ENGINE TIMING SENSOR The engine timing signal, together with the engine rpm and TDC signal, allows the control unit to recognize the succession of cylinders to implement the injection timing. This signal is generated by a Hall effect sensor, fitted by the exhaust camshaft drive pulley. NOTE It is not possible to carry out any adjustments to the angular position of the sensor.
Имаше и някакъв чалъм с датчика на коляновия вал,ама не знам дали има някакъв ефект...
=Engine rpm sensorдобре би било ако повече хора се въздържат от мнения от рода на ЕЖК
Незнам какво искаш да кажеш с това ЕЖК,ама това не си го измислих аз,а бях го чел в някой форум.Ако намеря темата ще сложа линка да видиш.А колегата ако пожелае може да ни светне и с още по-лесен начин,ама нали си е майстор и той си пази хлябаЕто линкаhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...r=asc&start=15
Само аз май не разбрах за какво предварение става въпрос, какво е аванспроцесор и какво аджеба прави на колата като е на газ? Прави я да върви повече ли, какво? Ако е нещо такова да слагам веднага :D
Аванспроцесор е нещото, което кара искрата да светне малко по-рано, за да използваш качествата на газта. Компа на мотора мести аванса, но по програма за бензин 95, да речем, а не с газ 100+ октана. Който е имал Лада с електронно запалване, може да си е слагал и октанкоректор - с потенциометър на таблото се променяше +-5 градуса предварението. На газ аванспроцесорът прави колата по-пъргава, съответно по-икономична, ако не караш спортно. Предпазва изпускателните клапани от прегряване. Най-лесният начин е с механична корекция на положението на датчика, и не ни кое казала ЕЖ. На някои коли е по-лесно, на някои е по-трудно, но всеки сам ще си прецени. Аз не съм привърженик на усложняване на електрониката по колата, добавя се допълнителен елемент на несигурност
Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
По-вероятно второто.На някои Ладички и Шевита, може да се сложи дву режимен фирмуер(софтуер) с 2 различни предварения.На метан имаше огромен ефект от адванс процесора, на газ все се каня на пробвам и все забравям.
Аванспроцесор е нещото, което кара искрата да светне малко по-рано, за да използваш качествата на газта. Компа на мотора мести аванса, но по програма за бензин 95, да речем, а не с газ 100+ октана. Който е имал Лада с електронно запалване, може да си е слагал и октанкоректор - с потенциометър на таблото се променяше +-5 градуса предварението. На газ аванспроцесорът прави колата по-пъргава, съответно по-икономична, ако не караш спортно. Предпазва изпускателните клапани от прегряване. Най-лесният начин е с механична корекция на положението на датчика, и не ни кое казала ЕЖ. На някои коли е по-лесно, на някои е по-трудно, но всеки сам ще си прецени. Аз не съм привърженик на усложняване на електрониката по колата, добавя се допълнителен елемент на несигурност
Еми незнам при мене как са настроили газовия комп, но намирам мнооого минимална разлика в пъргавината на колата както в ниски така и във високи обороти между газта и бензина, така че по-добре незнам има ли смисъл да се опитвам да става. Щом едвам го усещам, даже не съм сигурен има ли разлика изобщо, значи всичко е ок. Не вярвам да тръгне повече на газ отколкото на бензин, а още не съм пробвал спортния режим на Фобоса с тия засичания на разход на нормален :D Може пък да излети :D
FIAT не слагат такива истории в колите заводски излизащи с газили има корекция в самото ЕКУ, или няма нищо
на Мултиплата Бипауър си пише, че ЕКУ е специализирано за бензин + CNG - предполагам,че са адаптирали корекцията на аванса, която се коригира от knock сензора. Правиш я в по-големи граници когато си на метан и нещата заспиват.
Не вярвам да тръгне повече на газ отколкото на бензин, а още не съм пробвал спортния режим на Фобоса с тия засичания на разход на нормален :D Може пък да излети :D
Няма да останеш очарован, и няма да станеш рейсър. Просто вкарва 20% отгоре гориво.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Определено няма да усетиш разлика, а пък разхода със сигурност ще ти се качи, както каза колегата S_BANKOV и мойта е настроена на среден режим и разлика единствено намирам във високите обороти, на газ се набира с една идея по бавно след 5000 оборота, докато на бензин е по добре , но това го установих след като минах повечко километри, иначе в началото и аз не правех разлика м/у двете горива и ми беше еднакво и на бензин и на газ.
FIAT не слагат такива истории в колите заводски излизащи с газили има корекция в самото ЕКУ, или няма нищо
на Мултиплата Бипауър си пише, че ЕКУ е специализирано за бензин + CNG - предполагам,че са адаптирали корекцията на аванса, която се коригира от knock сензора. Правиш я в по-големи граници когато си на метан и нещата заспиват.
говоря за пропан-бутанпък и темата е за същото гориво
Коментар