Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Газова уредба - Проблем

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    u_bo написа:
    jordan85 написа:
    Много ме радват такива колеги като почнат да изряват определени думички от изречението колега u_bo какво точно противоречиво виждаш,аз имах предвид че тези гърмежи при мене са били от техническа неизправност свещи ,кабели като съм ги сменил съм нямал проблем,колега който пита дали е нормално аз го разбирам като системно гърмене имам предвид че той по скоро пита дали всеки ден ще му патка,може и аз да не съм го разбрал,просто исках да кажа че ако всичко е ок навярно няма да има проблем
    добре де, мир да има , казваш, че ти гърми само при неизправност. Не съм съгласен - защото - при същата ’неизправност’ ако си на бензин ще гръмне ли ? Въпроса е риторичен и затова ще му отговоря - няма да гръмне. Да, разбира се ДВГ няма да работи оптимално и ще има повишен разход , но няма да гръмне.Всичко това е защото ’обикновенната АГУ’ е без обратна връзка за корекции - а такава връзка има при работа на бензин, при ГИ и при ламбда контрола. Тук изобщо не навлизам в темата за влошената динамика при липсата на обратна връзка - а ако си ’компенсираш’ динамиката - разхода става ’постоянно ГОЛЯМ’
    Сега тука не става въпрос какво АГУ да си слага човека,тойвече си е сложил обикновено иначе никой не успорва предимствата на ГИ просто исках да кажа че може и година да кара без един път да гръмне За гърмето незнам имал ли си запушени дюзи да чуеш как гърми на бензин,всичко се субективно виждал съм кола с ламбда контрол която за месец си пръсна няколко пъти филтъра, въпроса е че ако всичко е наред свеждаш до минумим риска от гърмежи
    Peugeot 307 2.0i ГИ
    ex: Fiat Brava 1.6 16V 90hp

    Коментар


      #17
      колеги моята мареа е с обикновенна газова и до сега да чукна на дърво не ми е гърмела и не съм имал никакви проблеми и нямам клапа на кутията на филтера дано колегата открие по бързо проблема за гърмежите и да си кара колата

      Коментар


        #18
        Добре тогава нямам газ на колата,но чета да понауча повече за газовите уредби.Въпроса ми е ако газовата обикновенна е със симулатор за ланда сондата,това в същност ламбда контрола за който спомена колегата u_bo ли е?
        Fiat Bravo 1i6

        Коментар


          #19
          d.makaveev написа:
          ..Въпроса ми е ако газовата обикновенна е със симулатор за ланда сондата,това в същност ламбда контрола за който спомена колегата u_bo ли е?
          не

          Коментар


            #20
            d.makaveev написа:
            Добре тогава нямам газ на колата,но чета да понауча повече за газовите уредби.Въпроса ми е ако газовата обикновенна е със симулатор за ланда сондата,това в същност ламбда контрола за който спомена колегата u_bo ли е?
            Емулатора на дюзите само лъже ЕКУ-то да не ти свети чека.Ламбда контрола си е цяла отделна инсталация с ЕКУ и степ мотор.Едното струва 30-на лв. другото 150+лв.
            Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
            Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

            Коментар


              #21
              Кихането,респективно гърменето се получава при пълни инжекции с обикновенна уредба,като причината за това(в повечето случеи) е от свещи,кабели,бобина в този ред. И не всички пълни инжекции гърмят силно,някои само прекъсват,други преплюват и т.н.Ламда Контрола е решение до някаде,а кихалките/клапите не винаги помагат.За по запознатите нов дебитомер/масметър струва колкото разликата между обикновено газово и газов инжекцион.
              И кучето гледало как се коли прасе ама не става касапин!

              Коментар


                #22
                Аз да ви попитам колеги ако газоразпределението е центровано правилно и всмукателните клапани затварят добре как ще стане тая работа с гърменето и какво общо имат токовете изобщо с гърменето при положение че преди запалването на сместа,по време на запалването и горенето и много след това всмукателните клапани на съответните цилиндри са затворени и цилиндрите нямат никаква връзка с всмукателната система,освен това даже и да има недоизгоряла смес от лошо запалване /свещи,кабели,бобини/ тя се изхвърля през изпускателните клапани преди всмукателните да се отворят за ново пълнене. И един жокер да ви дам ,с газов инжекцион и на бензин автомобилите не гърмят при неплътност на клапани и разцентровано газоразпределение само и единствено защото всмукателните им колектори не са пълни с горивна смес а само с въздух - горивото се подава само в точно определен момент и само на определения цилиндър докато при стандартното газово всмукателните колектори винаги са пълни с готова за възпламеняване смес.Освен всичко това за да се запали сместа в колекторите тя трябва и да има определено съоношение газ-въздух ,в повечето случаи /при не добре настроена уредба/при рязко отваряне на дросела сместа обеднява рязко и резултата е налице.Отговора на всички въпроси за гърменето според мен е във въпроса откъде идва огъня дето пали сместа в колекторите.Сега някой ще каже "ама като смених свещите спря да гърми" може и да е спряло но то е защото при изправна запалителна система процесите протичат много по бързо във времето и сместа в колекторите не успява да се запали,но ако не отстраните причината ще си сменяте свещи и кабели на секи 5000 километра,особено на метан.И отсега да кажа че няма да споря с никой по повод мнението си ,то е просто насока в която ако накой има желание и възможност може да помисли.

                Коментар


                  #23
                  MEMO написа:
                  Аз да ви попитам колеги ако газоразпределението е центровано правилно и всмукателните клапани затварят добре как ще стане тая работа с гърменето и какво общо имат токовете изобщо с гърменето при положение че преди запалването на сместа,по време на запалването и горенето и много след това всмукателните клапани на съответните цилиндри са затворени и цилиндрите нямат никаква връзка с всмукателната система,освен това даже и да има недоизгоряла смес от лошо запалване /свещи,кабели,бобини/ тя се изхвърля през изпускателните клапани преди всмукателните да се отворят за ново пълнене. И един жокер да ви дам ,с газов инжекцион и на бензин автомобилите не гърмят при неплътност на клапани и разцентровано газоразпределение само и единствено защото всмукателните им колектори не са пълни с горивна смес а само с въздух - горивото се подава само в точно определен момент и само на определения цилиндър докато при стандартното газово всмукателните колектори винаги са пълни с готова за възпламеняване смес.Освен всичко това за да се запали сместа в колекторите тя трябва и да има определено съоношение газ-въздух ,в повечето случаи /при не добре настроена уредба/при рязко отваряне на дросела сместа обеднява рязко и резултата е налице.Отговора на всички въпроси за гърменето според мен е във въпроса откъде идва огъня дето пали сместа в колекторите.Сега някой ще каже "ама като смених свещите спря да гърми" може и да е спряло но то е защото при изправна запалителна система процесите протичат много по бързо във времето и сместа в колекторите не успява да се запали,но ако не отстраните причината ще си сменяте свещи и кабели на секи 5000 километра,особено на метан.И отсега да кажа че няма да споря с никой по повод мнението си ,то е просто насока в която ако накой има желание и възможност може да помисли.
                  това е мнение, което всеки интересуващ се от АГУ трябва да прочете.

                  Коментар


                    #24
                    Тъй...И аз съм мислил много по този въпрос...практиката показва че след смяна на споменатите части нещата се оправят.Единстеното обяснение че в края на такта изпускане(когато отваря входящие клапан) сместа все още гори в цилиндъра...
                    И кучето гледало как се коли прасе ама не става касапин!

                    Коментар


                      #25
                      u_bo написа:
                      MEMO написа:
                      Сега някой ще каже "ама като ................
                      това е мнение, което всеки интересуващ се от АГУ трябва да прочете.
                      Не само да го прочете но и да го запомни веднъж за винаги. То май някой трябва да си направи труда и да се види колко безброй пъти е дъвкана същата тема. При изправно газоразпределение и изправна озова уредба няма как да гърми. Факт. На колата от подписа ми сам си монтирах уредбата преди 4 години. Нямам емулатор на сондата и нямам кихалки, а и не мисля да слагам. Никога не ми е гърмяла и смятам че нама и да гръмне щом гореизброените неща са изправни.
                      BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                      http://vbox7.com/play:124bedab

                      Коментар


                        #26
                        Skunkmstr написа:
                        Тъй...И аз съм мислил много по този въпрос...практиката показва че след смяна на споменатите части нещата се оправят.Единстеното обяснение че в края на такта изпускане(когато отваря входящие клапан) сместа все още гори в цилиндъра...
                        Kолега варианта който си посочил е наистина възможен но само при неправилно зацепено газоразпределение ,наблюденията ми са че 16Vдвигателите най вече имат този проблем ,обяснението е че при двувалките много повече може да се играе с презастъпването на фазите на валовете при неправилно зацепване.

                        Коментар


                          #27
                          Здравейте! Прегледах темата която не е пипана от много време. Вече 3 месеца карам своето Типо с това прочуто "кихане, гърмене" и прочие. Интересното при мен е, че когато натисна рязко газта от 1000-2000об. тогава се задавя и гърми, но не винаги. След 2000об. си работи добре. След като ми гърмя въздушния филтър 3 пъти реших, че няма смисъл да купувам нов. Карам си със спукания(леко съм го закрепил, за да движи). Вече не знам и не помня с колко човека говорих и всеки различно казва. Може би трябва да пробвам да сменя всичко като започна от свещи, кабели, бубини и кутия с филтър. Ако някой който има същия проблем като мен и вече е направил тези стъпки нека да пише тук в тази тема! Приятен ден!

                          Коментар

                          Working...
                          X