bobist написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как карате дизелите си? Колко ви горят?
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Ето де - точно такъв е моя разход. Паля, 5 мин докато изчистя колата и дойде жената с детето. 2.5 - 3 км до детската градина (няма задръстване до там). Там гася и оставяме детето, но в много студените дни ги чаках без да гася. До там колата едва е вдигнала стрелката до първата точка, като в много студените дни, дори не я стига. Следва връщане - още 2.5 - 3 км и колата е на второто делене. В такъв режим този път ми е 80% от шофирането, другите 20% са при някои по-дълги преходи из града. Предполагам и над 9 може да стигне.Иначе термостатът ми е изправен, вчера го тествах за всеки случай.
-
Потвърждавам, че разхода на JTD105 при студен двигател и на къси разстояния е висок. Миналата зима си правих експерименти, като паля сутрин и потеглям почти веднага с преход не повече от шест километра в едната посока ,равносметката бе 9,6/100. Обаче ако след като запаля двигателя престоя на място ~5 минути и чак тогава потегля , разхода пада с повече от литър! Незнам защо е така, но е факт.И в двата случая външната температура бе около -2;-3 градуса, също така съм с изправен термостат, шофирам с темпо около 2000 оборота, но не повече от 2200! Зимните ми гуми са 185/ххх/14, нямам кора под двигателя или пък върху него Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 , също съм с изолиран ЕГР клапан.п.п. огромно влияние има разбира се начина на шофиране, защото не съм сигурен , че обороти около 2000-2200 са най икономичните за тоя двигателПежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Специално за такъв режим на експлоатация може да стъгне до 20% над нормалния летен режим също на къси разтояния.Зависи и от маниера на каране.За това казвам до.....bobist написа:Интересно ми е дали някой има наблюдения какъв е разходът ако караш по 2 км. сутрин и 2 км. вечер, винаги студен двигател, зимата при -3;+2 градуса? Предполагам това могат да кажат колегите, на които изписва моментен разход на таблото..
Коментар
-
Колега, ако е 20% сигурно ще е добре, да не е повече?Stefan Hadjov написа:Специално за такъв режим на експлоатация може да стъгне до 20% над нормалния летен режим също на къси разтояния.Зависи и от маниера на каране.За това казвам до.....bobist написа:Интересно ми е дали някой има наблюдения какъв е разходът ако караш по 2 км. сутрин и 2 км. вечер, винаги студен двигател, зимата при -3;+2 градуса? Предполагам това могат да кажат колегите, на които изписва моментен разход на таблото..Fiat Marea JTD 110 Weekend ELX - 2000г
Коментар
-
Това и на мен ми е било чудно - с колко ли ще падне разхода ако изчакаш да загрее на място? Всъщност ясно е че разхода ще падне, но оправдано ли е за 2 км. преход да правиш такова загряване? Като се замислиш - за 3 минути возене да подгряваш 5-10 мин? То най-добре да не я палиш автомобилката, ама няма начин..Jimy написа:Потвърждавам, че разхода на JTD105 при студен двигател и на къси разстояния е висок. Миналата зима си правих експерименти, като паля сутрин и потеглям почти веднага с преход не повече от шест километра в едната посока ,равносметката бе 9,6/100. Обаче ако след като запаля двигателя престоя на място ~5 минути и чак тогава потегля , разхода пада с повече от литър! Незнам защо е така, но е факт.И в двата случая външната температура бе около -2;-3 градуса, също така съм с изправен термостат, шофирам с темпо около 2000 оборота, но не повече от 2200! Зимните ми гуми са 185/ххх/14, нямам кора под двигателя или пък върху него Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 , също съм с изолиран ЕГР клапан.п.п. огромно влияние има разбира се начина на шофиране, защото не съм сигурен , че обороти около 2000-2200 са най икономичните за тоя двигателFiat Marea JTD 110 Weekend ELX - 2000г
Коментар
-
Ами според мен ДА, т.е. оправдано е да се изчака. Защото , може би ще се повторя ,но съм абсолютно сигурен , че когато автомобила поработи на място ... дори и три минути, двигателя започва да работи по-друг начин. В крайна сметка, сумарно за месеца , този един литър повече или по-малко ще окаже влияние на бюджета. Ами така де, защо да изхвърляш бутилка хубаво червено вино, само защото не ти се чака 3-5минутки, нали?!Само ще допълня: дори и десет минути да кибича зимата неможе да се отлепи стрелката от "дъното" , обаче след като потегля, без да натискам, разбира се, няма и 500-600м започва леееко да се движи нагоре!bobist написа:...но оправдано ли е за 2 км. преход да правиш такова загряване? ...Jimy написа:...на къси разстояния е висок...... разхода пада с повече от литър! Незнам защо е така, но е факт...Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
За моя разход бях писал по-горе. Когато имам по-дълго градско разхода ми пада. Последната ми засечка отиде около 9 литра. Само с 5 км. преход в една посока сутрин и 5 км. вечер. И аз, като Жоро сутрин изчаквах със запалена кола жената да остави детето, вечер - пак. събра ми се много работа на място. Това беше в големия студ. Сега усещам, че разхода ще ми се врътне около 7-8 литра, но и времето се постопли.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Здравейте колеги, днес от София до Пампорово и обратно с още един човек, даде 5,3/100, по магистралата 120-130, като от Асеновград към Пампорово си е баир и завой, та повече от 60-70 неможе да се вдига. Правих си проби по магистралата да карам с различни скорости...и най икономична е при 95 на 6-та по равно дава разход между 3,1 и 3,6/100. При 190 по равно дава разход 9/100.пп. сипах 50гр. добавка Хелиос, на 50 литра нафта преди да тръгна.
