Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Луд умора няма или да реставрираш стари коли

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За Много Години на всички. И благодаря за поздравленията за синчето. Малкия расте, но и аз не се размотвам. Няколко коли бяха спасени от Надин междувременно. На мой приятел, приятел решил да спре един забързал се трамвай с аудито си. После се наложи да поразровя една алфа 164 че беше тръгнала и тя да позагнива. И накрая се захванах да завърша една дедра турбо интеграле, която правя вече трета година.
    Прикачени файлове

    Коментар


      Колата е Алфа 164 3,0 V6 автомат. Външно и отвътре е като нова, но от седяне бяха тръгнали ръжди на доста места. Яко търкане, ръждопреобразуватели, грундове и шагрен и всичко стана както трябва. Оказа се че стойките за крика на 164-ката са слабо място, защото точно при петите за крика пода не е заварен към вертикалната греда и към прага. Това се получава защото явно подът на купето идва готово със заварени пети за крика, които пречат подът точно в тези точки да бъде заварен към гредите и праговете. Така се получава, че точно там, където е най-голямото натоварване при вдигане на крик, всъщност пода и съответно петата за крика са плаващи. Това води до пропадането на петите в купето и съответно точки на гниене. Затова, сега преработих конструкцията и вече не би трябвало да има проблеми занапред. Поиграх си и с едно ауди Б4 на мой приятел, на когото му сменили радиаторчето на парното в някакъв сервиз. След смяната, все едно казва, нямам парно. Наложи се да сваля таблото и да видя какъв е проблема. Оказа се че клапите на парното са направени от перфорирана подцинкована ламарина облепена са дунапрен. С времето, дунапрена е паднал и са останали големи дупки в клапите. Това няма как де не е забелязано при подмяната на радиаторчето ама на кого му пука. Възстанових клапите и всичко си дойде по местата.
      Прикачени файлове

      Коментар


        Fiat Croma 2.0TDi.d.
        Citroen Xsara Picasso 2.0HDI
        И самоувереният е бил неуверен!

        Коментар


          Младежо, проздравления. Скоро имам намерение да тествам спосъбностите на майстор. Може ла да измерим диагоналите пра теб. Имам съмнения че доста се е усукало купето заради окачването.
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            Здравейте, както казах по-горе се заех да довърша един проект, който започна трета година при мен. Става въпрос за Дедра турбо интеграле. За съжаление след като снощи, собственика, накрая си взе колата ми остана един горчив вкус в устата. Това ме кара да направя темата ми "Само за четене" или "Read only". Извинявам се на всички, които ми пишат от време на време за съдействие, но след като за втори път получих удар в челюстта от колега от форума, отказвам да помагам на членове на форума, особено на такива родени след 80-та година. Но както и да е, аз съм доволен от това което направих, защото получих една изгнила, очукана, гробница, а вчера от гаража излезе една чудесна кола. Когато дедрата дойде, беше с изгнила гърловина при резервоара, изгнили прагове и стойки за крика, изгнил кош, паднал лак по таван капаци калници и врати. В последствие всичко беше изкърпено, намазано по два три пъти с различни защитни покрития, кухините боядисани отвътре и изпръскани с парафин. Лакът и боята по таванът и капаците се наложи да бъдат свалени напълно до грунд, за да има здрава основа за новата боя. Тогава установих, че предния капак е деформиран с пречупени греди и със щети от градушка. Таванът също се оказа целия подбит. Двата предни калника бяха сменени, както и четирите врати, защото старите бяха загнили. Новите врати и калници бяха напаснати, за да докараме линия на колата. Навсякъде където забелязах ръжда всичко беше обработено с ръждопреобразуватели, грундове и боя и шагрен. Даже се наложи да сваля макферсъните, за да обработя ръждите горе в бомбетата на амортисьорите. Тогава смених и лагерите и маншоните на макферсъните. Накрая стигнах до подготовката за боядисване. Както и очаквах новите детайли също се нуждаеха от заигравка, защото бяха поочукани през годините. За да няма въпроси от колеги "с лайсните и дръжките ли боядиса", още от сега ще кажа, че всички лайсни дръжки и уплатнения бяха свалени и колата беше оголена от всички детайли които биха пречили на цялостното боядисване. Даже отрязах счупеното предно стъкло, за да мога да обработя ръждите под уплътнението и да боядисам под стъклото. И така след доста търкане на кит, стигнах до филера. Тогава колата стана първо жълт мат, а после бял мат. Последва яко търкане, до отстраняване на всички дефекти. И дойде денят на боядисването. Започвам да пръскам и след като боядисах тавана и предния капак ми прилоша. Цялата боя стана на мънички кратерчета все едно съм я смесил с масло. това се случи на 30-ти декември и можете да си представите каква нова година изкарах. Но грешката си е моя. Предполагам, че проблемът се получи от това че изстъргах останалият силикон от предното стъкло с бормашина с телена четка. От това таванът и предния капак бяха покрити с черни прашинки, които впоследствие избърсах, но явно при обезмасляването преди боядисването е трябвало да се постарая повече, защото прашинките явно са залепнали за филера. Това доведе до яко търкане за да сваля боята отново до филер. След това минах цялата кола пак на водна шкурка и за да съм сигурен че няма да има повече изненади, теглих още една ръка черен филер нацяло. Така колата стана черен мат. След това черното беше изтъркано пак на водно до бялата основа. За щастие при повторното боядисване всичко беше наред. И така три ръце база и три ръце лак и колата стана перфектна като изключим прашинките по боята, които просто няма как да избегна при условията в които работя.
            Прикачени файлове

            Коментар


              Продължавам със историята.
              Прикачени файлове

              Коментар


                И още малко снимки от финала.
                Прикачени файлове

                Коментар


                  Когато правя кола го правя с мерак, защото ми харесва да съживявам тези стари коли. Забавлявам се когато правя всичко както смятам, че трябва да бъде направено, независимо колко време ще ми отнеме. И накрая най-трудно ми е да взема пари за труда си. Щях да бъда най-щастлив ако само ги правех без да се налага да взимам пари. Достатъчно ми е когато човека ми подаде ръка и ми благодари за свършената работа. Но когато след всичкия труд, време и мерак клиента дойде с една умряла физиономия и започне да ми говори "ама това така добре ли е", ама ти наистина ли направи всичко както трябва", "ама аз утре както я огледам на светло ще видя дали е добре". Ами съжалявам ама в такива случаи ми кипва и ми идва да тегля една клечка на колата и да върви по дяволите. Колкото и добре да си говорим с някой, когато ми покаже, че не ми цени труда, направо ми се скапва всичко.
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    Тя колата е като нова! Тоя клиент какво иска повече? Иска ми се и аз да се бях научил като теб да ги правя колите, но уви...
                    Fiat Croma 2.0TDi.d.
                    Citroen Xsara Picasso 2.0HDI
                    И самоувереният е бил неуверен!

                    Коментар


                      Колега , прощавай , но това за ,,удар в челюста ’’ как да го разбирам ? Буквално ? И ако е така , изпиши му името на тоя ?
                      FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
                      FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo

                      Коментар


                        Наистина много тъпо отношение на колегата! Не се ядосвай. Видях колата преди месец като ти идвах да оставя праговете. Сега от видяното на снимките - не мога да я позная ...
                        FIAT Coupe 16VT

                        Коментар


                          Румен_Хинчев написа:
                          Колега , прощавай , но това за ,,удар в челюста ’’ как да го разбирам ? Буквално ? И ако е така , изпиши му името на тоя ?
                          Ами сигурно буквално. Не му е харесало нещо и го е ударил. Аз пък не разбрах, какво има предвид, като казва, че темата ще остане само за четене??

                          Коментар


                            За съжаление с хора най трудно се работи, а както се вижда от тема, Стоил с колите няма никакви проблеми.
                            punto HGT

                            Коментар


                              Здравейте и спокойно, никой, никого не е удрял. Просто чувството е такова, когато не оценяват какво всъщност си направил. Явно наистина ще се окажат прави хората, като казват, че за да ти ценят труда трябва да им взимаш много пари. А казах, че темата ще е само за четене, защото Моля, колеги от форума да не ми се обаждат повече за съдействие.

                              Коментар


                                Здравейте отново колеги, искам да се похваля с още един завършен проект. Напълно в духа на темата луд умора няма, започнах и завърших реставрацията на типото, което започнах да кърпя миналата година. Такива проекти се разтягат във времето защото няма как да работя само по тях, трябва да се изкарват и пари. Затова колата влиза в бокса инцидентно, когато няма коли от които се вадят бързи пари. В началото идеята беше да се смени само един праг, но после стана кошмарно. Колата се оказа тотално изгнила от фар до стоп и от двете страни. Затова двата прага, вътрешните прагове и дъната бяха подменени, както и част от багажника.
                                Прикачени файлове

                                Коментар

                                Working...
                                X