Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Профилактика на фарове (Bravo/a/Marea);Преработка на схемата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Благодаря, добре дошъл във форума, дано да намериш полезни неща, но преди да се запознаем лично, предпочитам да ме наричаш по "ник", или просто Оги, а не "пич" , Моля!

    Коментар


      #92
      Здравейте, аз съм нов във форума. Появи се един проблем с десния фар на фиата докато го свалях. Проблема е, че светеше много ниско на къси и на дълги. Реших да вида какъв му е проблема, но стана по-лошо, защото откачих моторчето заедно с пружина която държи рефлектора и сега не мога да го сложа както трябва за да вдига и сваля фаровете. Чувам как бръмчи, но не мести фаровете. Мисля, че трябва да се закачи някакси пружината за рефлектора, но не става. Ако може да ми помогнете ще бъде много добре иначе ще трябва да хода в дин експрес, а те дялкат дебело.
      Fiat Brava 99 1.9 TD

      Коментар


        #93
        Nani написа:
        Здравейте, аз съм нов във форума. Появи се един проблем с десния фар на фиата докато го свалях. Проблема е, че светеше много ниско на къси и на дълги. Реших да вида какъв му е проблема, но стана по-лошо, защото откачих моторчето заедно с пружина която държи рефлектора и сега не мога да го сложа както трябва за да вдига и сваля фаровете. Чувам как бръмчи, но не мести фаровете. Мисля, че трябва да се закачи някакси пружината за рефлектора, но не става. Ако може да ми помогнете ще бъде много добре иначе ще трябва да хода в дин експрес, а те дялкат дебело.
        Утре (вторник) в 18:30 ела пред касата на EVN на ул.Родопи, там има една червена мареа (тази от моя аватар), ще има вероятно и една синя за компания и ще оправим нещата. Ние ще се въртим там около тях двете.

        Коментар


          #94
          Темата е много полезна. Тъй като си сложих ксенон на Бравата, реших да си отворя двата фара и да ги почистя основно. Повечето хора си мислят, че матиралото стъкло или не добре регулирания рефлектор са големия проблем. Оказа се обаче, че проблемът е в изцяло наслоения с прах рефлектор, тъй като той му пречи да отразява ефективно светлината и оттам осветяването намалява В ПЪТИ. Но добре че бе описано някъде в темата, че за почистването на рефлекторите не трябва да се използва вода, че иначе щях да ги бастисам. Разликата обаче след почистването е просто несравнима.

          Коментар


            #95
            Тази операция със свалянето съм я правил доста отдавна и понеже гледам че доста хора си напукаха стъклата искам да ви дам някой напътствия. За да се отлепи се ползва пистолет за горещ възвух като се почне от слабата степен и от голямо разтояние на нагряване като се нагрява в началото само стъклото. Иска се време и внимание да не се задържа на едно място струята. Температурата трябва да стане над 60Со .Или по точно да не можеш да си държиш ръката на него повече от 1-2 сек. И чак тогава почва да се нагрява пак внимателно по обстойно зоната на залепване. След като се изпълни всичко това се прави опит да се разлепва, а и вече не се иска никакво усилие за да се и отлепи. Даже ако някъде запъва просто подгрявате допълнително със слабата степен на пистолета. За миенето на стъклата и корпуса жената ми даде някакъв израелски препарат за чистене на загорели съдиве. И се оказа че е перфектен. Ясичко светна като ново без да се налага да търкам и лъскам. Измива се целия фар от вън и от вътре. Да не се използва обаче на самия рефлектор защото ще свали изцяло покритието. За измиването на рефлектора ползвах пък препарат за миене на стъкла но без да търкам. Само на едно две места около крушката на габарита само с леко докосане с пръстче. И за да не ви остават петна нищо че ползвате дестилирана вода издухайте със силна струч въздух от компресор останалите капки вода от рефлекторната част останалат да си съхне както иска.А за залепването ползвах черен силикон за гарнитури защото държи по слабо и ако се наложи евентуално второ отваряне след време ще е по лесно а и оригиналния също е черен. И няма да има никакъв проблем със самото залепване защото щипките и без това си дъжат достатъчно добре. И пак да повторя или потретя мнението на колегите процедурата си заслужава. Нищо че веднага монтирах и ксенони но колата вече си има фарове на които може даже да се завижда как светят.
            BRAVA 1.4 12v - 1998г.


            http://vbox7.com/play:124bedab

            Коментар


              #96
              Живот и здраве в Неделя ако не ни мине черна котка път с колегата ReteR-a ще изпълним тази така належаща процедура .
              Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
              Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

              Коментар


                #97
                Здравейте колеги,след изчитането на темата реших и аз да направя операцията(профилактика)за почистване на рефлекторите и стъклата на фаровете от праха и боклуците проникнали вътре с времето.След като следвах стъпка по стъпка напътствията на колегата Оги и другите колеги минали по същия път не беше сложно да се справя и сам(Ако имаш помагач ще е доста по-удобно и лесно,както пише в подписа на един колега"И лист хартия е по-лек,когато го вдигат двама") Направих няколко снимки да онагледя действията си: Да не повтарям колеготе но:фара се крепи на 2 болта и ябълка в края си(откъм калника).Незнайно защо на левия ми фар ябълката беше счупена и зееше огромна дупка в корпуса на фара(що ли е пълен и с мухички освен другото )
                lov написа:
                Тази операция със свалянето съм я правил доста отдавна и понеже гледам че доста хора си напукаха стъклата искам да ви дам някой напътствия. За да се отлепи се ползва пистолет за горещ възвух като се почне от слабата степен и от голямо разтояние на нагряване като се нагрява в началото само стъклото. Иска се време и внимание да не се задържа на едно място струята. Температурата трябва да стане над 60Со .Или по точно да не можеш да си държиш ръката на него повече от 1-2 сек. И чак тогава почва да се нагрява пак внимателно по обстойно зоната на залепване. След като се изпълни всичко това се прави опит да се разлепва, а и вече не се иска никакво усилие за да се и отлепи. Даже ако някъде запъва просто подгрявате допълнително със слабата степен на пистолета. За миенето на стъклата и корпуса жената ми даде някакъв израелски препарат за чистене на загорели съдиве. И се оказа че е перфектен. Ясичко светна като ново без да се налага да търкам и лъскам. Измива се целия фар т вън и от вътре. Да не се използва обаче на самия рефлектор защото ще свали изцяло покритието. За измиването на рефлектора ползвах пък препарат за миене на стъкла но без да търкам. Само на едно две места около крушката на габарита само с леко докосане с пръстче. И за да не ви остават петна нищо че ползвате дестилирана вода издухайте със силна струч въздух от компресор останалите капки вода от рефлекторната част останалат да си съхне както иска.А за залепването ползвах черен силикон за гарнитури защото държи по слабо и ако се наложи евентуално второ отваряне след време ще е по лесно а и оригиналния също е черен. И няма да има никакъв проблем със самото залепване защото щипките и без това си дъжат достатъчно добре. И пак да повторя или потретя мнението на колегите процедурата си заслужава. Нищо че веднага монтирах и ксенони но колата вече си има фарове на които може даже да се завижда как светят.
                Кoлегата е дал златни съвети :D следвайте ги и няма да имате ядове със спукани стъкла и надрани рефлектори(при мен си бяха тръгнали ,така че спасение намаше-рефлекторите).Стъклата оцеляха,поне тоя път :D След няколко часово туткане,човек не може да бърза и да внимава в такава пипкава работа и двата фара бяха свалени ,почистени и върнати.Остава допълнително дорегулиране довечера Регулиране на фарове ,темата отново благодарение на Колегата Оги/ogi28b/ :D . С нови крушки и почистени фарове се надявам шофирането нощем да е по-приятно и най-важното -по-безопасно!Успех на всички,които тепърва се захващат и благодарности на тези,които са си направили труда да обяснят ,снимат и обновяват темaта/е
                ogi28b написа:
                Подсигурете си и контактен спрей, а като свалитe фаровете, вижтe ЗАД тях, и малко надолу - на гредите има едни дебели черни кабели. Това са масите. Разглобетe и почистeтe, за 3 минути работа, пак с контактния спрей. Само от там бихте могли да изкарате още половин волт отгоре на самите лампи. Ако не сте с ксенон де....
                -Също полезно,а и вече сте свалили фаровете нищо не пречи поне да се провери как е положението.Аз зачистих масите и сега фаровете светят с еднаква сила(яркост) :P Не знам,ама ще сменям сайта за качване на снимки,гледам всички линкове са ми невалидни.Сега ги прекачих,дано останат по-дълго!
                Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                Коментар


