Когато имах подобен проблем, една от версиите беше неправилно зацепен ремък. По спомен, при Крома 2,4 ангренажа върти единия разпределителен вал, а другия е зацепен към първия с верига или зъбни колела, не помня точно. Та за смяната на ремъка не се изискват лапи за зацепване и е по белези. Пак казвам, че говоря по спомен и е възможно да греша. За смяната на ремъка на моята, не са използвани лапи, в това съм сигурен.И според схемата е така.http://www.micksgarage.com/proddetai...59886&pk=7fc1b
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Croma 2.4 - трудно палене при определена температура на ДВГ
Collapse
X
-
Здравейте, не съм специалист, моля да ме извините, ако бъркам нещо, но само да споделя мое мнение. Има логика, ако стартера не върти достатъчно да прави тези проблеми. При първи старт се предполага слабо въртене заради гъсто масло, софта има това предвид и променя момента и количеството на впръскване и дори при по-ниски обороти двг пали, но с висок разход и замърсяване, при вече нормална темпер. се опитва да запали на нормално впръскване и в този момент са нужни по-високи обороти. Ако има логика в това, то не знам защо при втори опит/бързо второ завъртане/ пали лесно, може би от впръсканото първия път гориво?Либра 1,9 жтд 2000г. LX
Фиат Крома 1,9 2009г.
Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.
Коментар
-
Точно това е правилната логика.При тази температура компенсацията на горивото + подгряването на камерата са почти на нулево равнище спрямо загрял двигател.Точно в този момент ако и синхронизацията не е напасната абсолютно точно, а се различава с има няма 1 зъб, то се наблюдава проблема, който описва колегата.k76 написа:Здравейте, не съм специалист, моля да ме извините, ако бъркам нещо, но само да споделя мое мнение. Има логика, ако стартера не върти достатъчно да прави тези проблеми. При първи старт се предполага слабо въртене заради гъсто масло, софта има това предвид и променя момента и количеството на впръскване и дори при по-ниски обороти двг пали, но с висок разход и замърсяване, при вече нормална темпер. се опитва да запали на нормално впръскване и в този момент са нужни по-високи обороти. Ако има логика в това, то не знам защо при втори опит/бързо второ завъртане/ пали лесно, може би от впръсканото първия път гориво?A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Аз под синхронизация имам друго в предвид.Не точно дали има разминаване във зацепването(не че нетрябва да се провери),а дали компа получава коректни сисгнали от двата датчика.Щом количеството е 0 ,значи няма впръскване и за това не пали.Сега трябва да разберем защо или кой не разбира че мотора се върти и дали това е причина за поведението. Имам следния въпрос: Винаги ли при тази температура прави номера? Ако след дълго въртене запали и я угасиш следващия старт също ли е труден?Ако е така може да се изключи температурния датчик за проба как ще запали без него.Температура обаче може да влияе и на датчиците за положение на колянов и разпределителен вал,така че ако е от тях дори и да се заиграеш със температурния проблема пак ще остане,но поне ще те насочи във друга светлина.Успех!Сега видях във първия пост ,че при втори опит старта е веднага.Ако закачиш компютъра и наблюдаваш сигурно втория път отчита впръскано количество и за това пали(само дето няма как веднага да осъществиш връзка).Изключително странен проблем,ще следя темата и ще се опитам със разсъждения на глас да стигнем, до истината.Успех!
Коментар
-
Да, винаги в този температурен диапазон пали трудно, след като е постояла малко в покой, поне 10 мин (не съм пробвал с по-малък престой). Не мога да фиксирам точно темпратурния диапазон, но е някъде между 25 и 45 градуса. Със сигурност на около 45-50 градуса и нагоре паленето е перфектно. Държа да отбележа, че ако упорствам и не връщам ключа - запалване винаги има! Между другото - какво обяснение имате на този факт? Какво толкова се променя при това въртене 5-6 секунди, че в един момент ЕКУ-то все пак решава да пусне горивото?specialista написа:Имам следния въпрос: Винаги ли при тази температура прави номера?Не съм го пробвал, но мисля, че ще запали без проблеми. Сега нещо НОВО: в последната една седмица поне 2 пъти ми се случи, ако на 1-ви опит съм върнал ключа без да е успяла да запали (според мен без грам опит да подава гориво в това време), на 2-ри опит припалва за кратко и изгасва. 3-тия опит е моментално палене. До много скоро такива ситуации липсваха и 2-рия опит винаги беше успешен, макар и с леки колебания в работата веднага след запалване, но не всеки път.specialista написа:Ако след дълго въртене запали и я угасиш следващия старт също ли е труден?Вече писах предните дни, че пробвах с изключване на температурния датчик. Няма никакви проблеми с паленето. Струва ми се обаче, че тази проба не носи никаква информация, защото паленето се свежда до такова на много студен двигател (от гледна точка на ЕКУ-то) - пуска се един мнооого дълъг подгрев.Относно проверката на зацепването ... чуствам ситуацията като много деликатна, защото имам голямо доверие на майстора, който го е правил, намирам го за доста опитен механик и то точно с двигатели на италиански автомобили. А и ми е трудно да си представя, че при едно изместване в зацепването няма да иска да запали нормално при една температура, а при 5 градуса по-висока ще запали перфектно. Между другото това поведение го имаше и още като купих колата, т.е. преди смяната на ремъците.Много благодаря за задълбочените анализи, които правите! Надявам се, че ще намерим причината за този мистичен проблем и то без ненужни манипулации и замяна на работещи компонентиspecialista написа:Ако е така може да се изключи температурния датчик за проба как ще запали без него.Температура обаче може да влияе и на датчиците за положение на колянов и разпределителен вал,така че ако е от тях дори и да се заиграеш със температурния проблема пак ще остане,но поне ще те насочи във друга светлина.
Ще продължавам с наблюденията и действията и ще докладвам всичко, което сметна за важно и свързано с проблема, който явно тормози и други колеги.
Коментар
-
Мисля, че сам си открил проблема. Измери стойностите на температурния датчик в различните режими на работа, виж дали плавно се променят. Ако можеш замести температурния датчик със съпротивление с такава стойност като за дадена температура (например 1килоом ако отговаря на 70 градуса, а 4 килоома на 0 градуса).italcar написа:писах предните дни, че пробвах с изключване на температурния датчик. Няма никакви проблеми с паленето. Струва ми се обаче, че тази проба не носи никаква информация, защото паленето се свежда до такова на много студен двигател (от гледна точка на ЕКУ-то) - пуска се един мнооого дълъг подгрев.FIAT Punto ELX /1.6 / 90HP ГИ LOVATO EASY FAST
Коментар
-
Датчика е забит на много кофти място и не ми е възможно да му меря съпротивлението.Данни от тази сутрин при температура на двигателя около 37 градуса преди запалване, според датчика. Логвани са температурата подавана от датчика на термостата и общо количество гориво. Забравих да сложа оборотите. Заничах за пушек от ауспуха - не видях такъв. Времето до запалването е по-дълго, т.к. връщах ключа след като пуснах лога за да инициализирам системата (т.е. не съм въртял 15 сек, а максимум 4). Обърнете внимание, че температурата пада с около 2 градуса непосредствено след запалването. Това нормално ли е? Може би защото завърта антифриза ...marmil написа:Мисля, че сам си открил проблема. Измери стойностите на температурния датчик в различните режими на работа, виж дали плавно се променят. Ако можеш замести температурния датчик със съпротивление с такава стойност като за дадена температура (например 1килоом ако отговаря на 70 градуса, а 4 килоома на 0 градуса).
Коментар
-
Аз определено си мисля , че проблема е или от самия датчик или от бъг в софтуера.Мисля да правя експеримент с външно съпротивление на което стойността да отговаря на стойността на датчика на студен мотор.Само трудния достъп до датчика и липсата на време ме сират, но само да се постопли времето и ще прежаля един ден за експерименти.Fiat Stilo MultiJet 120 PS
Multiwagon
Коментар
-
Предполагам, че за температурния датчик говориш?bgeorgiev написа:Аз определено си мисля , че проблема е или от самия датчик или от бъг в софтуера.Мисля да правя експеримент с външно съпротивление на което стойността да отговаря на стойността на датчика на студен мотор.Само трудния достъп до датчика и липсата на време ме сират, но само да се постопли времето и ще прежаля един ден за експерименти.
Коментар
-
Оказва се, че май до момента съм бил в заблуда относно подаваното гориво по време на дълго въртене на стартера. Съответно съм заблудил и вас. До скоро логвах само Total fuel quantity и първата му стойност, различна от нула, се появяваше в момента на запалване. По съвет на колегата BO, който се осъмни в бъг на Мултиекускана, пробвах с логване на времето на основното впръскване (Injection time MAIN), а след това и с количеството на основното впръскване (Injection fuel quantity MAIN) и по този начин излиза, че има впръскване по време на въртенето на стартера.Прилагам графика от логване на Injection fuel quantity MAIN, което се случва при температура на двигателя 27 градуса. Времето на въртене до запалване е около 3 секунди (не знам защо след ъпдейт на екускана изчезнаха секундите по абцисната ос на графиката).Другото, което е важно за споделяне е факта, че не пуши от ауспуха по време на въртенето. Изпушва за малко след запалването.Прави ми впечатление, че подаваното гориво при тази температура е почти 2 пъти по-малко от гориво на студен старт (2-3 градуса на двигателя). Според мен, ако се коригира картата на горивото по време на палене със завишени стойности в гадния температурен диапазон - ще си пали почти без проблем и без други интервенции.Сега, до колкото разбирам като потенциални причини за проблема останаха неправилно зацепване на ангренажа и ниските обороти на стартера.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар