stooes написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дали да не сложа зимните гуми...
Collapse
X
-
Ако автомобила няма ABS в кофти ситуация всеки набива рязко спирачката - примерно дете на пътя - тогава колелата блокират и се почва едно пързаляне при което след теб остават черни дебели черти от гумата - ако огледаш протектора - предния му ръб се огризва на мястото където се е случилоАко е зимна гума лятно време асфалта е напечен да речем на 30 градуса - гумата в точката на триене прекалено прегрява и прекалено омеква (тя и без това си е мека) и вече почва да се пързаля (най-горния слой става като смазка) ..Но ако имаш АБС гарантирам че зимната ще спира по-добре защото не се нарява в 1 точка, колелото не спира да се върти..Изпитал съм и двете ситуации лично. VW Passat - чистак нови зимни - goodyear ultragrip 7 - блея нанакъде с около 25-30 поглеждам напред тоя спрял - бам на спирача .. 2 метра черни черти, спрях нямаше ударСлужебната Dacia чисто нови Michelin Alpin - един тъпак ми сече пътя, прави ляв завой от крайна дясна лента и не поглежда че аз се движа в лявата лента с около 50-60 набих спирача ABS веднага се включи - след 3-4 метра спиране (нямаше повече място) го надъних - това не е важно - но после си търсих черните линии - ами нямаше - имаше следи но нищо общо с чернилка - следите бяха много по малко ..Бабуните на изхода от Сз към Хасково ги минавам винаги и по 1 и същи начин намалям последните метри по интензивно и като слязох от зимните гудеър (тва става средата на юни - тоава отпуснаха летните) и се качих на континентала (водят го най-добра гума за 2014 за този размер) по същия начин си спирам като хич не мисля, че не съм тествал как ше спират тия гуми нали ... нищо общо със спирането на зимните .. как не разковах предния мост не знам.. ама оцеляДругия пример - в Сз - идвам от индустриална зона и на светофара на Калояновско шосе от там винаги изпреварвам нагоре в завоя в лявата лента с газ - лятото зиминте стояха много по добре а с летните ми "олеква" предница и недозавива ..Както и да е. Питай който си решиш гумаджия да ти каже. Зимната или Лятната ти държат по-добре колата лятото .. Ама не келеш дето бачка от 6 месеца ами стар гумаджияLane Staley написа:И как става тоз мурафет, да имаш по-добро сцепление, а спирачния ти път да е по-дълъг?stooes написа:Наскоро водих тоя спор и се пообразовах. Та затова пиша. Пропуснал съм да напиша минусите на карането със зимни гуми лятото - повишен разход на гориво и по дълъг спирачне път при екстремно спиране (вероятно)Но минуса повишен разгод е поради ПО ДОБРОТО СЦЕПЛЕНИЕА факта че е вероятно да имате по-дълъг спирачен път при екстремо спиране е поради това, че е вероятно гумата да стане прекалено "лигава" при нагряването от триенето при спиране (при положение че колелото е блокирало), но ако автомобила има ABS няма да се получи така, защото няма да има екстремно прегряване на едно място.Но повишаването на разхода не е чак толкова голям - вероятно няма да е литър на 100 .. та за 2 кинта на 100 да имаш по-добро сцепление си струваhttp://www.beka-auto.com/gumi/avtomobilni-gumiстатията с е доста добра и общо взето в думите ми няма никъде глупости по скоро Глупости и то доста прочетох в предишните 7 страници...Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
Предпочитам да питам производителя на гуми, вместо бай Иван, гумаджията от 30 години:Примерно:http://www.continental-tires.com/www...summer_en.htmlA20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Теоретично си прав за това.Ето друго:http://www.tyrereviews.co.uk/Article...ance.htmИли друго:style34 написа:Абе производителят има полза хората да купуват и летни и зимни гуми, така че не е показателен. Не казвам, кое как е, само да не се вярва на някой, който има за цел да ти продаде нещо.
