Ролката няма как да обере хлабината, тъй като тук става дума за фиксирана зъбна (макар и гумена) предавка.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Предварениe или закъснение на Брава 1.6 103 к.с.
Collapse
X
-
Колега нищо не е фиксирано и точно заради това ремъка винаги ще е опънат когато работи двигателя.Ако петите се слагат отзад на валовете или някъде другаде (но не на зъбните колела) тогава е в сила разхлабването на колелото.Защото тогава двата вала са неподвижни един спрямо друг и затова или ще имаш корем или ще е много опънато.......При слагането на ремъка може да оставиш много голям корем, след завъртането на двигателя (на ръка) корема изчезва между всички колела и остава при обтегача (по напред го написах, не ми се пише отново) След като и там оберем корема с помощта на обтегача е нужно само да превъртим 1-2 оборота и да видим дали съвпадат белезите, ако след тези 2-оборота има корем между двете колела аз ще си сменя ника
-
Фиксирана е към колелото и вала. Но двата вала( и ангренажните колела съответно) в случая не са фиксирани помежу си.В момента в който натегнем обтяжната ролка и завъртим двигателя би трябвало едното колело заедно с вала му, да се завърти на 1-2-3 градуса докато изчезне "корема" на ремъка между тях.Както и да го мисля освен леко изместено разположение на валовете след натягането, не би трябвало да остане корем.Обяснете ми ако може коя ще е силата която ще пречи да се обере корема между ролките.Rokambol написа:Ролката няма как да обере хлабината, тъй като тук става дума за фиксирана зъбна (макар и гумена) предавка. Спецификата на зацепването допуска малък луфт. Този луфт може да се обере по два начина - с монтиране на допълнителен обтегач между двете зъбни колела (излишен разход) или по логичния - с плаващо зъбно колело, което се затяга, едва когато хлабината е неутрализирана. И тъй като и аз, като повечето мързеливци, наричащи себе си "майстори", ме мързи да разхлабвам гайката на зъбното на вала, се правя на интересен като го завъртам на една идея повече и по този (не много правилен) начин поставям ремъка с малко повече усилие от нормалното, но пък с гарантирана опънатост. Добре е да си изработите или набавите инструмента от снимката.infineon написа:Добре де ако е опъван без пети, ясно че между двете колела няма как да е точно опънат при поставянето. Обаче не би ли трябвало оптяжната ролка като го опъне и да обере тази хлабина с цената на променяне на положението на единия вал спрямо другия? Все пак двата вала нямат твърда връзка помежду си което да пречи единия да се завърти повече при другия?...http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Цялата работа идва от там, че според мен въпросната процедура се прави заради това, че се блокират двата вала с петите. Когато блокираш двата вала и сложиш ремъка или ще има корем или ще е опънат толкова, че няма да можеш да сложиш ремъка. Затова едното колело се охлабва за да се сложи ремъка............................................ ...........
Коментар
-
И аз се уморих да пиша едно и също. Всеки, който се съмнява, може спокойно сам да си направи проба. А и който, както иска да си зацепва ремъците, в крайна сметка трябва да има хляб и за сервизите, нали.. Между другото, на посочената снимка съм показал друг невралгичен участък, където опънатоста на ремъка също е под въпрос. Или не вярвате
P.S. Не искам някой да си мисли, че се правя на интересен, тази тема многократно съм я дискутирал с колеги и продължавам да търся смислени доводи за едно или за друго, докато не стане кристално ясно кое как е и защо така е.И в двата случая, макар че когато се налага сваляне на зъбното колело, предпочитам да извадя целия вал и да развия болта с винтоверт, далеч по-лесно е.nelegalniq написа:А този инструмент кога го използваш. Когато е свален вала за да законтриш и развъртиш болта на ремъчното колело, или докато е на двигателя да не превърта колелото и да губиш центровка.Rokambol написа:Добре е да си изработите или набавите инструмента от снимката.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар