Вчера се прибирах и какво да видя, редовната ситуация- Лада Нива кара с 50-70 на път с ограничение 90. Камион се изнервя /ТИР/ и тръгва да изпреварва, идва кола насреща, която започва да намаля, намали сигурно до около 20км/ч и се изтегли максимално надясно почти в банкета /дето го няма/, тира пък вече в последните метри директно си зави надясно върху Нивата, за да се прибере. Не се стигна до катастрофа, но за мен виновен на първо място е тира, но на второ е нивата. На път 400-500 км колко ли такива ситуации ще създаде този с нивата и дали няма и той да пострада? Предпочитам да карам по-бързо, но да не ги създавам тези ситуации. п.с. Настъпих и го настигнах и минах, понеже знам, че има ДАИ на 1 км напред и им казах набързо, та го спряха. Но ТИРА не беше превишил и за секунда максималното ограничение, макар да създаде опасна ситуация. Аз пък бях спазил едно единствено ограничение -50 в село, но никого не съм накарал да намали или отбива, че да се разминем.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Шофиране бързо, но предпазливо!?
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Има едно правило, което май никой не е споменал. Когато в две съседни ленти водачите искат едновременно да се престроят съответно този от лявата лента в дясната, а този от дясната в лявата, с предимство е дясностоящия, т.е. този, който предприема маневра от дясната лента. Но това е само при положение, че и двамата са пуснали мигач и се "виждат"и съответно малко хора го спазват(както правилото за дясностоящия по малките квартални улички, почти не се спазва). Иначе, колега Коцев, мигачът при престрояване не дава предимство на никой, дори и на автобусите на градския транспорт-там е само при потегляне от спирката и включване в движението.коцев написа:На мене ми се струва, че щом платното е било с три ленти и камиона е бил в средната ,то той е дал мигач да се престрои в най лявата лента, за да направи обратен завой, ама вече в другите ленти от насрещното движение, а не да обърна обратно посоката в това платно в което се е движел.
Ако е така ,то има върху какво още да се помисли ,кой как и какво трябва да направи при такава ситуация.
Коментар
-
Бъркаш много. Предприемащият маневрата е отговорен за безпроблемното и завършване. Това, че някой на ограничение 90 кара с 50 не го прави нарушител. На магистралата ако караш по-бавно от 50 - тогава си нарушител.@max-2- няма такова правило, мигачите са само израз на намерения. Аз тука във Варна се случва да карам километри зад някой, който е пуснал десен мигач, а по целия път няма дясна отбивка примерно...pakumba написа:Вчера се прибирах и какво да видя, редовната ситуация- Лада Нива кара с 50-70 на път с ограничение 90. Камион се изнервя /ТИР/ и тръгва да изпреварва, идва кола насреща, която започва да намаля, намали сигурно до около 20км/ч и се изтегли максимално надясно почти в банкета /дето го няма/, тира пък вече в последните метри директно си зави надясно върху Нивата, за да се прибере. Не се стигна до катастрофа, но за мен виновен на първо място е тира, но на второ е нивата. На път 400-500 км колко ли такива ситуации ще създаде този с нивата и дали няма и той да пострада? Предпочитам да карам по-бързо, но да не ги създавам тези ситуации. п.с. Настъпих и го настигнах и минах, понеже знам, че има ДАИ на 1 км напред и им казах набързо, та го спряха. Но ТИРА не беше превишил и за секунда максималното ограничение, макар да създаде опасна ситуация. Аз пък бях спазил едно единствено ограничение -50 в село, но никого не съм накарал да намали или отбива, че да се разминем.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Би ли пояснил, кое правило е нарушил водача на Нива - та и на какво основание са го спрели?pakumba написа:Вчера се прибирах и какво да видя, редовната ситуация- Лада Нива кара с 50-70 на път с ограничение 90. Настъпих и го настигнах и минах, понеже знам, че има ДАИ на 1 км напред и им казах набързо, та го спряха. Но ТИРА не беше превишил и за секунда максималното ограничение, макар да създаде опасна ситуация. Аз пък бях спазил едно единствено ограничение -50 в село, но никого не съм накарал да намали или отбива, че да се разминем.Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
nedialk00
има такова правило, но то е когато едновременно и двете коли искат да го правят(тогава тоя от дясната ти лента е с предимство да премине), ама това се случва сигурно 1 милион пъти смисъл такъв че и двете коли да сменят лентите и да е толкова натоварено и да карат с толкова висока скорост, че да се ударятjenshen73 написа:Бъркаш много. Предприемащият маневрата е отговорен за безпроблемното и завършване. Това, че някой на ограничение 90 кара с 50 не го прави нарушител. На магистралата ако караш по-бавно от 50 - тогава си нарушител.@max-2- няма такова правило, мигачите са само израз на намерения. Аз тука във Варна се случва да карам километри зад някой, който е пуснал десен мигач, а по целия път няма дясна отбивка примерно...pakumba написа:Вчера се прибирах и какво да видя, редовната ситуация- Лада Нива кара с 50-70 на път с ограничение 90. Камион се изнервя /ТИР/ и тръгва да изпреварва, идва кола насреща, която започва да намаля, намали сигурно до около 20км/ч и се изтегли максимално надясно почти в банкета /дето го няма/, тира пък вече в последните метри директно си зави надясно върху Нивата, за да се прибере. Не се стигна до катастрофа, но за мен виновен на първо място е тира, но на второ е нивата. На път 400-500 км колко ли такива ситуации ще създаде този с нивата и дали няма и той да пострада? Предпочитам да карам по-бързо, но да не ги създавам тези ситуации. п.с. Настъпих и го настигнах и минах, понеже знам, че има ДАИ на 1 км напред и им казах набързо, та го спряха. Но ТИРА не беше превишил и за секунда максималното ограничение, макар да създаде опасна ситуация. Аз пък бях спазил едно единствено ограничение -50 в село, но никого не съм накарал да намали или отбива, че да се разминем.
Коментар
-
Не, не го прави нарушител - прави го затруднител който трябва да бъде преодолян.......jenshen73 написа:Това, че някой на ограничение 90 кара с 50 не го прави нарушител.Нищо подобно - закона не слага долна граница......jenshen73 написа:На магистралата ако караш по-бавно от 50 - тогава си нарушител.Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
nedialk00
Чл. 55. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) На път, обозначен като автомагистрала със съответния пътен знак, е разрешено движението само на автомобили и мотоциклети, чиято конструктивна максимална скорост надвишава 50 km/h. Движението на други пътни превозни средства, както и движението на пешеходци, воденето на животни и навлизането на автомобили, теглещи пътни превозни средства с гъвкава връзка, е забранено.конкретно никъде не е написано за минимална скорост от 50км/ч
Коментар
-
Не, не изкривявайте нещата ! Имаше един цитет от закона по-напред в темата, точно за тези дето карат бавно, че трябва да отбиват и пропускат колоната от автомобили, която се създава зад тях. Това не съм виждал някой да го прави в последните 15 години. Като задържа движението, този бавно-движещ се участник в движението, създава предпоставки за ПТП. Не предизвиква ПТП ! Предпоставка за ПТП може да се счита всяко изпреварване на двупосочен път, с по една лента за движение във всяка посока. Това никой не ти го пише в закона, но точно това е продиктувало написването на оня там член и алинея, които де задължават да пропускаш колоната периодично. Не очаквайте да прочетете в ЗДП описание на всяка една евентуална предпоставка за ПТП, и обяснение, защо еди кой си член от ЗДП е написан и приет. Някои хора си мъчат "баките" повече от необходимотоls1 написа:Имам въпрос. Да речем караш и някой ти ’пречи’ и ’затруднява’ макар че с нищо не нарушава закона. Това те прави ’добър’ шофьор или ’лош’ шофьор? Или всички сме добри шофьори докато не срещнем други добри шофьори?
Коцев, говориш за моя случай, нали ? Има път с две платна, всяко от тях еднопосочно. Няма значение в кое платно от този път иска да отиде камиона. Той извършва маневра завиване в обратна посока, не от лентата за движение на ляво след кръстовището. Той остава в следна лента за движение, аз се престроявам в лява лента за движение със съответно включен ляв пътепоказател ( мигач ). Той е длъжен, да ми осигури предимство, независимо какви мигачи е пуснал и какви намерения има.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Ама чакай сега, защо да изкривявам? Тука прочетох мнения как хора каращи с 80 примерно ’пречат’ и ’затрудняват’. И тези които карат с 80 ли да пропускат колоната? Защото нали се сещаш че има някои дето карат (аз) с 90, и зад тях пак има колона и те пак ’пречат’ и ’затрудняват’. Или искаш да кажеш че аз ако карам с 90 и не отбивам да пропусна колоната съм виновен и опасен, понеже се налага да ме изпреварват? Виждаш ли какъв абсурд се получава? И затова питам, хайде да уточня, ако някой кара с 90 и зад него идва шофьор на който ’пречи’ и го ’затруднява’, щото се налага да ’изпреварва рисковано’, този изпреварващия добър шофьор ли е или лош?
Коментар
-
Отговор - нищо не те прави.....ls1 написа:Имам въпрос. Да речем караш и някой ти ’пречи’ и ’затруднява’ макар че с нищо не нарушава закона. Това те прави ’добър’ шофьор или ’лош’ шофьор?90 е едно, а 50 - 60 друго.......когато направиш колона с коли зад себе си е едно, когато направиш колона в която има тирове и автобуси, значи нещо не е както трябва......ls1 написа:Защото нали се сещаш че има някои дето карат (аз) с 90Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
ето още един с голф дет кара внимателноhttp://dnes.dir.bg/news/katastrofa-11216375?nt=10типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
-
Не. Най-често карам Варна-Габрово. За тея километри правя максимум две-три изпреварвания, обикновено някой камион с дърва и някой трактор. Може и някоя каруца. Ако няма камион с дърва ще е някой дядо с жигулка. Но толкова са изпреварванията за близо 300км, две три. Карам на горния ръб на ограниченията, ако обстановката го позволява, но не надвишавам.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар