Lane Staley написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Шофиране бързо, но предпазливо!?
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Ето с тази грешка ми започваш отново, въпреки че ти обясних съвсем ясно, кога една поредица от ППС се зачита за КОЛОНА ! Ти НЕ се движиш в колона, ако тя не е обозначена със съответните табели ! Изпреварването на автомобилна колона Е забранено ! Изпреварването ВЪВ автомобилна колона Е забранено ! Започна ли да ти просветва за какво си говорим ??? А това второто с червено, също не ти е ясно ! Гласиш си го на теб да ти изнася, но така се получава анархията по пътищата. Щом зад теб има друго ППС, предприело изпреварване, независимо дали е точно след теб или през 2 коли, не значи че няма да изпревари и теб. "Раздел IX. Изпреварване Чл. 41. (1) Пътните превозни средства се изпреварват от лявата им страна. (2) При изпреварване водачът на пътното превозно средство напуска пътната лента, в която се движи, навлиза в съседната пътна лента изцяло или частично, преминава покрай движещото се в същата посока пътно превозно средство и се връща в напуснатата лента. Чл. 42. (1) Водач, който ще предприеме изпреварване, е длъжен: 1. преди да подаде сигнал, да се убеди, че не го изпреварва друго пътно превозно средство( забележка: В това число влиза и този с 5-тата кола, който вече изпреварва ) и че движещото се след него пътно превозно средство или това, което ще изпреварва, не е подало сигнал за изменение на посоката си на движение наляво; 2. след като е подал сигнал, да се убеди, че има видимост, свободен път на разстояние, достатъчно за изпреварване( това важи пък когато 2-рата коля е започнала изпреварване, защото ограничва видимоста на 5-тата кола ), и че може да заеме място в пътната лента пред изпреварваното пътно превозно средство, без да го принуждава да намалява скоростта или да изменя посоката на движение. (2) Водач, който изпреварва, е длъжен: 1. по време на изпреварването да осигури достатъчно странично разстояние между своето и изпреварваното пътно превозно средство; 2. когато при изпреварването навлиза в пътна лента, предназначена за насрещното движение, да не създава опасност или пречки за превозните средства, движещи се по нея; - забележка: В това число влиза и този с 5-тата кола, който вече изпреварва, защото ще ограничи видимоста на водача в 5-тата кола
3. да се убеди, че като се движи с безопасна скорост, може да извърши изпреварването за кратко време. (3) Водачът на изпреварваното пътно превозно средство е длъжен да не увеличава скоростта и да не пречи на изпреварването по какъвто и да е друг начин. Чл. 43. Изпреварването на моторни превозни средства, с изключение на мотопеди и мотоциклети без кош, е забранено: 1. когато разстоянието на видимост, ограничено поради характера на пътя или намалено поради мъгла, снеговалеж и други подобни, е по-малко от необходимото за изпреварването при избраната скорост на движение; 2. на кръстовище на равнозначни пътища; 3. на железопътен прелез без бариери; 4. при използване на пътна лента за насрещно движение, когато изпреварващият не може да се върне безпрепятствено в напуснатата пътна лента; 5. пред пешеходна пътека, когато изпреварваното превозно средство закрива видимостта към пешеходната пътека; 6. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) пред и върху сигнализирана пешеходна пътека. Чл. 43а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Забранено е изпреварването и заобикалянето на релсово превозно средство от лявата страна."
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
-
Лека забележка - няма да си нарушил закона, ако поредицата от 5 или 10 изпреварени ППС, не е обозначена като колонаjenshen73 написа:Приятел, играеш си със закона за да шикалкавиш. В закона ясно е написано, че изпреварването се отнася за 1 ППС изпреварващо друго ППС. Не други. Т.е. ти като втора кола НЕ можеш да знаеш колко ще изпреваря аз в петата, но щом си ме видял, че съм излязал да изпреварвам - се отказваш от твоята маневра докато АЗ се прибера в моята си лента. Ако АЗ изпреваря всички коли и изляза отпред - съм преценил, че имам дупе и късмет и ще наруша закона. Ако обаче имам само дупе, но без късмет - полицаите, които ще ме спрат ще ми тряснат акт за неправилно изпреварване. Ако обаче ТИ излезеш, докато аз изпреварвам 4тата кола (щото нали съм пети) и аз реша, че ще изпревариш и ще ми оставиш място, а ти не си прецениш силите и се шмугнеш и вземе, че стане ПТП - ще сме виновни и двамата, а не само аз или само ти. Обяснявах, обяснявам и още веднъж - отговорността на пътното платно е индивидуална, а не солидарна. Ако аз се блъсна - аз съм виновен, ако мен ме блъснат - аз не съм виновен. Представи си, че ти си умникът, дето кара на една броня зад мен, а аз ... изведнъж получавам инфаркт - познай какво се получава - ти ме удряш отзад, което означава, даааа, че ти си виновен. Или пък някой в насрещното ми присветва, аз се сепвам и ... скачам на спирачката, а понеже ти продължаваш да си тарикат, който чете закона като дявола евангелието и не си спазил дистанция - пак ме удряш - познай, пак ти си виновен... Вината приятелю е индивидуална, никога не е споделена. И в повечето случаи (много рядко) тоя който е наливал - може да е виновен с пилият шофьор.
Няма да шариш на зиг-заг след всяка кола която изпреварваш !? :D За останалите неща си абсолютно прав, но колегата нещо не чел закона, а е слушал някой селски бек как го разяснява в своя полза :D
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Сори за поредният пост, но ето нещо за което се води лют спор : "Раздел IV. Скорост и дистанция. Намаляване на скоростта.....Чл. 22. (1) Водачът на пътно превозно средство не трябва да се движи без основателна причина с твърде ниска скорост, когато по този начин пречи на движението на другите пътни превозни средства. (2) Водач на пътно превозно средство, което се движи с ниска скорост и поради това причинява създаването на колона от пътни превозни средства, трябва да ги пропусне при първа възможност. (3) На водача на моторно превозно средство е забранено да се движи с ниска скорост без включени аварийни светлини. Чл. 23. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него, когато то намали скоростта или спре рязко. (2) За улесняване на изпреварването по двулентовите двупосочни пътища извън населени места водачите на пътни превозни средства или състави от пътни превозни средства с дължина над 7 метра, с изключение на случаите, когато те извършват изпреварване, трябва да поддържат такова разстояние между своето превозно средство и движещото се пред него друго превозно средство, че изпреварващите ги пътни превозни средства да могат безопасно да заемат място между тях."Някой ми цитира чл. 23 , умишлено пропускайки чл.22, тъй като не му е изгоден :D Да се покае за грха си !
http://www.kat.mvr.bg/zdp.txt
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Ако втората кола тръгне, и ако аз съм ПОДГОТВЕН за това, мога да реагирам.......проблем е ако не го очаквам......Тва да изчакваме добре, но ако зад един тир са москвич дванайстак или нещо малолитражно с жена зад волана му, колоната може да си отвиси едни 50 - 60 км щото те може да са решили да не изпреварват, а вие дето си чакате реда да не знаете че е така.....Lane Staley написа:А втората кола ако тръгне? Не зацепваш ли, че това е идеята на изчакването, да позволиш на втория да си излезе спокойно, да изпревари, послле трятия става втори и те така.ФЕРАРИСТ написа:Значи по принцип аз се радвам че едната от колите ми, ми позволява изключително бързо от трета четвърта кола в колоната, след като сваля една надолу и да отлетя напред и да забравя за трафика.......не ме кефят светофарните гонки, не се и гоня с него, рядко го карам над 160, макар че има доста мегдан нагоре, но това за мен му е най - ценното предимство......Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Аз ти цитирам ЗДП, и ти внасям пояснения, ти като не искаш, не ме слушай !? Не ти се спори, защото не знаеш и се убеждаваш клко съм прав по темата. Хайде сега, ти ми покажи къде пише, че като има 50 коли пред мен, нямам право да предприема изпреварване ? Ще изпреваря колкото имам възможност, без да създавам предпоставки за ПТП, пък ти ела ме глоби, да видим по кой член ще го направиш ! Става ли така или още си мислиш, че ти си "измислил" правилника ? Приеми предизвикателството, и ми покажи че не знам ЗДП !? Аз от всичко на пътя, най-мразя тези дето не знаят првилата за движение, и ръкомахат и надуват клаксони, въпреки че нямат грам основание да го правят. Покажи ми че не си от тях, белким и някой друг вземе че се научи на нещо полезно !? Съгласен ?Lane Staley написа:
Много червено и черно.И все подчертаваш неправилните места.Все едно говря с малко дете.Отказвам се да споря, изпреварвай си като 5та, ако искаш и като 15та кола.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Много си отворен, ама четеш между редовете. Айде сега пак прочети, щото повторението е майка на знанието. Сещаш ли се, че в колона от автомобили, 40 коли назад ако някой е предприел изпреварване, а ти си втория по твоята логика трябва да го чакаш да изпревари всичките 40 автомобила ли?Dido_Lyubenov написа:(2) При изпреварване водачът на пътното превозно средство напуска пътната лента, в която се движи, навлиза в съседната пътна лента изцяло или частично, преминава покрай движещото се в същата посока пътно превозно средство и се връща в напуснатата лента.
Коментар
-
Кое не ти е ясно ? Ако пише "превозни средства", да не би да значи, че ще трябва да чакаш да се съберат поне две пред теб, че да ги изпревариш ? :D Пък и при всички случаи минавам покрай едно превозно средство, после покрай другото и т.н.т. Но в никакъв случай не съм длъжен да шаря в лява - дясна -лява -дясна лента, за да изпреваря две МПС, движещи се с ниска скорост. Още малко и ще искаш да ти опишат, от София до Бургас, коя кола как да я изпревариш :D Ами ако се появи някоя, за която не са писали ?Airfan написа:Много си отворен, ама четеш между редовете. Айде сега пак прочети, щото повторението е майка на знанието.Dido_Lyubenov написа:(2) При изпреварване водачът на пътното превозно средство напуска пътната лента, в която се движи, навлиза в съседната пътна лента изцяло или частично, преминава покрай движещото се в същата посока пътно превозно средство и се връща в напуснатата лента.
На всичко отгоре, ми цитираш определението за маневра "изпреварване" . Не пише "водача е длъжен ..." , което би ме задължило да извърша маневрата по описания начин. Никъде не пише "Водача няма право да изпревари повече от едно ППС, без да се прибере в напуснатата лента" . Да те питам, като изпреварваш 2 каруци, движещи се една след друга на около 4 метра, връщаш ли се в напуснатата лента след като си изпреварил първата, за да предприемеш изпреварването на втората ? Те са си пътни превозни средства ... ако и това не ти е ясно !?
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Обикновено пише "или", когато става дума и за нещо другоDido_Lyubenov написа:Кое не ти е ясно ? Ако пише "превозни средства", да не би да значи, че ще трябва да чакаш да се съберат поне две пред теб, че да ги изпревариш ? :D Пък и при всички случаи минавам покрай едно превозно средство, после покрай другото и т.н.т. Но в никакъв случай не съм длъжен да шаря в лява - дясна -лява -дясна лента, за да изпреваря две МПС, движещи се с ниска скорост. Още малко и ще искаш да ти опишат, от София до Бургас, коя кола как да я изпревариш :D Ами ако се появи някоя, за която не са писали ?Airfan написа:Много си отворен, ама четеш между редовете. Айде сега пак прочети, щото повторението е майка на знанието.Dido_Lyubenov написа:(2) При изпреварване водачът на пътното превозно средство напуска пътната лента, в която се движи, навлиза в съседната пътна лента изцяло или частично, преминава покрай движещото се в същата посока пътно превозно средство и се връща в напуснатата лента.
На всичко отгоре, ми цитираш определението за маневра "изпреварване" . Не пише "водача е длъжен ..." , което би ме задължило да извърша маневрата по описания начин. Никъде не пише "Водача няма право да изпревари повече от едно ППС, без да се прибере в напуснатата лента" . Да те питам, като изпреварваш 2 каруци, движещи се една след друга на около 4 метра, връщаш ли се в напуснатата лента след като си изпреварил първата, за да предприемеш изпреварването на втората ? Те са си пътни превозни средства ... ако и това не ти е ясно !?
Коментар
-
В поредицата от последните няколко поста съм АБСОЛЮТНО на мнението на Dido_Lyubenov.И не е едно и също дали ще е тръгнал онзи през 1-2 коли зад теб, или онзи зад 40 коли зад теб.В единия случай ще му пречиш, в другия - няма.Това е идеята и ако на някой не му е ясно - по-добре да си кара по Подбалканския, като тръгне за морето. Там колони няма.
Коментар
-
Immortal написа:В поредицата от последните няколко поста съм АБСОЛЮТНО на мнението на Dido_Lyubenov.И не е едно и също дали ще е тръгнал онзи през 1-2 коли зад теб, или онзи зад 40 коли зад теб.В единия случай ще му пречиш, в другия - няма.Това е идеята и ако на някой не му е ясно - по-добре да си кара по Подбалканския, като тръгне за морето. Там колони няма.
Мога само да ти благодаря за подкрепата, и се надявам на всички да им се изяснят тия правила, защото основно незнанието на ЗДП и ППЗДП, води до черните статистики.Говорим за определение на понятие, кото не изисква уточняване на броя упоменати други . В случая пътнИ превознИ средствА, или пътнО превознО средствО .Airfan написа:...Обикновено пише "или", когато става дума и за нещо друго
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Ей, ти уж си умен. Виждаш, че никой не изпреварва, преценяваш си силите, видимостта и тръгваш. И си изпреварваш кола по кола или наведнъж, както си прецениш. От десет кладенеца кал ще докарате да си изкарате тезите за високите скорости и бързането смислени...ФЕРАРИСТ написа:Ако втората кола тръгне, и ако аз съм ПОДГОТВЕН за това, мога да реагирам.......проблем е ако не го очаквам......Тва да изчакваме добре, но ако зад един тир са москвич дванайстак или нещо малолитражно с жена зад волана му, колоната може да си отвиси едни 50 - 60 км щото те може да са решили да не изпреварват, а вие дето си чакате реда да не знаете че е така.....Lane Staley написа:А втората кола ако тръгне? Не зацепваш ли, че това е идеята на изчакването, да позволиш на втория да си излезе спокойно, да изпревари, послле трятия става втори и те така.ФЕРАРИСТ написа:Значи по принцип аз се радвам че едната от колите ми, ми позволява изключително бързо от трета четвърта кола в колоната, след като сваля една надолу и да отлетя напред и да забравя за трафика.......не ме кефят светофарните гонки, не се и гоня с него, рядко го карам над 160, макар че има доста мегдан нагоре, но това за мен му е най - ценното предимство......Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Колега, спора се вихри по тема свързана със заглавието на темата. Няма смисъл 200 мнения да казват "да тоя е луд" и до там. Говорим си за "бързо но предпазливо" във всичките му аспекти !? Нещо лошо да правим ?paralesa написа:най-обичам като започнете да се "чекнете" за нещо и след 5 страници тинтири минтири,накрая никой не помни за какво сте се карали в началото на темата
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Тва на клипа е днешното ми "бързо, но предпазливо" ходене от СТЗГ до Сливен, снимано е от Стара до Нова Загора, щото камерата нямаше повече батерия......Да - принципно бързах, дори бих казал че доста бързах........Отлично разбирам че пускането на това във форум със изключително висок морал по отношение на превишената скорост не е особенно добра идея, тъй като ся ще скокнат да ми обясняват какъв самоубиец съм, как ако не себе си мога да претрепя някой друг, и прочее от сорта, но като цяло аз данък за мнението на хората не плащам, оцелял съм без ПТП зад волана вече 18 години, така че нали......Плюс това както е ясно, всеки понякога има случай когато му се налага по една или друга причина да се юрне по тоя начин.......и да няма как да "тръгне по рано" за да стигне навреме.....http://youtu.be/zT_C7AcehEQП.П - на 8.30 минута почти винаги има куки който обаче не спират, а само снимат......Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар