Моля ви, ако някой кара Брава - атмосферен дизел и не го мързи да пише нека да драсне по едно ЛС (за да не Flood-ваме форума) да разкаже, как е Двигателя - често срещани проблеми, особености, доволен ли е от нея, горе долу като цена как вървят атмосферките. Ще съм ви много благодарен (не ме интересува окачване, електроника и т.н.. - само практическо инфо за двигателя). Страх ме е с тези турбини... много дълбоко бъркат в джоба...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Bravo 1.9-75, Bravo 1.9TD-100, Bravo 1.9JTD-105 ???
Collapse
X
-
Nino е твоя човек.batececo написа:Моля ви, ако някой кара Брава - атмосферен дизел и не го мързи да пише нека да драсне по едно ЛС (за да не Flood-ваме форума) да разкаже, как е Двигателя - често срещани проблеми, особености, доволен ли е от нея, горе долу като цена как вървят атмосферките. Ще съм ви много благодарен (не ме интересува окачване, електроника и т.н.. - само практическо инфо за двигателя). Страх ме е с тези турбини... много дълбоко бъркат в джоба...
Коментар
-
Лично аз, който се явява бивш собственик на такава Брава съм писал във форума няколко пъти за нея. Този мотор е рядък тук.Моля те пусни на търсачката Брава 1.9d и ще излезнат доста неща!batececo написа:Моля ви, ако някой кара Брава - атмосферен дизел и не го мързи да пише нека да драсне по едно ЛС (за да не Flood-ваме форума) да разкаже, как е Двигателя - често срещани проблеми, особености, доволен ли е от нея, горе долу като цена как вървят атмосферките. Ще съм ви много благодарен (не ме интересува окачване, електроника и т.н.. - само практическо инфо за двигателя). Страх ме е с тези турбини... много дълбоко бъркат в джоба...SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Ами датчиците според мен са част от електрониката. Ако електрониката няма обратния резултат от това, което става след намесата и, как тогава ще "взима" решения. А и тези точно елементи ги няма в другите двигатели, които съм ги изброил, а са в повече. Правилно, че са механични и от твоя гледна точка разликата е тогава чисто в управляващия блок на колата (ECU-то)От същата тази твоя страна погледнато, за какво му е на инжекционния двигател ламбда сонда, по-добре един карбуратор нали е механичен? - само за пример го давам.perlsite написа:BO: Датчиците изобщо не ги слагай към електрониката
Те по скоро са към електро-механиката... Датчици има във всеки автомобил. Аз под електроника предимно разбирам разни модули за управление (с микропроцесори) и изобщо всички по-сложни компоненти, с програмно управление и т.н.. които като се счупят и се налага да се бръкнеш мнооого на дълбоко. По същия начин не причислявам: акумулатора, крушките, релетата.. към електрониката, това си е чиста електротехника.. Ще се повторя, но тези неща ги има във всеки автомобил независимо дали е D, TD или JTD...A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
За няколко начина се сещам... единият да речем е да погледнеш дебелите черни тръби до акумулатора. При JTD мотора дебитомера се намира на една педя от акумулатора-ще го разпознаеш, като куплунг с кабели, който излиза от дебелата черна тръба!poreden написа:Здравейте.Наскоро си купих Брава 1,9 JTD.Притеснява ме само това,че по документи е 74 kW,тоест 101 коня,точно колкото е 100TD.На кората над двигателя си пище JTD,на колата също,но дали е така?Има ли някакъв начин да разбера какъв ми е точно двигателя?Предварително благодаря.
При TD-то дебетомера е заврян по-дълбото и с пръв поглед не се вижда-т.е. дебелите тръби там изглеждат цяли! Кой месец и година е произведена колата?
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Здравей.Дебитомера е на една педя от радиатора.Колата е първоначално регистрирана на 29.03.2002 година.Сега гледах и книжката-JTD100 го водят.Мотора е 182В9000.Така пише в книжката.Vladim написа:За няколко начина се сещам... единият да речем е да погледнеш дебелите черни тръби до акумулатора. При JTD мотора дебитомера се намира на една педя от акумулатора-ще го разпознаеш, като куплунг с кабели, който излиза от дебелата черна тръба!poreden написа:Здравейте.Наскоро си купих Брава 1,9 JTD.Притеснява ме само това,че по документи е 74 kW,тоест 101 коня,точно колкото е 100TD.На кората над двигателя си пище JTD,на колата също,но дали е така?Има ли някакъв начин да разбера какъв ми е точно двигателя?Предварително благодаря.
При TD-то дебетомера е заврян по-дълбото и с пръв поглед не се вижда-т.е. дебелите тръби там изглеждат цяли! Кой месец и година е произведена колата?
Коментар
-
JTD си е тогава, какво си се притеснил?poreden написа:Здравей.Дебитомера е на една педя от радиатора.Колата е първоначално регистрирана на 29.03.2002 година.Сега гледах и книжката-JTD100 го водят.Мотора е 182В9000.Така пише в книжката.
Това, че се води по-малко конски сили може само да те радва, защото данъка ти ще е доста по-евтин. TD-то по документи се води 74kw и 100 конски сили. По този начин попадаме в графата с по-евтини данъци!
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Много се извинявам разбирам че мястото не е тук.Ама можели някои да ми каже от коя година почва да се произвежда JTD и само по това ли е разликата между TD по дебетомера къде се намира?Има ли някаква външна разлика освен надписа на калника?кола без турбо е като жена с малки цици, върши ти работа ама не ти праи кеф
Коментар
-
Ами разликата е в това, че двигателя е друг.Може да ти сложат JTD надписи и на TD двигател върху калника, ама това не означава, че двигателя става друг.Основната разлика на пръв поглед е в пластмасови капак върху двигателя, дебитомера и в EGR клапана.По това най-лесно се различават двата двигателя на снимките, които ги поставят примерно в mobile.bgrercho написа:Много се извинявам разбирам че мястото не е тук.Ама можели някои да ми каже от коя година почва да се произвежда JTD и само по това ли е разликата между TD по дебетомера къде се намира?Има ли някаква външна разлика освен надписа на калника?A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Разликите са големи! Поне аз такива откривам след двегодишно притежание на моето ТДrercho написа:Много се извинявам разбирам че мястото не е тук.Ама можели някои да ми каже от коя година почва да се произвежда JTD и само по това ли е разликата между TD по дебетомера къде се намира?Има ли някаква външна разлика освен надписа на калника?
Има разлика в разположението и самият горивен филтър, капака на мотора, а най-голямата разлика е под него!
Мисля, че JTD се произвежда от началото на 99-та, но може и да бъркам.
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
kiro_of_the_day написа:Не ме разбирайте погрешно. Не съм против електрониката. Ако беше ненадеждна - нямаше да я монтират по колите. Българина - не знам защо се ужасява от електрониката - май щото кварталния майстор с чука не може да я оправи!
На сегашният етап на развитие автомобилните стандарти за електроника са много "жестоки". Понеже съм имал вземане даване с изискванията мога да кажа, че на следващото стъпало са самолетите, а след това ракетите. Не мога точно да кажа от кога датират ISO автомобилните стандарти, но от преди 2000-та година нещата не се поставяха толкова остро. Това обаче не означава, че тогава са правили "боклуци".
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар