Привет!Може и да не става много ясно от заглавието на темата, но се заформя проблем с коректното отчитане на температурата на двигателя от индикатора на таблото. Колата е Типо 1.6 i.e. от 1992 г., моделът с климатик и дигитално табло. Преди известно време имах проблем с пускането на вентилатора за охлаждане на двигателя, който е частично решен. Когато се скапа включвателят на вентилатора, индикаторът на таблото в някои моменти влизаше и в червения сектор. Вентилаторът вече работи и в тези студове се включва рядко и то само на 1-ва степен. Независимо от това, индикаторът за температурата на двигателя пак на моменти показва 120 градуса и пада до нормалните 90. По някое време пак рязко скача нагоре и ми образува нерви, понеже не съм сигурен дали колата наистина не прегрява. Няколко пъти съм проверявал на ръка дали двигателят е много горещ, но не намирам съществена разлика между температурата на двата маркуча към радиатора и самия двигател. От тезои проверки си вадя извода, че двигателят едва ли загрява толкова, колкото показва таблото. Двигателя го пипам в задната част, където се намира някакъв датчик, според мен потопен в охладителната система. Интересното е, че като му размърдам кабелите на буксата, двигателят започва да си мени оборотите. Знам и за още един датчик, който е забит в предната част на двигателя и е само с един кабел. Преди време му се беше откачил кабелът и двигателят вдигаше много високи обороти когато загрее. Както ми обясниха тогава, без този датчик компът е приемал, че колата е постоянно студена и се е стремял да и вдига оборотите дори когато е загряла. Та основният ми въпрос е - кой от тези два датчика праща информация към индикатора на таблото и има ли друг, който евентуално отговаря за тази дейност?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кой е датчикът за температурата на таблото на Типо 1.6 i.e.
Collapse
X
-
Ако говорим за едноваловия мотор то датчика за температурата на водата е този, който е отпред до свеща на 2ри цилиндър.Този кабел отзад е най-вероятно към датчика на хол за запалването, който се намира на маховика.||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
-
Re: Кой е датчикът за температурата на таблото на Типо 1.6 i
Ей този. И той няма общо с оборотите, нищо, че си го написал така.ivchotr написа:... Знам и за още един датчик, който е забит в предната част на двигателя и е само с един кабел. Преди време му се беше откачил кабелът и двигателят вдигаше много високи обороти когато загрее. Както ми обясниха тогава, без този датчик компът е приемал, че колата е постоянно студена и се е стремял да и вдига оборотите дори когато е загряла. Та основният ми въпрос е - кой от тези два датчика праща информация към индикатора на таблото и има ли друг, който евентуално отговаря за тази дейност?
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Да, като го откачиш, загасват барчетата. Като го опреш на маса се запълват всички барчета докрай.Като го отвиеш тръгва антифриз. За това с новия датчик в ръка - махаш стария и слагаш веднага новия. Ще излезнат има няма 100-на милилитра антифриз., Споко.Също провери и изчисти самата буксичка на датчика предварително.ivchotr написа:Аха. Да разбирам ли, че ако му откача кабела, индикацията на таблото ще изчезне. Щото горния като го откачам, по таблото не се случва нищо. И друг въпрос - като се вади този датчик, шурва ли антифриз през отвора му?A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Re: Кой е датчикът за температурата на таблото на Типо 1.6 i
Тук съм станал причина за малко недоразумение. В поста си по-горе имах предвид датчика, който се намира една педя под свещите. Но явно съм се объркал, мислейки го за датчика за температурата на охлаждащата течност, който дава сигнал към таблото. Този горе до свещта на 2-ри цилиндър въобще не го бях забелязал, щото филтърната кутия го крие доста успешно. Сега вече го знам. Та му размърдах някакво гумено капаче, което явно защитава клемата и нещата с таблото се кротнаха за сега. През почивните дни ще му бая както си трябва..BO написа:Ей този. И той няма общо с оборотите, нищо, че си го написал така.ivchotr написа:... Знам и за още един датчик, който е забит в предната част на двигателя и е само с един кабел. Преди време му се беше откачил кабелът и двигателят вдигаше много високи обороти когато загрее. Както ми обясниха тогава, без този датчик компът е приемал, че колата е постоянно студена и се е стремял да и вдига оборотите дори когато е загряла. Та основният ми въпрос е - кой от тези два датчика праща информация към индикатора на таблото и има ли друг, който евентуално отговаря за тази дейност?
Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
Реклама
Collapse

Благодаря!
Коментар