото ,разбира се през това време той вече спира колата.Вчера ,след като я поразглобил е разбрал че ремъка е прехвърлил.В неделя ще я събере ,и ще опита да пали ,ще пиша какво е положението..,.Хайде със здраве
Коментар
-
Скъсал е ремък на динамото,оттам и мириса на гума в купето.Колега искаш да кажеш ,че явно е прегряла колата,аз това го и питах,но ми каза че индикаторите били в нормални граници,но си мисля че човек в суматохата може и да пропусне нещо.Малкият ремък ,не го знам пистов ли е ,клиновиден ли е,според мен се е скъсал от моментното задържане на кол.вал и оттам инерционните сили са си свършили работата(компресор,динамо).Не ми се струва вероятно да е блокирал компресор или динамо.Ден два преди случката е зареждал системата с фреон.Rokambol написа:Много ми е интерсно защо му е светнала лампата на динамото? Сигурен белег за прескочил зъб е прегряването на мотора за кратко време.Le Transporteur написа:Ами чул е хлопване да го нарека(не знам точно какъв звук се чува)откъм двигателя,веднага усеща пад във мощността ,все едно двигателя умира,замирисва му на гума в купето,светва лампата на динамото ,разбира се през това време той вече спира колата.Вчера ,след като я поразглобил е разбрал че ремъка е прехвърлил.В неделя ще я събере ,и ще опита да пали ,ще пиша какво е положението..,.Хайде със здраве
Коментар
-
Моля някой наясно с този мотор (1.9JTD),да помогне за центровката на газоразпределението.На горивната помпа не се откриват никакви белези за центровка,има ли по принцип такива,гледах че в Аутодата на скицата е забит даже чоп на шайбата ,но наживо е друга работа,има два отвора върху шайбата ,но на кожуха нито един..
Коментар
-
На този двигател не е нужно центроване на помпата!!!Трябва само да зацепиш правилно коляновия вал и разпределителния. Помпата както дойде, тя и за това няма белегLe Transporteur написа:Моля някой наясно с този мотор (1.9JTD),да помогне за центровката на газоразпределението.На горивната помпа не се откриват никакви белези за центровка,има ли по принцип такива,гледах че в Аутодата на скицата е забит даже чоп на шайбата ,но наживо е друга работа,има два отвора върху шайбата ,но на кожуха нито един..
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
При това положение излиза че помпата е само за високо налягане ,без разпределение по цилиндрите(прочетох че има ел.инжектори като на бензина).А в Аутодата явно са дали някаква универсална скица ето тук колегата ползва същата за ТД ,а там трябва да има белези определено http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=15023 Благодаря на BO,някой ако има друго виждане да каже или нещо важно за допълване...BO написа:На този двигател не е нужно центроване на помпата!!!Трябва само да зацепиш правилно коляновия вал и разпределителния. Помпата както дойде, тя и за това няма белегLe Transporteur написа:Моля някой наясно с този мотор (1.9JTD),да помогне за центровката на газоразпределението.На горивната помпа не се откриват никакви белези за центровка,има ли по принцип такива,гледах че в Аутодата на скицата е забит даже чоп на шайбата ,но наживо е друга работа,има два отвора върху шайбата ,но на кожуха нито един..

Коментар
Реклама
Collapse

Коментар