Докато чета темите в раздел Дизели и се чудя от какво автомобила от подписа продължава да гасне след продължителен престой при първоначално запалване изникна един друг въпрос,но преди да го задам искам да споделя следните няколко дейности които са извършени с цел локализиране на проблема.1.Подменен авансаторен клапан.2.Подменени маркучета за излишното гориво между дюзите включително и тапичката на 4 цилиндър.3.Поставяне на скоби на всички места където липсват такива.4.Проверка на всички съединения по пътя на горивото.5.Проверка на сондата на резервоара и съединенията към нея.Неизвършени дейности са подмяна на уплътнителните пръстени /дифтунги/ при подмяната на горивния филтър.Поставянето на допълнителен клапан против връщане на горивото в резервоара.Ако някой се досеща нещо което съм пропуснал да пише.И въпроса който ме интересува е как е осигурено смазването на ГНП Лукас с масло което трябва да се проверява или по друг начин.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смазване на ГНП и проблема по загасването-появи се отново
Collapse
X
-
Смазването на ГНП Лукас се извършва от нафтата - мазна е.Преди време бях писал за една безумица, на която се хванах и направих. Беше ми препоръчана от майстор в Сервиз Супер дизел - на 15 литра масло в резервоара сложих 3 литра обикновено, евтино (по 4 лв литъра) българско масло.Резултата беше само липса на плаващи обороти на свободена след ускорение. Идеята беше именно да се прочистят лагерчетата на помпата. Според мен трябва дизелджия (Николай от Ямбол) да провери дали клапанчето за обратна нафта на помпата не е сдало багажа.
-
малко не разбрах как на 15литра масло си сложил 3 ??? и аз съм чувал че се слагало двутактово масло да смазва помпата но съм чувал нещо от сорта 250мл на един резервоар нафта и се чуда да си сложа ли и дали има опасност да се позадръсти горивния филтър или нещо подобно? Някой друг правил ли е тези опити?
Коментар
-
И като е сдало багажа това клапанче какво се прави подменя ли се колко струва ремонта и няма ли да се реши проблема с клапан отвън против връщане на горивото в резервоара?doofiat написа:Смазването на ГНП Лукас се извършва от нафтата - мазна е.Преди време бях писал за една безумица, на която се хванах и направих. Беше ми препоръчана от майстор в Сервиз Супер дизел - на 15 литра масло в резервоара сложих 3 литра обикновено, евтино (по 4 лв литъра) българско масло.Резултата беше само липса на плаващи обороти на свободена след ускорение. Идеята беше именно да се прочистят лагерчетата на помпата. Според мен трябва дизелджия (Николай от Ямбол) да провери дали клапанчето за обратна нафта на помпата не е сдало багажа.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Re: Смазване на ГНП Лукас и проблема по загасването.
Явно много книги четеш и то стари.Смазвали са се едно времето т.нар. плунжерни помпи употребявани при Мерцедес, японките и камионите.Даже са имали отделен резервоар с масло.Съвременните ... от "бая" време са ротациони /роторни/ и се смазват от нафтата/БОШ/.При "Бош" системата има втулка, която се маже от нафта, при "Лукас" е лагер, но и аз споменавам сравнително стари данни от 1989-90г.Почти всеки тогавашен автомобил употребяваше и двете системи /Лукас бяха по-редки, но даваха по-мека работа на мотора/.Та този лагер за който споменах, се сменя... почти на две смени на ремъка.Виждал съм поражения от несменен такъв и те са ужасни като при късането на ремък. Как е при сравнително по-новите горивни системи на "Лукаш" не знам.... лагер ли е, втулка ли е..., предполагам лагер.Смазването... когато горивото има по-голямо съдържание на сяра, е по-добро/при система с втулка и ос, а не лагер/.... сори но факт, въпреки,че сярата в дизелът е най-големия враг на горивната система.Не съм сигурен как сравнително по-модерните/ниско сернисти/ горива влияят, но предполагам,че е свързано общо взето с полезния срок на машината по европейски - 7-10 години.Така, че не се косете, карайте си колите и гледайте за нови! Реното от подписа ми е проектирано за живучест около 20-25 години.... не гние, всички възли и агрегати му работят нормално, Европа беше сравнително бедна, имаше Берлинска стена и колите тогава /в Европа, у нас до живот/ се караха мин.10-15 години!Tornado написа:И въпроса който ме интересува е как е осигурено смазването на ГНП Лукас с масло което трябва да се проверява или по друг начин.
Икономика приятели!Не съм привърженик на такива екстензивни опити, защото можеш да навредиш много на разпръсквачите и да се видиш в чудо....особено " комън рейлистите" да не си го и помислят /там помпата им има съвсем други задачи и е доста по-проста/.Нагарите от изгорялото двигателно масло не са добро нещо.Общо взето такива съвети и лафове са от сорта на "кварталния фолклор" и не ги препоръчвам никому.Strabex написа:малко не разбрах как на 15литра масло си сложил 3 ??? и аз съм чувал че се слагало двутактово масло да смазва помпата но съм чувал нещо от сорта 250мл на един резервоар нафта и се чуда да си сложа ли и дали има опасност да се позадръсти горивния филтър или нещо подобно? Някой друг правил ли е тези опити?
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Това клапанче ми го сменяха преди месец, но не знам колко струва. Аз нямах този проблем, който описваш. Общо със оправяне на подкачващата помпа ми излезе около 200 лв.Този клапан поред мен не обикновен. А според теб как ше действа този клапан - само в едната посока ли и в коя по-точно?П.С. Колега, номера с маслото се прави така като го описах по-горе - има 15 литра нафта в резервоара и си купуваш 3 тубички от по литър обикновено българско масло. Сипваш маслото вътре в резервоара и караш. Колата нито пушеше, нито имаше странични ефекти. След смяната на горивния филтър нямаше особена разлика.Tornado написа:И като е сдало багажа това клапанче какво се прави подменя ли се колко струва ремонта и няма ли да се реши проблема с клапан отвън против връщане на горивото в резервоара?doofiat написа:Смазването на ГНП Лукас се извършва от нафтата - мазна е.Преди време бях писал за една безумица, на която се хванах и направих. Беше ми препоръчана от майстор в Сервиз Супер дизел - на 15 литра масло в резервоара сложих 3 литра обикновено, евтино (по 4 лв литъра) българско масло.Резултата беше само липса на плаващи обороти на свободена след ускорение. Идеята беше именно да се прочистят лагерчетата на помпата. Според мен трябва дизелджия (Николай от Ямбол) да провери дали клапанчето за обратна нафта на помпата не е сдало багажа.
Коментар
-
Хм, странна процедура, която обикновено завършва със смяна на разпръсквачи, 4бр Х минимум 40лв Лукаш, ако ги намериш лесно.... при дилемата да не се прецака помпата, която обикновено надживява ламарините на автомобилът! Аз не съм го правил и не бих го направил!doofiat написа:П.С. Колега, номера с маслото се прави така като го описах по-горе - има 15 литра нафта в резервоара и си купуваш 3 тубички от по литър обикновено българско масло. Сипваш маслото вътре в резервоара и караш. Колата нито пушеше, нито имаше странични ефекти. След смяната на горивния филтър нямаше особена разлика.
"Страничните ефекти" ще ги усетиш после.... по "Симеон", при Гената, "T&N CAR"... а бе ти си знаеш, ако бяха АД-та в надзорните съвети да те бяха избрали от реализиран оборот!
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Аз също не бих го направил повече.Nino написа:Хм, странна процедура, която обикновено завършва със смяна на разпръсквачи, 4бр Х минимум 40лв Лукаш, ако ги намериш лесно.... при дилемата да не се прецака помпата, която обикновено надживява ламарините на автомобилът! Аз не съм го правил и не бих го направил!doofiat написа:П.С. Колега, номера с маслото се прави така като го описах по-горе - има 15 литра нафта в резервоара и си купуваш 3 тубички от по литър обикновено българско масло. Сипваш маслото вътре в резервоара и караш. Колата нито пушеше, нито имаше странични ефекти. След смяната на горивния филтър нямаше особена разлика.
Коментар
-
Защото компютъра получава много малко инфо за мотора! Ако отнякъде по горивопровода смуче въздух мислиш ли, че компютъра ще ти каже на коя сглобка е дефекта? Общото понятие за компютри не се отнасят особено за автомобилите на годините, които ние караме. По-скоро това са микропроцесори, които работят по зададен алгоритъм. Ако "А" е по-голямо с 1, "Б" трябва да намелее с 2!Sven написа:Ами относно проблема с първоначалното палене и гаснене, може да е някъв датчик или нещо подобно, защо не го прегледа на компютър...
Нещо подобно!
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар