Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1.9 MultiJet (120 Hp) Въпроси

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    1.9 MultiJet (120 Hp) Въпроси

    Здравейте колеги.Достатъчно рових из форума и нета но така и не можах да намеря отговори които ме удовлетворяват.Става дума за мотор 1.9 MultiJet (120 Hp) и ме интересува първоначално обслужване.Масло.ремък, ролки,филтри и евентуална цена за това.Мотора удря ли клапани при скъсване на ремък.Евентуално какъв разход да очаквам от такъв мотор,какви може и проблеми да очаквам.Колата върви супер,днес я карах и направо съм влюбен в нея Fiat - Sedici 2007г.Знам че са много редки но ми хареса.Очаквам мнения и отговори на така и неизяснените от мен въпроси.Поздрави Smile
    Fiat Sedici 1.9 MultiJet 120 Hp

    #2
    чудесен автомобил,дизайнът и мотора са на фиат,трансмисията на сузуки.има го и под името сузуки sx4.мотора е като цяло безпроблемен,ангренажа му струва около150-180лв.пистовия ремък и обтяжната и паразитна ролка около110-120лв.цените ти ги пиша малко по спомен,така,че дано да не греша.поздрави

    Коментар


      #3
      Аз карам СУЗУКИ СХ-4 с такъв двигател... вече 8-ма година.Нямам никакви оплаквания, освен това, че мотора е малко шумничък и не дотам сравнително, повтарям сравнително, икономичен.Градско си харчи 7-8 в зависимост от сезона и карането.Цените на консумативите, според мен не са важни в случая и за да не ти пишат по спомени, хващаш телефона звъниш и се осведомяваш.Къде? Честно да ти кажа не знам, МИРКАТ, вносителя на СУЗУКИ са главорези, АУТОИТАЛИЯ,обезкоствачи,според мен звънни на hit-ko, собственика на AXM AUTO,за съвет и отстъпки.. Аз отдавна масла, филтри, дребни консумативи не купувам от миркат, а от други магазини.... след като 3 години купувах нафтов филтър /сменяем елемент-хартийка/ по 95 лв, при положение, че струва 8-10лв!!! Колата СХ-4 /СЕДИЧИ/, защото това са абсолютно идентични автомобили, е добре и хитро проектирана.Като недостатъци бих отчел "КУЦАТА", 6-СТЕПЕННА скоростна кутия на хлОПЕЛ, в която малко трудно ми влиза втора, фиатските решения за окачването... сменя се цял носач, който хич не е евтин, когато се износи шарнирът...друго, друго не се сещам.Моторът, стария изпитан осем клапанов боец на ФИАТ, 1.9 мултиджет, на който икономиите на са силна страна, като на аналогичните кубатури и мощности при ФАЛветата, но пък той едва ли някога ще ти напомни за себе си, при правилна ескплоатация. Автомобилът е много повратлив, маневрен, пъргав, изобщо за мен идеалната градска кола. Гумите са 16-ки, не съвсем евтини... И последно, относно късането на ремъка..ами естествено, че ще смели всичко, ако скъса ремък.Възможно ли е при тези компресии и степени на сгъстяване, горивната камера да е такава, че бутала и клапани да не се срещнат? Или както някои питат "ИМА ЛИ ЗАЩИТА" ха-ха-ха.... от скъсване на ремък.Аз веднага ги контрирам с въпроса, " а има ли защита от несменяване на маслото или филтрите"? Има ли "защита"... ха-ха-ха... извинявай, много се смея на този лаф.... Успех в начинанието и си отваряй очите, макар, че няма за гледане повече от един среден автомобил който се купува ВТОРА УПОТРЕБА. От както имам колата съм сменял само две предни биалети. ПС... забравих да спомена.Имай предвид, че както и на много други подобни агрегати,при смяната на ангренажа, наред с ролките се сменя и водната помпа...тя е там...
      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

      Коментар


        #4
        milen11, аз карам Sedici но с новия мотор 2.0 16V Multijet Евро 5, но съм доста запознат и със стария мотор 1.9 8V Multijet.Nino ти е казал основните неща за колата, аз мога да допълня само:- много внимавай с кутията М32 (опел-ска кутия), гледай да не няма виене на 5-та или 6-та предавка, доста трудно превключване през 2-ра скорост- моторът е мултиджет с 1600 бара налягане в рейла, евро 4, с ДПФ филтър, няма вихрови клапи (то няма и как, нали е само с 8 клапана) :P , наистина е доста шумничък мотора, EDC16C39 Bosch "компир"- за разхода: не е от най-икономичните, градско към 8, извънградско 5,5-6 (зависи как караш).- консумативите не са скъпи, аз съм сменял само накладки до сега + 1 биалетка (освен нормалните филтри+масло де)- евентуални проблеми след време: както всички дизели - EGR+DPF- интериорът е направен с доста евтини материали, пластмасата е корава и лесно се драска, седалките скърцат, жабката също скърца и мнооого други кусури има, но като цяло колата е добра.Та горе долу би трябвало вече да си добил представа за тази интернационална кола (японска кола с италиански дизайн-Джуджаро, италиански мотор, немска кутия и всичко това сглобено в Унгария ) Успех

        Коментар


          #5
          Че 8 градско много ли е ?
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            според мен разхода за такъв вид автомобил си е доста приличен

            Коментар


              #7
              Аз искам да попитам за системата на задвижване 4х4.Доколкото разбрах разработката е на Сузуки, но надеждна ли е, създава ли някакви проблеми?Също така разхода който се пише по-горе за кола с двойно ли е или само на предно?

              Коментар


                #8
                4х4 не е постоянно включен, командва се с бутон.Задвижването има 3 режима.Само преден мост, като обикновена кола.4Х4 AUTO с разпределено усилие, започващо от 10:90 процента заден-преден мост ,в зависимост от пътните условия.... и блокаж, когато въртят и 4-те колела едновременно.... изключва се автоматично при скорост по-висока от 60 км/ч и отива пак на положение AUTO.Дали е надежда системата, мисля,че е още рано да се каже, още повече, че в книжката на колата пише с големи букви..."АВТОМОБИЛЪТ НЕ Е ВСЪДЕХОД".За сега не съм чел и чул за оплаквания..... но пак повтарям, колата може да не се кара с постоянно зацепено 4Х4....макар, че аз не съм го изключвал от декември.Милене, дизеловите СХ-4 и СЕДИЧИТА, с двигател 1.9, са само със задвижване 4х4.За някои европейски страни са пускали серии с дизелов двигател 1.6 на ПЕЖО-90 кс, но са рядкост, те са само с предно предаване....също са внасяли и сглобявани в Япония бензинови 1.6, също само с предно.От това автомобилче, не може да се очакват всъдеходни качества като на УАЗКА-БУХАНКА... или командирска джипка...или африканерски ЛЕНД РОВЪР, но в много ситуации може да те измъкне, както ме е измъквало, особено, в ужасния снежен февруари 2012г.Едно от големите достойнства на тази кола е КЛИРЕНСЪТ... също сравнително късата база, която го прави доста проходим!В интернет има доста вече за тази кола, така, че може да се намери почти всичко....чети.ПС... ооопс, ся се сещам, че също в европа са пускали и с 1.9 двигателя само с предно предаване.... излъгах те, извинямай... и преди гледах в мобилето, че доста са ги навнесли...При тях клиренсът е малко по-малък, мисля, че с два см... 17, срещу 19 на тези 4Х4.За сравнение, ГРАНД ВИТАРАТА е 20 см.
                SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                Коментар


                  #9
                  Виж кво са писали по американските автофоруми, подраздела СУЗУКИ... :D http://forums.edmunds.com/discussion...-diesel-engineMan, the SX4 would be just about perfect with the 1.9 Diesel.120 HP isnt bad, although if they were to punch out the motor to a 2.0, you might get around 135 HP or thereabouts making it a better hwy car, and alittle more pizzaz.I like the Diesels High Torque, which will help with the slightly heavier weight of the SX4 and am sure given todays gas prices, they would absolutely sell the crap out of these cars if they were Diesel.As it is, the SX4 is an incredible deal really.Whats stopping me is I dont want mid 20s gas mileage on average even with a 5 speed.It needs a 6 speed manual, and a 5 speed auto to pull better MPG in both forms with just the Gas engine.But, with the current transmissions and a Diesel, i can do without the extra gear in either trans if Im pulling down around 43 MPG Mixed driving.My Current Subaru Legacy pulls down the US spec SX4 numbers MPG wise and also has AWD and plenty of room to boot.I think the SX4 is more attractive however and Ill bet more fun overall.Suzuki PLEASE PLEASE PLEASE.. Send the US a Diesel for the SX4! Баш тогава ги е накацала кризата, 2007г... и рачат дизел... рачат , ама нема!
                  SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                  Коментар


                    #10
                    Мерси за разяснението.Преди време се бях загледал по Седичито, защото тук където живея е нормално като падне сняг зимата да чакаме снегорина с дни да мине по нашата улица. Офроуд не карам, нито съм ловец, нито рибар, но си мисля, че за в града по непочистените или не добре почистени улици би трябвало да върши работа количката.Тогава разбрах, че двойното е с три режима и се управлява с бутон, но ако знаеш би ли дал подробности точно как се разпределя въртящия момент преден заден мост?Със среден диф ли е или виско? По какъв начин се изключва задния мост когато караш само на предно? При включен блокаж от бутона наистина ли въртят и четирите колелета или заключва евентуално средния диф и може да върти едно отпред и едно отзад? Демек има ли блокажи на предния и задния диф или са си нормални отворени?Много станаха въпросите и ще се радвам ако можеш да ми отговориш, защото наистина преди време като търсих инфо в нета не успях да намеря достатъчно.Ако някога се реше да взема такава кол, то задължително ще е дизел, тъй като от бензин се отказах отдавна и в семейството сме с две JTD-та вече.

                    Коментар


                      #11
                      Ай ся... още малко трактат на тема.... казах ти, че има всичко в интернет със схеми и обяснения, можеш да го прочетеш.Това е SUV, предполагам е с виско муфа.Написах ти,че разпределението в режим ауто почва от 10/90 и стига до 50:50-преден-заден мост.Задния мост при блокаж се изключва или с бутона, или автоматично, когато скоростта ти надвиши 60 км/ч.Когато си на блокаж, колата се завива трудно,което е нормално.Няма да мога да ти отговоря, точно и конкретно,все-пак съм средно статистически юзър а не проектант на тази кола.Мога само да ти кажа, че блокаж от както я имам съм включвал 4-5 пъти и където трябва и когато трябва ми е помагал.Режим ауто също рядко използвам обикновено 2-3 месеца в годината.Лично на мен повече като всъдеходни качества ми харесваше ДАЙХАЦУ-ТЕРИОЗ, но тъпите японци не му развиха двигателната гама/а няма и как иначе да е, щяха да си правят самоконкуренция с ТОЙОТА РАВ-4... ДАЙХАЦУ е фирма на ТОЙОТА/ и е само с едно куцо 1.6 бензин около 100 коня.Това е Милене, което знам и ме интересува... минаха вече 8 години откакто имам тази кола....и все-пак любовта ми малко попремина де...8 години не са малко, любовница да беше щях да съм я позабравил.Успех!
                      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                      Коментар


                        #12
                        Още веднъж благодаря.Инфо сигурно има на английски, а той е като майчиния ми(колкото майка ми го знае и аз толкова).Като търсих в БГ пространството не открих много като информация за задвижването, но пък не е и толкова важно.Според мен това че можеш да изключваш двойното и да караш само на предно е най-големия плюс на системата, защото реално в България двойното ще ти трябва за месец или два в годината най-много.Да сме живи и здрави след някоя годинка като поевтинеят може и да се задомя с такава количка

                        Коментар


                          #13
                          Не очаквайте много от 4х4 системата на тези коли Седичи/СХ4. Има си плюсове, но и минуси.Използва се многодисков елекромагнитен съединител куплиран към задния диф. Японска разработка на фирмата JTEKT. Същата система се вгражда в предното поколение Nissan X-Trail, Toyota RAV-4, Mitsubishi Outlander и т.н. Това не е 4х4 система като Haldex. Тук няма ел.хидравлична помпа и заради това задният мост се включва само и единствено при разлика в скоростта на въртене м/у преден и заден мост. Дори при LOCK режим трябва да има малка разлика в скоростите на преден/заден мост за да предаде назад от 30% до 50% въртящ момент. Също при FWD режим нямаме 100% предно предаване. Системата е така направена че винаги предава малко въртящ момент назад. Докато при коли с Haldex вадим бушона на помпата и вече нямаме работеща 4х4 система и можем дори да качим колата на дино с един вал или пък да теглим колата само с единя мост (преден/заден) на пътя! Тези коли Седичи/СХ4 не могат да се ползват при такива условия, ще счупите съединителя. Може ако диното е с 2 вала а в другия случай с тегленето- колата е или с четирите колела на земята или във въздуха!Дори колата да се кара само на FWD режим разходът винаги ще е с около 1 литър повече от модела, който няма такава система. Просто има загуби от триенето на допълнителните "агрегати", които се въртят винаги независимо дали се предава въртящ момент или не. Плюс това имаме и разлика в теглото от около 60-80 килограма по спомен.Това е на всеки 45-50 хил.км се сменя маслото на задния диф и съединителя. Има темп сензор вътре и ако много го мъчите понякое време ще се изключи електромагнита. Ама преди това ще ви замирише на лошо, така че избягвайте да карате продължително време с превъртане на предните колела! (за гъзария в снега или пък в кал)

                          Коментар


                            #14
                            Яни, благодаря ти за изключително компетентния отговор.Аз самия не съм знаел, че "няма пълно щастие"... т.е. каране само преден мост... хм, я виж ти.Сега си обяснявам, защо ме питаше на "лични" как минавам на преглед... на валовете...! Сигурно разни работи и в книжката на колата пише, ама кой да чете... "инстракшън мануала" се чете последен разбира се... ха-ха!Нещо едно въпросче, ми се е загнездило напоследък.Тъй като съм предимно градски карач, колата за близо 8 години стана на 76 хил.км.На ремъка му дават 90-100хил... или 5 години май.... И тъй като тези автомобили нямат "защита от скъсване" ха-ха-ха, не знам дали не е време да посетя бокса?Още веднъж благодаря за точния отговор!Успешна седмица!
                            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                            Коментар


                              #15
                              janyboy, може ли да обясниш как е направена системата, че винаги предава въртящ момент на задния мост?И това, че предава въртящ момент към задния мост само тогава, когато предния мост превърти е все едно да кажеш, че един отворен диференциал предава въртящ момент към лявото колело само тогава, когато дясното превърти.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар

                              Working...
                              X