Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ABS - грешка в EBA ПРОБЛЕМЪТ РЕШЕН!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Dodo 155 написа:
    pugsy написа:
    idm написа:
    ....... Само да допълня ако ще пробваш пробваи при по голяма скорост при скорост под 30км/ч АБСа на която и да е кола не работи( и аз незнам защо между другото ).........
    абс си работи и под 30км/ч
    Абсолютно Защо да не работи под 30км/ч АБС сработва когато колелата блокират, дали ще бъде с 5км/ч или 150км/ч няма никакво значение
    Първо някъде го бях чел това! Пробвал съм с Фиат Браво 1,9 ЖТД с Тойота Ярис 1,3ВВТ и с Тойота Корола 1,4 Д4Д е на всичките тея автомобили е било все така при ниска скорост ковеш кучките и аааааааа гумите си влачат! Незнам защо е така аз също попитах че ми е интересно!Колега Stilo на лед маи нищо не помага дори и АБСа кои знае колко

    Коментар


      #17
      Дори с 5 км/ч ABS се включва, когато блокира едно или няколко колела. Опитайте на някой прахоляк. Аз току що пробвах
      Alfa 159 SW 2.4 Ti
      Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
      "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

      Коментар


        #18
        gamma написа:
        Работата май отива на зле... Вчера тръгнах да меря датчиците и или всички са думнали, или аз не правя нещо както трябва. Според колегата lov, съпротивлението трябва да е 1.2 ком., а при мен няма датчик, който да дава под 1 Мом. До толкова ми стана тъпо, че тръгнах да проследявам дали меря точно това, което трябва. Е, няма грешка.Дайте още някоя идея преди да се нахвърля да купувам/правя четири нови датчика.
        Понеже сега се завръщам и на бързо прегледах форума и видях въпросната тема и нали съм замесен бързам да пиша по въпроса.Тъй като се занимавам с автомобили от спортна злоба към некадърни майстори не мога примерно да твърдя че всички датчици са от тоя тип с който съм се занимавал и съм писал в темата за ремонта.Така че колега провери да не са сложени датчици с елемехт на хол защото може и да има такива но аз не съм виждал и не мога да бъда компетентен.Вече нищо не ме учудвам на тоя свят в областа на техниката.Всичко се променя с дни така че ако има и нови технически решения в теб остава задачата за продължение на темата.И да използвам поста за по късен диспут на друг колега в темата.АБС трябва да сработва независимо при каква скорос се движи автомобила до окончтелното му оставане както се казва пълен покой.
        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


        http://vbox7.com/play:124bedab

        Коментар


          #19
          колега едновременното светване на жълтата лампа АБС заедно с червената лампа за ниско налягане на спирачната течност означава единствено "Проблем с EBD"Това е Electronic Brakeforce Distribution - с думи прости: Електронно разпределение на спирачното усилие м/у предния и задния мост. В зависимост от това колко е натоварена колата, се подава различно налагане на предните и на задните спирачки. Системата се състои от електронен управляващ блок, датчици по гумите, като най-често някой датчик спира да подава информация, дали заради нямане на маса или нещо друго, при което лампите веднага светват, защото по време на движение цялата спирачна система се тества непрекъснато. другия вариант е да не работи самия управляващ блок. и при мен светнаха наскоро, но само докато загася и запаля наново, и предполагам че при мен беше загуба на маса, повече не са светвали.всичко това важи със сигурност за автомобила в подписа ми, предполагам че не е по-различно при теби да, АБС работи при всяаква скорост, че дори и като караш назад! интересно ми е как обаче при 5 км/ч ви е необходимо толкова внезапно спиране че дори АБС успява да отчете, даже и да провлачи блокиралото колело, преди скоростта да падне от невероятните 5 км/ч до 0 км/ч . тва в кръга на шегата...имай предвид че при този проблем разпределението не е оптимално и е доста възможно едното или всички задни колела да блокират по време на спиране.
          Прикачени файлове

          Коментар


            #20
            От три часа чета мануал-а и така и не разбрах къде в колата се намира EBD. Отделен модул ли е или е част от "Electro-hidraulic control unit"-a p.s. Тая работа е много шиб@н@. Колата е "прихванала" инжинерната мисъл и от преди ’99 и след това...
            Alfa 159 SW 2.4 Ti
            Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
            "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

            Коментар


              #21
              Защото нашите коли нямат EBD мисля затова не можеш да го намериш.
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #22
                ogi28b написа:
                колега едновременното светване на жълтата лампа АБС заедно с червената лампа за ниско налягане на спирачната течност означава единствено "Проблем с EBD"Това е Electronic Brakeforce Distribution - с думи прости: Електронно разпределение на спирачното усилие м/у предния и задния мост. В зависимост от това колко е натоварена колата, се подава различно налагане на предните и на задните спирачки. Системата се състои от електронен управляващ блок, датчици по гумите, като най-често някой датчик спира да подава информация, дали заради нямане на маса или нещо друго, при което лампите веднага светват, защото по време на движение цялата спирачна система се тества непрекъснато. другия вариант е да не работи самия управляващ блок. и при мен светнаха наскоро, но само докато загася и запаля наново, и предполагам че при мен беше загуба на маса, повече не са светвали.всичко това важи със сигурност за автомобила в подписа ми, предполагам че не е по-различно при теби да, АБС работи при всяаква скорост, че дори и като караш назад! интересно ми е как обаче при 5 км/ч ви е необходимо толкова внезапно спиране че дори АБС успява да отчете, даже и да провлачи блокиралото колело, преди скоростта да падне от невероятните 5 км/ч до 0 км/ч . тва в кръга на шегата...имай предвид че при този проблем разпределението не е оптимално и е доста възможно едното или всички задни колела да блокират по време на спиране.
                По старите модели EBD нямат поне аз не съм виждал. А датчиците на колелетата при това схемно решение нямат никакво отношение към масата на автомобила.Така че за проблем с лоша маса на датчиците вообще е безпредметно да се говори.И понеже виждам че ти и други колеги успешно се справяте с чуждите езици а на мен ми представлява тудност моля ви ако попаднете на електроннните схеми на тези блокове да ги публикувате тука.Така ще мога аз и други колеги да разчепкаме нещата по лесно.А и ако има някакво описание на блока и му се направи сносен превод още по добре.Сега на практика като ми се наложи нещо аз трябва да свалям примерно платката и да по нея да гадая кое как и на къде отива и защо. Което си е меко казано направо идиотщина ама сме я докарали до там и няма как.Искрено се надявам към това да се включат и други колеги макар и със скромни технически знания но добри примерно като преводачи.Обема на информация относно АБС не е чак толкова голям и мисля че няма да се затрудним чак толкова много да разнищим напълно нещата.
                BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                http://vbox7.com/play:124bedab

                Коментар


                  #23
                  колега Tornado, мисля че ЕБД имат моделите от 98 г.колега gamma, няма да го намериш отделно, то е функция на АБС-ЕКУ-то, както се оказва, явно съм го обеснил неточно, та чак грешно.Всичко което ще прочетете надолу важи със сигурност за моята кола.
                  Системата ABS Teves MK20, описана в предишната глава, е в комплект с ЕБД-функция, която по електро-хидравличен път контролира разпределението на налягането, изпращано м/у предната и задната ос. Тази функция е контролирана от АБС-ЕКУ-то и използва същите датчици като АБС-кръга, за да изчисли и осъществи разпределението на спирачното налягане.С въвеждането на тази функция, традиционния механичен клапан за съотношение на теглото м/у осите става излишен и бива премахнат от задния спирачен хидравличен кръг. В допълнение оптималната експлоатация на задните спирачки е осигурена, защото устройството е способно постоянно да изпраща идеалното налягане, за да предотврати блокиране на задните колела.ОПИСАНИЕ: Въвеждането на функцията позволява разпределянето на спирачното усилие м/у предната и задната ос, използвайки специфична ЕКУ-функция. Предвид това, ЕКУ постоянно сравнянва скоростта на предните и задните колела по данни на датчиците за скоростта и контролира хидравличната единица, с цел да предотврати блокиране на задните колела, като така винаги осигурява максимално прилепване към земята при всякакви натоварвания. Както вече се спомена, премахнат е хидравличният клапан от спирачния кръг. Графиката показва действието на ЕБД (крива D) във връзка с налягането в спирачната система (крива А), идеалното спирачно налягане за задната ос (крива B), и намаляването на спирачното налягане за задната ос, обикновено осъществявано от традиционния клапан (крива C)
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #24
                    ogi28b написа:
                    колега Tornado, мисля че ЕБД имат моделите от 98 г.колега gamma, няма да го намериш отделно, то е функция на АБС-ЕКУ-то, както се оказва, явно съм го обеснил неточно, та чак грешно.Всичко което ще прочетете надолу важи със сигурност за моята кола.
                    Системата ABS Teves MK20, описана в предишната глава, е в комплект с ЕБД-функция, която по електро-хидравличен път контролира разпределението на налягането, изпращано м/у предната и задната ос. Тази функция е контролирана от АБС-ЕКУ-то и използва същите датчици като АБС-кръга, за да изчисли и осъществи разпределението на спирачното налягане.С въвеждането на тази функция, традиционния механичен клапан за съотношение на теглото м/у осите става излишен и бива премахнат от задния спирачен хидравличен кръг. В допълнение оптималната експлоатация на задните спирачки е осигурена, защото устройството е способно постоянно да изпраща идеалното налягане, за да предотврати блокиране на задните колела.ОПИСАНИЕ: Въвеждането на функцията позволява разпределянето на спирачното усилие м/у предната и задната ос, използвайки специфична ЕКУ-функция. Предвид това, ЕКУ постоянно сравнянва скоростта на предните и задните колела по данни на датчиците за скоростта и контролира хидравличната единица, с цел да предотврати блокиране на задните колела, като така винаги осигурява максимално прилепване към земята при всякакви натоварвания. Както вече се спомена, премахнат е хидравличният клапан от спирачния кръг. Графиката показва действието на ЕБД (крива D) във връзка с налягането в спирачната система (крива А), идеалното спирачно налягане за задната ос (крива B), и намаляването на спирачното налягане за задната ос, обикновено осъществявано от традиционния клапан (крива C)
                    Колега е за такива и други подобни неща имах в предвид в предния си пост кажи от къде да го изтегля цялото това описание.Така обаче както си пуснал този цитат може да не се отнася примерно за даден модел или модификация.За това е по добре да се прочете всичко внимателно.
                    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                    http://vbox7.com/play:124bedab

                    Коментар


                      #25
                      Описание на проблема в manial-a:Ел схема:Кое къде се намира по колата + конектори:Аз пак съм до никъде За съжаление не можах да достигна до масата на ABS-a показана на горната схема. Утре ще "захраня" компютъра с маса директно от акумулатора, поне да се опитам да елиминирам този вариант. Другото, което смятам да направя е да сменя релетата, за да видя дали пък проблема не е там.
                      Alfa 159 SW 2.4 Ti
                      Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                      "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                      Коментар


                        #26
                        да, за тва става въпрос, аз съм превел същото и съм дал схеми само че от мануала за браво/ брава.след като замасиш добре, май следва датчиците да се тестват 1 по 1... аз съм дотук за момента. нека колегите помагат. като чета твоето, лампата но само тази за АБС е възможно да светне когато има недостиг на ток - ниска скорост при движение в града, и много консуматори

                        Коментар


                          #27
                          Малко развитие по темата.Отворих всички релета и им почистих контактите. Проверих/почистих всички връзки по кабелите. Подадох маса директно от акумулатора. И... проблема си остава... Двете лампи си светкат (заедно) когато им скимне.Все още не съм намерил начин да изтествам датчиците.Дайте някоя идея къде още да ровя преди да съм тръгнал да разколачвам електронния блок.
                          Alfa 159 SW 2.4 Ti
                          Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                          "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                          Коментар


                            #28
                            gamma написа:
                            Дайте някоя идея къде още да ровя преди да съм тръгнал да разколачвам електронния блок.
                            Ииии... понеже идеи нямаше, а идва зима и е добре човек да има ABS вчера направих трапанация на електронния модул. Така или иначе нямаше какво да губя, защото ABS-а проработваше когато си поиска, а трапанация, защото приложих доволно количество груба сила и псувни. Времето което отделих беше достатъчно на някой неврохирург да направи мозъчна трансплантация Искам да предупредя всички, които са решили да отварят черната кутия да го правят САМО в краен случай т.е. първо проверете всички кабели, връзки, предпазители, датчици и т.н. и когато се уверите, че всичко е по тях е ОК, чак тогава ровете по електрониката!За да извадите Electronic control unit-a e нужно да откачите казанчето със спирачна течност и блока с предпазители, който се намира на лявото бомбе. ECU-то е захванато с четири болта (3.5 торкс). Внимавайте, защото основата е от алуминий и при затягане може да хване накриво и да се "изяде" резбата и/или да се скъса болта.Това нещо е много добре капсуловано, а пластмасата от която е направен корпуса е много здрава. Отне ми повече от два часа рязане с ножовка да махна капака. В крайна сметка не ми издържаха нервите и го счупих Бях решил да сменям силовото реле (при мен е едно), но се оказа, че то е на долната част на платката и за да се смени трябва да се отпоят конектора и електромагнитите. Мен ме домързя :D и реших само да повторя спойките. Явно при мен индицирането на грешка е било заради студена спойка на някой от контактите на релето. Днес за цял ден не е светвало нищо.Надявам се да съм бил полезен на някой
                            Прикачени файлове
                            Alfa 159 SW 2.4 Ti
                            Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                            "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                            Коментар


                              #29
                              "Изравям" темата, защото днес подмених релето, във връзка с друг проблем, който не реших, но пък намерих начин за сравнително лесна подмяна. Така или иначе за да се извади платката трябва да се разпоят всички конектори, които контактуват с нея, което се оказа много трудна задача, при все, че разполагам с доволно добра "техника" за запояване...
                              Прикачени файлове
                              Alfa 159 SW 2.4 Ti
                              Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                              "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                              Коментар


                                #30
                                Да не искаш да кажеш че го изтърбуши от обратната страна с изрязване на капака.
                                BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                                http://vbox7.com/play:124bedab

                                Коментар

                                Working...
                                X