Коментар
-
Колеги и приятели, въздържайте се от зареждане с нафта, тъй като рафинерията в Бургас не работи и какво се продава по бензиностанциите и на какви спецификации отговаря съвсем не е ясно. Преди 10-ина дни се подлъгах и заредих почти празен резервоар до горе с гориво на промоция (14 ст по-евтино уж заради 14 февруари) от бензиностанция на Лукойл на бул. Пещерско шосе в Пловдив. От тогава имам проблем с паленето - колата пали със затруднения и пуши повечко. За съжаление едва днес разбрах, че рафинерията не работи и 90% от дизела, продаван в България е с неясен произход и качество.Късмет!Едит: Рафинерията ще заработи някъде през март.
Коментар
-
Защо да не е ясно.Доставчици в момента са Румъния и Гърция.Преди хвалехте румънската нафта и плюехте нашата,сега като е румънска плачете за нашата.Аз заредих преди два дни от Лукойл с 7 стотинки отстъпка и не чувствам никаква разлика.Винаги съм се чудил как откривате разлика между различните горива.Airfan написа:Колеги и приятели, въздържайте се от зареждане с нафта, тъй като рафинерията в Бургас не работи и какво се продава по бензиностанциите и на какви спецификации отговаря съвсем не е ясно. Преди 10-ина дни се подлъгах и заредих почти празен резервоар до горе с гориво на промоция (14 ст по-евтино уж заради 14 февруари) от бензиностанция на Лукойл на бул. Пещерско шосе в Пловдив. От тогава имам проблем с паленето - колата пали със затруднения и пуши повечко. За съжаление едва днес разбрах, че рафинерията не работи и 90% от дизела, продаван в България е с неясен произход и качество.Късмет!Едит: Рафинерията ще заработи някъде през март.
Коментар
-
Можеш да потърсиш из всички автофоруми и ако някъде намериш една моя дума, че румънската или гръцката нафта е по-добра, аз лично ще ти купя каса бира и ще ти я доставя до прага на избран от теб адрес. Винаги съм защитавал нашата и винаги зареждам от Лукойл. Това, че доставчиците са от Румъния и Гърция по никакъв начин не гарантира произхода на горивото, дори напротив - никой не може да види какво се налива там и какви миксове стигат до тук.Разлики и аз не съм усещал до сега, но точно този път усетих и повтарям бавно - колата пали трудно, с прикихване и пуши повече (по-черно), когато я настъпя.Stefan Hadjov написа:Защо да не е ясно.Доставчици в момента са Румъния и Гърция.Преди хвалехте румънската нафта и плюехте нашата,сега като е румънска плачете за нашата.Аз заредих преди два дни от Лукойл с 7 стотинки отстъпка и не чувствам никаква разлика.Винаги съм се чудил как откривате разлика между различните горива.Airfan написа:Колеги и приятели, въздържайте се от зареждане с нафта, тъй като рафинерията в Бургас не работи и какво се продава по бензиностанциите и на какви спецификации отговаря съвсем не е ясно. Преди 10-ина дни се подлъгах и заредих почти празен резервоар до горе с гориво на промоция (14 ст по-евтино уж заради 14 февруари) от бензиностанция на Лукойл на бул. Пещерско шосе в Пловдив. От тогава имам проблем с паленето - колата пали със затруднения и пуши повечко. За съжаление едва днес разбрах, че рафинерията не работи и 90% от дизела, продаван в България е с неясен произход и качество.Късмет!Едит: Рафинерията ще заработи някъде през март.
Коментар
-
Жоре, бях предупредил. Инфото го имах от хора работещи в рафинерията. Пълнят ни с боклуци. Масово хората се оплакват от висок разход. Съжалявам, че не го писах в отделна тема. Мисля, че го вметнах в Общи приказки - раздела за цените на горивата.Airfan написа:Колеги и приятели, въздържайте се от зареждане с нафта, тъй като рафинерията в Бургас не работи и какво се продава по бензиностанциите и на какви спецификации отговаря съвсем не е ясно. Преди 10-ина дни се подлъгах и заредих почти празен резервоар до горе с гориво на промоция (14 ст по-евтино уж заради 14 февруари) от бензиностанция на Лукойл на бул. Пещерско шосе в Пловдив. От тогава имам проблем с паленето - колата пали със затруднения и пуши повечко. За съжаление едва днес разбрах, че рафинерията не работи и 90% от дизела, продаван в България е с неясен произход и качество.Късмет!Едит: Рафинерията ще заработи някъде през март.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Що се касае за бензиностанциите на ЛУКОЙЛ - зареждат ги със складови наличности на ЛУКОЙЛ - Бургас. В момента се чистят танкове, резервоари и прочие. Мисля, че ви е ясно, че нищо не се изхвърля...само се прехвърля в нашите резервоари. И като за капак - въобще не е сигурно, че рафинерията ще заработи отново. "Умните" главици на ЛУКОЙЛ обмислят да прехвърлят и малкото останало производство в съседна Румъния. Към този момент в ЛУКОЙЛ работят вече 1200 човека - трябва да останат 6-700 човека, като и тяхната съдба е твърде неясна...Но това е друга тема.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар