Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

От 12V на 6V - Как ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    От 12V на 6V - Как ?

    Колеги има ли вариант да направя от 12V на 6V ? Или как да поставя 6V крушка в колата без да изгори ?Става въпрос за един прожектор/фенер който е с крушка "H3 6V 25W" с акумулаторна батерия ... Аз го преправих, за да мога да го включвам в запалката на колата и му сложих "H3 12V 55W", но точката която правеше прожектора се промени в голяма точка с дупка ... След като си мислех, че е заради по силната крушка се оказа друго! Двете крушки "H3" на 12в и 6в се различават в това, че нажежаемата жичка на 6в е много ниско разположена - почти в началото на балона на крушката ... Докато при 12в нажежаемата жичка е разположена по високо в средата на балона ... От там идва и проблема в осветяването ...Надявам се, че ме разбирате какво точно описах ...
    Fiat Stilo 1.9 JTD (85 kW - 115 PS) `03

    #2
    ми колега първото което се сещам е да поставиш едно съпротивление но нека някои по кадърен от мен ти го сметне че така и не се научих как се смятат (ако някой обясни и аз ще съм доволен) би трябвало да стане то дали ще сложиш крушка на 6V или светодиод на 3V за мен няма разлика (само в големината на съпротивлението)ПС: или с някое зарядно за GSM което подава 6V
    Шофирай разумно, на пътя не си сам.
    Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
    Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
    Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

    Коментар


      #3
      кола

      В интернет има схеми Иначе със съпротивление трябва да е голямо за твоите 25 W .нещо такова например и да се гледа колко вата е http://www.aaroncake.net/circuits/6-12conv.asp
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        Има такива преобразуватели, аз ползвам за сваляне от 12 - 18V на 5V. Моите са готови, не се регулират. По-запознати колеги да дадат идея за конкретна схема.
        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

        Коментар


          #5
          за тия мощности - ШИМ /PWM/ , нещо елементарно примерно с интегрална схема 555 и един мощен фет транзистор и коефициент на запълване 50%

          Коментар


            #6
            Най простия вариант е да вържеш още една 6V крушка последователно..
            Fabbrica Italiana Automobili Torino
            F I A T - BraVo 2.0 20V HGT 97
            F I A T - Uno 0.9 85 500 000 km dvg железо! Вече с 1050 кубика Abarth 70 hp
            F I A T - CoUpe 2.0 16V LE Style

            Коментар


              #7
              mohel написа:
              Най простия вариант е да вържеш още една 6V крушка последователно..
              Така става, но и двете крушки трябва да са еднакви - за да не светят различно ... А и ако едната изгори, спират да светят ...Поразгледах и намерих някакви "преобразуватели, адаптери, конвертори...", но на цена от 40-50-60лв. - което не ме устройва, защото в магазина хубав прожектор с 12в H3 крушка е 60-80лв.Варианта май ще е да се отиде до магазина ...Мерси на всички за предложенията ...
              Fiat Stilo 1.9 JTD (85 kW - 115 PS) `03

              Коментар


                #8
                7806 Стабилизатор на напрежение:нерегулируем; 6V; стотинки е от по мощните
                skype pe6_oo Марин

                Коментар


                  #9
                  ppero написа:
                  7806 Стабилизатор на напрежение:нерегулируем; 6V; стотинки е от по мощните
                  Колега този стабилизатор пише, че е 1А ще издържи ли крушка 25W 6V ?
                  Fiat Stilo 1.9 JTD (85 kW - 115 PS) `03

                  Коментар


                    #10
                    ppero написа:
                    7806 Стабилизатор на напрежение:нерегулируем; 6V; стотинки е от по мощните
                    Ще се получи само ефекта на гръмотевицата - ще присветне и ще гръмне За 25W/6V се смята тока като разделиш 25 на 6 и получаваш приблизително 4,2 А. Стабилизаторите от серията 78хх издържат на 1А постоянен или 2А пиков ток, при това когато са монтирани на стабилен охладител. Има схема, която позволява със 78хх да се направи стабилизатор за по-голям ток, като се добави резистор и мощен биполярен транзинзостор с РNP преход, но необходимоста от охлаждащ радиатор остава.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #11
                      Re: От 12V на 6V - Как ?

                      Martin’s написа:
                      Колеги има ли вариант да направя от 12V на 6V ? Или как да поставя 6V крушка в колата без да изгори ?Става въпрос за един прожектор/фенер който е с крушка "H3 6V 25W" с акумулаторна батерия ... Аз го преправих, за да мога да го включвам в запалката на колата и му сложих "H3 12V 55W", но точката която правеше прожектора се промени в голяма точка с дупка ... След като си мислех, че е заради по силната крушка се оказа друго! Двете крушки "H3" на 12в и 6в се различават в това, че нажежаемата жичка на 6в е много ниско разположена - почти в началото на балона на крушката ... Докато при 12в нажежаемата жичка е разположена по високо в средата на балона ... От там идва и проблема в осветяването ...Надявам се, че ме разбирате какво точно описах ...
                      Един хубав светодиод и подходящ LED драйвер, и забравяш за крушки. Мощността също! Мога и да ти го направя ако искаш, няма да ми плащаш, само елементите.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        ето така се управлява крушка най-добре без загуби и топлинаhttp://www.dprg.org/tutorials/2005-11a/index.html

                        Коментар


                          #13
                          Забравете я тази работа с 555. Трябва мощен MOSFET, а колкото е по-мощен толкова му е по-голям по площ кристала. От там гейтовият капацитет е от полядъка на 3-4nF. За да се разнася бързо този капацитет е нужен сериозен MOSFET драйвер. Ако фронтовете на превключване не се свалят до под 70-80ns, никога няма да се постигне добро кпд. А за мен добро КПД е 95-96% и е постижимо.
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            К’во напрайхте бе хора ? Човека иска да си светне фенера, Вие космически совалки проектирате Както и да го смятате, все някаква топлина ще се отделя. Как ще прекараш 4А и отгоре, през електронрн компонент без да загрее изобщо ?
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #15
                              С нискоомен MOSFET - нещо от порядъка на 5-10милиома. Предполагам можеш да сметнеш колко мощност ще се отдели в него.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X