И за теорията със 7-те градуса:
Има още хиляди независими тестове и доказателства.И всички тези тестове са направени на студен асфалт - около 20 градуса.А какво става лятото, когато асфалта е 60 градуса никой не повдига този въпрос...И пак предпочитам да вярвам на всички други доказателства, вместо на бай Иван.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ако стигна до там някой друг да ми обяснява коя гума държи по-добре МОЯТА кола, значи работата хич е е добре.Имам два комплекта гуми - зимни и летни. От различни производители. Защото за летните съм доволен от един производител, за зимните от друг. Преценено на база собствен опит + някои и други класации за стесняване на кръга за тестване.Хубаво си тръгнал да е ограмотяваш, но нещо подборът ти на образователни източници куцаstooes написа:Както и да е. Питай който си решиш гумаджия да ти каже. Зимната или Лятната ти държат по-добре колата лятото .. Ама не келеш дето бачка от 6 месеца ами стар гумаджия
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
E що бре, теб не те ли кефи сученето и свиренето по завоитеstyle34 написа:Не бе съгласен съм. За мен лятото, при 40 градуса на слънце да караш със зимни гуми е направо мазохизъм.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Vredestein Official - http://youtu.be/y8m3pzxnD8cAктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Става защото увеличения разход не е от по доброто сцепление а от съпротивлението при търкаляне. Двете неща са малко различни.Относно тестовете..... гледал съм тест при който стара гума спира по добре от нова на вода. Ама фатката се крие там, че при стара гума се отварят повече канали.......Lane Staley написа:И как става тоз мурафет, да имаш по-добро сцепление, а спирачния ти път да е по-дълъг?stooes написа:Наскоро водих тоя спор и се пообразовах. Та затова пиша. Пропуснал съм да напиша минусите на карането със зимни гуми лятото - повишен разход на гориво и по дълъг спирачне път при екстремно спиране (вероятно)Но минуса повишен разгод е поради ПО ДОБРОТО СЦЕПЛЕНИЕА факта че е вероятно да имате по-дълъг спирачен път при екстремо спиране е поради това, че е вероятно гумата да стане прекалено "лигава" при нагряването от триенето при спиране (при положение че колелото е блокирало), но ако автомобила има ABS няма да се получи така, защото няма да има екстремно прегряване на едно място.Но повишаването на разхода не е чак толкова голям - вероятно няма да е литър на 100 .. та за 2 кинта на 100 да имаш по-добро сцепление си струваhttp://www.beka-auto.com/gumi/avtomobilni-gumiстатията с е доста добра и общо взето в думите ми няма никъде глупости по скоро Глупости и то доста прочетох в предишните 7 страници...
Коментар
-
Язе съм с такива.chaveto написа:.... гледал съм тест при който стара гума спира по добре от нова на вода. Ама фатката се крие там, че при стара гума се отварят повече канали.......
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Съпротивлението не е ли в плюс при спиране?? (съответно в минус при ускорение /хаби конски сили/ - но като цяло е по-добре да имаш колкото може повече, че да те държи на пътя??) Лятната има по-малко съпротивление при търкаляне защото формата на протектора и твърдостта на гумата са коренно различни. Зимната е с едни вълнообразни нарези, които правят релефа по-мек, при което за да се търкаля трябва да се огъва - от там стъпротивление. Същото е ако караш велосипед на пясък .. Много мислих последните дни.... Все още вярвам, че зимната гума е по-добра от лятната (като цяло, не в частни случаи, като аквапланинг, ролинг резистанс и тн)Единственият ми довод е че зимната има повече гума. Лятната по-малко (повече палстмаса). Ако ми обясни някой как пластмасата ще спира по-добре от гумата или ще има по-добро сцепление с пътя се предавам...chaveto написа:Става защото увеличения разход не е от по доброто сцепление а от съпротивлението при търкаляне. Двете неща са малко различни.Относно тестовете..... гледал съм тест при който стара гума спира по добре от нова на вода. Ама фатката се крие там, че при стара гума се отварят повече канали.......
Работих в Англия 2 год. и гарантирам, че там карат само с летни гуми (поне регона където бях) и се сетих, че производителите ако успеят да "отворят" пазара там за зимни - те ти на печалба по 2. Съответно регионите, където се ползват главно зимни - пак важи. Това означава, че една огромна индустрия има много голям интерес. Същото е и със цигарите (подобно)Уважавани списания като АутоБилд или други "независими" съвсем спокойно могат да бъдат "поръчани" за тест - "такава" гума срещу "такава" .. идеята е да накарат потребителя да ползва 8 вместо 4 гуми.. Та. каучука е основата, същността на гумата. И ако се износва повече една гума - как това означава че е с по-малко сцепление, нали затова се износва? Частици от гумата толкова добре зацепват че се откъсват? Съответно още повече сцепление - силата необходима за откъсване на частицата ... лятнтата "къса" по-малко частици, защото силата необходима за откъсване е същата, но състава на гумата е по-твърд и от там по-малко износване и по не добро сцепление.Тук пишат колеги, чието мнение изключително уважавам. Не бих си позволил определения като "мазхоизъм" - "идиотизъм" "простотия" и тн.Поздрави!С. Стоев
Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар