Още в училище всички преминават един "курс" на обучение, свързан с безопастноста на движението. Всеки пешеходец е наясно, къде и как се пресича пътното платно. На всеки са му казвали, че не е редно да се точат 20 човека на пешеходната пътека в индианска нишка, а е нормално, когато има повече пешеходци, да се съберат поне 3- 4 човека и тогава да пресекат. На никой не е приятно, като светне зелен светофар за завой на дясно, и в същото време зелен за пешехоците, които пресичат пътя в дясно, да седиш и да чакаш докато светне червено за пешеходците, и евентуално в най-натовареното движение, от 10 чакащи автомобила да премине само един през кръстовището. В Румъния ходих веднъж с колата си, и ми направи впечатление, точно експедитивното пресичане на пешеходците. Светва им зелено и тръгват без да се огледат, но пресичат бързо и остава достатъчно време да преминат и автомобилите. Направи ми много добро впечатление и когато на кръстовище, за мен светна червен светофар, а за пешеходците зелен, никой не мина зад колата ми, както тук често се случва, а няколко пешеходеца прибягаха по тротоара още 5 метра и с бърза крачка, без да бягат и без да се помотват, си пресякоха точно по пешеходната пътека. Тук при нас като че ли нарочно се помотват, ама то все едно не е пешеходна пътека ами скално катерене. Аз съм за строг контрол, но към двете страни - и пешеходци и шофьори ! Не да ме глобяват, защото някой пешеходец скочил пред колата ми, като съм на метър от пешеходната пътека, а пешеходеца като пресича между колите на 10 м от пешеходната пътека, едва ли не да го потупват по рамото, и да му обясняват как аз съм длъжен да спра. Е да, ами ако получа инфаркт зад волана и помета 20 човека на пешеходна пътека ??? Тогава к’во праим ? Пешеходеца трябва да знае, че докато не спрат колите, не трябва да пресича, а шофьора, види ли пешеходец стъпал с единия крак на платното, че е длъжен да спре. Няма да се превръщаме във врачки, да гадаем кой кога и къде ще реши да пресича, че и червено килимче да слезем да му постелим !
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Шофиране бързо, но предпазливо!?
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Не знаеш къде и колко съм живял, за да ми правиш портрет. Това първо.Второ - в истинските големи градове НЯМА ПЕШЕХОДНИ ПЪТЕКИ ПРЕЗ БУЛЕВАРДИ.Точно твоят "голям" град (случайно или не - мой роден) не може да бъде никакъв пример за правилно организирано движение.Пловдив може и единствено да служи за ЛОШ пример, как не трябва да се организира движението в "голям" град.Дори и в малки градове като Ямбол, насрещно движещите се по натоварени булеварди се пропускат поотделно.Ти сигурно завиваш наляво само на зелено, а?!? В Пловдив? По бул.България? По бул. Мария Луиза? Това и да го видя няма да го повярвам.Airfan написа:Разсъждението ти на пешеходец и шофьор произлиза от това, че жиееш в малък град и можеш да изчакаш да се източат всички автомобили преди да пресечеш, но това не е така в големите градове. Има кръстовища, на които потокът от автомобили не секва в 80% от денонощието. Тогава до кога ще чакаш?Причина - автомобил на платното за движение, който може да те УБИЕ. Каква по-добра причина от това да спреш?!?ls1 написа:Което веднага показва че шофьора очаква от теб да не пресичаш на пешеходната пътека преди да е преминал той. Тогава за къф чеп ни е тая пешеходна пътека? Ами нека всеки си пресича дето му кефне. Както и става. Шофьорът е задължен да спре - и точка. Не той да преценя пешеходеца ще се втърне ли, не пешеходеца да преценя ще го сгази ли. Вместо да вкараме правило - ние се забиваме в ’преценки’. Колкото хора толкова и преценки. Не мисля че едно спиране може да е безпричинно. Причина има - човек на ръба на пешеходната пътека. Каква по-добра причина от това да спреш?!
