Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика с Alfaobd и ресет на бензиновия компютър

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Диагностика с Alfaobd и ресет на бензиновия компютър

    Здравейте, отварям темата по повод на следните мнения:


    kiriluz1 написа: Преглед на мнението
    Принципа е следния,ако се появи отклонение с повече от 25% на някои от параметрите компютъра се адаптира да работи по новите показания. Например свещ която прекъсва води до увеличаване на горивото в другите три цилиндъра а намаляване или спиране в прекъсванията и после дори след смяната на прекъсващата свещ настройката не се връща сама. Та в общи линии от време на време се омазват нещата и поради тази причина има вариант да се ресетне компютъра. Така се връща към заводски настройки и започва да се самоадаптира отново. Ако е отстранена причината за отклонение ще изкара по-дълго време без ресетване,до поява на ново отклонение. Ако пък колата е с газов инжекцион който не е ОБД ,тогава ресетването е необходимо всяка седмица.

    kiriluz1 написа: Преглед на мнението
    Иначе по-лесният начин за справяне с проблема е обурудване за 20-30 лв.от Китай ,софтуер(който се намира из нета свободно) телефон с андроид и периодично ресетване на бензиновия компютър. Излиза най-евтино и не изисква знания за изстрелване на совалка. Ресетването на бензиновият компютър и настройката на газ вършат работа за кратко време до две три седмици в зависимост от режима на каране ситуацията се повтаря. Затова след ресетване и настройка на газ следващият път се ресетва само бензиновия компютър и така веднъж месечно без настройки на газ
    Имам въпросната програма, но не съм сигурен че я ползвам правилно или че няма някакъв проблем. При опит за свързване с боди компютър имам няколко варианта, но не съм сигурен кой е за моята кола - Fiat bravo 1.4 t-get 150 коня 2007. Изключвам първите 3 и с който и от останалите да пробвам:
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_2022-05-06-09-55-10-784_com.AlfaOBD.AlfaOBD.jpg Views:	0 Size:	256,8 KB ID:	2756157


    резултата е can error:

    Click image for larger version  Name:	Screenshot_2022-05-06-09-50-22-961_com.AlfaOBD.AlfaOBD.jpg Views:	0 Size:	168,3 KB ID:	2756158


    но ако потвърдя с ОК ми показва че съм свързан но модела на устройството не е разпознат:

    Click image for larger version  Name:	Screenshot_2022-05-06-09-51-06-485_com.AlfaOBD.AlfaOBD.jpg Views:	0 Size:	214,0 KB ID:	2756159

    може ли да се използва така програмата? И zeroing self adaptation parameters ли e опцията за триене на бензиновите адаптации?
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_2022-05-06-09-55-52-563_com.AlfaOBD.AlfaOBD.jpg Views:	0 Size:	249,1 KB ID:	2756160

    За съжаление youtube не дава резултат при търсене на ресет на бензиновия компютър с тази програма и се надявам ако някой от форума го е правил да сподели как става ?
    Последна редакция от Optimst5; 06.05.2022, 16:10.

    #2
    Най вероятно ЕЛМа не ти е най подходящия иначе нататък е това:
    Прикачени файлове

    Коментар


      #3
      Явно ще трябва шарения кабел за преходник. Иначе май нацелих екуто и няма значение 120 или 150 коня е двигателя.
      Click image for larger version

Name:	IMG_20220506_190550.jpg
Views:	439
Size:	214,8 KB
ID:	2756166
      Click image for larger version

Name:	IMG_20220506_190750.jpg
Views:	429
Size:	347,6 KB
ID:	2756167
      Малко по различно е при мен но смятам да пробвам утре и да видим. Нормално ли е програмата да не открива грешки въпреки че свети чека с р1172?

      Коментар


        #4
        Click image for larger version

Name:	IMG_20220507_135359.jpg
Views:	400
Size:	407,3 KB
ID:	2756179
        Както и очаквах, процедурата не можа да стане. Ще прежаля 40 лв за шарените кабели и да видим
        ​​​​​

        Коментар


          #5
          Не е до шарените кабели мисля. По скоро ЕЛМа който ползваш не поддържа необходимите протоколи.Когато трябва цветен кабел,преди свързване с модула отстрани е показано кой цвят кабел е необходим.
          Тук има доста за четене за tjet :
          https://www.fiat-lancia.org.rs/Manua...TjetEngine.pdf
          Последна редакция от kiriluz1; 07.05.2022, 19:07.

          Коментар


            #6
            Мерси, ще го видя. Иначе в сайта на мултиекускан пише само елм или онзи ваг ком кабел. Та остава и с нея да опитам

            Коментар


              #7
              Optimst5 написа: Преглед на мнението
              Мерси, ще го видя. Иначе в сайта на мултиекускан пише само елм или онзи ваг ком кабел. Та остава и с нея да опитам
              Elm а понеже ти е китайски има сто хиляди варианта,работещи ,не толкова добре работещи и неработещи.Аз имам 3 и само единия чете всички модули в колата,другите два четат по няколко модула. Vag com е само с кабел и тогава ти трябва лаптоп и мултиекускан.
              Последна редакция от kiriluz1; 07.05.2022, 20:46.

              Коментар


                #8
                Да, има доста устройства и не се знае кое ще свърши работа. Мисля да пробвам с този, пише че е1.5 и става за коли от 92 до 2021 Click image for larger version

Name:	IMG_20220508_165024.jpg
Views:	413
Size:	123,6 KB
ID:	2756186

                Коментар


                  #9
                  Optimst5 написа: Преглед на мнението
                  Да, има доста устройства и не се знае кое ще свърши работа. Мисля да пробвам с този, пише че е1.5 и става за коли от 92 до 2021 Click image for larger version  Name:	IMG_20220508_165024.jpg Views:	0 Size:	123,6 KB ID:	2756186
                  Има приложение elm identifer с него виждаш коя версия е ЕЛМа и какво поддържа. И е важно да не се купува възможно най-евтин,тогава със сигурност не е добър. Малко има голяма доза късмет.Ако го взимаш от тук най-добре да пробваш на колата и тогава да плащаш. Този който ми върши работа при тестване изглежда така,само;че до 2.1,защото когато го взимах нямаше следващи версии:
                  Прикачени файлове
                  Последна редакция от kiriluz1; 08.05.2022, 19:20.

                  Коментар


                    #10
                    Мерси, мисля от Китай да го взема, а ако не стане, ще търся от тук. Пишат че 2.1 е за коли след 2010 затова мисля пак 1.5 да взема

                    Коментар


                      #11
                      Optimst5 написа: Преглед на мнението
                      Мерси, мисля от Китай да го взема, а ако не стане, ще търся от тук. Пишат че 2.1 е за коли след 2010 затова мисля пак 1.5 да взема
                      Той като е за коли след 2010 чете и предишните,просто 1,5 е за по-старите коли.
                      От Китай ще трябва да почакаш да тръгнат пощите ни .
                      Последна редакция от kiriluz1; 08.05.2022, 20:23.

                      Коментар


                        #12
                        Какъвто и да вземеш, почти сигурно ще се наложи да се маха един резистор, за да работи коректно.
                        Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                        Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                        Коментар


                          #13
                          Нека имам два, пък на единия ще се махне, а другия ще остане "оригинален" ?

                          Коментар


                            #14
                            Click image for larger version

Name:	mes fail.jpg
Views:	295
Size:	184,7 KB
ID:	2756239 за протокола - с multiecuscan успях да се свържа само с двигателя, но при опит да ресетна адаптациите, ми даде грешка. И сега съм в очакване на друг адаптер от Китай
                            Click image for larger version

Name:	mes fail.jpg
Views:	359
Size:	184,7 KB
ID:	2756238

                            Коментар


                              #15
                              Optimst5 написа: Преглед на мнението
                              Click image for larger version

Name:	mes fail.jpg
Views:	295
Size:	184,7 KB
ID:	2756239 за протокола - с multiecuscan успях да се свържа само с двигателя, но при опит да ресетна адаптациите, ми даде грешка. И сега съм в очакване на друг адаптер от Китай
                              Click image for larger version

Name:	mes fail.jpg
Views:	359
Size:	184,7 KB
ID:	2756238
                              Понеже гледам има три варианта за ЕКУ на 1,4 само с този вариант ли се свързва? Опита ли другите варианти?

                              Коментар

                              Working...
                              X