коцев написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Шофиране бързо, но предпазливо!?
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Преди години на излизане от Смолян край заведението с язовира и живата пастърва, където от дясно на плътното има храсти, ми изкочи крава с човек. Добре че скоростта бе 40-50 и бях на баир, та успях да спра, че иначе Ритмото щеше да стане на акордеон. Виждал съм Жигула блъснала магаре - повече кола не става от нея. Вчера по ТВ7 в "Галилео" показаха разбиването на 5 мита. Единият бе преминаване през бордюр с 20 и с 50 км/ч. Познайте какво стана с гумата и джантата при 50, въпреки че пред бордюра бяха сложили дървена греда за по-плавен преход.nedialk00 написа:е 140 е ОК
абе куче образно казано казах, то зависи и от шофьора де, ако е по страхлив едно куче може да го накара да направи зиг-заг и е до там
пък да не се случва да излиза нещо по-голямо
другия е фактор също е важен - познаването на пътя
иначе много добро шофиране, просто мислех, че е доста по висока скороста
Няма начин да няма начин!

Коментар
-
Е станала е на осморка на кво да стане.А вчера гледах по новините на нова някакво ново изследване по въпросите разисквани от нас. Всички в симулатора се бяха блъснали в бял бус, защото никой не беше успял да реагира. Изледването беше проведено с шофьори с стаж зад волана до една година. Имаше и кантар който изчисляваше натиска на тялото при сбълсък с 50 и 90км. оказва се че 80кг човек оказва натиск от 16 тона на седалката и ако някой зад него няма колан става мармалад.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
При тия ситуации понякога не може да се направи нищо, понякога избягването на обекта е по добре от спирането, изобщо всичко е много относително и не винаги факта че си карал с едиколкоси е помогнало......щото ако въпреки че си карал с 40-50 и си спрял, ако тая крава е била излязла 2 секунди по рано, можеше и да не можеш да спреш......щото тва е нещо което е извън твоя контрол все пак......ако си карал с 60-70 е можели изобщо да не разбереш че там е имало крава, но пък по нагоре е можело друго да стане, а е можело и да не стане.....И като се замисли човек в крайна сметка скороста е необходимост за инцидент, а не причина......причината в твоя случай е кравата и тъпия кравар, скороста е била променливо условие за това.....nikolovvd написа:Преди години на излизане от Смолян край заведението с язовира и живата пастърва, където от дясно на плътното има храсти, ми изкочи крава с човек. Добре че скоростта бе 40-50 и бях на баир, та успях да спра,Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Стига си сукал де, стига си въртял. Това са си инциденти, но айде кажи, ако се резнеш в кравата със 160 как ще е и как ще е със 90?ФЕРАРИСТ написа:При тия ситуации понякога не може да се направи нищо, понякога избягването на обекта е по добре от спирането, изобщо всичко е много относително и не винаги факта че си карал с едиколкоси е помогнало......щото ако въпреки че си карал с 40-50 и си спрял, ако тая крава е била излязла 2 секунди по рано, можеше и да не можеш да спреш......щото тва е нещо което е извън твоя контрол все пак......ако си карал с 60-70 е можели изобщо да не разбереш че там е имало крава, но пък по нагоре е можело друго да стане, а е можело и да не стане.....И като се замисли човек в крайна сметка скороста е необходимост за инцидент, а не причина......причината в твоя случай е кравата и тъпия кравар, скороста е била променливо условие за това.....nikolovvd написа:Преди години на излизане от Смолян край заведението с язовира и живата пастърва, където от дясно на плътното има храсти, ми изкочи крава с човек. Добре че скоростта бе 40-50 и бях на баир, та успях да спра,Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Не очаквах точно ти да оспориш това, но карай :D Зависи както каза колегата, дали има дупка на пътя или път между дупките. Окачването има едни интересни детайли наречени амортисьори, които имат една мнооооого важна задача. Също така има едни физични закони, дето няма да е зле да се знаят и прилагат. Аз съм сигурен, че 90% от младите шофьори минавт на спирачка през дупката, ако е една и малко вземе че ги изненада :D Това е НАЙ-голямата грешкакоцев написа:Още едно изказване което противоречи на практиката . Пример . Зверската катастрофа миналата година в Симеоновград където заради висока скорост и дупки на пътя колата се преобръща и утрепа шест невинни деца. Коментара е излишен.Ако има дупка на пътя, през която като мина с 20 км/ч може да ми откачи колелото, то същата дупка не се усеща като минеш със 150 км/ч през нея
Това усилва неколкократно "ефекта на дупката" .Дори моторна спираччка при преминаване през дупка, може да е фатална. Или пускаш колата по инерция, или подаваш леко газ, да може колелото да се качи по-лесно на отсрещния "бряг" на дупката, да не се стоварва центъра на тежеста на автомобила върху предния мост, и ако не може да намалиш до "безопасна" скорост, е по-добре да минеш малко по-бързо, за да нямат време гумите да паднат много надолу в дупката, защото амортисьора ги държи, и сътресението ще е в пъти по-леко, до недоловимо. В случая дето колегата Колев споменава, има абсолютно просташко поведение от страна на тия пичове. Те са от това градче, познават пътищата, дори до предния ден да са били пешеходци, и въпреки гадния път, са решили да се правят на герои. Естествено е никой нормален човек с добри шофьорски умения да не кара като тях. И не мога да си обясня, защо господа моралисти, ме сравнявате с тях ???
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Да кажа аз, господине :D - като удариш кравата с 90 км/ч, ще има време да измучиjenshen73 написа:Стига си сукал де, стига си въртял. Това са си инциденти, но айде кажи, ако се резнеш в кравата със 160 как ще е и как ще е със 90?ФЕРАРИСТ написа:При тия ситуации понякога не може да се направи нищо, понякога избягването на обекта е по добре от спирането, изобщо всичко е много относително и не винаги факта че си карал с едиколкоси е помогнало......щото ако въпреки че си карал с 40-50 и си спрял, ако тая крава е била излязла 2 секунди по рано, можеше и да не можеш да спреш......щото тва е нещо което е извън твоя контрол все пак......ако си карал с 60-70 е можели изобщо да не разбереш че там е имало крава, но пък по нагоре е можело друго да стане, а е можело и да не стане.....И като се замисли човек в крайна сметка скороста е необходимост за инцидент, а не причина......причината в твоя случай е кравата и тъпия кравар, скороста е била променливо условие за това.....nikolovvd написа:Преди години на излизане от Смолян край заведението с язовира и живата пастърва, където от дясно на плътното има храсти, ми изкочи крава с човек. Добре че скоростта бе 40-50 и бях на баир, та успях да спра,
За водача няма да е от голямо значение, защото и в двата случая тръгва след попа. :D Майтапя се аз, ама не майтап работа ! Ако мелнеш крава, със 160 имаш по-голям шанс после да хапнеш телешко. Ако се мелнеш в бетонна стена, е съвсем друго. Инерцията на колата, в частност самия ДВГ, ще попилее кравата и ще то отвори "коридор" да се разминеш с тежкия и труп. С ниска скорост, тоя ефект се губи и кравата ще те затисне в колата и няма да имаш шанса да се измъкнеш из под 500 кила телешко полу-живо.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Ники, навлизаш в много сложна материя.Сериозно.Радвам ти се, че разбираш нещата както и аз. Точно това се пропуска при изготвянето на съдебните автотехнически експертизи. Гледа се само с колко си карал и дали си имал възможност да спреш.Никой не обръща внимание на факта, че ако си карал примерно с 10 км/ч по-бързо, си щял да преминеш през точката на инцидента 2 минути по-рано и инцидент изобщо е нямало да има. Но върви го обяснявай това на арменския поп - по-ще те разбере.Всичко е струпване на независещи един от друг фактори.АКО бил карал вместо със 100, с 90, е щял да спре без да се удари.Ми да, ама ако е карал със 110, вместо със 100, изобщо нямало да има нужда да спира, щото е щял да премине покрай кравата преди тя да излезе на пътя.А де?ФЕРАРИСТ написа:При тия ситуации понякога не може да се направи нищо, понякога избягването на обекта е по добре от спирането, изобщо всичко е много относително и не винаги факта че си карал с едиколкоси е помогнало......щото ако въпреки че си карал с 40-50 и си спрял, ако тая крава е била излязла 2 секунди по рано, можеше и да не можеш да спреш......щото тва е нещо което е извън твоя контрол все пак......ако си карал с 60-70 е можели изобщо да не разбереш че там е имало крава, но пък по нагоре е можело друго да стане, а е можело и да не стане.....И като се замисли човек в крайна сметка скороста е необходимост за инцидент, а не причина......причината в твоя случай е кравата и тъпия кравар, скороста е била променливо условие за това.....nikolovvd написа:Преди години на излизане от Смолян край заведението с язовира и живата пастърва, където от дясно на плътното има храсти, ми изкочи крава с човек. Добре че скоростта бе 40-50 и бях на баир, та успях да спра,
Коментар
-
Направо си за Нобелова награда по физика! :DDido_Lyubenov написа:Да кажа аз, господине :D - като удариш кравата с 90 км/ч, ще има време да измучи
За водача няма да е от голямо значение, защото и в двата случая тръгва след попа. :D Майтапя се аз, ама не майтап работа ! Ако мелнеш крава, със 160 имаш по-голям шанс после да хапнеш телешко. Ако се мелнеш в бетонна стена, е съвсем друго. Инерцията на колата, в частност самия ДВГ, ще попилее кравата и ще то отвори "коридор" да се разминеш с тежкия и труп. С ниска скорост, тоя ефект се губи и кравата ще те затисне в колата и няма да имаш шанса да се измъкнеш из под 500 кила телешко полу-живо.Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
Ми сори, но пак ще е въртене и сукане, щото тва не са константни неща......може да я ударя с лява, дясна част на предницата, може с цялата.......и тва ще има значение за пораженията по колата, и съответно за мен........Константна е приблизително приетата за 95% от случайте че са фатални, когато с 95кмч се удариш челно в неподвижна стена.......макар че и тва варира но горе - долу.......значи дали ще се удариш с 100 или 190 излиза почти все тая......Иначе ако ударя крава с 90 тя ще стане на парчета, ако я ударя с 160, парчетата ще са по малки.......според ситуацията може и да съм терминално увреден, може и да нямам дори счупен кокал.......jenshen73 написа:Стига си сукал де, стига си въртял. Това са си инциденти, но айде кажи, ако се резнеш в кравата със 160 как ще е и как ще е със 90?Абсолютно.....Dido_Lyubenov написа:Аз съм сигурен, че 90% от младите шофьори минавт на спирачка през дупката, ако е една и малко вземе че ги изненада :D Това е НАЙ-голямата грешка
Това усилва неколкократно "ефекта на дупката"Ми то движението по нашите пътища си е така или иначе сложен процес, но от тва ми зависи живота и след първото си въргаляне през таван с аматьор авер, реших че е добре да се замисля за причинно следствените връзки на всичко това, и единственото твърдо нещо което установих че скороста винаги е необходимост за катастрофа, но не и винаги да е причина......значи е напълно нормално за нещо което се движи да се блъсне в друг движещ се обект.......Тука идва знаеш вечния въпрос - ЗАЩО.......и понеже отговорите и обстоятелствата може да са толкова разнообразни, е много по лесно да се обобщи с нещото необходимо за това - скорост.......задължително превишена........ми щом е станало инцидент, значи е била превишена........и понеже колкото и да намаляме скороста, все ще стават инциденти, значи проблема може да има друго решение....Immortal написа:Ники, навлизаш в много сложна материя.Сериозно.Радвам ти се, че разбираш нещата както и аз. Точно това се пропуска при изготвянето на съдебните автотехнически експертизи.Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
За мен спазването на ограниченията (50/90/130 км/ч в зависимост от пътя и населеното място) дава повече време за реакция. Превишаването на скоростта намалява времето за реакция и ограничава възможностите за адекватно поведение при възникване на рискова ситуация на пътя пред нас (ПТП, куче, заек, вол, динозавър и др.). Мисля, че ограниченията ги има за да се избегне субективната оценка (съответно самонадеяността) за собствените възможности и тези на автомобила и да се вкарат придвижващите се по пътищата в предвидими рамки. Нагледали сме се на клипчета с 18-19 годишни "състезателчета", които очевидно надценяват с много собствените си възможности и тези на 20 - годишните им кошници. Затова е закона, затова са ограниченията и затова трябва да има яки глоби и контрол за прекалено високата скорост (превишаване с 40 км/ч и нагоре). Помислете реално колко време ще спестите за маршрут от например 180 - 200 км ако карате горе долу в рамките на ограниченията и ако карате много по-бързо. Смятам не повече от 20-30 минути преко сили. За това време една бира не може да се изпие, ама се увеличава риска от други по-кофти неща.Fiat Bravo TD 100, 1998 г.
Ауди 80 1.6, 101 кс, 1994 г.
Коментар
Реклама
Collapse





Коментар