Помисли къде са бобините, с каква температура работят, старее ли изолацията, новите дали са изработени точно като оригиналните.Има много коли, на които бобините за навряни на горещо, някои са на обща рейка и се сменят комплект.Затова ги слагам извън мотора и слагам кабели до свещите - проблема изчезва. Връщане към старите технически решения...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Причини за горене на бОбини
Collapse
X
-
Напълно съм съгласен. Високата температура скъсява живота на всичко. Особенно на изделия с ферит или друг магнитопровод. Кофти решение е това да са завряни в двг. Изолационните материали страдат също много.muns61 написа:Помисли къде са бобините, с каква температура работят, старее ли изолацията, новите дали са изработени точно като оригиналните.Има много коли, на които бобините за навряни на горещо, някои са на обща рейка и се сменят комплект.Затова ги слагам извън мотора и слагам кабели до свещите - проблема изчезва. Връщане към старите технически решения...Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
и тука си прав но алфата ми е 96 година и до ден днешен бубина не съм сменялmuns61 написа:Помисли къде са бобините, с каква температура работят, старее ли изолацията, новите дали са изработени точно като оригиналните.Има много коли, на които бобините за навряни на горещо, някои са на обща рейка и се сменят комплект.Затова ги слагам извън мотора и слагам кабели до свещите - проблема изчезва. Връщане към старите технически решения...Power Under Pressure
Коментар
-
u_bo
да, идеята е добра.а ще споделиш ли какви кабели слагаш?muns61 написа:Преди време мои познати имаха 4 служебни Корси, сума бобини изгориха - и алтернативни, и оригинални. След като ги преправих с външен монтаж и кабели, за 3 години не е изгоряла нито една!
Коментар
-
А защо, след като двигателите с колегата ни са абсолютно еднакви, той сменя всеки месец, а аз - веднъж на пет години? Освен това, бобините не са "завряни на мама си", а са отгоре, върху капака на клапаните. Просто са покрити с още един капак. За това предложих да се кара без него. Функцията му е само естетическа.EDITВ същност, за този двигател наистина има два вида бобини, в зависимост от годината на производство, но и на двата захващането им е идентично - с два винта върху капака на клапаните. Това, което влиза навътре е лула, на него няма какво да му изгори.
Коментар
-
Аз друго не мога да разбера...От девет кладенеца вода донесе,а тъй и не намери време да покажеш една проста схема на цялата операция с ваденето на бобините.Обясни къде си ги захванал,какви кабели си ползвал и все такива неща разграничаващи празните приказки от полезната и практична информация.muns61 написа:Не е казано, че на всички бобините трябва да горят. Аз имам наблюдение над доста марки, не само Фиат. На всички, дето бобините са заряни на мама си, се случва.
Коментар
-
Ако така и така ще се побългарява, ми хрумва следното:Чел съм на много места, че бобини от Трабант стават на този двигател, и съм склонен да мисля така. Разликата е, че трабантовите са по 5-10 лв. сигурно, а фиатските - към 180. Така че, ако човек ще прави такава гимнастика, си струва да помисли върху този вариант, да купи 4 бобини за 20 лв., вместо да разкоства оригиналните. Те биха могли да финансират операциятаkrasio_79bs написа:Аз друго не мога да разбера...От девет кладенеца вода донесе,а тъй и не намери време да покажеш една проста схема на цялата операция с ваденето на бобините.Обясни къде си ги захванал,какви кабели си ползвал и все такива неща разграничаващи празните приказки от полезната и практична информация.
Коментар
-
Снимки не съм правил, мястото за монтаж е според конструкцията на мотора и удобството за работа по него. Кабели съм преправял от готови, също съм правил от кабел на метър и накрайници. С малко въображение и сръчност всеки може да се справи.А свалянето на капака наистина може да подобри нещата, ама капака дава фаца! :DПредпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
Е да ама от трабанта не ти трябват 4 бобини,а 2 броя.Едната подава на на 2 цилиндъра.И въобще заслужава ли си хамалогията при положение ,че едва ли ще ви изгорят всички наведнъж,не се знае дали няма да има проблеми при работата на мотора с други бобини,не се знае на какви кабели ще попаднеш и има бобини втора употреба по 40-50 лв.И все едни ей такива въпроси с много неизвестни.tomny написа:Ако така и така ще се побългарява, ми хрумва следното:Чел съм на много места, че бобини от Трабант стават на този двигател, и съм склонен да мисля така. Разликата е, че трабантовите са по 5-10 лв. сигурно, а фиатските - към 180. Така че, ако човек ще прави такава гимнастика, си струва да помисли върху този вариант, да купи 4 бобини за 20 лв., вместо да разкоства оригиналните. Те биха могли да финансират операциятаkrasio_79bs написа:Аз друго не мога да разбера...От девет кладенеца вода донесе,а тъй и не намери време да покажеш една проста схема на цялата операция с ваденето на бобините.Обясни къде си ги захванал,какви кабели си ползвал и все такива неща разграничаващи празните приказки от полезната и практична информация.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар