Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто ХГТ странно поведение

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пунто ХГТ странно поведение

    Здравейте. Миналата седмица като навяля снега не можах да изкарам колата от леда и я зарязах в гаража, който е студен доста, все едно колата си е навън, ама не я вали.Предния ден смених акумулатора с чисто нов, като стария мислех да ползвам на старото пунто, за наще. Колата нямаше признаци на следния проблем, който се появи в събота.Колата е с ГИ да се има в предвид и си пали винаги на бензин, като и като е хубаво времето често я карам по малко на бензин да си работят помпи момпи там всичко.В Събота на обяд отивам да паля беше около 0-лата или малко в +. Запали си без да се мъчи, поработи 2 минути и при опит да изляза от гаража давам леко газ и както е на 1500 оборота на смукач при натискане на газта оборотите падат на 500-600 и едва не гасне. При опит за форсиране ( знам, че не е желателно при студен двигател) работи супер неравномерно преди да стигне 3000 оборота все едно работят 3 цилиндъра. Като загрее на 50-тина градуса и включи газта този проблем при ниски обороти не се забелязва. Като загрее хубаво и на бензин не глъхне при подаване на газ, но се появи едно зачудване за 0.5 сек при рязко подаване на газ като стигне 1500 оборота за много кратко все едно превключва някакви фази. И другия проблем е че като пък загрее на 91-2 градуса, демек оптимално загряване на газ започва да прекъсва на ниски обороти и все едно губи мощност някъде. Свещите са сменени с чисто нови също преди 2-3к километра. Бубини имам 4 други от фиат купе 1.8 обаче буксите да им ****** са леко различни и не влизат 1:1.Дайте моля акъл нещо къде какво да пробвам ако мога сам. Също колата е 99-та година по стъкла, така че е една от първите мк2 пунто и това нещо има ли ОБД букса за диагностика или е все още на старите букси и къде да я търся буксата ако я има ? Къде да ида на диагностика, че почти сигурно така ще кажете ? :D За София става въпрос. Благодаря предварително

    #2
    Диагностика може и да не ти трябва, а по скоро да отидеш на газаджия и да види на колко градуса е настроена да ти обръща, защото ако е на по ниски като при мен както е на 30 градуса, като е много студено и при обръщане докато мине на газ го има това леко прекъсване, тоест трябва леко да я държиш на обороти за да си обърне хубаво на газ, ако не просто я въртиш на бензин да загрее повечко и след това няма проблем, това го прави само и единствено зимата, когато е студено, лятото не съм наблюдавал подобно нещо, явно изпарителя като е още студен не изпарява добре газта и за това се получава тоя момент на студено, това не е нищо притеснително според мен.Това за забиване на оборотите при потегляне ... а като палиш добре ли си пали или почва да се тресе цялата и да не вдига веднага оборотите до 1100-1200 на автоматичен смукач - ако го има тоя проблем пак си за газаджия да ти настрои точно времената на газ и бензин, трябва да са 1:1, защото бензиновото еку се шашка и сутрин паленето е проблемно.Общо взето от това, което описваш виждам, че проблемите ти ги прави като си на газ - пак ще потретя, карай я на газаджия да си и направи пълна диагностика от-до и да ти настрои добре времената, разбирай 1:1, след това тествай как е и дали ще има подобрение, при мен след правилна настройка след няколко цикъла на студен старт всичко си дойде на място, просто с всяко следващо палене все по добре ставаше.Обикновенно пипат времената на газта за да може колата да е по икономична напр., но по този начин шашкат бензиновото еку, защото газовото е вързано за него и по този начин вече и на бензин еку-то почва да впръсква различно количество гориво и почва и на бензин да ти подскача, особено сутрин, изрично му казваш на великия газаджия да ти я настрои 1:1.
    punto HGT

    Коментар


      #3
      Сигурно си абсолютно прав. За превключването на газ докато още не е загряля го има и в студа свикнах да я чакам в гаража да загрее. Преди да се сложи газта колата мисе струваше като самолет, а сега и на бензин умря..... Лошото е че нещо човека, който мия слага тая газ явно не разбира нищо и всеки проблем се търси не в газовите компоненти ами в развалени неща по колата. Твоите дюзи какъв размер са ? Моите до колкото помня вече са 2.2 или 2.3 и газсджит каза, че бил приготвил 2.5 да сме пробвали да решим проблема с немощността на напълно загрял двигател на газ. Твоята газова читви ли са хората, които са я слагали и дали ще искат да прегледат моята?

      Коментар


        #4
        Мойта я слагаха в един сервиз в Горубляне 2008 г., но настройката ми я правиха в Самоков.Преди да тръгнеш да сменяш и да правиш каквото и да било вижте как е настроена и дали времената са 1:1, защото само от това може да ти идва проблема.Мойте дюзи незнам какви са, не съм се ровил по ГИ, само сменям консумативи, най добре виж в нета отзиви за добри газаджии в София и я закарай да я погледнат хора, които само с това се занимават, не всеки автомонтьор може да ти монтира ГИ.
        punto HGT

        Коментар


          #5
          А ако извадя компа на газта, да не се пуска газта примерно 1-2 дена или няколко паленета на студено теоретично Екуто ще си се оправи от самосебе си и поне на бензин ще заработи като хората? Ще поразгледам за газаджии да видя къде мога да ида... тва на нищо не прилича вече Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 с тая газИначе одеве ходих да погледна дали при 5 градуса не се е оправило случайно, че иначе сутрин по тъмно тръгвам за работа и вечер по тъмно се прибирам, няма много и кога да гледам и аз. Пак работеше така странно на бензин без изобщо да се пробвам да пускам газта, ама на отворен капак установих, че има някакъв вакумен маркуч ли е не го знам който идва от изпарителя и отива в колектора малко след дебитомера и само като го пипнах той се върти навсякъде, подърпах го и излезе съсе кухия винт, с който уж трябва да е завинтен в пластмасата. в момента в който го извадих колата почна да работи все едно на 2 цилиндъра и почти гаснеше. Довечера ще пробвам да го наблъскам със смола за през ноща тоя кух винт с маркуча да си е запушено като хората. Иначе без да го пипам, май се чува как фучи въздух да влиза след дебитомера, та може и това да ми е част от проблема. Ще пиша пак ако се е оправило, ще гледам да извадя и стъпковия мотор да изчистя ама скапани тъмници все няма кога с тая светлина през дена само 9 часа. Благодаря ти.

          Коментар


            #6
            Ако изолираш газовото еку със сигурност бензиновия ще си влезе пак в норма както е бил преди.Не разбрах какъв е тоя маркуч и защо са ти пробили тръбата след дросела ??, ако действително от там ти дърпа въздух със сигурност колата ти е беднеела, защото тоя въздух не е отчетен от дебитомера, тя и за това не е вървяла като хората и ако не го оправиш и на бензин няма да е като хората.Колкото по скоро отидеш да си оправиш проблемите в някой сигурен сервиз за газови уредби, толкова по бързо ще си заобичаш пак колата
            punto HGT

            Коментар


              #7
              Маркуча е за налягането в изпарителя на него има мап. Натикай го хубаво в смукателя. Другото нещо е преди да угасиш колата довечера спри газта от бутилката и изчакай сама да угасне сутринта пробвай как ще се държи но първо и оправи смученето на въздух. Това еку е доста няподатливо към объзяване.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                S_BANKOV написа:
                Това еку е доста няподатливо към объзяване.
                Ключаря да не се е логнал през твоя профил
                punto HGT

                Коментар


                  #9
                  didich написа:
                  S_BANKOV написа:
                  Това еку е доста няподатливо към объзяване.
                  Ключаряв да не се е логнал през твоя профил
                  от телефона бре от там пиша с големите кебапчета.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    Покарах един ден на бензин и каточели се оправи проблема с падането на оборотите при паленето. Маркуча само с натискане нямаше да стане ама кухия винт към който е заврян го залепих яко с поксипол. Дигнах и малко газта, че нещо нямаше мощност след 3500 оборота. Сега ще покарам още седмица да видя дали ще изчисти и проблема с кофти държането при напълно загряла кола.

                    Коментар

                    Working...
                    X