                  #98
                  Чак се изчервих от комплимента но да допълня че ме подсети за проблемите с тия ябълковидни закрепвания. Тъй като и те са смазани със специална смазка и при миенето е за предпочитане тя да се свали.Особенно механизма с двигателчето за електрическото регулиране на фаровете. И съответно да се сложи нова. Имай те в предвид че тя също е специална за пластмасови триещи се детайли. Продава се в магазините за елекронни компоненти и една кутийка не е повече от 2 лв. За Софианци копувал съм такава от магазина на "Поп Богомил" до Лъвов мост преди години. Особенното за нея е че е на силиконова основа не реагира по никакъв начин с пластмасите и най вече не полемеризира тоест не клеясва а също така при по високи температури не се разтапя и стича от смазаните детайли.
                  BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                  http://vbox7.com/play:124bedab

                  Коментар


                    #99
                    Бях се измъчил/и прежалил/ с тия фарове досега. След прочетеното, снощи ги изчистих и двата като свалих само крушките/тия на мигачите бяха станали на юфка/.Стъклата се отлепиха бързо с пистолета.В единия имаше кал и изсъхнали мушици а ефекта е огромен.Стъклото е прозрачно независимо от надраскванията от камъчета и песъчинкии и светлината се отрязва.Поздрави на всички за идеята.
                    BRAVA TD100 ELX `98

                    Коментар


                      ogi28b написа:
                      това е фасунката, която вътре беше пълна с боклуци, иначе е почерняла и поглъща много светлина, това синьото е ножче което я държи в изправено положение за снимката.ВАЖНО! По никакъв начин и при никакви обстоятелства не променяйте геометрията на фасунката! Тя реже светлинния сноп по строго фиксиран начин, за да се получат съответните светлинни петна!
                      То това е много хубаво ама какво правим когато цялата ни тази част се подвизава свободно в фара ....защото аз имам точно този проблем...
                      Ползвайте мигачи!

                      "I believe in a long, prolonged, derangement of the senses in order to obtain the unknown."
                      Jim Morrison

                      Коментар


                        batabit написа:
                        ogi28b написа:
                        това е фасунката, която вътре беше пълна с боклуци, иначе е почерняла и поглъща много светлина, това синьото е ножче което я държи в изправено положение за снимката.ВАЖНО! По никакъв начин и при никакви обстоятелства не променяйте геометрията на фасунката! Тя реже светлинния сноп по строго фиксиран начин, за да се получат съответните светлинни петна!
                        То това е много хубаво ама какво правим когато цялата ни тази част се подвизава свободно в фара ....защото аз имам точно този проблем...
                        Само разглабяне на фара ли е вариант?
                        Ползвайте мигачи!

                        "I believe in a long, prolonged, derangement of the senses in order to obtain the unknown."
                        Jim Morrison

                        Коментар


                          Коя точно част се подвизава свободно във фара? Ако може със снимка нещо да покажеш?

                          Коментар


                            Мисля че е тази част просто не виждам какво друго може да е .... или поне прилича на нея изпращам снимката която е от темата
                            Прикачени файлове
                            Ползвайте мигачи!

                            "I believe in a long, prolonged, derangement of the senses in order to obtain the unknown."
                            Jim Morrison

                            Коментар


                              Ясно че е тази част, но какво за нея? Не си представям как се подвизава свободно из фара. Тя се държи с 2 винта за рефлектора. А предната част, която е подпряна с ножчето - не си спомням как се държи, но доколкото разбирам при теб е паднала?

                              Коментар


                                И аз не знам как е паднала но така взех колата.....
                                Ползвайте мигачи!

                                "I believe in a long, prolonged, derangement of the senses in order to obtain the unknown."
                                Jim Morrison

                                Коментар

                                Working...
                                X