chaveto написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Предварениe или закъснение на Брава 1.6 103 к.с.
Collapse
X
-
Няма как да има "шлякане" между колелетата. В момента в който почнеш да въртиш двигателя и ремъка се опъва от колелото което въртиш и така в обратна посока на въртенето. Опъването става между всяко едно колело и така корема се получава между колелото което го въртиш и първото по посока на въртене. Затова и между тези две колела е обтяжната ролка.
Коментар
-
Когато запалиш двигателя, и ремъка започне да шляка(да използвам вашия израз) между зъбните колелета, а не се движи праволинейно това мисля, че е признак на хлабав ремък. Само не разбрах този двигател с автоматичен обтегач ли е, или не. Ако не е до колко опъвате ремъка, аз знам метода като го хванеш по най дългата му част и го завъртиш да не се криви повече от 90 градуса, а между двете зъбни колела на разп. валове не повече от 45градуса(второто важи за двувалови двигатели). А наскоро дочух, че някой го натягали както обслужващите ремъци, т.е. натискат го и ако потъва 9-11мм е достатъчно обтегнат, което за мен е малко странно по този вариант. Вие как процедирате при обтягане.
Коментар
-
По сащия начин,но идва един момент когато ремъка става доста хлабав.nelegalniq написа:Когато запалиш двигателя, и ремъка започне да шляка(да използвам вашия израз) между зъбните колелета, а не се движи праволинейно това мисля, че е признак на хлабав ремък. Само не разбрах този двигател с автоматичен обтегач ли е, или не. Ако не е до колко опъвате ремъка, аз знам метода като го хванеш по най дългата му част и го завъртиш да не се криви повече от 90 градуса, а между двете зъбни колела на разп. валове не повече от 45градуса(второто важи за двувалови двигатели). А наскоро дочух, че някой го натягали както обслужващите ремъци, т.е. натискат го и ако потъва 9-11мм е достатъчно обтегнат, което за мен е малко странно по този вариант. Вие как процедирате при обтягане.
Коментар
-
Ремъка не трябва да е опънат зверски...... това няма да доведе до нищо, само ще помогне да се скапят по бързо ролки,колела........Като вземеш една ролка която е с пружина все си мисля, че ще прецениш колко да го опънеш.nelegalniq написа:Затова и казах да напишете как правите обтягането. Тъй като споменатите от мен си зависят от силата в ръцете, то вярно че си има уреди за обтягане ма ние нямаме
, затова правим всичко с ръце.
Коментар
-
Относно "шляфкането" или "шлякането" - има го и още как. Според теб, когато запалиш мотора, въпросната хлабина се обира. И да и не. Ако желаеш, свали капака на някоя двувалка, чиито ремък не е сменяван по правилата и забележи какво става при промяна на оборотите. Девиацията, която се наблюдава достига поне 5мм. По долу поствам снимки, с които ще се опитам да изложа визуално идеята си. НЕправилно и Правилно опънат ремък на един и същ мотор. На първата снимка се вижда състоянието на ремъка, без да е разхлабван от оптегача, така, както е монтиран от някой умник! "корема" между двете зъбни колела се вижда прекрасно.chaveto написа:Няма как да има "шлякане" между колелетата. В момента в който почнеш да въртиш двигателя и ремъка се опъва от колелото което въртиш и така в обратна посока на въртенето. Опъването става между всяко едно колело и така корема се получава между колелото което го въртиш и първото по посока на въртене. Затова и между тези две колела е обтяжната ролка.
Коментар
-
Добре де ако е опъван без пети, ясно че между двете колела няма как да е точно опънат при поставянето. Обаче не би ли трябвало оптяжната ролка като го опъне и да обере тази хлабина с цената на променяне на положението на единия вал спрямо другия? Все пак двата вала нямат твърда връзка помежду си което да пречи единия да се завърти повече при другия?И един теоретичен въпрос. Защо на моя мотор 182B2 .000 връзката между двата вала е направена с 2 зъбни колела, а ангренажа върти изпускателния, който движи другия?Какви са му предимствата пред това да е с 2 ангренажни ролки като на 1.6 16v?http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Предимството е че при смяна на ремъка няма опасност да завъртиш единия вал спрямо другия. Механично е гарантирано че двата вала ще бъдат в синхрон и няма как да им нарушиш синхрона при смяна на ремъка. А пък недостатъкът е че усилието с което ремъкът върти разпределителните валове е съсредоточено само върху колелото на изпускателния вал и е двойно по-голямо. Понеже от него половината усилие през зъбното колело се предава на колелото на всмукателния (май не съм сигурен в точната дума) вал. Това води до по-ускорено износване на зъбите на ангреажния ремък.При двигателя 1.6 двата вала са независими и при въртене усилието от ангренажния ремък се разпределя между двата вала. Когато един зъб предава усилието той го прави последователно във времето на изпускателния и после на всмукателния вал. Общото усилие е същото обаче е разместено във времето, от там същия зъб на ангренажния ремък се натоварва два пъти обаче с по-малко усилие.infineon написа:Защо на моя мотор 182B2 .000 връзката между двата вала е направена с 2 зъбни колела, а ангренажа върти изпускателния, който движи другия?Какви са му предимствата пред това да е с 2 ангренажни ролки като на 1.6 16v?Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Ролката няма как да обере хлабината, тъй като тук става дума за фиксирана зъбна (макар и гумена) предавка. Спецификата на зацепването допуска малък луфт. Този луфт може да се обере по два начина - с монтиране на допълнителен обтегач между двете зъбни колела (излишен разход) или по логичния - с плаващо зъбно колело, което се затяга, едва когато хлабината е неутрализирана. И тъй като и аз, като повечето мързеливци, наричащи себе си "майстори", ме мързи да разхлабвам гайката на зъбното на вала, се правя на интересен като го завъртам на една идея повече и по този (не много правилен) начин поставям ремъка с малко повече усилие от нормалното, но пък с гарантирана опънатост. Добре е да си изработите или набавите инструмента от снимката.infineon написа:Добре де ако е опъван без пети, ясно че между двете колела няма как да е точно опънат при поставянето. Обаче не би ли трябвало оптяжната ролка като го опъне и да обере тази хлабина с цената на променяне на положението на единия вал спрямо другия? Все пак двата вала нямат твърда връзка помежду си което да пречи единия да се завърти повече при другия?...
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар