Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Профилактика на фарове (Bravo/a/Marea);Преработка на схемата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    ogi28b написа:
    Интересно - написал съм с какво ТОЧНО лепило се лепи фарът, а питаш дали би намерил нещо с което да го залепиш добре. И също така - как обърна рефлектора без да обърнеш ламарината която прави сянка? Тя има пъпки, които са затова да бъде сложена по един единствен начин.
    Да, написал си, но видях едва днес. А стана така, защото все пак нямам време да се занимавам само с това, цялата работа трябваше да се осъществи за кратко време, кога да ходя да търся лепило... Аз и в началото казах - не ми се занимаваше да ги нося тук и там най-вече заради времето, което би се изгубило. И пак казвам - моята работа е малко половинчата, именно поради тези причини. От друга страна, дори така съм много доволен.Що се отнася до ламаринката - тези пъпки много лесно се огъват с клещи, легна идеално. И петното на пътя е както трябва.Използвам случая да благодаря на теб и всички останали за полезната информация.
    Lancia Thesis 2.4 20V LPG 2003 г.
    Peugeot 3008 1.6 HDI 120 2018 г.

    Коментар


      А има ли възможност да се полират самите стъкла на фара и да изглеждат по кристални ? или няма такава опция ?

      Коментар


        Airfan написа:
        Счупи ли го?
        Неможах, просто се отлепи изведнъж (((:Все още не съм свалял левия фар и като застана пред колата, разликата се вижда без много вглеждане
        "Без сърца, сме просто машини"
        Toyota Prius 1.5 Hybrid
        EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

        Коментар


          Браво на колегата за тая тема.В нея има много полезна информация за начинаещикато мен.Преди време бях "сляп" от това как ми светят фаровете но останових че са "забити в земята" вдигнах ги и до известна степен "прогледнах" но сега като я намерих тая тема ще си направя и една профилактика за да знам че всичко е наред.П.С. до екипа на Fiat forum- Хора вмъкнете в сайта бутон или опция "любими теми" за да може да се откриват по лесно теми който намираш веднъж затваряш браузъра и после ти отнема цяла вечност да я намериш! :DТакива предложения се правят в раздел "За форума". Fорумът има 2 търсачки, а браузърите имат възможност за списък с любими сайтове. Освен това в началото на всеки раздел има тема, която съдържа повечето важни и интересни теми. Модераторски екип на fiat-bg.org

          Коментар


            Значи, от изчетеното дотук разбрах, че има голям ефект от почистването на фаровете. Имам само един въпрос - според един от първите постове на автора на темата разбрах че тока на късите светлини минава през реле след ’98 година. Колата, която карам е ’97, следователно тока при мен не минава през реле и е възможно да се губи по сноповете кабели и превключвателя на волана, нали така?

            Коментар


              Точно така. Късите минават през реле след 2000 г. ако трябва да сме по-точни. По принцип - тази тема е за теб: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=36808Ето ти един много лесен начин, по който ще разбереш "на око" дали имаш голям пад на напррежение:1. отваряш капачката на дългите светлини на левия фар.2. изключваш захранващото кабелче на лампата за дълги светлини.3. изолираш го с нещо, за да не се допре някъде и да стане късо съединение.Вместо стъпки 1-3, може да извадиш съответните предпазители за дългите светлини. 4. Повтаряш 1-3, но с десния фар. 5. влизаш в колата, даваш контакт, светваш къси светлини.6. вглеждаш се внимателно в светлиното петно, най-добре е на тъмен участък, запомняш колко силно свети.7. започваш да придърпваш лоста за светлини към теб, все едно присветваш на някой. Така ще активираш релето за къси светлини. 8. ако има видима разлика в силата на светене на късите - то определено горната тема е за теб и е добре да направиш преработка възможно най-скоро, за да се подобри светенето и да нямаш загуба на напрежение.9. ако няма видима разлика в светенето, то не е наложително да правиш преработката от горната тема, защото това няма да подобри нищо.

              Коментар


                Добре, разбрах. Обаче не съм особенно голям фен на преработване на фабричната инсталация.Въпроса ми е ако директно си пусна ток от алтернатора през релета към късите светлини, демек: кабел къси-реле-фар, и силовия да е от кабела алтернатор - акумулатор, ще има ли промяна в яркостта на светене специално при мен (имайки предвид че колата е 97 година и тока не минава през релето)?п. п А това с почистването на фаровете мисля да го направя утре, но ако тока не минава през реле ще го направя по гореспоменатия от мен начин.

                Коментар


                  Защо ще правиш цялата гимнастика, като можеш с лека преработка да го постигнеш без излишни релета, кабели и прочее? Тя тази преработка в самия завод са я изпълнили в малко по-късен етап от производството на модела. Не правиш нещо измислено от някой гаражен майстор. Правиш това, което и заводът е направил. Все пак отговорът на въпроса е да, няма как да няма промяна, като пуснеш дебел кабел от алтернатора до фара. Ще елиминираш 95 % от загубите на напрежение по този начин. Но не мисля, че това е най-разумния вариант, при положение че имаш почти готов друг.

                  Коментар


                    ОК, благодаря, ще пиша като постигна резултати. :D

                    Коментар


                      Така, какво ми направи впечатление. Преди една седмица пътувах в жестока мъгла...разбира се на къси светлини . След спиране установих леко изпотяване на фаровете в най-крайната част към крушката за дългите. Викам си , че от някъде има пропуск...... но фаровете са идеално залепени (заводски) може би .След около 10 минути изпотяването изчезва. Тази вечер в обилния дъжд пак се получи, огледах хубаво да не би да влиза вода но нямаааа. След 10 минути изпотеното изчезна. Гледах вентилационните отвори(гумени маркучета) в най-крайната част към крушката за дългите...бяха чисти!Та към въпроса, това леко изпотяване дали се получава от ниската външна температура(студено стъкло) и топлината на крушките или някъде си има пропуск. Въобще нормално ли е това изпотяване макар и за кратко. Благодаря за вниманието
                      now. BMW E39 523i '98 170hp
                      ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                      ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                      Коментар


                        dimmX написа:
                        Така, какво ми направи впечатление. Преди една седмица пътувах в жестока мъгла...разбира се на къси светлини . След спиране установих леко изпотяване на фаровете в най-крайната част към крушката за дългите. Викам си , че от някъде има пропуск...... но фаровете са идеално залепени (заводски) може би .След около 10 минути изпотяването изчезва. Тази вечер в обилния дъжд пак се получи, огледах хубаво да не би да влиза вода но нямаааа. След 10 минути изпотеното изчезна. Гледах вентилационните отвори(гумени маркучета) в най-крайната част към крушката за дългите...бяха чисти!Та към въпроса, това леко изпотяване дали се получава от ниската външна температура(студено стъкло) и топлината на крушките или някъде си има пропуск. Въобще нормално ли е това изпотяване макар и за кратко. Благодаря за вниманието
                        Не е нормално. Обърни внимание и на капачките отзад на фара за къси и дълги.

                        Коментар


                          Прегледах всички капачки и уплътнения. Започнах от десния фар и капачката на дългите светлини. Установих, че уплътнението е прищипано. Обърнах го на обратната страна(тази на която нямаше следи от натиск) и така обърнах уплътненията на всички капачки Не си въобразявам но сега капачките щракват с по-голямо усилие и стоят по стабилно по местата си.Утре ако вали ще видя дали обръщането на уплътненията има ефект.
                          now. BMW E39 523i '98 170hp
                          ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                          ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                          Коментар


                            Ефект от обръщане на уплътненията няма Пак гледах фаровете и не видях вътре да има вода, капачките са прилепнали стегнато. Изпотяването не е болка за умиране.....като гледам на какви коли фаровете им бяха пълни с мъгла , аз съм лек случай " Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
                            now. BMW E39 523i '98 170hp
                            ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                            ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                            Коментар


                              dimmX написа:
                              Ефект от обръщане на уплътненията няма Пак гледах фаровете и не видях вътре да има вода, капачките са прилепнали стегнато. Изпотяването не е болка за умиране.....като гледам на какви коли фаровете им бяха пълни с мъгла , аз съм лек случай " Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
                              С халогенни крушки ли си? При ксенон на късите такова изпотяване няма. Поне аз не съм забелязал. пп- При мен се получава така зимата, когато карам с включени "дневни светлини" .
                              Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                              Коментар


                                dimmX написа:
                                Ефект от обръщане на уплътненията няма Пак гледах фаровете и не видях вътре да има вода, капачките са прилепнали стегнато. Изпотяването не е болка за умиране.....като гледам на какви коли фаровете им бяха пълни с мъгла , аз съм лек случай " Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
                                Хм, това вече е странно. При мен никога не се е получавало изпотяване на стъклото и с халогенки и с ксеноновите крушки. Ако си ги отварял, погледни хубаво да няма пропуск някъде в залепването. За други варианти не се сещам.

                                Коментар

                                Working...
                                X