Миналата година си купих от ибей и сложих пробно на една от колите ми LED DRL светлинки, ама не от тези евтините, а истински, с рефлектори, и най-вече с TÜV сертификат че са одобрени за дневни светлини в Германия. Е нямате си на идея за 3 седмици колко пъти ме спираха, и колко пъти искаха да ми пишат акт. Обяснявам им аз че хората са го измислили и е регламентирано в западна Европа, но те дори не знаят какво е "дневни светлини". Единия полицай даже ми каза че дневните светлини като понятие важало само за мотоциклети
Та след 3 седмици проблеми със закона ги изключих и си прехвърлих DRL-a на късите и сега ми светят на 60% и няма никакви ядове... Та мисълта ми е че още не си струва да се слагат ЛЕД светлини, защото полицаите ги мислят за халогени, и главоболията са излишни
Иначе моите светеха доста добре, виждаха се отдалеч.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Узаконяване на допълнителни светлини
Collapse
X
-
А някой ще каже ли какъв им е смисъла, особено в най-често срещания вариант: монтаж на дългите, които да светят на някакъв % от мощността си, но обикновено пак са много силни и дразнят отсрещните. А загрозяват и колите с тези облещени фарове в средата, но това е лично мнение. Какъв е смисъла от това, при положение че всеки електричар може да ви промени схемата така, че автоматично да се палят (и съответно да се гасят) стандартните къси светлини. Държите си ключето на светлините на положение "къси" и 7-10 секунди след подаване на контакт късите светлини се палят автоматично. Ако не искате да ви се палят, просто завъртате превключвателя на светлините в изключено положение. Проста работа.Valiosport написа:Колеги някой ще ме светне ли какво е това DRL
Едва ли законотворците (ама че комплимент им направихogi28b написа:Съкращение на Daytime Running Lights - дневни светлини. (Чл. 70 от ЗДП)
) са имали точно тези модули предвид. По-скоро си мисля, че някой от тях е чул, видял или прочел, че при новите коли има такова животно, наречено "дневни светлини" и го е вмъкнал в закона.
Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
смисълът е, че се пази рефлектора на късите +не свети таблотоне светят задните габаритине работи осветлението на номераи при коли с фабричен ксенон - пази крушките и баластите, които са прекалено скъпи (на афтърмаркета за 50 лева няма какво да му се мисли, освен трудния понякога монтаж-демонтаж...примерно Стило)
Коментар
-
Всяка промяна на каквито и да било възли от автомобила е "изменение на конструкцията". За промяна на конструкцията се счита дори промяна на цвета на дадена светлина (например зелени или сини габарити, каквито често виждам).Само да допълня, че в проекта на наредба АБСОЛЮТНО СА НЕДОПУСТИМИ промени по осветлението на автомобила.Допустимо е единствено замяната на осветителни тела (фарове, стопове, мигачи и др.) от НЕОДОБРЕН тип (т.е. без СЕ маркировка) с такива от същия вид с СЕ маркировка.Jimy написа:Immortal, умишлено ли говориш за: изменение на конструкция или така е написато дословно в закона? Защото с пускането на ДРЛ в даден автомобил, аз не виждам как ще се наруши конструкцията му.
Коментар
-
Точно това "включително" го няма в закона и един полицай тази година се опита да ми се прави на интересен точно на 1 ви март защо съм без включени светлини, като ми вади книжката с закона и ми прави кратък прочит. След това му казах че нещо липсва и това е думата "включително" взе да се почесва където не го сърби, каза ми че съм много отворен и ми върна документите.snake написа:Нашият закон не е променен все още, така че засега до 1 март включително.
Коментар
-
От любопитство прочетох малко от тая наредба и по-специално Приложение 2. Леле-е-е-е, направо се хванах за главата. Добре че не е приета.oВграждане на системата, възли или компоненти от нея, неотговарящи на съответните наредби (осветление и сигнализация) - недопустимоoМонтаж на светоизлъчващи устройства с променена мощност, ако се явяват неодобрени устройства и се заменят с одобрениЕто примери за които се изисква "Изпитвания и/или проверки"oЗапалителни и подгряващи свещи - сигурно ако си смениш свещите с иридиеви например - смъртен грях и законът те праска по главатаoСвързващи проводнициoМонтаж на огледало за виждане назад и на устройство за непряко виждане - сигурно включва и камера за задно вижданеoМонтаж на аудио-визуална техника, навигационна система !!! и др.Малко допълнение - цените на Технотестhttp://www.technotest.bg/resources/TSENI2010.pdfТам са написали:ЛАБОРАТОРИЯ "Акумулатори и ел.инсталации" - изпитване на ел.-оборудване - по договаряне (става въпрос за цената)Immortal написа:(* Такава наредба до ден днешен няма приета. Има един проект за такава наредба, публикуван ТУК. В нея има разни изисквания, но тъй като още не е приета и влязла в сила, засега няма да ги коментираме.)Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Абсолютно прав си!!! И като допълнение към това ще добавя следното:Immortal написа:Всяка промяна на каквито и да било възли от автомобила е "изменение на конструкцията". За промяна на конструкцията се счита дори промяна на цвета на дадена светлина (например зелени или сини габарити, каквито често виждам).Само да допълня, че в проекта на наредба АБСОЛЮТНО СА НЕДОПУСТИМИ промени по осветлението на автомобила.Допустимо е единствено замяната на осветителни тела (фарове, стопове, мигачи и др.) от НЕОДОБРЕН тип (т.е. без СЕ маркировка) с такива от същия вид с СЕ маркировка.Jimy написа:Immortal, умишлено ли говориш за: изменение на конструкция или така е написато дословно в закона? Защото с пускането на ДРЛ в даден автомобил, аз не виждам как ще се наруши конструкцията му.Добавям и цитат от информацията в отговор на официално запитване от страна на LUXIMA към ТехноТест:[quote:4d0b18d017]Могат ли да ме глобят за използването на Дневни светлини?Основното притеснение на всички нас е дали няма да бъдем глобени за включени ,,фарове за мъглаJimy написа:Колеги СЪВЕТВАМ ВИ, прочетете хубаво темата в tuning.bg!!! За дневни светлини наистина имаме право да ползваме, но както Riki888 предположи - ТЕ /ДРЛ/ трябва да са сертифицирани. Защото в противен случай КАТ-джиите казват: тези фиати нямат ДРЛ! не може да караш на дълги! това не са ДРЛ! ти НЕ караш АУДИ /при опит от моя страна да коментирам идентичната система монтирана при АУДИ,ХОНДА и др ,,точно на дългите!!!/ ... това е! За мое съжаление пак се дърпа спирачката на разумното и практичното!п.п. за съжаление след разговор с ТЕХНОТЕСТ-София стана ясно, че за узаконяване на ксенон е необходима автоматична система за регулиране на фаровете, а за ДРЛ модули е необходимо те да светят в петното на късите светлини, т.е. не трябва да се монтират на дългите ... поне аз така го разбрах инж.Иванов ... ?!п.п. и още нещо това удоволствие за узаконяване на светлини може да се случи само в София срещу 200лв+, защото колегите в другите градове нямат нужното оборудване.Riki888 написа:Откривам малко сбита информация по европейското и българското законодателство свързана с използването на дневни светлини.http://www.tuning.bg/avto-novini/drl...algariya-23124 ...Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Обаче предвид начина на светене на тези сертифицирани външни модули и изискването на европийския стандарт за къси ... нещо се разминава тук?!п.п. дали някой забелязва разлика в принципа и реално начина на светене на цитираните ДРЛ външни модули и тези при които се ползват наличните рефлектори на дългите, но с редуцирана мощност???DRL модулите се монтират към електрическата инсталация на автомобила, като в зависимост от монтажа могат да управляват, дълги светлини (стандарт за Америка и Канада) , къси светлини (стандарт за Европа) или допълнително монтирани (халогенни или ЛЕД)Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Пропускаш силата (интензитета) на светене на едните и на другите светлини.То по тая твоята логика и мигачите заслепяват, щото светят с 21 ватови крушки директно насреща ти... И те трябва да се забранят?!?Jimy написа:Обаче предвид начина на светене на тези сертифицирани външни модули и изискването на европийския стандарт за къси ... нещо се разминава тук?!п.п. дали някой забелязва разлика в принципа и реално начина на светене на цитираните ДРЛ външни модули и тези при които се ползват наличните рефлектори на дългите, но с редуцирана мощност???DRL модулите се монтират към електрическата инсталация на автомобила, като в зависимост от монтажа могат да управляват, дълги светлини (стандарт за Америка и Канада) , къси светлини (стандарт за Европа) или допълнително монтирани (халогенни или ЛЕД)
Коментар
-
На ГОЛФ 5 на приятел, фабрично са му светнати постоянно късите. Не може да ги угаси от никъде, освен софтуерно в сервиза... Не знам дали се брои за DRL, но запали ли колата, и късите си светват, независимо дали са включени или изгасени от копчето. Така дойде от магазина колата.Sev написа:не съм виждал европейска кола с DRL фабрично монтиран на къситевинаги са на дългите, халогените, или отделен диоден модул
Коментар
-
20% от 55W= 11W ; 30% от 55W=16.5W ... всеки може да го сметне тва, нали?! Ясно, че се търси под вола теле, но каква е логиката да не се узакони нещо ,за което има сертификат, нещо което води реално до конструктивно изменение /имам предвид външните ДРЛ модули с ЛЕД/ ? Защото в този случай и всеки ВЪНШЕН модул за алармена система е НЕ ЗАКОНЕН!Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Според мен, наличието на сертификат за съответствие и одобрение на типа и монтаж съгласно указанията на производителя от оторизиран техник, автоматично узаконява инсталацията.Jimy написа:20% от 55W= 11W ; 30% от 55W=16.5W ... всеки може да го сметне тва, нали?! Ясно, че се търси под вола теле, но каква е логиката да не се узакони нещо ,за което има сертификат, нещо което води реално до конструктивно изменение /имам предвид? Защото в този случай и всеки ВЪНШЕН модул за алармена система е НЕ ЗАКОНЕН!
Коментар
Реклама
Collapse






Коментар