Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стило 1.6 16 V - компресия 14 на цилиндър а гори масло??

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Абе младеж, тая подробност с метана що не я спомена по рано? Това петно е от масло, не е от антифриз. Търси петна от КОТЛЕН КАМЪК или ЗЕЛЕНИ МАЗНИ ПЕТНА.Провери тройника и връзките от където минава охладителната течност за метановата уредба
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #17
      nedialk00 е прав. 14 атмосфери е нормално и добро налягане за цилиндрите. Аз имах браво със този мотор и то си беше с 14 атмосфери компресия . 10,5 си е степен на сгъстяване. Разхода на масло ми се струва нормален даже ако се настъпва колата може и повече да глътне . Освен това 5W40 ми се струва малко редичко за този мотор . Пробвай 10W40- може да намалее разхода. Евентуално може да са поостарели гумичките на клапаните. Инъче за антифриза или някъде пуска малко или просто се е поизпарил. Все пак 200 грама не са много. И аз от време навреме доливам по малко. Общо взето май нищо й няма на колата
      не подценявайте италианските коли
      Tipo 1.6 (149.C2.046)

      Коментар


        #18
        kalin555 написа:
        ...... Инъче за антифриза или някъде пуска малко или просто се е поизпарил. Все пак 200 грама не са много. И аз от време навреме доливам по малко. Общо взето май нищо й няма на колата
        ако системата е херметизирана както трябва да е няма от къде да се изпарява, някъде има теч и ако не се намери и отстрани на време пораженията могът да со доста неприятни
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #19
          kalin555 написа:
          nedialk00 е прав. 14 атмосфери е нормално и добро налягане за цилиндрите. Аз имах браво със този мотор и то си беше с 14 атмосфери компресия . 10,5 си е степен на сгъстяване. Разхода на масло ми се струва нормален даже ако се настъпва колата може и повече да глътне . Освен това 5W40 ми се струва малко редичко за този мотор . Пробвай 10W40- може да намалее разхода. Евентуално може да са поостарели гумичките на клапаните. Инъче за антифриза или някъде пуска малко или просто се е поизпарил. Все пак 200 грама не са много. И аз от време навреме доливам по малко. Общо взето май нищо й няма на колата
          Би ли обяснил какво значи "редичко"? По книжка на колата и дават Selenia K 5W40. Каква е разликата в кинематичния вискозитет при 100 градуса на едно масло 10W40 и 0W40, знаеш ли?Колкото до загубата на антифриз - и на мен ми се губеше по малко, отначало мислих, че просто се изпарява, докато един ден не видях малка локвичка под колата. Трудно беше да се намери теча, защото антифризът се изпарява, но в крайна сметка беше водната помпа. Компресията е идеална, имаш мотор в перфектно здраве, ако не пуши през цялото време и пушекът не се увеличава с оборотите, не са сегменти.

          Коментар


            #20
            Аз имам същото Стило. За вече малко над 2000км от смяна на маслото не е мръднало и мм. надолу. Карам 10W40.Индикатор за това колко гори масло една кола, поне по моя скромен опит, е ауспуха. Имах Пунто, което гореше масло и ауспуха му беше мазен като пипнеш. Направих ремонт на двигателя и след навъртяни няколко хиляди, ауспуха като го пипнеш беше почти чист, само съвсем малко сажди, но не е мазно.
            Fiat Punto '98 1.1 6Speed.
            Fiat Stilo '02 1.6 16V

            Коментар


              #21
              Колега,огледаи си много добре връзките за водата към изпарителя.Обикновено се взима вода от маркучите за парното и се ползват троиници,за да се докара до изпарителя.Троиниците в повечето случаи са пластмасови и след време(при мен 2-3 години) явно се деформират и свиват минимално,което е достатъчно,ако не се дотегнат скобите да се появи лек теч.Може да се налови и смяна на троиниците,ако не става с дотягане и смяна на скоби.Моята кола започна да губи антифриз по този начин и след месеци установих откъде е.Та огледаи другия краи на тези маркучи,ако тече повечко,дори ще си стоят мазни и няма да засъхват ведната(при положение,че имаш антифриз,защото прочетох че вода доливаш).
              Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

              Коментар


                #22
                rotdot написа:
                kalin555 написа:
                nedialk00 е прав. 14 атмосфери е нормално и добро налягане за цилиндрите. Аз имах браво със този мотор и то си беше с 14 атмосфери компресия . 10,5 си е степен на сгъстяване. Разхода на масло ми се струва нормален даже ако се настъпва колата може и повече да глътне . Освен това 5W40 ми се струва малко редичко за този мотор . Пробвай 10W40- може да намалее разхода. Евентуално може да са поостарели гумичките на клапаните. Инъче за антифриза или някъде пуска малко или просто се е поизпарил. Все пак 200 грама не са много. И аз от време навреме доливам по малко. Общо взето май нищо й няма на колата
                Би ли обяснил какво значи "редичко"? По книжка на колата и дават Selenia K 5W40. Каква е разликата в кинематичния вискозитет при 100 градуса на едно масло 10W40 и 0W40, знаеш ли?Колкото до загубата на антифриз - и на мен ми се губеше по малко, отначало мислих, че просто се изпарява, докато един ден не видях малка локвичка под колата. Трудно беше да се намери теча, защото антифризът се изпарява, но в крайна сметка беше водната помпа. Компресията е идеална, имаш мотор в перфектно здраве, ако не пуши през цялото време и пушекът не се увеличава с оборотите, не са сегменти.
                кое му е редичкото и аз незнам, по редичко ще е на -20, -25 градуса, единствено тогава

                Коментар


                  #23
                  Аз ако направя сравнение с моята, колегата изобщо няма проблем с маслото. Моята е със същия мотор но харчи доста повече масло, от последната смяна съм минал 12 000 км и съм долял почти 6 л. . Сега съм с 5W40 но и преди като бях с 10W40, разхода беше същия. Иначе антифриза и при мен намалява но само през зимата, на седмица съм доливал по 1л даже, като бяха големите студове. Сега, като се затопли не съм доливал и капка за повече от един месец. Съмнявам се в една от гумените гарнитури отстрани на водния радиатор, даже съм чел в няколко чужди форума, че на много стилота се случва да протича антифриза от там. Трудно се открива този теч, но ако е от там (както предполагам че е при мен), корите около въздушния филтър би трябвало да са мокри, така че няма да е лошо колегата да огледа корите отдолу.

                  Коментар


                    #24
                    нормално е да няма разлика в харча на масло между 5W40 и 10W40 и 15W40, ако искаш мога да ти дам едно решение на лично

                    Коментар


                      #25
                      Ами то тогава да слагаме масло каквото ни падне като няма значение вискозитета. На моята кола и дават 15 W 40 по книга какво ще стане ако й сложа 5 W 40. Освен това като дават 5W40 на колата на колегата това е сметнато за нов мотор, да ама тая кола е вървяла поне 100 а може и 200 хил. км. Не може да не са увеличени хлабините на мотора независимо от това че има 14 атмосфери компресия. Да не говорим че голяма компресия може да прави мотора и когато гори масло.
                      не подценявайте италианските коли
                      Tipo 1.6 (149.C2.046)

                      Коментар


                        #26
                        nedialk00 написа:
                        нормално е да няма разлика в харча на масло между 5W40 и 10W40 и 15W40, ако искаш мога да ти дам едно решение на лично
                        Казвай бърже ако знаеш някаква магийка :D

                        Коментар


                          #27
                          kalin555 написа:
                          Ами то тогава да слагаме масло каквото ни падне като няма значение вискозитета. На моята кола и дават 15 W 40 по книга какво ще стане ако й сложа 5 W 40. Освен това като дават 5W40 на колата на колегата това е сметнато за нов мотор, да ама тая кола е вървяла поне 100 а може и 200 хил. км. Не може да не са увеличени хлабините на мотора независимо от това че има 14 атмосфери компресия. Да не говорим че голяма компресия може да прави мотора и когато гори масло.
                          Ама маслото по маркетинговия индекс XXWXX ли си го избираш? Отваряш спецификацията на маслото, например Selenia K 5W40 - http://testfl.onion.it/commonfile/en...stec_ENG.pdfи там пише: Selenia K 5W40Viscosity @ 100C = 14.3Selenia 20K 10W40Viscosity @ 100C = 14.7Mobil 0W40Viscosity @ 100C = 13.5Selenia Vision GAS 15W40 (http://testfl.onion.it/commonfile/en...6_stec_ENG.pdf)Viscosity @ 100C = 14.5И ся кое е "по-гъстото" масло при работна температура? Яяя.. май 15W40 било "по-рядко" от 5W40.. ма нали 15 е по-гъсто.. ква стана тя сега...

                          Коментар


                            #28
                            kalin555 написа:
                            Ами то тогава да слагаме масло каквото ни падне като няма значение вискозитета. На моята кола и дават 15 W 40 по книга какво ще стане ако й сложа 5 W 40. Освен това като дават 5W40 на колата на колегата това е сметнато за нов мотор, да ама тая кола е вървяла поне 100 а може и 200 хил. км. Не може да не са увеличени хлабините на мотора независимо от това че има 14 атмосфери компресия. Да не говорим че голяма компресия може да прави мотора и когато гори масло.
                            колега бъркаш нещата, масло 15 W 40 не е по-гърсто от 5 w 40 , по гъсто ще е при студен старт на -20, -25 градуса ако искаш да уплътняваш хлабини втората цифра трябва да ти е 50

                            Коментар


                              #29
                              Ако колата се кара спокойно, без върхови натоварвания, всяко 10W40 става. За лятото може и с 14W40, akо се навиват повече километри и за зимата ще се сменя. Това е мое мнение, не задължавам никого с него.
                              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                              Коментар


                                #30
                                Имах теч от О-пръстена на водната помпа. Сутрин колата имаше локвичка под нея, а в сервиза се чудеха за какво става дума. Откриването на такъв теч става само когато колата е изстинала. Загрее ли - изпарява охл. течност и ако е на забутано място не можеш да видиш промяната на цвета. При мен го открихме с опипване За загубите на масло вариантите са много.1.- Най-безобидния е маслото да е с изтекъл срок на годност и просто да се изпарява от картера като загрее. Ще разбереш като смениш маслото и внимаваш за датата на производство. Срока на едно масло е 5г.2.- Друг вариант са гумичките на клапаните. Каквото 0,5,10, 15, 20 W 30,40,50 да сложиш, няма спасение докато не ги смениш. Но загубите са малко и аз не бих закачал двигателя.3.- Ако са сегменти, ще разбереш като отвориш капачката за наливане на масло при работещ двигател. Нормално е да духа съвсем леко. Можеш да го сравниш с друг автомобил, за който знаеш че е ОК4.- Възможно е колата да е прегрявана и главата да е крива. Така покрай гарнитурата минава масло или/и охладителна течност и се изгаря в цилиндрите. За охладителната течност ще разбереш лесно - има мехури в нея. Маслото само като свалиш главата. Има индиректен начин - разхода на масло/антифриз нараства във времето, защото гарнитурата полека-лека изгаря.Бих те посъветвал да проверяваш в този ред. Както съм ги изброил.

                                Коментар

                                Working...
                                X