- Да, мога да запаля, ако ме предаде акумулаторът. Знам няколко начина (по-точно два - с бутане и с кабели), както и дребни трикове за временно "съживяване" на паднал акумулатор.- Не го поддържам. Единствено, ако е с капачки, а не от тези необслужваемите, чат-пат поглеждам клетките да не са останали на сухо и разбира се доливам дестилирана вода при необходимост. Нямам зарядно, а и да имах, е неприятна играчка през зимата да сваляш акумулатора да го зареждаш. Знам, че много хора не го свалят и дори не го разкачат, а го зареждат директно така. Но това, освен че е опасно за ел.системата, може да доведе и до поражения по боята, ако акумулаторът започне да кипи както е в коша. Така че не ми се занимава. И без това карам колите по 2-3 години, горе-долу успявам да се справя с 1 нов акумулатор + колкото живот е имало в този, с който съм купил колата.- В екстремни ситуации на пътя реагирам понякога първосигнално. Преди време ми вадиха и нож при спор за паркиране.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да си помогнем зимата?
Collapse
X
-
Ей точно такъв боклук смених оня ден - на само 3 години и 8 месеца. Да видим Ексайта колко ще издържиAirfan написа:Varta Silver Dynamic - има си киселина, но капака отгоре не може да се отвори без да се строши. Пробвах се да отворя един стар, който беше предал богу дух, за да видя отваря ли се и не - не се отваря . всичко е капсоловано и след незнайно колко години експлоатация нивото на електролита не беше мръднало. Необслужваем е от гледна точка на доливане на електролит, но инак си иска периодично зареждане.PREDATORst написа:За необслужваемите ли говориш?Аз избягвам да купувам такиваAirfan написа:Не на всеки акумулатор може да се провери плътността.
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Не знам сегашните колко са издръжливи, но през 1993 си купих един Москвич 403 с акумулатор Sonnenschein (старото име на Exide), който карах след това на Жигулата до 2000 година. А не беше нов, като купих Москвича. На него пишеше Made in West Germany, която не съществува от 1989. Да речем, че е бил произведен през 1990 и не са били сменени още щампите - значи е изкарал 10 години. Без никакво обслужване.Иначе си имам кабели за подаване на ток в колата, както и зарядно за акумулатори в гаража. Общо взето гледам да не се занимавам със стари акумулатори. Направи ли ми проблем, зареждам го веднъж, ако пак ми направи - нов. Имах един, дето го карах само 2 месеца. Не ми беше останало време да ида да го проверят и да заверят гаранцията. Даде мъртва клетка, и го изхвърлих на вторични.Веднъж ми се беше случило с Темпрата да ми се повреди динамото към Пловдив. Стигнах на акумулатор точно пред Метро Стара Загора и до там. Влязох, купих си нов Магнети Марели за 90 лв (тогава толкова беше, добре че имах пари в себе си), сложих го и ме закара до Ямбол. След това го заредих и го карахме до последно на Делтата.jenshen73 написа:Да видим Ексайта колко ще издържи
Коментар
-
На старата кола го взривих акумулатора на бензиностанцията срещу КАТ-София. Беше на 12 години и явно бе останал без вода вътре. Заредих с бензин и като завъртях - гръмна. Едва вдигнах стъклата на вратите, че бе лято и имаше изгледи да завали. Между другото ден преди това бе валял град колкото ябълка и на паркинга, където нащуваше колата на 6 коли отидоха стъклата.На сегашната рядко поглеждам каквото и да е. Като влезе за обслужване там й правят всичко. От поленовия филтър, масло, течности всякакви до свещи. Аз не пипам нищо.Няма начин да няма начин!

Коментар
-
оо с акумулатори си патих доста, особено на Монбат.На 2 години и 3 месеца издаде багажа.После нов , който дадох в последствие на баща ми, и там си остана, и вчета пак няма никой в новия(който реално е на 2 години и 2-3 месеца)Акумулаторите бяха 75 АмперЧаса, което за 1.9 тд ми се види достатъчно.Ама на... късмет.
Коментар
-
имаше една книжка навремето, името не помня, обаче беше руска /естествено/ и 50 страници такива трикове. Оттам помня заместването на ремък с чорапогащник, както и начин да заредиш акуто- вдигаш гумата, вкарваш на 5та и с ключа за гуми въртиш. А това с въжето не съм го чувал, сигурно е възможно, обаче то е малко като бутането- ако мога да я бутна, ще предпочета да бутам колата и да запаля, отколкото да се чудя как да го увъртам тва въже и т.н.Е, ако не е камион де. Освен това новите коли са с датчик на хол и искат да превърти кол вал през датчика, демек искат малко повече въртене от карбуратор.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Сега аз да споделя малко личен опит по отношение на екстремните ситуации. Ако пътувате зимно време из северна и особено североизточна България, освен лопата, в багажника си носете задължително въже, къса брадва, чук, тел, клещи и бандажна лента... дано да не разбирате защо
Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Коментар
-
Абе кво те бърка датчика на хол!?Вдигаш колата,слагаш на 4-5 оствяш на контакт и дръпаш РЕЗКО въжето,ако пак ви е много сложно на всички си представете една бензинова резачка.Аз гледам да ги науча на нещо,те филосовстват.Само да те питам как ше буташ ако е заледено или е с преспи или е кално?Тва всичкото го прави един човек с един крик.Чисто хипотетично си сам на риба и акумулатора те дъни щото си си светил намсиколко време,наблизо коли да ти дадат ток нема,аре бутай я самИ накрая,щото май ше спра да пиша у тоя форум,поне един от скептиците да дигне колата на крик и да пробва ей така за спорта и после да напише на себеподобните си какво се е случило.Са се сещам за вица за различните форуми,май не е само вицpakumba написа:имаше една книжка навремето, името не помня, обаче беше руска /естествено/ и 50 страници такива трикове. Оттам помня заместването на ремък с чорапогащник, както и начин да заредиш акуто- вдигаш гумата, вкарваш на 5та и с ключа за гуми въртиш. А това с въжето не съм го чувал, сигурно е възможно, обаче то е малко като бутането- ако мога да я бутна, ще предпочета да бутам колата и да запаля, отколкото да се чудя как да го увъртам тва въже и т.н.Е, ако не е камион де. Освен това новите коли са с датчик на хол и искат да превърти кол вал през датчика, демек искат малко повече въртене от карбуратор.Bravo 1.2 16v
Lancia Dedra 1.8 16v
Suzuki GSXR250R
Коментар
-
Това става ли на дизелова кола/камион, защото колегата за такава говори? Зиловете май бяха само бензинови?PREDATORst написа:Гледам че си чисто нов!Но ше ти кажа как го правят в Сибир,ако имаш въже и крик разбира се.Вдигаш колата на крик от страната на едното от задвижващите колела,навиваш около вдигната гума въже противно на посоката на задвижване,оставяш колата на контакт,и след това РЕЗКО и СИЛНО идръпваш въжето,колата ПРОСТО ПАЛИ,Така съм палил ЗИЛ в преспи.Добре е да се знаеqwerqwer написа:Ако ме издъни следва:"обади се на приятел" за да ми даде тоци от неговата кола. Понеже карам дизел и не е желателно да паля с бутане, но засега поне на тази кола не ми се е случвало да ме дъни акумулатор. На предната съм имал случка с акумулатор- МЪРТВА КЛЕТКА. Ефекта е много гаден, тогава дори и да ти дават ток от друга кола пак не можеш да запалиш и така докато се усетиш че е заминала клетка.
Коментар
-
http://www.vbox7.com/play:59886c95e6PREDATORst написа:Абе кво те бърка датчика на хол!?Вдигаш колата,слагаш на 4-5 оствяш на контакт и дръпаш РЕЗКО въжето,ако пак ви е много сложно на всички си представете една бензинова резачка.Аз гледам да ги науча на нещо,те филосовстват.Само да те питам как ше буташ ако е заледено или е с преспи или е кално?Тва всичкото го прави един човек с един крик.Чисто хипотетично си сам на риба и акумулатора те дъни щото си си светил намсиколко време,наблизо коли да ти дадат ток нема,аре бутай я самИ накрая,щото май ше спра да пиша у тоя форум,поне един от скептиците да дигне колата на крик и да пробва ей така за спорта и после да напише на себеподобните си какво се е случило.Са се сещам за вица за различните форуми,май не е само вицpakumba написа:имаше една книжка навремето, името не помня, обаче беше руска /естествено/ и 50 страници такива трикове. Оттам помня заместването на ремък с чорапогащник, както и начин да заредиш акуто- вдигаш гумата, вкарваш на 5та и с ключа за гуми въртиш. А това с въжето не съм го чувал, сигурно е възможно, обаче то е малко като бутането- ако мога да я бутна, ще предпочета да бутам колата и да запаля, отколкото да се чудя как да го увъртам тва въже и т.н.Е, ако не е камион де. Освен това новите коли са с датчик на хол и искат да превърти кол вал през датчика, демек искат малко повече въртене от карбуратор.
Коментар
-
Става ма треа да си по якичък у ръцете и малко по дълго въже за повече намотки да може да преодолее компресиятаdikanio написа:Това става ли на дизелова кола/камион, защото колегата за такава говори? Зиловете май бяха само бензинови?PREDATORst написа:Гледам че си чисто нов!Но ше ти кажа как го правят в Сибир,ако имаш въже и крик разбира се.Вдигаш колата на крик от страната на едното от задвижващите колела,навиваш около вдигната гума въже противно на посоката на задвижване,оставяш колата на контакт,и след това РЕЗКО и СИЛНО идръпваш въжето,колата ПРОСТО ПАЛИ,Така съм палил ЗИЛ в преспи.Добре е да се знаеqwerqwer написа:Ако ме издъни следва:"обади се на приятел" за да ми даде тоци от неговата кола. Понеже карам дизел и не е желателно да паля с бутане, но засега поне на тази кола не ми се е случвало да ме дъни акумулатор. На предната съм имал случка с акумулатор- МЪРТВА КЛЕТКА. Ефекта е много гаден, тогава дори и да ти дават ток от друга кола пак не можеш да запалиш и така докато се усетиш че е заминала клетка.Bravo 1.2 16v
Lancia Dedra 1.8 16v
Suzuki GSXR250R
Коментар
-
Мерси Краси за линка,ам кат познавам българина пак ше му е трудно да повярва доде сам не го направиkrasio_79bs написа:http://www.vbox7.com/play:59886c95e6PREDATORst написа:Абе кво те бърка датчика на хол!?Вдигаш колата,слагаш на 4-5 оствяш на контакт и дръпаш РЕЗКО въжето,ако пак ви е много сложно на всички си представете една бензинова резачка.Аз гледам да ги науча на нещо,те филосовстват.Само да те питам как ше буташ ако е заледено или е с преспи или е кално?Тва всичкото го прави един човек с един крик.Чисто хипотетично си сам на риба и акумулатора те дъни щото си си светил намсиколко време,наблизо коли да ти дадат ток нема,аре бутай я самИ накрая,щото май ше спра да пиша у тоя форум,поне един от скептиците да дигне колата на крик и да пробва ей така за спорта и после да напише на себеподобните си какво се е случило.Са се сещам за вица за различните форуми,май не е само вицpakumba написа:имаше една книжка навремето, името не помня, обаче беше руска /естествено/ и 50 страници такива трикове. Оттам помня заместването на ремък с чорапогащник, както и начин да заредиш акуто- вдигаш гумата, вкарваш на 5та и с ключа за гуми въртиш. А това с въжето не съм го чувал, сигурно е възможно, обаче то е малко като бутането- ако мога да я бутна, ще предпочета да бутам колата и да запаля, отколкото да се чудя как да го увъртам тва въже и т.н.Е, ако не е камион де. Освен това новите коли са с датчик на хол и искат да превърти кол вал през датчика, демек искат малко повече въртене от карбуратор.Bravo 1.2 16v
Lancia Dedra 1.8 16v
Suzuki GSXR250R
Коментар
-
Аз не съм го правил от казармата,ама баща ми чат пат пали така Сеат кордоба моноинжекцион.Първия път пред завода дето работеше,охраната му се смяла че му паднал акумулатора пък тий вдига колата на крик и после гледали кат пръднали.Не че съм на половина руснак,ама в тайгата с техните атмосферни условия в сибир хората са способни на чудеса от храброст.До последно преди 10 години като ходих не гасяха градските автобуси зимата.И само там съм виждал как зимата палят огън под картера на камионите за да ги запалят,иначе го правеха със бензинови лампиkrasio_79bs написа:Нямам идея дали става и на нашите автомобили.Реално погледнато имат повече електроника.Бензиновата помпа и тя работи на друг принцип.Ех едно време кат имаше манивели,нямаше скептицизъм. :DBravo 1.2 16v
Lancia Dedra 1.8 16v
Suzuki GSXR250R
Коментар
Реклама
Collapse





Коментар