Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проект: СВЕТЕЩИ ВРАТИ - Обсъждане

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проект: СВЕТЕЩИ ВРАТИ - Обсъждане

    Следващата измишльотина която ми хрумна. Както винаги първоначално ще го разработя в главата си и в схемите, а после - в колата. Евентуално. Значи идеята е с помощта на диоди - бели и червени, и няколко кабела и релета и ключета, да направя така, че като отворя вратата, да светват 2 червени диода вертикално разположени, единия в най-долната част на вратата, другия - в горната, светещи така, че кола приближаваща отзад да забележи отворената врата и светещите от нея червени светлини. Тези светоотразителни лепенки не ме кефят. А отдолу на вратата - бели диоди - 5,6,7 броя, колкото трябва, за да се получи добро осветяване на земята, на която ще стъпи слизащият пътник или шофьор. Инсталацията евентуално няма дда минава през контактния ключ защото се предполага че когато слизам, вече ще съм изгасил двг. Дали е твърде трудно да се направи, и дали ще има ефект и смисъл от такова нещо? Как мислите? Аз си го представлявам с кабели директно от акумулатора, през ключета и няколко успоредно свързани диода със съответните резистори.Тая брава искам да я направя "нема такава!"Или пък цялата тази история ви звучи като "Абе ти що не спреш да се занимваш с такива глупости, ами не си караш и това е", или пък "Що не си вземеш един гоуф тройка?" (Нищо лично против колегите с Golf 3 , но си е нарицателно )Давайте съвети и мнения всякакви.

    #2
    И аз имам тая идея от няколко месеца(от както като слизах след един дъжд и стъпих в локва до над глезена). Най-лесният вариант мисля, че е да се вземе ток от плафона, нали той светва при отворена врата. Или някакси да се използват датчиците за отворена врата, които ползва алармата. А вече диодите ги свързваш последователно, по четири най-добре. Примерно 4 бели последователно и успоредно на тях връзваш още една четворка от два бели и два червени, и ето ти краен резултат 6 бели и два червени. Другият вариант, който съм си мислил, е с отделни ключета на всяка врата, той е по-лесен от гледна точка на това, че няма да ровиш из вече поставената ел инсталация, за да търсиш връзка към вградените датчици. Но все пак си остава играчката по поставяне на нови ключета.
    "Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/

    Fiat Tempra 1.9 TDs
    Subaru Legacy 2.0i

    Коментар


      #3
      Точно това бих искал да избегна - каквото и да е пипане на съществуващи инсталации и пускане изцяло на нова - независима. Мислих си за последователно връзване, но като че ли не е най-доброто, защото при нарушаване на работата на един диод, нали ще прекъснат и другите 3? Моята идея се появи след като слязох от кола с такова осветление, и в допълнение измислих и червените. А това за плафона не е лош вариант, не се бях замислял. Само не знам дали няма да се получи конфликт с това че той постепенно светва и угасва, а не от веднъж. На браво/а. И на други.За последователното : по-скоро 1 червен и 3 бели - 2 пъти, та ако се прецака едната верига, другия червен да продължи да свети, както външното осветление - фарове, габарити, които по дефаулт нямат 2 елемента на 1 предпазител.

      Коментар


        #4
        Има светодиоди на 12В и можеш да си ги вържеш паралелно колкото броя искаш.
        Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
        Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

        Коментар


          #5
          Надявам се че става въпрос не за тези дето се слагат на габаритите, а за други някакви? Имаш ли някаква снимка на такива? Колко са големи?

          Коментар


            #6
            Вярно не бях се сетил за тая комбинация, така е по-хитро. А ако искаш вече всеки да ти е по отделно, трябва всеки да е с резистор, но мисля че тогава риска от изгаряне на диодите е по-голям, а и е повече играчка. dudulia Колега тея до сега не съм ги чувал, знаеш ли къде може да се намерят и как вървят като цени?
            "Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/

            Fiat Tempra 1.9 TDs
            Subaru Legacy 2.0i

            Коментар


              #7
              Около половин милиметър по-големи от крушките за третия стоп(таблото).Иначе казано са малки.Нямам снимка
              Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
              Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

              Коментар


                #8
                Blade SG написа:
                Вярно не бях се сетил за тая комбинация, така е по-хитро. А ако искаш вече всеки да ти е по отделно, трябва всеки да е с резистор, но мисля че тогава риска от изгаряне на диодите е по-голям, а и е повече играчка. dudulia Колега тея до сега не съм ги чувал, знаеш ли къде може да се намерят и как вървят като цени?
                Купих ги от Викиват в Пловдив.предполагам знаеш къде е?Струваха 1,10 бройката,ако не се лъжа.Няма резистори,направо са с цокъл като на крушките за трети стоп.
                Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                Коментар


                  #9
                  Значи не са като другите диоди с две крачета, а са с цокъл. А колко е голям цокъла, че не съм виждал до сега крушка за трети стоп Иначе магазина го знам, аз от там си купувам диодите
                  "Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/

                  Fiat Tempra 1.9 TDs
                  Subaru Legacy 2.0i

                  Коментар


                    #10
                    Да , значи става въпрос за някакви които наистина са на 12 волта, защото тези за габарити имат около 500-омов резистор в пластмасовия си корпус. И сега да питам - защо не направят една лампа за фар на 12 волта , 55 ватов светодиод ..... не ми отговаряйте.....ред.: не съм прочел добре. Цокъл? А този цокъл колко е голям? Да не би в него вътре да е резистора?

                    Коментар


                      #11
                      С крачета и цокълче са,но крачетата са прилепени към цокъла(могат да се отворят).Цокъла е най-широката част е към 3,5мм и са дълги около 1см.
                      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                      Коментар


                        #12
                        Мене с 500 ома ме е страх, слагам на диод по един килоом. Дори като си правех копчетата за прозорците слагах на два диода по едно съпротивление килоом.
                        "Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/

                        Fiat Tempra 1.9 TDs
                        Subaru Legacy 2.0i

                        Коментар


                          #13
                          dudulia написа:
                          С крачета и цокълче са,но крачетата са прилепени към цокъла(могат да се отворят).Цокъла е най-широката част е към 3,5мм и са дълги около 1см.
                          А диода колко мм е? 5? И с каква яркост е?
                          "Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/

                          Fiat Tempra 1.9 TDs
                          Subaru Legacy 2.0i

                          Коментар


                            #14
                            Оспамихме темата.Не знам с каква яркост са.Сториха ми се,че светят като "яркосветещите" и взех за третия стоп.За съжаление нямах време да го монтирам и да видя резултата,защото тръгнах за Германия.Баща ми го е направил и каза,че е ОК.Иди и ги виж как светят.Имат едни акумулаторчета за проба.На тях не може да се разчита много защото не е ясно какво им е напрежението,но ако искаш се прежали за едно и го пробвай на твоя акумулатор,за да видиш как свети.
                            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                            Коментар


                              #15
                              Напротив - абсолютно си е по темата. Сега един приятел ме посъветва да внимавам къде и какво пробивам, защото ще наруша антикорозионното покритие! Въобще пък не бях мислил за това. Утре ще гледам вратата подробно за варианти.Blade SG, то си се смята там по формулата - гледаш напрежение и ток на диода, и подбираш такъв резистор че останалото напрежение от 12 В минус това на диода, през какъв резистор ще имаш точно толкова голям ток, колкото и през диода, през самия резистор. Така че за някои диоди си е нормално 1 килоом. но специално тези резистори в иДиодчетата за габарити бяха по 5-стотин и нещо, мерих ги след като ми се разпаднаха в ръката

                              Коментар

                              Working...
                              X