http://postimage.org/gallery/tr49l2k/За коша ли е ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проверка на акумулатор
Collapse
X
-
Емо, абе с тая сонда дето бъркаш в клетката, да не укъсяваш между пластините ? Ако имаш "паднала" клетка, напрежението между двете клеми +/- ще е с 2,2 В за клетка по-малко, колкото и да го зареждаш. Също така при зарядка, като има дефектна клетка, тя не "завира" Като гледам, ти получававаш 12,66 В между клемите, значи си имаш по 2 В на клетка, т.е. всички клетки работят. Няма ли къде да го провериш с товарна вилка ?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Измери с мултицета между 1-2клетка и 2-3клетка. Ако си измерил до тук коректно, то 2-ра клетка е закъсена а друга презаредена.Бързата проверка показва че имаш две презаредени клетки - 3,32V и 4.2VЗавирането не е признак за изправна клетка - няма да споря с никого по въпроса. Доказано е.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Това потвърждава измерването на клетка по клетка. Закъсява ти се клетка. Този режим с 13.2 е опасен. Алтернатора работи в претоварен режим. Не карай дълго така. Общо взето май си е за коша!emzo написа:На колата един път меря заряд 14.2в.Един път меря 13.2в.С друг акумулатор е ок заряда, ще го следя и утре.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Данчо, тук грешиш ! Напрежнието което ще измериш на анумулатора, при работещ ДВГ на празен ход зависи от няколко фактора. Единият от тях е степента на разряд и тока който може да даде алтернатора при тези обороти. Електронния регулатор в алтернатора следи ток и напржение. Ако акумулатора е разреден, той ще иска голям ток за да достигне напрежението от 14,2 В. В този случай регулатора ограничава тока и напрежението на акумулатора пада. Това е продиктувано от максималния ток който може да се подаде на възбуждащата намотка, без тя да прегрее и алтернатора да изгори. Според мен акумулатора на Емо е изживял живота си и не може да осигури номиналния капацитет за който е проектиран. От там идват и проблемите му. Постепенно плочите в клетките се калцират и това води до намаляване на тяхната производителност. Аз имам същия проблем, но за сега в топлото време акумулатора ми успява да произвежда дотатъчно ток, за да не ми създава проблеми. Електролита ми е в норми, но в студените дни не успява да даде достатъчно ток за да запаля. Носих го на проверка и се оказа че стартовият му ток е паднал с колло 50 %, а за информация ще кажа, че при падане на стартовия ток с повече от 10 % , акумулатора се счита за негоден. За това посъветвах Емо да го замери с товарна вилка. По-сигурна и реална диагностика от това няма. А при укъсяване на клетка, напрежението на акумулатора без товар пада както вече писах, с 2 волта на клетка. Тоест, ако има една клетка дала на късо, ако ще и цяла седмица да го държи на зарядното, като го изключи, ще измери напрежение от порядъка на 10 до 10,5 волта. В неговия случай по-скоро е вероятно да има утайка в клетките, която води до утечка в клетките и ги разрежда без да има включен консуматор на ток, а по време на зарядка тока през утайката е достатъчно малък, за да не може да създаде проблеми и акумулатора си черпи нормален заряден ток.Danchojn написа:Това потвърждава измерването на клетка по клетка. Закъсява ти се клетка. Този режим с 13.2 е опасен. Алтернатора работи в претоварен режим. Не карай дълго така. Общо взето май си е за коша!emzo написа:На колата един път меря заряд 14.2в.Един път меря 13.2в.С друг акумулатор е ок заряда, ще го следя и утре.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Регулатора на алтернатора не следи никакъв ток. Единствено се следи праг на напрежение. Този който диктува напрежението в автомобила е единствено акумулатора. Ако не си стигнал прага на задействане на регулатора, алтернатора зарежда с пълна сила, - колко зависи от акумулатора. Регулатора не ограничава ток. Той се ограничава само и единствено от вътрешното съпротивление на алтернатора. Ток подаван към възбудителната намотка - никой не го ограничава. След стар алтернатора се самовъзбужда през отделна верига.Системата която описваш съм я виждал реализирана, във военни джипки на наши поделения. Имаме договори с военните и правим някои неща за тях. Повече не мога да кажа. Системата работеше трагично. Всичко бе преработено от нашата фирма, с мое участие и на мои колеги. Но при автомобилите не е така.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Колега иди в някой сервиз в града където имат FSA. Замерването става за секунди и прибора ти дава вътрешното съпротивление, Моментния стартов ток и средния и ти прави оценка за състоянието на акумолатора, оценка за студен старт и т.н.т. Едновременно с това можеш да си провериш и съсътоянието на генератора, стартера и компресиата на мотора, и всичко това за 5мин време.0884980422
Коментар
-
тествах с такъв тестер (вилка), изкара акумулатора - здрав.Алтернатор с товар - 13.32вбез товар - 13.6вВчера гадината даде 13.98в.Явно ще иска сваляне и на алтернатора.Питам аз обаче, ако имам окъсила клетка, както се вижда на снимките, защо между двете крайни клеми имам необходимото напрежение ?F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар