Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Предварениe или закъснение на Брава 1.6 103 к.с.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Предварениe или закъснение на Брава 1.6 103 к.с.

    Здравейте на всички. Преди два дена смених паразитната ролка на ангренажа. Ползвахме стари белези и спрямо белезите на разпределителните валове, белега на коляновия вал е с 1 зъб на дясно, което предполагам е предварение. Проблем ли е това за автомобила. И кое е по добро - предварение, закъснение или точно на белези?

    #2
    Re: Предварени или закъснение на Брава 1.6 103 к.с.

    marto_gp написа:
    Здравейте на всички. Преди два дена смених паразитната ролка на ангренажа. Ползвахме стари белези и спрямо белезите на разпределителните валове, белега на коляновия вал е с 1 зъб на дясно, което предполагам е предварение. Проблем ли е това за автомобила. И кое е по добро - предварение, закъснение и ли точно на белези?
    Този двигател е без белези на разпределителните валове.За да се опъне ремъка като по книга най-малко е задължително развиването на колелото на всмукателния вал. Там вече отиваш и на задължителните "пети" за зацепване.Всичко друго е късмет и по-често се получава хем нестабилна работа, пък ако я докараш до някаква стабилна работа то не върви както трябва и в почти всички комбинации със завишен разход.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #3
      Какато го обясняваш си в закъснение с валовете.Иначе на бащата мареата си има белези на валовете и на капака.

      Коментар


        #4
        Те всички 1,6 16V си имат белези, но при при някой май не отговаряха на целта си , и затова понякога е по добре да не ги гледаш. Относно обтягането на ремъка чрез колелото на вала , за тази цел нали си има обтягаща ролка която си има белег и трябва да застане на него за да е опънат ремъка.

        Коментар


          #5
          Явно е в закъснение. В събота няма да съм на работа и ще върна да си е точно по белезите. Белезите на разпределителните валове са белязани с маркер, така преди да свалим ремъка отговаряха точно на резките на капака на ангренажа, а долния белег (поне аз го взех за белег), беше една точка на шайбата, която съвпадаше точно срещу едно палче, намиращо се пак на капака на ангренажа. Сега автомобила взе да пали много трудно, а работата на газ се промени - автомобила гасне и работи променливо. Междудругото от известно време паля и карам на газ така че, може да са се позапекли дюзите. Днес сипах бензин, ще покарам няколко дена и ще видя дали ще се оправи трудното палене. Другото е че автомобила няма никакъв мощност.

          Коментар


            #6
            nelegalniq написа:
            Те всички 1,6 16V си имат белези, но при при някой май не отговаряха на целта си , и затова понякога е по добре да не ги гледаш. Относно обтягането на ремъка чрез колелото на вала , за тази цел нали си има обтягаща ролка която си има белег и трябва да застане на него за да е опънат ремъка.
            Щом казваш Точно преди седмица "дооправях" именно една такава кола с "тя си има белези’
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #7
              А щом си я до оправял, значи имаш петите за фиксиране. Помогни на колегите си обслужващи сами автомобилите си, и им направи една скица с размерите за да си ги изработят и те :D . А под белези наблегнах на този за обтягане на ролката защото ти каза, че ставало с разхлабване на ремъчното колело на вала .

              Коментар


                #8
                nelegalniq написа:
                А щом си я до оправял, значи имаш петите за фиксиране. Помогни на колегите си обслужващи сами автомобилите си, и им направи една скица с размерите за да си ги изработят и те :D . А под белези наблегнах на този за обтягане на ролката защото ти каза, че ставало с разхлабване на ремъчното колело на вала .
                За инструмента е доста сложно и не бих могъл да дам някакъв чертеж.При опъването на ремъка чрез обтяжната ролка, най-добре двата вала (двете зъбни колела) да са с разхлабени гайки (раздвижени зъбни колела). Имано защото са й раздвижени те не се зацепват по белези. По този начин целия ремък се опъва симетрично по цялата му дължина без да има напрежение в него.Именно тази процедура като не се спазва и особено ако се разминава точното разстояние между двете зъбни колела (говорим за трудно забележимо на око разстояние) между разпределителните валове (най-горната част на ремъка) се получават най-големите проблеми в последствие.След това идват изказванията, че този ремък бил боклук и т.н. А реално нещата не са така както изглеждат баш.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #9
                  Благодаря за обяснението . Явно винаги има какво ново да научи човек покрай различните автомобили. Аз бях останал с впечатление, че опъваш ремъка чрез ремъчното колело, пък ти просто си го разхлабвал за да не ти пречи при опъването от ролката .

                  Коментар


                    #10
                    Май целият проблем със зацепването произлиза от там че двигателя са го проектирали за променлив ъгъл на газоразпределение поради което имаме плаващи шпонки. Които позволяват разпределителния вал да се завърти на определен ъгъл спрямо разпределителните колела и от там да се получи изместване на ъгъла на запалване по команда от компютъра. Обаче не са го реализирали. Variable CAM TimingЕто братята бразилци на обратната страна на земното кълбо как си монтират ангренажния ремък.puesta a punto siena palio 16 v motor torqueDistribucion motor torque 1.6 16v
                    Bravo 1.6 / 16

                    Коментар


                      #11
                      BO написа:
                      ...При опъването на ремъка чрез обтяжната ролка, най-добре двата вала (двете зъбни колела) да са с разхлабени гайки (раздвижени зъбни колела). Имано защото са й раздвижени те не се зацепват по белези. По този начин целия ремък се опъва симетрично по цялата му дължина без да има напрежение в него.Именно тази процедура като не се спазва и особено ако се разминава точното разстояние между двете зъбни колела (говорим за трудно забележимо на око разстояние) между разпределителните валове (най-горната част на ремъка) се получават най-големите проблеми в последствие.След това идват изказванията, че този ремък бил боклук и т.н. А реално нещата не са така както изглеждат баш.
                      Абсолютно вярно. За съжаление почти никъде не се прави така. Аз, лично правя следния номер - с ключ натягам малко едното зъбно колело, докато обикалям с ремъка, така че след отпускането да се обере "корема" между двата вала. Знам, че не е правилно и има известен риск, но при липса на инструменти е така.. По темата - предварението е по малкото зло от закъснението. Понякога умишлено се прави дори.
                      Fiat Marea 1.8i 16V
                      Fiat Tipo 1.4i 8V
                      Fiat Punto 1.6i 8V
                      www.italauto-bg.net/forum/

                      Коментар


                        #12
                        Какъв е смисълът да се обира на 100% корема на ремъка между двата вала. В момента в който се завърти на коляновият вал и веднага ще се опъне ремъка между двата вала. Въпроса е след това всички белези да са на място.

                        Коментар


                          #13
                          chaveto написа:
                          Какъв е смисълът да се обира на 100% корема на ремъка между двата вала. В момента в който се завърти на коляновият вал и веднага ще се опъне ремъка между двата вала. Въпроса е след това всички белези да са на място.
                          Всеки има право на избор.Ти може и така да го сложиш, аз го слагам по процедура по книга.Има и точното описание защо не трябва да се слага без да се разхлабят зъбните колела.Както казах всичко е въпрос на избор.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            Днес оправих проблема. Той беше в това, че белега на единия вал (десния) беше с един зъб назад, спрямо другите белези.

                            Коментар


                              #15
                              BO написа:
                              .....
                              Предполагам когато се използват скоби/пети..... се налага разхлабването на колелата.Когато се слага по някакви белези...... не мога да си обясня за какво е цялото разхлабване

                              Коментар

                              Working...
                              X