Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

От 12V на 6V - Как ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Въпроса е колко време ще свети 6 волтова крушка с 12 волтови импулси. Не че съм пробвал и казвм че няма държи, интересно ми е. Ако някой е правил такава схема нека да сподели какъв ефекта върху кршката.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #17
      Колеги мерси за предложенията ...Ако имам нещо в предвид ще се обърна към Вас на лични ...;]
      Fiat Stilo 1.9 JTD (85 kW - 115 PS) `03

      Коментар


        #18
        Danchojn написа:
        Забравете я тази работа с 555. Трябва мощен MOSFET, а колкото е по-мощен толкова му е по-голям по площ кристала. От там гейтовият капацитет е от полядъка на 3-4nF. За да се разнася бързо този капацитет е нужен сериозен MOSFET драйвер. Ако фронтовете на превключване не се свалят до под 70-80ns, никога няма да се постигне добро кпд. А за мен добро КПД е 95-96% и е постижимо.
        с мосфет за лев и петдесет клатя 100 вата халогенни лампи без драйвер и с минимално радиаторче. температурата му е от порядъка на 35-40 градуса и то П канален. при ниски честоти капацитета не е проблем. 10 елемента на кръст са.

        Коментар


          #19
          Dido_Lyubenov написа:
          Въпроса е колко време ще свети 6 волтова крушка с 12 волтови импулси. Не че съм пробвал и казвм че няма държи, интересно ми е. Ако някой е правил такава схема нека да сподели какъв ефекта върху кршката.
          няма проблем. жичката е латентна и при 50% коефициент на запълване дефакто тя вижда 6 волта.

          Коментар


            #20
            Само, че вие говорите за най-обикновен PWM. Аз говоря за схема с обратна връзка и т.н. За ниски честоти, наистина не е проблем гейтовия капацитет, но при ниски честоти, за да е ефективна една импулсна схема, са необходими по-големи елементи. Но си става, съгласен съм.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #21
              ами то това е една проста крушка. няма смисъл от по сложни неща, а тая схема от към сложност не е по-различна от линеен стабилизатор, само че не правиш 25ватова печка. ако много се скъсява живота на крушката, запълването може да се намали на 40% примерно и/или направо да се изведе и димер. нали говорим за включване на фенера без батерията, че иначе ще е интересно.

              Коментар


                #22
                Това с димера изглежда най-разумно и лесно от потребителска гледна точка.
                "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                Коментар


                  #23
                  kolev написа:
                  за тия мощности - ШИМ /PWM/ , нещо елементарно примерно с интегрална схема 555 и един мощен фет транзистор и коефициент на запълване 50%
                  Не друго ама "555" е таймери не виждам връзката честно казано, освен ако колегата не е ел.техник. 7806 е стабилизатор на 1А а 78с06 на 2А и в двата случая са слаби. Варианта с транзисторите , ами ще се вкара в кофти филм. Най простия вариант е с резистор 50W на около 470ом но резистор с такава мощност е около 10лв броя. Аз ти предлагам да си вържеш два прожектора последователно , демек две крушки.За колегата в началото:R = стойност на необходимия резисторV = захранващо напрежениеvf = волтаж на LED mA = мощност на LED R=(V-vf)*1000/mA
                  Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
                  Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

                  Коментар


                    #24
                    555 в случая е вързан в схема астабилен мултивибратор. едно кондензаторче се зарежда и разрежда и това е, няма нищо свръхестествено или сложно.а всеки ОУ може да бъде вързан като генератор на правоъгълни импулси. проста аналогова схемотехника.варианта с втора крушка не е добър, къде ще бъде поставена тя. освен това, тока през крушката е 4,2 ампера , ама когато я палиш е повечко.

                    Коментар


                      #25
                      На мен ми е ясно за какво служи 555 , се съмнявам че ще е по силите на колегата да осъществи такава схема.... Да си вземе 6 резистора от по 10W и да ги върже в паралел и готово. Проблема е решен! (резисторите струват по 0.40лв.)
                      Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
                      Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

                      Коментар


                        #26
                        Точно проверих в склада и имам резистори на 1.5R / 50W на 5.50лв/бр. Има и даже на 100W на 14.00лв.
                        Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
                        Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

                        Коментар

                        Working...
                        X