Здравейте, колеги! Стрелката на уреда за температурата на таблото ПОНЯКОГА леко мърда(трепери) с 1-2 милиметра нагоре надолу. Преполагам, че трябва да прегледам датчика вързан за стрелката и да го почистя както мога. Та, къде се намира въпросния датчик на Фиат Мареа 1.8, 97г. ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Къде е датчика на уреда за температурата на Фиат Мареа 1.8?
Collapse
X
-
На термостата е. Под черния декоративен капак между ДВГ и АБ. Внимавай че лесно се чупят, нов струва 10-на лева. Обаче цестно казано само му почисти буксата без да го сваляш.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
-
Тоест датчикът ми е един (и ако е с 3 кабела) и подава сигнал на ЕКУ-то и на стрелката ли?S_BANKOV написа:На термостата е. Под черния декоративен капак между ДВГ и АБ. Внимавай че лесно се чупят, нов струва 10-на лева. Обаче цестно казано само му почисти буксата без да го сваляш.Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
Тцъ, два са имаш температурен датчик на инжекциона който подава инфо към ЕКУ-то. Тоя на инжекциона следи работната температура на двигателя а другия на охладителната уредба.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Банков, не съм съгласен с тебе. Преди месец като минах през една "дупчица" и стрелката за температурата падна на нула. Отворих и видях, че се беше извадил кабела от датчика на главата, а не синия на термостата. Неделя си направих експеримент с FES точно за температурите. Когато пусна мониторинга и извадя кабела от датчика на главата записва грешка и не показва температурата на двигателя. По това съдя, че именно датчика който е главата подава сигнал към ECU-то и към таблото, а синия на термостата е за перката. Не съм го вадил за да видя как ще се отрази на показанията на FES-a.Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
като се видим ще ти демонстрирам.... или при мен има "подобрения" , ама не ми се вярва .... ама зне ли човек кой е бърникал по колата.... ще прочета по документацията как е оригинално.S_BANKOV написа:абе що си мисля че беше обратното ?
Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Абе що си мисля че стрелката на таблото показва температурата на охлаждане, а не работната температура на дивгателя, Но е възможно да се бъркам защото много често датчика на термостата е двусекционен.Мисля че е от него именно защото при отварянена термостата се наблудава едно трепване на стрелката, както и при включване на перката.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
като ти чета проблема, като нищо датчиците са перфектни, провери си таблото по скоро. Я обясни как и кога точно мърда стрелката.didalko написа:колеги, добре, последно, датчика на термостата ли да гледам или да търся друг нейде си по главата?!?Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Ами елементарно и най- сигурно е, да изключиш на загрял ДВг буксата на тоя дето е на термостата, и ако на таблото има промяна - то е, ако не, значи е другия. Но по принцип, ако единия е на главата, то той трябва да е за ЕКУ-то. Все пак тествай както ти казах. И според мен, проблема ти е в самото табло, щом стрлката трепка. Като откачаш датчика, хвани някой да гледа колко бързо ще реагира стрелката на уреда, защото все си мисля че би трябвало да се движи плавно, а не да подскача рязко.didalko написа:колеги, добре, последно, датчика на термостата ли да гледам или да търся друг нейде си по главата?!?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Просто в движение понякога, много рядко, забелязвам, че потрепква с 1-2-3 милиметра на моменти(нагоре или надолу, като после се оправя), но като цяло плавно се дви стрелката ми.S_BANKOV написа:като ти чета проблема, като нищо датчиците са перфектни, провери си таблото по скоро. Я обясни как и кога точно мърда стрелката.didalko написа:колеги, добре, последно, датчика на термостата ли да гледам или да търся друг нейде си по главата?!?Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
Това изключване на буксата към датчика при запален загрял двигател няма ли да доведе до натрупване на грешки? На термостата го виждам къде е синия датчик, а другия евентуално къде се намира на главата, някаква ориентация?Dido_Lyubenov написа:Ами елементарно и най- сигурно е, да изключиш на загрял ДВг буксата на тоя дето е на термостата, и ако на таблото има промяна - то е, ако не, значи е другия. Но по принцип, ако единия е на главата, то той трябва да е за ЕКУ-то. Все пак тествай както ти казах. И според мен, проблема ти е в самото табло, щом стрлката трепка. Като откачаш датчика, хвани някой да гледа колко бързо ще реагира стрелката на уреда, защото все си мисля че би трябвало да се движи плавно, а не да подскача рязко.didalko написа:колеги, добре, последно, датчика на термостата ли да гледам или да търся друг нейде си по главата?!?Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
Реклама
Collapse

дачтик за ECU
обикновено този на термостата е за таблото
Коментар