Здравейте!Аз съм онзи, известният, с проблемния ксенон, който на дълги гасне и после не светва.Стига толкова ретроспекция
. Сега, по важния въпрос. Понеже се уча бавно и сам, въпросът ми е следният: Били могло да се оправи това изгасване, ако инсталацията се подсили с реле? В крайна сметка, това ще се разбере, когато го направя, може и да бъркам, много е вероятно. И все пак смятам да пробвам този вариант. Та, другият ми въпрос е, къде и по какъв начин трябва да се свърже релето? Трябва да бъде между тока на крушката и този на късите? Не ми се смейте много и не ме ругайте, но друго ме влечеше в училище. :D Все пак, по-добре късно, отколкото никога.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Подсигуряване на ксенона с реле
Collapse
X
-
Колега, мисля че имаш прекъсване на тока някъде в лоста, при самото му движение напред за дълги, прекъсва за миг. Ако ще и шалтер да сложиш - в лоста пак ще прекъсва. Някакво решение е да добавиш кондензатор. Но аз бих се опитал да открия причината, а не да излекувам следствието. Потърси някой познат с осцилоскоп и виж какво става с тока в лоста - дали се губи там, и къде се губи. Ако намериш уред, ще ти помогна да изследваме проблема подробно и да открием дефекта, преди да си монтирал един куп неща които не е сигурно че ще помогнат.Все пак ще ти драсна 1 схемичка как се слага реле на ксенона.Вляво е оригиналната инсталация в Общ вид. При теб не е точно така, защото ти си имаш фабрично реле, и късите ти минават през реле и без това. Ако добавиш реле, ще ти станат 2 релета, от които фабричното командва допълнителното - т.е. - безсмислено е и едва ли ще доведе до решаване на проблема.Вдясно е инсталацията след добавяне на реле. Захранването на консуматора се праща на 87-ми извод, а директен ток от акумулатора се пуска на 30-ти. На 85-ти се слага този кабел по който оригинално се захранва консуматора, а 86-ти се свързва към маса. На веригата (30 - 87) се слага предпазител със стойност Imax на баласта, или следващия по сила - например Imax ако ти е 13.2 А, слагаш 15 амперов предпазител. Ако предпазителя е 15 или повече ампери, е добра идея да използваш кабели 2.5 кв. мм. При теб горе - долу инсталацията изглежда като отдясно, и нещата които пише в горния параграф са безсмислени, защото колата ти е модерна - 2000 година или по-късно.
-
ogi28b,Като видях, че разглеждаш раздела, само рефрешвах!ogi28b написа:Колега, мисля че имаш прекъсване на тока някъде в лоста, при самото му движение напред за дълги, прекъсва за миг. Ако ще и шалтер да сложиш - в лоста пак ще прекъсва. Някакво решение е да добавиш кондензатор. Но аз бих се опитал да открия причината, а не да излекувам следствието. Потърси някой познат с осцилоскоп и виж какво става с тока в лоста - дали се губи там, и къде се губи. Ако намериш уред, ще ти помогна да изследваме проблема подробно и да открием дефекта, преди да си монтирал един куп неща които не е сигурно че ще помогнат.Все пак ще ти драсна 1 схемичка как се слага реле на ксенона.(Драскам схемичка.)
Благодаря за отговора. Ще видя да намеря някой, макар такива познати да нямам. Пък схемата ще си я запазя! Благодаря!
Дано проблемът бъде разрешен. Пък си и мисля да разглобя лостчето. В нета трябва да потърся как става това нещо.
NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Коментар
-
Замислих се и не мога да си отговоря на един въпрос. Как с нормални крушки проблем няма, а при ксенона има... Уж ксеноновите крушки използват по-малко ток. А всичко минава през баластите, за да може да свети толкова силно.NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Коментар
-
Нормалните са с нажежаема жичка и характера на работата им е съвсем друг. И там го има проблема, но докато ти примигне, вече си превключил, и не забелязваш мигването. Даже може и да не го забележиш с просто око. Но при ксенона - явно му е достатъчно стотна от сек. да прекъсне тока някъде, и баласта гаси лампата. Може би е вид защита, кой знае...При стария модел инсталации има примигване което се вижда ясно и с просто око, и това става когато тока се пренасочи от лоста, през релето, като цъкнеш дълги. Но при теб тока винаги е през релето, а не през лоста и затова конкретно този проблем е избегнат. Но имаш друг, за съжаление.
Коментар
-
От вчера и аз съм с ксенон и аз имам същия приблем. И според мен проблема е в глупавия ключ за къси дълги на фиат. Още едно време старата ми регата имаше много ядове с тоя ключ. Тогава си направих с копче да включвам къси и с друго дълги. Беше малко кофти но работеше за разлика от оригиналната врътка. Май сега нещата ще трябва да ги мисля пак в тази посока, отделно ключ за къси и дългите да се включват само от врътката. Но не знам дали е възможно да се направи на тази инсталация.
Коментар
-
Ти с новата инсталация ли си , или със старата? В смисъл при теб проблемът може и да се оправи значително с по-малко усилия, ако си със старата. За да разбереш - при контакт присветни със светлинния клаксон, и виж дали светва целия фар (старата инсталация) или светва само дългата светлина, без късата (новата инсталация).Scorpion_BV написа:....
Коментар
-
А някаква насока да ми даде някой, когато отворя лостчето, какво да гледам? Защото то май трябва да се гледа там, където превключва от къси на дълги. Scorpion_BV,Батка, а при теб как е положението. При мен като включих фаровете, можеше да ми свети на дълги, както и къси-дълги-къси и т.н. Но около 10 секунди по-късно гаснеше. А и като изключа и включа и дам на дъгли за постоянно, след 10 сек пак гасне. при теб този ефеткт има ли го?NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Коментар
-
Колата е произведена май 99г. но нямам идея с коя инсталация е. Ще пробвам довечера. Значи за да не стане грешка, давам на контакт, без да пускам фаровете чуквам дългите и ако светне всичко значи е старата, а ако светнат само дългите е новата така ли?ogi28b написа:Ти с новата инсталация ли си , или със старата? В смисъл при теб проблемът може и да се оправи значително с по-малко усилия, ако си със старата. За да разбереш - при контакт присветни със светлинния клаксон, и виж дали светва целия фар (старата инсталация) или светва само дългата светлина, без късата (новата инсталация).Scorpion_BV написа:....
Коментар
-
Ако карам на къси и пусна дълги, ксенона мигва. Проблема е като изключа дългите, ксенона пак мигва и по някога гасне или единия или и двата. Трябва да изключа и пак да включа късите за да запалят и двете крушки. Веднъж даже не запалиха и двете. При премигване къси-дълги пак става така. Ако не барам дългите всичко си бачка тип топ. Но и понякога проблема го няма. Само при превключване ксенона мигва но не гасне. Друг път гасне. Явно проблема е в ключа. Ако не го пипам всичко си работи.svetkos_ написа:А някаква насока да ми даде някой, когато отворя лостчето, какво да гледам? Защото то май трябва да се гледа там, където превключва от къси на дълги. Scorpion_BV,Батка, а при теб как е положението. При мен като включих фаровете, можеше да ми свети на дълги, както и къси-дълги-къси и т.н. Но около 10 секунди по-късно гаснеше. А и като изключа и включа и дам на дъгли за постоянно, след 10 сек пак гасне. при теб този ефеткт има ли го?
Коментар
-
Така и изглежда, че е там проблемът. Трябва да отворя да видя. Някъде, някой си беше направил труда да ми обясни какво трябва да се с ключето. Ама то нали съм индианец... Ще се разровя, пък и тук ще пусна.Scorpion_BV написа:Ако карам на къси и пусна дълги, ксенона мигва. Проблема е като изключа дългите, ксенона пак мигва и по някога гасне или единия или и двата. Трябва да изключа и пак да включа късите за да запалят и двете крушки. Веднъж даже не запалиха и двете. При премигване къси-дълги пак става така. Ако не барам дългите всичко си бачка тип топ. Но и понякога проблема го няма. Само при превключване ксенона мигва но не гасне. Друг път гасне. Явно проблема е в ключа. Ако не го пипам всичко си работи.svetkos_ написа:А някаква насока да ми даде някой, когато отворя лостчето, какво да гледам? Защото то май трябва да се гледа там, където превключва от къси на дълги. Scorpion_BV,Батка, а при теб как е положението. При мен като включих фаровете, можеше да ми свети на дълги, както и къси-дълги-къси и т.н. Но около 10 секунди по-късно гаснеше. А и като изключа и включа и дам на дъгли за постоянно, след 10 сек пак гасне. при теб този ефеткт има ли го?
При мен пък на къси си бачкат безотказно, но съм забелязъл, че има спад. Т.е. В началото свети по-силно, отколкото след това. Свети много силно само, когато ги пусна. после светлината отслабва.
NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Коментар
-
Като пускаш дълги - токът за късите спира да тече по една верига и тръгва по една друга. В тоя момент ти примигва ксеона, щото за част от секундата имаш 0 напрежение. Точно за да стане ясно дали е в ключа, или е от самата инсталация - направи това което ти писах, правилно си ме разбрал - даваш контакт, присветваш със светкавицата, все едно даваш предимство на някой, и гледаш дали светва само дългия, или късия +дългия. Мисля че си с инстал-я от стария модел, и ще трябва да се "приведеш" в новия вид. Няма нищо трудно, за 15-20 минути работа е, вече доста коли са така, вкл. и аз, а също и всички коли произведени след 2000 г.Scorpion_BV написа:Явно проблема е в ключа. Ако не го пипам всичко си работи.
Коментар
-
И аз преди време го пробвах този номер, светваха само дългите. Сега търсих това обяснение за преправка на лостчено, но не намерих. Спомням си, че токът, който се подва, трябва да бъде постоянен. А в случая с ксенона не бил... нещо такова ми се върти в главата по спомен, но наистина не мога да зацепя какво точно беше.Сега намерих този цитат на Оги, който някакси обезсмисля всичко написано по мой адрес досега...ogi28b написа:Като пускаш дълги - токът за късите спира да тече по една верига и тръгва по една друга. В тоя момент ти примигва ксеона, щото за част от секундата имаш 0 напрежение. Точно за да стане ясно дали е в ключа, или е от самата инсталация - направи това което ти писах, правилно си ме разбрал - даваш контакт, присветваш със светкавицата, все едно даваш предимство на някой, и гледаш дали светва само дългия, или късия +дългия. Мисля че си с инстал-я от стария модел, и ще трябва да се "приведеш" в новия вид. Няма нищо трудно, за 15-20 минути работа е, вече доста коли са така, вкл. и аз, а също и всички коли произведени след 2000 г.Scorpion_BV написа:Явно проблема е в ключа. Ако не го пипам всичко си работи.
А отделно, забелязах, че не ми бачка задния габарит тия дни, но не видях от крушката ли е или нещо др. Мисля утре да закача отново ксенона да видя някои неща, мига ли не мига ли отзад и т.н., макар и през деня.
ogi28b написа:Възможно е в лоста да имаш лека повреда, и когато бутнеш лоста напред или назад, за миг да прекъсва захранването, от там ксенона гасне. Ако има такова нещо, в момента на бутане на лоста напред или назад, задните светлини за мъгла също ще губят ток, и ще примигват леко. Прикрепването на релета почти сигурно няма да ти помогне, нито някакво пипане по "ключето" . При теб релето е прикрепено още в завода, а ключето е "пипнато" фабрично, пак там.NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Коментар
-
Колега svetkos_ - при теб нещата са различни от това как е при колегата Scorpion_BV. При него инсталацията е старата и там е ясно защо, къде, и кога се губи тока. Той трябва да си приведе инсталацията към новия тип. При теб инсталацията си е готова и е от новия тип. Не се налага да правиш никаква преработка. Проблемът е сходен - и при теб някъде по някаква причина се губи ток, но не е ясно къде и защо. Начини за порверка - много, но най-точно с осцилоскоп. Е, и с мултицет ще стане. Един от начините е косвено - чрез задните светлини за мъгла. Те губят ток по същата верига по която губят ток и късите светлини. И затова може би леко ще примигват.
Коментар
-
Утре сутринта, предпразнично, ще изпробвам нещо. Пък догодина с нужните уреди при точните хора.ogi28b написа:Колега svetkos_ - при теб нещата са различни от това как е при колегата Scorpion_BV. При него инсталацията е старата и там е ясно защо, къде, и кога се губи тока. Той трябва да си приведе инсталацията към новия тип. При теб инсталацията си е готова и е от новия тип. Не се налага да правиш никаква преработка. Проблемът е сходен - и при теб някъде по някаква причина се губи ток, но не е ясно къде и защо. Начини за порверка - много, но най-точно с осцилоскоп. Е, и с мултицет ще стане. Един от начините е косвено - чрез задните светлини за мъгла. Те губят ток по същата верига по която губят ток и късите светлини. И затова може би леко ще примигват.
NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар