Не е лошо да кажа че има доста теми изписани по въпроса но никъде нямаше краен ефект и точни данни за светодиоди и резистори , пък имах време за писане и трябваше някак да се похваля. Та така и при мен с течение на времето за близо три години вече лампите на тройния стоп гаснеха една по една и реших да се направя и аз на перфекционист като останаха само три работещи което някакси ме човъркаше отвътре.Отидох вчера в един магазин за електрони компоненти на Мария Луиза и напазарувах 10 светодиода х 15mA (червени тъй като мисля скоро време да избеля стъклото на третия стоп) х 1.10 лв. и съответно 10 резистора (1 kOhm , 0.25 W за максимален ефект резистора трябва да бъде 900-910 Ohms но в случая е трудно за изпълнение тъй като трябва да се вържат последователно няколко резистора , а няма място) х 0.05лв с идеята някой хубав ден да напрая ъпдеит на стопа. Но естествено при наличието на частите в джоба още със слизането от колата трескаво започнах да
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Трети стоп със светодиоди (Брава)
Collapse
X
-
Браво бе майсторе, а и се посмях от сърце ..., а пък между другото - аз пак по туй време събота рано-рано - към 14 часа още, пастирах една драскотина и ся не я помня вече къде е била. Само ако се събудиш рано и в неделя да напишеш за кво са по кабела тези резистори и преди секи диод ли се падат за допълнително съпротивление ?
Коментар
-
А я кажи как смяташ да избелиш третия стоп...Аз имам накакви мисли за моя - ама аз си го искам червен - така си ми харесва. Дразни ме само че ми е помътняла пластмасата - някой ако знае как се оправя това нещо да каже - като е мокра изглежда сумер а като исъхне избелява - дали с някакво полиране няма да се оправи - въпроса е с какво....Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
И моя е на същото дередже (избелял леко) може да го пръснеш с червен лак нали така си праят и стоповете целите червениКато го напрая стопа бял ше дам подробности щото и аз нямам точна идея , но имам нещу на ум :D П.П. Бравата ти не е ли като мойта на цвят.... смятам че на тоя цвят спецялно много ше отива бял стоп (ше седи мноу изчистено) иначе за другите цветове - нямам мнениеYavor написа:А я кажи как смяташ да избелиш третия стоп.......като е мокра изглежда сумер а като исъхне избелява - дали с някакво полиране няма да се оправи - въпроса е с какво....
Коментар
-
Май със лак ще стане - трябва да го сваля пак (като я взех сменях всички крушки) - ще го занеса на едни познати бояджии да го пръснат с безцветен лак за металик...Иначе с един и същ цвят сме, ама мен бецветен (прозрачен) заден стоп ще ми стои някак постно - точно червеното на стопа отваря задницата. Безцветен според мен ще стой по добре на тъмно синия цвят и на бордото - тях ще ги отвяря. Тя и без това колата като я гледам отстрани ми е малко постна ама не мога да измисля какво да и сложа - сега и сложих едни тасове от турските със синя емблема ФИАТ в средата - доста се отвори - особен че тасовете са 1:1 почти като цвят на колата...Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Ето я и идеята на практика.
Ето я и идеята на практика.Та колеги и на моя кошник забелязох по пътища неведоми,че няколко лампички са излезли в неплатен отпуск.Отидох и купих метър диодна лента за 4 леа.Оня ми вика на 10 вата е ,12 волта прав ток.Дефакто ми бяха нужни само 50-60 см,но да има дет се вика за всеки случай.Цялата работа е за два часа и два леа.Маха се кората на багажника.Аз я свалям за 3 минути,че в последно време понатрупах опит,заради моторчето на чистачката.Самия стоп се държи от три пластмасови черни шестоъгълни издължени гайки,които се отвиват или на ръка,който е по-як в ръцете или с ключ 19".Има една буксичка-маха се и се изважда навън тялото на стопа .После самото разглобяване на стопа е с три рапидки по снимките по-горе.Аз го направих по най-лесния за мен начин.Запоих две жички на оказаните места на лентата.Направих две по-големи дупки на стопа отвътре/10мм в случая/ и прокарах лентата през тях.Оставих малко аванта и я загънах навътре.Фасунката на лампичката дойде идеална да защипе диода и така самата лента стана опънта вътре,а и капачето си пасна от раз.После свързах допълнителните жички към същесвтуващита и това е.Не забравяйте да тествате,дали всичко работи от време на време.Аз работих с една стара 9в батерия.Като се убедиде,че всичко е сглобено и работи,тогава монтирайте на колата,да не става качи-свали 10 пъти.Успехи!pplk написа:Няма ли да е по-лесно с лента с SMD 5050? Директно на 12V. А и цената е смешна.
Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Препоръка: Ползвайте лента тип 5630 - много по-ярка е от останалите и не е енергоемка (около 7лв./m). Лентата работи на сравнително добре изправени 12V, но е желателно да се монтира допълнителна стабилизираща платчица, понеже напрежението в колата се мени с едни +1-2V, които са достатъчни ако не да изгорят лентата, то поне да скъсят драстично живота й. Самата платка представлява драйвер с входно напрежение в някакъв интервал (примерно 9-20V) и изходно точно 12V. Нещо такова . Лентата консумира около 12W/m при гъстота 60 диода/m, т.е. този драйвер зa 10W ще пасне перфектно и дори с добър запас на 0.5m лента.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар