Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Разход на Мареа ТД100 комби 4л/100км

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    аз преди два дена ходих до свищов и общо за 640 км ми изгори 42-45литра или разход около 6,5.Скороста беше предимно от 110 до 130 като изключа прохода.
    Fiat Marea 1,9TD100

    Коментар


      #17
      reiban написа:
      аз преди два дена ходих до свичов и обще за 640 км ми изгори 42-45литра или разход около 6,5.Скороста беше предимно от 110 до 130 като изключа прохода.
      И моята толкоз гори извънградско!
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #18
        Aйде сега някой да обясни защо не е добра идеята да изключвам от скорот по надолнище и защо не се пестяло гориво. Че аз като дам на 5-та по надолнище и колата се спъва. По надолнището по пътя към Созопол преди база Атия от върха я пуснах с 40, долу на равното бях със 140 по инерция.
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #19
          spark написа:
          Aйде сега някой да обясни защо не е добра идеята да изключвам от скорот по надолнище и защо не се пестяло гориво. Че аз като дам на 5-та по надолнище и колата се спъва. По надолнището по пътя към Созопол преди база Атия от върха я пуснах с 40, долу на равното бях със 140 по инерция.
          1. Когато си изключил от скорост, е доста по-трудно да се овладее колата в аварийна ситуация. Спирането при включена предавка е доста по-надеждно. При хлъзгав път и завои колата е в пъти по-стабилна, ако е на скорост, дори и без газ. най-малкото - при приплъзване е възможно да се контролира посредством подаване/отнемане на газта в зависимост от окачването2. за това как зарежда алтернаторът на празен ход, мисля, няма нужда да ти обяснявам Особено важно е това, когато се налага да караме денонощно на фарове, както е в момента. Гарантирано така се изтощава акумулаторът. Дали ще спестиш 200 мл бензин за сметка на изтощен акумулатор...аз изнирам първото Животът на акумулатор се увеличава значително3. Не на последно място идват и спирачките, които се износват по-бързо при спиране на изключена скорост4. Една от честите заблуди е, че при изключена от скорост кола, разходът е по-нисък, отколкото на предавка без газ. Това е лесно да се види при коли с борд компютър, който показва моментния разход. В първия случай се нагала да се впръсква гориво за да се поддържат оборотите на празен ход, а при втория се подава едно съвсем минимално количество, колкото да не загасне, защото реално мощност от двигателя не се изисква заради наклона и инерциятаАз карам кола от 15 години и от самото начало се въздържам от изключване от скорост. Това е по съвет на много опитни шофьори. доказано в практиката, това е А със 140 по инерция си живо камикадзе според мен
          _______
          146 JTD

          Коментар


            #20
            Има логика в това, което казваш, но каква ли е толкова разликата между "обороти на празен ход" и "толкова, че да не изгасне двигателя". Тук един колега спомена, че на празен ход за 1 час му изхарчила 400гр. Би ли дал някакви данни от твоя опит колко моментен разход дава примерно една кола по надолнище на включена скорост без газ и на свободна.
            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

            Коментар


              #21
              Vladim написа:
              reiban написа:
              аз преди два дена ходих до свичов и обще за 640 км ми изгори 42-45литра или разход около 6,5.Скороста беше предимно от 110 до 130 като изключа прохода.
              И моята толкоз гори извънградско!
              И моя разход е толкова с тая разлика, че може и малко повече да е, но и скоростта понякога е 140-150.Значи си било нормално.А вие чистили ли сте MAF сензора на дебитомера?

              Коментар


                #22
                spark написа:
                Има логика в това, което казваш, но каква ли е толкова разликата между "обороти на празен ход" и "толкова, че да не изгасне двигателя". Тук един колега спомена, че на празен ход за 1 час му изхарчила 400гр. Би ли дал някакви данни от твоя опит колко моментен разход дава примерно една кола по надолнище на включена скорост без газ и на свободна.
                "разликата между "обороти на празен ход" и "толкова, че да не изгасне двигателя"." Това не е съвсем вярно, щото в този момент няма подаване на гориво. Но разликата в разхода между спускане на скорост и с изключена предавка е точно разхода в литри на час.Всички съвременни коли в режим на принудителен празен ход имат разход 0/100 км, на празен ход около 0,6-1,2 л/час. Първата соц-кола с такава система беше ВАЗ 2105 с карбуратор ОзонТова е, при спускане по нанадолнище, движение по инерция преди светофар напр. и обороти на двигателя над оборотите на празен ход ГОРИВО НЕ СЕ ПОДАВА И КОЛАТА ХАРЧИ 0/100
                Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                Коментар


                  #23
                  pinko168 написа:
                  spark написа:
                  Има логика в това, което казваш, но каква ли е толкова разликата между "обороти на празен ход" и "толкова, че да не изгасне двигателя". Тук един колега спомена, че на празен ход за 1 час му изхарчила 400гр. Би ли дал някакви данни от твоя опит колко моментен разход дава примерно една кола по надолнище на включена скорост без газ и на свободна.
                  "разликата между "обороти на празен ход" и "толкова, че да не изгасне двигателя"." Това не е съвсем вярно, щото в този момент няма подаване на гориво. Но разликата в разхода между спускане на скорост и с изключена предавка е точно разхода в литри на час.Всички съвременни коли в режим на принудителен празен ход имат разход 0/100 км, на празен ход около 0,6-1,2 л/час. Първата соц-кола с такава система беше ВАЗ 2105 с карбуратор ОзонТова е, при спускане по нанадолнище, движение по инерция преди светофар напр. и обороти на двигателя над оборотите на празен ход ГОРИВО НЕ СЕ ПОДАВА И КОЛАТА ХАРЧИ 0/100
                  Гориво няма как да не се подава, защото колата само въздух не може да гори, но това количетсво гориво е минимално и със сигурност е по-малко от подаваното за поддържане на правни обороти. На коли, чиито компютри показват моментния разход, съм виждал как на скорост, без газ разходът пада до около 0.1-0.2/100, докато при празен ход е около 1/100. Пак повтарям, че в първия случай се подава гориво за да се върти двигателя на празни обороти, докато при втория двигателят се върти така или иначе, защото е зацепен с колелата, просто му трябва ню-ню порцийка гориво за да не угасне, щото тогава ще се получи ситуация все едно го палиш на скорост
                  _______
                  146 JTD

                  Коментар


                    #24
                    trustworthy написа:
                    pinko168 написа:
                    spark написа:
                    Има логика в това, което казваш, но каква ли е толкова разликата между "обороти на празен ход" и "толкова, че да не изгасне двигателя". Тук един колега спомена, че на празен ход за 1 час му изхарчила 400гр. Би ли дал някакви данни от твоя опит колко моментен разход дава примерно една кола по надолнище на включена скорост без газ и на свободна.
                    "разликата между "обороти на празен ход" и "толкова, че да не изгасне двигателя"." Това не е съвсем вярно, щото в този момент няма подаване на гориво. Но разликата в разхода между спускане на скорост и с изключена предавка е точно разхода в литри на час.Всички съвременни коли в режим на принудителен празен ход имат разход 0/100 км, на празен ход около 0,6-1,2 л/час. Първата соц-кола с такава система беше ВАЗ 2105 с карбуратор ОзонТова е, при спускане по нанадолнище, движение по инерция преди светофар напр. и обороти на двигателя над оборотите на празен ход ГОРИВО НЕ СЕ ПОДАВА И КОЛАТА ХАРЧИ 0/100
                    Гориво няма как да не се подава, защото колата само въздух не може да гори, но това количетсво гориво е минимално и със сигурност е по-малко от подаваното за поддържане на правни обороти. На коли, чиито компютри показват моментния разход, съм виждал как на скорост, без газ разходът пада до около 0.1-0.2/100, докато при празен ход е около 1/100. Пак повтарям, че в първия случай се подава гориво за да се върти двигателя на празни обороти, докато при втория двигателят се върти така или иначе, защото е зацепен с колелата, просто му трябва ню-ню порцийка гориво за да не угасне, щото тогава ще се получи ситуация все едно го палиш на скорост
                    Даже и ню-ню порцийка гориво не се подава, мотора не може да угасне, защото го върти трансмисията, не знам какви коли си карал, ама аз съм карал почти всички нови и по-стари модели коли, които се продават в България и Европа и на всичките бордния компютър показва разход 0/100 при спускане по наклон и движение по инерция. Естествено бордния компютър понякога лъже, но разходът на гориво в режим на принудителен празен ход е 0, това е принципно положение, независимо какво си мислиш ти и група съветски учени.Спомената от теб малка порцийка гориво се подава едва при достигане на обороти с около 100 об/мин над оборотите на празен ход (т.е. около 900-1000 за повечето коли), за да няма придърпване при смяна на режимите. над 1000 об/мин НЕ СЕ ПОДАВА АБСОЛЮТНО НИКАКВО ГОРИВО. Това важи с еднаква сила и за дизелови, и за бензинови коли.Единственото изключение от това правило са някои коли с по-стари като концепция автоматични скоростиЗа да не съм голословен, ето ти малко снимки на много малка част от колите, които съм карал на тестове само в последните 8-9 месеца.http://smg.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Testdrive/
                    Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                    Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                    Коментар


                      #25
                      pinko168 написа:
                      ...Даже и ню-ню порцийка гориво не се подава, мотора не може да угасне, защото го върти трансмисията, не знам какви коли си карал, ама аз съм карал почти всички нови и по-стари модели коли, които се продават в България и Европа и на всичките бордния компютър показва разход 0/100 при спускане по наклон и движение по инерция. Естествено бордния компютър понякога лъже, но разходът на гориво в режим на принудителен празен ход е 0, това е принципно положение, независимо какво си мислиш ти и група съветски учени....
                      По тона ти разбирам, че нещо си изнервен, разбира се няма да споря с теб, след като имаш такъв опит с автомобилите. Предлагам ти все пак да се поуспокоиш малко Аз имам повече опит с корабните двигатели, признавамИначе в момента се сещам само за една кола, на чийто борд-комп съм виждал раздох 0.14/100 на скорост , без газ - пежо 406. Моделът е от 2000-та година, фейс-лифта. Това е,което аз и групата съветски учени сме наблюдавали Щом се занимаваш с тестове, мисля, че би трябвало да си се качвал на този автомобил Твоите наблюдения какви са?А ако може и да ми отговориш да един въпрос, може и на л.с. да не разводняваме темата, а именно дали 1.9 ЖТД двигателите от ’99 имат пилотно впръскване, ще съм ти задължен. досега в интернет не съм успял да изровя конкретна инофрмация, а и в алфа ромео форума не получих еднозначен отговорБлагодаря ти предварително
                      _______
                      146 JTD

                      Коментар


                        #26
                        trustworthy написа:
                        pinko168 написа:
                        ...Даже и ню-ню порцийка гориво не се подава, мотора не може да угасне, защото го върти трансмисията, не знам какви коли си карал, ама аз съм карал почти всички нови и по-стари модели коли, които се продават в България и Европа и на всичките бордния компютър показва разход 0/100 при спускане по наклон и движение по инерция. Естествено бордния компютър понякога лъже, но разходът на гориво в режим на принудителен празен ход е 0, това е принципно положение, независимо какво си мислиш ти и група съветски учени....
                        По тона ти разбирам, че нещо си изнервен, разбира се няма да споря с теб, след като имаш такъв опит с автомобилите. Предлагам ти все пак да се поуспокоиш малко Аз имам повече опит с корабните двигатели, признавамИначе в момента се сещам само за една кола, на чийто борд-комп съм виждал раздох 0.14/100 на скорост , без газ - пежо 406. Моделът е от 2000-та година, фейс-лифта. Това е,което аз и групата съветски учени сме наблюдавали Щом се занимаваш с тестове, мисля, че би трябвало да си се качвал на този автомобил Твоите наблюдения какви са?А ако може и да ми отговориш да един въпрос, може и на л.с. да не разводняваме темата, а именно дали 1.9 ЖТД двигателите от ’99 имат пилотно впръскване, ще съм ти задължен. досега в интернет не съм успял да изровя конкретна инофрмация, а и в алфа ромео форума не получих еднозначен отговорБлагодаря ти предварително
                        Еднозначно ти отговарям - при всички дизели JTD има пилотно впръскване. При обикновенното ЖТД има две впръсквания - едно пилотно и едно основно, при мДжет са общо 4, но не постоянно - в зависимост от натоварването, температурата на двигателя и т.н. впръскванията при мджет са от 1 до 4Ето малко инфо, ама е на немски, по-късно мога да ти го преведа Zudem ist er der erste neue Motor von Fiat-GM Powertrain, dem Jointventure zwischen Fiat Auto und General Motors, und soll, neben weiteren Neuentwicklungen, zu einem der Zugpferde des Jointventures werden. Geplant ist die Produktion von rund 500.000 Einheiten pro Jahr. Der 1.3 JTD 16V Motor leitet eine neue Etappe in der erfolgreichen Geschichte der Fiat Dieselmotoren ein. Er stellt einen erneuten Innovationssprung dar, an dem Fiat zum wiederholten Male als Hauptakteur fungiert. Bereits 1988 stellte Fiat mit der Markteinführung des Croma 1.9 TDI das weltweit erste Serienauto mit einem Diesel-Direkteinspritzer vor. Zehn Jahre später folgte die nächste Innovation mit der Markteinführung des 1.9 JTD Motors, der als erster Diesel-Direkteinspritzer nach der ,,Common Rail
                        Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                        Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                        ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                        Коментар


                          #27
                          Ето и почти същата информация на английскиThe sophisticated MultiJet technology of second-generation JTD engines differs from its UniJet predecessor in two essential areas; the injectors and the electronic control unit. Within a UniJet engine, a pilot injection raises temperature and pressure inside the cylinder to improve combustion at the time of the main stroke. However, by dividing the main injection into a number of smaller injections, a MultiJet engine affords a fuller, more gradual combustion whilst the amount of diesel burnt at each stroke remains the same, thus promoting smoother, quieter combustion, reduced emissions and increased performance.To facilitate multi-injection, the new injectors can both reduce the time lag between injections from 1500 to just 150 microseconds, and reduce the minimum quantity of fuel injected from 2 to less than 1 cu mm. In tandem, the new control unit modulates injection strategy continually to adjust to changes within three parameters; engine rpm, torque required at any given time by the driver, and coolant temperatures.Thus, when coolant temperature is less than 60 degrees and torque requirement low, two small and one large injections are performed. As torque demand increases, the number of injections drops to two; one small and one large. Under conditions of high rpm and high torque demand, only one injection is required whilst, with coolant temperature at over 60 degrees, emissions are minimised with one small, one large, and then one small injection in the sequence.
                          Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                          Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                          ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                          Коментар


                            #28
                            Пичове, предлагам ви един много елементарен начин да се уверите (тези които не вярват), че по на надолнище с вкл. предававка не се изисква гориво, ама дори и ню-ню... Само че експеримента е с бензинова кола и газова уредба - пускаш я по нанадолнището на предавка и изключваш от газ-ключето подаването на каквото и да е гориво... колата си работи перфектно - нито свети лампа че не зарежда акумулатора, нито има проблем с вакума за сервото... Смятам, че с това е достатъчно доказателство, че ПРИНЦИПНО гориво не е необходимо... а вече как е решен този въпрос в различните видове двигатели (дизели, карбуратори, моно/инжектори) е вече отделен въпрос.
                            Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                            --- в сърцето завинаги... ---
                            Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                            Коментар


                              #29
                              Блaгодаря за изчерпателния отговор Разбирам, че при униджет двигателите с променлива геометрия на турбината впръскването е същото като на тези с фиксирани лопаткиДано не сме разводнили прекалено много темата, но все пка инофрмацията е доста полезна, мисля, и е добре да се запази, та дори и някой мод да раздели темата
                              _______
                              146 JTD

                              Коментар


                                #30
                                trustworthy написа:
                                Блaгодаря за изчерпателния отговор Разбирам, че при униджет двигателите с променлива геометрия на турбината впръскването е същото като на тези с фиксирани лопаткиДано не сме разводнили прекалено много темата, но все пка инофрмацията е доста полезна, мисля, и е добре да се запази, та дори и някой мод да раздели темата
                                И от мен още една малка вметка.При JTD двигателя има пилотно впръскване.JTD двигателя също е с турбокомпресор с променлива геометрия - Гарет.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X