Коментар
-
Не е нужно, държавата се е погрижила за тва обстоятелство изключително мъдро......Airfan написа:но това не е така в големите градове. Има кръстовища, на които потокът от автомобили не секва в 80% от денонощието. Тогава до кога ще чакаш?Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Незнам кой ти насажда мнението, че не трябва да има пешеходни пътеки на булеварди - Бърз пример тук. Разгледай целия град...Immortal написа:Не знаеш къде и колко съм живял, за да ми правиш портрет. Това първо.Второ - в истинските големи градове НЯМА ПЕШЕХОДНИ ПЪТЕКИ ПРЕЗ БУЛЕВАРДИ.Airfan написа:Разсъждението ти на пешеходец и шофьор произлиза от това, че жиееш в малък град и можеш да изчакаш да се източат всички автомобили преди да пресечеш, но това не е така в големите градове. Има кръстовища, на които потокът от автомобили не секва в 80% от денонощието. Тогава до кога ще чакаш?Завивам и на червено единствено само ако съм в кръстовището и чакам внимателно бързащите да се източат на светло червено. Опитай в 18 часа да пресечеш кръстовищета но бул.Руски и бул. 6-и септември като пешеходец и изчакай всички да минат. Ще се учудиш от резултата. Същия експеримент можеш да си направиш на двете кръстовища на Сточна гара или на бул. Руски с бул.Васил Априлов.Immortal написа:Точно твоят "голям" град (случайно или не - мой роден) не може да бъде никакъв пример за правилно организирано движение.Пловдив може и единствено да служи за ЛОШ пример, как не трябва да се организира движението в "голям" град.Дори и в малки градове като Ямбол, насрещно движещите се по натоварени булеварди се пропускат поотделно.Ти сигурно завиваш наляво само на зелено, а?!? В Пловдив? По бул.България? По бул. Мария Луиза? Това и да го видя няма да го повярвам.
Коментар
-
Мда, само че до всяка пътека има, и е НА кръстовище, има и нещо много важно до тях - СВЕТОФАР.......такива няма на цариградско и на софийския да речем.....Airfan написа:Незнам кой ти насажда мнението, че не трябва да има пешеходни пътеки на булеварди - Бърз пример тук. Разгледай целия град...Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Там където аз съм бил, има пешеходни пътеки, но всички те до една са оборудвани със светофар. Задейства се при натискане на бутон, при това не веднага. Докато не светне червено на колите и зелено на пешеходците - седиш и чакаш.Такъв е случаят ТУК например. Обърни внимание на пешеходния надлез малко по-надолу на снимката.Такъв е случаят и ТУК , и ТУК, и по-надолу по улицата.Дори и тук е така. Сега разгледай как е у нас: ТУК напримерОбърни внимание на пътеките, утъпкани от пешеходците. Точно между двете автобусни спирки има ПОДЛЕЗ. Ама после реват овцете, че им били утрепали децата. Ми да ги бяхте научили да минават по подлезите бе?!?Airfan написа:Незнам кой ти насажда мнението, че не трябва да има пешеходни пътеки на булеварди - Бърз пример тук. Разгледай целия град...
Коментар
-
На първото кръстовище има светофари. Какъв е проблема? Минаваш на зелено. На Сточна гара - също.За последното - двата булеварда никъде не се пресичат - изпитваш ли ме? Събират се на кръговото на гарата - там има подлези, не ми трябва да минавам отгоре. Но да - овцете в Пловдив и отгоре минават. Да не заобиколят малко до подлеза... виждал съм ги.Airfan написа:Опитай в 18 часа да пресечеш кръстовищета но бул.Руски и бул. 6-и септември като пешеходец и изчакай всички да минат. Ще се учудиш от резултата. Същия експеримент можеш да си направиш на двете кръстовища на Сточна гара или на бул. Руски с бул.Васил Априлов.
Коментар
-
Пардон, имах предвид Васил Априлов с Шести септември. Проблемът с пресичането на изброените от мен кръстовища е, че ако на пешеходното зелено чакам да се източат всички автомобили, които не зачитат предимството на пешеходците, никога няма да пресека на зелено. До голяма степен същото важи и за пешеходната пътека по Васил априлов преди моста над р.Марица от страната на ВИХВП.Относно линка, който си постнал от Бургас - припомни ми там има ли подлез за пресичане, тъй като в района не виждам пешеходни пътеки.Иначе не трябва да забравяме следното:Immortal написа:На първото кръстовище има светофари. Какъв е проблема? Минаваш на зелено. На Сточна гара - също.За последното - двата булеварда никъде не се пресичат - изпитваш ли ме? Събират се на кръговото на гарата - там има подлези, не ми трябва да минавам отгоре. Но да - овцете в Пловдив и отгоре минават. Да не заобиколят малко до подлеза... виждал съм ги.Airfan написа:Опитай в 18 часа да пресечеш кръстовищета но бул.Руски и бул. 6-и септември като пешеходец и изчакай всички да минат. Ще се учудиш от резултата. Същия експеримент можеш да си направиш на двете кръстовища на Сточна гара или на бул. Руски с бул.Васил Априлов.Всъщност не открих точка в закона, която да забранява на пешеходците да пресичат където им е удобно, освен ако няма разделителна ограда между платната.Чл. 62. В жилищната зона действат следните специални правила:1. пешеходците могат да използват за движение, а децата за игра пътя по цялата му широчина, без ненужно да пречат на движението на превозните средства;
Коментар
-
А знаеш ли какво е "жилищна зона" ? Ако не знаеш, виж тук: http://snaiper-bg.net/2011/09/pa-ten...kvo-oznachava/ или http://listovkite.com/traffic_law.php?id=2.14За там никой не спори. Говорим за големи булеварди с 2 и повече ленти за движение в една посока.
Коментар
-
Обзалагам се, че ако се обърне правилото за предимство на пешеходните пътеки - т.е. пешеходецът НИКОГА да няма предимство и да е длъжен да чака преминаващите автомобили, ще има много по-малко загинали на пешеходни пътеки?Същевременно общините да се задължат на местата, където трафикът наистина е голям, да се изградят подлези или надлези за пешеходците.И за да не ме разбирате погрешно - да поясня - тук нямам предвид пешеходните пътеки в рамките на кръстовищата, където обикновено има и светофари.Говоря за пешеходни пътеки, които ги има през булевардите ей така, без кръстовище. Точно на средата между две кръстовища примерно.
Коментар
-
И се очаква всички да имат коли и да ходят пеш по неспешност? Единствено се нервирам на пешеходците, които пресичат неправилно на място където хем няма пешеходна светлина, хем няма пешеходна пътека, но има... да познахте - подлез. На останалите места - видя ли повече от 1 пешеходец да чака и да се оглежда - спирам. Дори съм спирал по диагонал, че белким тия зад мен спрат.sugarboy написа:Не, защото така ни отърва, а защото трезвата мисъл така показва - не е нужно да се юрнеш пред колата, само защото шофьорът е задължен да ти направи път на пътеката, а може да помислиш малко, че и за него, и за теб, е по-безопасно да изчакаш, а да не го караш безпричинно да спре, защото ти не можеш да изчакаш. Аз, когато пешеходствам, винаги го правя с гледната точка на шофьора, тоест, да не го затруднявам. Оглеждам се, преценявам пътната обстановка и дори се помайвам на тротоара и се озъртам на другата посока, за да не се окаже пък самият шофьор примерен и да вземе да ми спре. Е, като го видя някой състезател, че умишлено бърза и кара нагло, се пускам по пътеката и го карам да спре.Не Джип, ЗИЛ, КРАЗ, КАМАЗ и прочие могъща или пътностроителна техника. За това искам един ден да си купя една такава машина, а всички защитаващи в тая тема незаконното, но предпазливо шофиране да се маркират с по един стикер тип "Пернишки" с надпис "Дреме ми на къра за правилника" и аз да мина през техните коли - щото са по-малки, по-кекави и най-вече щото ми пречат на широкото и бавноподвижно, но мощно ППС. Повечето подкрепящи "шофирането" на ръба, но "внимателно" са хора, които не са изживели детството си, нямат нищо скъпо за което да живеят и са недоказали себе си като мъже... защо нито една жена не защити малоумието и неспазването на закона? Защото тестостерона пулсира само в нашите вени... за това.ls1 написа:В такъв случай би трябвало когато джиБ и автомобил се срещнат на кръстовище автомобила да даде предимство, щото иначе джиБа ще го помете. Какво, който е по-голям е с предиство, който е по-малък/уязвим проблема с пазенето си е негов личен? Нещо като ’ай да видим кой има повече да губи’?Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Добре, де - нали форумът е да си казваме мненията? Аз казвам, че спирам на пътеките, но че като пешеходец не преминавам на всяка цена незабавно пред колите, а ги изчаквам по възможност, в зависимост от ситуацията. А че има много несъобразителни пешеходци, които се помайват, спъват по пешеходните пътеки, че дори се спират и на приказка, като се срещнат с други блейки, не може да се отрече. Не съм казал да тръгнем да ги газим, или каквато и да е агресия - просто малко съобразителност и от двете страни, защото всички сме участници в движението.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар