Колеги днеска се разговорихме с един приятел и ми се объркаха представите за запалване преди потегляне. Мога ли да помоля някой да напише последователността при първото и евентуално последващо палене на двигателя преди потегляне. Мен са ме учили така ( Брава 1.6 16V, 1995г.):Първо палене независимо от темеператуарата навън при изрправен автомобил 1. Освобождавам от скорост и държа съединителя. 2. Завъртам стартера и изчаквам около 5сек. да изгасне индикатора за инжекцията и завъртам докрай ( всичко става на съединител) Всички последващи паленета следват същата схема. Моят приятел кара Брава 1.4 и пали само от стратера без да държи съединителя , без да изчаква и да минава през междинното положение дето се вика от раз, скоростите са свободни.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как се завърта ключа за запалване на автомобила?
Collapse
X
-
Твоят начин за мен е по правилен, но и този на приятеля ти също не е грешен.Като държиш натиснат съединителя въпреки че си изключил от скорост /на свободна си/, улесняваш въртенето на мотора, защото въртиш само него, но не и първичният вал на скоростите. Особено важно е това зимата, защото скоростите не са работили цяла нощ и маслото в тях на студа е гъсто.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
-
Не е дизел, но за това кратко време на изчакване се чува пълненето на безниновата помпа. Важно е за съединителя - трябва ли да се държи или не? Какви поражения може да има, ако се пали само от ключ. На мен това е като да включваш скоростите без съединителpakumba написа:съединителя се държи, изключва се от скорост /запасяваш се да не забваиш едното и колата да тръгне като чукнеш стартер/ и въртиш, няма нужда да чакаш инжекцията да гасне, то да не е дизел да подгрява...
Fiat Brava_EL 1.6 16V 103hp
Коментар
-
В стартера няма кой знае какво, което да гори. Та поне с бензин го полей, за да го запалиш!...................................Оправи си заглавието, да има смисъл......................................Абе, пич, второто заглавие е още по-ташаклийско! Ти в училище писмени работи правил ли си?Как се върти ключа - ако не можеш с ръка, опитай със зъби! :D Май трябва да има дежурен редактор, срещу заплащане...Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
И аз паля като dreamfool, изчакването да загасне индикатора за дюзата има смъсъл з/о показва, че системата не е открила грешки по електрониката.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
pakumba, е напълно прав това е правилния начин, още повече че натискайки сединителя обликчаваш двигателя /макар и малко/.Аз сядам бам крака на съединителя и паля, дори и на севтофар я държа на скорости с натиснат съединител и спирачка, за мен това е по безопасния начин.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Що, предполагам моето мнение те е провокирало към това възклицание, ама кво да правиш при мен е кофти навик, още повече дори не ползвам ръчнатаDido_Lyubenov написа:Бау ! Професионален шофьор съм, ама като чета тая тема ми идва да си нарежа и изгоря шофьорската книжка , ба си !
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
И ти допукаш грешка, като държиш на светофара на скорост и натиснат съединител. Това е опасния начин. Веднъж един олигофрен ме нацели с москвето отзад на един светофар, ама така ме изчаластри, че имах чувството че съм на задната седалка в един момент. Държах спирачка, ама добре че не държа на скорост ин а съединител. Изпуснах спирачката и се спрях в един Опел пред мен. Представи си ако бях и на скорост, Опела какъв щеше д го отнесе. И така си скапваш аксиалния лагер на съединитела. При паленето пък, независимо дали е бензин или дизел, чек -а трябва да си мине. Така освн че се проверява връзката с датчиците, е необходимо да се вземат данни от някои датчици за тариране на показанията им докато ДВГ е в покой. Натискането на съединител при палене на лек автомобил, не винаги подпомага стартера. Добре е да се прави когато температурите са много ниски, защото и маслото в скоростната кутия се сгъстява и затормозява въртенето. Но в някои случаи на стартера му е по-лесно да върти с пуснат съединител. Ако вземеш кола с обикновен карбураторен ДВГ ще видиш че при работа на празен ход, като натиснеш съединител и оборотите леко падат. Това се дължи на факта че намаляваш масата на маховика като отделиш феродовия диск заедно с първичния вал, при което инерцията на маховика нмалява и му е по-трудно да преотолее натварването от цилиндрите по време на такта сгъстяване. А то точно това е целта на маховика. Не е за да има къде да търка съединитела. Ако караш камион, там ефекта е обратен - с натиснат съединител усилието на стартера е по-малко. Та отговора на въпроса на колегата е : 1.Изключваш от скорост и натискаш спирачката. 2. Давш на контат и чакаш да мине чек -а. 3. Ако е студено - температурите са ниски - около и под нулата, е желателно да натиснеш съединител преди да завъртиш на стартер. 4.Ако е топло, според навика - не е от такова значение дли ще си натиснал или не съединитела, но е по-добре да не го натискаш.Въртиш на стартер, да запали, но не продължително. Ако не запали до 2 секунди, повтаряш операцията след кратка пауза, като изключваш от контакт и се връщаш на 2S_BANKOV написа:Що, предполагам моето мнение те е провокирало към това възклицание, ама кво да правиш при мен е кофти навик, още повече дори не ползвам ръчнатаDido_Lyubenov написа:Бау ! Професионален шофьор съм, ама като чета тая тема ми идва да си нарежа и изгоря шофьорската книжка , ба си !
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov и руснаците в книжката на Самарата препоръчваха при ниски температури да се пали с натиснат съединител. Моята логика до сега е била точно че му е по-леко на стартера да върти мотора. Ако може да обясниш малко по-подробно защо е по-добре да палиш с НЕнатиснат съединител? Също съм си задавал въпроса за демпферният маховик как е по-добре да се пали и гаси колата.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Ти почти си отговорил на въпроса си. В студено време с натиснат съединител - да по-лесно е на стартера, защото маслото в скоростната кутия се сгъстява много от студа и затруднява въртенето на първичния вал на СК и от там на коляновия вал. Когато е топло, маслото е достатъчно рядко и не пречи. Увеличавайки масата на маховика, като към нея прибавиш и масата на всичко което иначе отделяш със съединиела, използваш по-голямата инерция на маховика, необходима за преодоляването на момента между такта работа на примерно 1-ви цилиндър и такта работа на следващия по ред 3-ти цилиндър. Какво точно се случва - 1-ви е в такт работа и избутва буталото надолу. В същото време 3-ти е в такт сгъстяване и буталото отива нагоре. Преди буталото на 1-ви да е достигнало ДМТ (долна мъртва точка) изпускателния клапан на 1-ви цилиндър отваря и той повече не е ефективен. В това време 3-ти сгъстява и някой трябва да накара буталото да преодолее съпротивлението на нлаягането в цилиндъра, и допълнително запалването на сместа преди буталото на 3-ти да е стигнало ГМТ противодействат на въртенето на коляновия вал. В този времеви интервал се използва масата на маховика, и нейната инерция. Инерцията на маховика кара буталото на 3-ти цилиндър да достигне ГМТ. Колкото е по-малка масата на маховика, толкова по-лесно налягането в 3-ти цил му противодейства. Като палиш на натиснат съединител, намаляваш масата на маховика и по този начин се налага стартера да компенсира противодействието на 3-ти цилиндър. Това важи за интервалите между тактовете работа при всички цилиндри последователно, 1-ви и 3-ти посочих само за пример.ilko-gd написа:Dido_Lyubenov и руснаците в книжката на Самарата препоръчваха при ниски температури да се пали с натиснат съединител. Моята логика до сега е била точно че му е по-леко на стартера да върти мотора. Ако може да обясниш малко по-подробно защо е по-добре да палиш с НЕнатиснат съединител? Също съм си задавал въпроса за демпферният маховик как е по-добре да се пали и гаси колата.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
винаги се пали на неутрална с натисната спирачка и натиснат съединител първо от безопасност и второ за да не се товари стартера и акумулатора. чека няма нужда да се чака, нито бензиновата помпа. на светофар - на неутрална с пуснат съединител и натисната спирачка първо пак от безопасност и второ да не се износва съединителя излишно.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар