Темата се измести малко, ама и аз да се включа.А я си представете, че колата ви е в гаража, в частен имот от близо година и получите такова писмо. На кого може да навреди тогава? Мисля, че това със застраховката е пълна глуспост.Очаквам скоро и аз да получа такова писмо, защото застрахователят ми не ме е регистрирал. Ето тук може да си проверите - http://www4.fsc.bg/insn/ Друг е въпроса,че с тези писма трудно ще ни вземат парите. Дори не е препоръчано писмо. При моя позната пристигна последния ден, преди изтичане на срока. Така че лесно може да се каже, че такова писмо не сте получавали
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Полицаите полудяха
Collapse
X
-
Ето ти отговор на този въпрос в един юридически форум:МПС което е регистрирано и не е спряно от движение задължително трябва да има действащ договор за гражданска отговорност на автомобилистите. Спирането от движение е формален акт, отразява се в регистрите на КАТ и не е идентично с това дали МПС фактически се използва или си стои в гаража - дори и да не е технически изправно. Собственикът на МПС винаги отговаря за това че не е сключил задължителна застраховка ГО на автомобилистите, независимо дали го управлява или не. Водач, който не е собственик също отговаря, но само ако управлява МПС за което няма действаща застраховка от този вид. Административната отговорност за липса на застрахователен договор е по чл. 315, ал.1 от КЗ, вр. чл. 259, ал.1, т.1 от КЗ - от 400 до 600 лв., а при повторност от 2000лв. В ЗДвП са предвидени и принудителни мерки: отнемане на СУ на МПС на водача и спиране от движение на МПС спрямо собственика. И двете мерки действат до представяне на валидна застрахователна полица. Освен това по ЗДвП има глоби за неносене на полица и за непоставяне на застрахователен стикер на предното стъкло. Наличието на застраховка се доказва кумулативно с полица и стикер. Затова въпросните писма са превантивни и след това наистина се изпраща информация на КАТ. ПОВЕЧЕ ПО ТЕМАТАкоцев написа:Търси ги нормативните документи ,но няма да намериш такива .
Коментар
-
Добре де .Ами нали и сега колите са по улиците имат стикер за минат годишен преглед пък нямат за застраховка . Защо оторизираните органи стоят със скръстени ръце та не предприемат мерки? Какво като кажат от утре всяка кола да има гражданска отговорност било то със закон ? От трън ,та на глок . Същите тия по селата пак ще си ги карат и няма да се застраховат . И какво правим тогава ??? А обяснете ми сега .
Коментар
-
И още малко по темата - както неведнъж съм казвал - държавата България отдавна е фалирала. Скорошната масова катаджийска акция за налагане на глоби беше потвърждение на това.Тези писма - също.Парите за застраховките, казвате, отиват при застрахователя.Да.Ама писмата ви идват от гаранционния фонд, който е държавен, и глобите (от 400 до 600 лв, и 2000 при второ нарушение) ще идат в бюджета.Така че няма нищо случайно, нито нищо странно... всичко е ясно.П.П. И ние получихме такова писмо за Делтата, която физически вече не съществува, но официално все още не е отписана, щото мързеливия ми брат все не намира време да я отпише.
Коментар
-
Точно де...И тия по селата получават такива писма, и утре като получат и актовете си с препоръчана поща за глоби от 400 до 600 лв, пак да не се застраховат.Смятам, че обяснихкоцев написа:Добре де .Ами нали и сега колите са по улиците имат стикер за минат годишен преглед пък нямат за застраховка . Защо оторизираните органи стоят със скръстени ръце та не предприемат мерки? Какво като кажат от утре всяка кола да има гражданска отговорност било то със закон ? От трън ,та на глок . Същите тия по селата пак ще си ги карат и няма да се застраховат . И какво правим тогава ??? А обяснете ми сега .
И не е "ще", бай Иване, защото такъв закон има, и то отдавна (от 2007 мисля че е). Това, че досега не са налагали глоби по него, е само пропуск в системата, който сега явно отстраняват.
Коментар
-
Аз пък искам да задам въпрос - за какъв чеп му е на някого кола, която не се кара? Това противоречи на какъвто и да е здрав разум. Имам приятел моряк - по 6 месеца е на рейс, слиза за 2-3 месеца и пак е в морето. Като си е на сушата - кара само с таксита, пеш или с автобуса. Не е като да няма пари за кола, но твърди, че НЯМА смисъл да има нещо, което на практика ще кара 2-3 месеца, а през останалото време ще го мисли. Последно води приятелката си на екскурзия до Гърция - нае кола.Тъй, че ако някой не е внимавал, особено колегата Коцев - за какво Ви е господин Коцев кола, която не карате, респективно не обслужвате???Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Бай ви Иван много е видял и патил и пак ще каже че от jds трънка заек няма да изкочи.Плашат Михаля с дървеното ножче . Ми то и сега си има закон нека го спазват и органите призвани да следят за спазването му да си влезат в ролята .
За това приветствам по пет пъти на ден да ни спират и неизрядните да си понисат наказанието . А превишилите скороста да им се отнема превозното средство немедленно.
ПП На въпроса за какво ми са две коли искам да кажа че съм загрижен за тая държава и си плащам както съм си и платил две граждански , две винетки и два данъка . :D Тая държава се нуждае от пари и аз ги давам .
Обаче погледнато реално за нещо което не се ползва не се и плаща нищо . Така спора със винетките беше , така и сега ако си спра колата и си оставя в гаража и стои без да излиза защо ми е гражданска отговорност??? Да ,като я изкарам от гаража и тръгна да правя обиколки около блока следва да имам и без застраховка съм престъпник . Две мнения няма. :D
Коментар
-
ЕДната си Алфа я изкорубих, поорязах, и ще я карам само на писта, и по подобни мероприятия, няма да я спирам от движение щото така ми е кеф чесно казано, ГО също няма да и правя, щото по пътищата също няма да я карам и така......ето ти принципно една причина.......jenshen73 написа:Аз пък искам да задам въпрос - за какъв чеп му е на някого кола, която не се кара? Това противоречи на какъвто и да е здрав разум.Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Аз също получих две писма едно за купето и едно за мотора и двета стоят в гараж. Защо да имат гражданска? Аиде купето е кола може да я карам дори и зимата ама мотора да плащам за да хрантутя разни застрахователи ли, онзи ден изкарах купето измих го и си направих гражданска е не съм го карал от юни 2011 просто все съм на работа и със пикапа. В България много неща на са както по света защо е гражданска на колата а не на водача като тои е субективната прична за проишествия евентуално.Обичам си работата.
Коментар
-
Добре. Аз имам две неотписани коли. Хоби са ми. Вдигнал съм ги на трупчета на вилата. Изградил съм им пиедестал. Любувам им се със сутрешното кафе. Двигатели вече нямат. С номерата са обаче. Плащам им данъка, но не и застраховката...Някой беше питал защо са ми, когато не ги ползвам по предназначение. За мен те са важни и имат сантиментална стойност. Номерата съм си ги купил навремето с мои пари. Ай някой ме осъди, че не съм платил ГО за тях. Чакам...И имам юридическа обосновка, която ако не издържи в БГ ще издържи другаде, но за сметка на обикновения данъкоплатец в милата ни татковина.ПС: Колите са в моят личен двор. Не заемат обществена площ, не застрашават движението на редовите участници в него, а аз държа да си бъдат с регистрационните табели.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Най правилно е когато си направиш гражданска отговорност в някоя компания и при последвало произшедствие при което другия участник е виновен твоята компания да ти заплати щетите, а тя да си търси от виновника парите . Дали той има застраховка или не това нас не ни интересува . А сега ако те удари някой който няма такава застраховка ти трябва да водиш дела срещу него нищо, че най съвестно ти си си направил ГО.
Коментар
Реклама
Collapse







Коментар