Мн се извинявам за офтопика, но ми се ще да попитам jenshen73 и ele: Къде в Приселци са наслагали спящи полицали? Иначе по темата: Че трябва да се правят проверки, трябва. Но една от главните причини за тия масовки е има ли валидна гражданска отговорност, която проверка вече се прави служебно - ако няма данни в гаранционния фонд - директно ти казват да очакваш глоба и спиране от движение. Сигурно някои от вас вече са получили едни такива писма. И в крайна сметка - пилеем ресурс И за глупости, защото проверяват на пътя нещо, което може да се прави в някоя канцелария, че дори и автоматично...BTW, ако някой се сети за какво биха били полезни такива двойни проверки (отделно, че вече не знам защо трябва да имам и лепенка на стъклото) - нека даде идея.Като допълнение ето адрес откъдето да проверите дали имате валидна гражданска за пред държавата: http://guaranteefund.nat.bg/goreport.jsp
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Полицаите полудяха
Collapse
X
-
Точно на единственият главен път в Приселци - тоя дето минаваш по него за да стигнеш от Варна до Бургас например... Или обратно.Сложиха ги в средата на март нейде. Не помня точна дата, но на отиване към Бургас ги нямаше, а на връщане - бяха успяли да ги набодат всичките. Не са кабари, а цели ленти.kufeiko написа:Мн се извинявам за офтопика, но ми се ще да попитам jenshen73 и ele: Къде в Приселци са наслагали спящи полицали?Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Преди година и нещо докато все още бях с нашенска книжка, сглобих един такъв красив скандал в мизерната Първа инв Банка, правят се на отворени, не можело да изтегля едни 80 лева дето ми ги превеждат с шоф книжка, трябвало ЛК......къде ли не звъняха все едно 100 милиона щях да тегля, а по закон е точно така........даже и с задграничен мое да се легитимира човек, проблем е ако нямаш един от трите документа за самоличност, а не ако нямаш лична карта.......аз и преди не давах ЛК при катаджийска проверка.......Immortal написа:(Въпреки, че има случаи да те карат да покажеш лична карта, въпреки че им показваш шофьорска книжка - което е абсурдно. Шофьорската книжка, съгласно закона за личните документи е законен и достатъчен личен документ за установяване на самоличността.Да де, ма та ноя етап тва е хартия на вятъра, щото никой нищо не мое да кажа на никой ако той си държи колата без ГО пред дома си.......проблем е ако я кара......търсят как някой леф да закъшат и плашат ората.........kufeiko написа:ако няма данни в гаранционния фонд - директно ти казват да очакваш глоба и спиране от движение. Сигурно някои от вас вече са получили едни такива писма.Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Бяха след ограничението 60км/ч на края на магистралата. Спираха за превишена скорост. В полунощ ме спряха на кръстовището преди Аксаково. Провериха само винетката и документите - ГО и преглед.ele написа:Днес пак бях във Варна - не видях някъде да има полицаи, даже и на обичайното място ги нямаше.
Коментар
-
Вчера се прибирах от София и срещнах, по-точно настигнах само една патрулка, с която се гаврих от Мездра до Враца. Малко пред баира преди Ромпетрол тръгнах да ги изпреварвам, защото се движеха маааалко по-бавно от мен, а шофьорчето се опитва да ме провокира. Около 200-300 м карахме паралелно и видях, че на предното стъкло имаше радар с камера, но круизконтрола си поддържа 90, а полицаите с Астрата трябваше да преминат на по-ниска предавка, при което загубиха скорост и изостанаха. Във Враца вече не им издържаха нервите и ме изпревариха с мръсна газ с поне 80 км/ч., но през цялото време спазвах стриктно ограниченията и не им оставих никакъв шанс да ме хванат в издънка. :DНяма начин да няма начин!

Коментар
-
Точно така и трябва да е, ама според едно интервю с някво шефче в КАТ (което за съжаление в момента не мога да издиря), всяка регистрирана кола трябвало да има ГО. Караш - не караш, проблема е твой, държавата трябва да събира пари.ФЕРАРИСТ написа:Да де, ма та ноя етап тва е хартия на вятъра, щото никой нищо не мое да кажа на никой ако той си държи колата без ГО пред дома си.......проблем е ако я кара......търсят как някой леф да закъшат и плашат ората.........
Коментар
-
Държавата не ги събира парите, събират ги застрахователите. И аз съм на мнение, че всички коли трябва да имат ГО - първо защото така е заложено в закона, и второ - ГО не е за водача на автомобила, а за всички останали, тъй като им гарантира, че ще получат обещетение при евентуална катастрофа. А и знаем българинът какъв е сметкаджия и масово ще се кара без застраховка, щото няма полиция, пък той отивал само до съседния блок....kufeiko написа:Точно така и трябва да е, ама според едно интервю с някво шефче в КАТ (което за съжаление в момента не мога да издиря), всяка регистрирана кола трябвало да има ГО. Караш - не караш, проблема е твой, държавата трябва да събира пари.ФЕРАРИСТ написа:Да де, ма та ноя етап тва е хартия на вятъра, щото никой нищо не мое да кажа на никой ако той си държи колата без ГО пред дома си.......проблем е ако я кара......търсят как някой леф да закъшат и плашат ората.........
Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
Що ли ми се струва че се говорят празни приказки. Ако колата си стои и не се кара през годината нито винетка и купуваш, нито застраховка ГО правиш. Друг е въпроса, че подлежиш на санкция, ако се качиш и я преместиш пък то било и на 50метра. Какво би станало ако си имаш платена гражданска и всичко останало, прибираш се с колата пред дома си , хапваш си ,пийваш една две ракии и ти идва на ум че трябва да отидеш и вземеш нещо от колата . Отваряш я и през това време полицаите кажат проверка за алкохол ,какво правим тогава ? Колата не е в движение и ти не кормуваш, тъй че няма наказание. Същото е и с колата ако не си и платил гражданска, но не я караш . Мисля че тук спора е излишен
Коментар
-
Не е така, Коцев.Специално за застраховките и аз съм сигурен, че ВСЯКА кола, която не е спряна от движение, ТРЯБВА да има застраховка ГО.Знам колко е абсурдно, но е така.Изискването е от ЕС, според което над 95% от РЕГИСТРИРАНИТЕ автомобили трябва да имат ГО, за да няма контрол за наличие на застраховка на българските автомобили по границите. А няма как да се знае дали Бай Стоян си кара Москвича или не - щом е регистриран и официално не е спрян от движение - то той във всеки един момент може да запали и да тръгне, както и да блъсне някой случайно преминаващ точно тогава друг автомобил.Не ми се търсят сега нормативните документи за това, че съм на работа и само погледнах във форума, но е така, гарантирам.
Коментар
-
Търси ги нормативните документи ,но няма да намериш такива . Аз лично съм се интересувал защото имам две коли и исках едната само да стои в готовност без гражданска и без винетка . Отговора беше че може само трябва да заплатя данъка че той е задължителен . Попитах мога ли да не минавам годишен преглед с колата след като не я карам . Отговора беше че може ,но когато реша след година ли след две ли да я пусна в движение ,то първо и правя ГО и с платформа трябва да я закарам до пунк където да и извършат преглед и чак тогава мога да се движа с нея. Та тъй че не е задължителна гражданската отговорност, ако колата ти стои в гаража и не се кара цяла година . Така че спирането от движение не значи че трябва да свалиш номерата и ги занесеш в КАТ. Просто я закотвяш на едно място ,плащаш си данъка и пей сърце.
Коментар
-
Да, права си - застрахователите (главно - вече има 2% данък, така че и държавата взима своето) ги събират. Според мен ГО трябва да е задължителна само за МПС, които се ползват, но неползването им да не е свързано със загубата на един ден и десетки левове такси към КАТ, но както ти казваш - щом са избачкали закон, дето да задължава по всяко време да има ГО - трябва да се спазва, дори и да не сме съгласни с него. Точно масираните проверки за валидна ГО от пътна полиция обаче са ми неразбираеми - защо се правят след като е много по-лесно това да стане чрез гаранционния фонд, че и явно вече става? И защо все още имаме стикери по стъклата си? Дано да се ориентират скоро и да не си губим взаимно времето.EDIT: само да добавя снимка на писмото от гаранционния фонд и допитване до адвокат, макар и израсено с крайно малко думиele написа:Държавата не ги събира парите, събират ги застрахователите. И аз съм на мнение, че всички коли трябва да имат ГО - първо защото така е заложено в закона, и второ - ГО не е за водача на автомобила, а за всички останали, тъй като им гарантира, че ще получат обещетение при евентуална катастрофа. А и знаем българинът какъв е сметкаджия и масово ще се кара без застраховка, щото няма полиция, пък той отивал само до съседния блок....
http://www.ins-brokeronline.com/uved...94cb6637402b9e
Коментар
-
То на думи е хубаво , но защо в практиката се получават неща дето трябва да са задължителни за застрахователите, а не само за застраховащите се ??? Гледахте ли вчера репортажа по телевизията за камиона който на 6 ноември миналата година влезна в една къща и застраховатилите се опъват да платят обещетението на човека . Чак след намесата на екип на телевизията и след излъчването на репортажа само за един ден изплатиха обещетението на човека . Така ли трябва да бъде ? Може да им се ще на застрахователите всяко превозно средство да е застраховано но си има и правни норми че след като не се използва превозното средство може и да не се застрахова . Ще бъде както каското . Който иска си прави каско . Нека си изменят закона така, че хванат ли на пътя кола без гражданска да я конфискуват незабавно , а не да задължават за щяло и нещяло да се плаща.
Коментар
-
според мен е правилно и задължително всяка кола без значение ползва ли се или не да има ГО, в думите ти има логика, с много от тях съм съгласен, но може би си гледал статистиките колко много коли са без сключена застраховка, бъди сигурен голям процент от тях са в движение, това са предимно коли от малки градчета и села където хората се познават и няма кой да ги провери и глоби. братовчед ми беше засечен и ударен от кола преминавайки през село, и изненада - колата която го удари нямаше ГО.коцев написа:То на думи е хубаво , но защо в практиката се получават неща дето трябва да са задължителни за застрахователите, а не само за застраховащите се ??? Гледахте ли вчера репортажа по телевизията за камиона който на 6 ноември миналата година влезна в една къща и застраховатилите се опъват да платят обещетението на човека . Чак след намесата на екип на телевизията и след излъчването на репортажа само за един ден изплатиха обещетението на човека . Така ли трябва да бъде ? Може да им се ще на застрахователите всяко превозно средство да е застраховано но си има и правни норми че след като не се използва превозното средство може и да не се застрахова . Ще бъде както каското . Който иска си прави каско . Нека си изменят закона така, че хванат ли на пътя кола без гражданска да я конфискуват незабавно , а не да задължават за щяло и нещяло да се плаща.
Коментар
-
Я си представете, че ви открадвнат колата, която стои от Януари пред блока без винетка и ГО. И тоя автоджамбазин вземе, че направи някоя катастрофа, както един влезе в ОМВ Люлин през витрините и после успее да избяга. При кого мислите ще дойдат първо?А ако колата е на пенсионер - Форд от 1989 година и човека няма пари за застраховка, а какво остава да плати 40-50 хил лв. щети.Затова по-добре я спри от движение да ти е мирна главата!Няма начин да няма начин!

Коментар
Реклама
Collapse





Коментар