Всичко е възможно с две торби цимент в багажника. :D
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Навън вали сняг ,а аз съм с летни гуми...
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Аз се чудя на такива хора - трябва да си някой, който няма никакви проблеми и е абсолютно безгрижен човек и си търси адреналин, за да излезе в такова време с летни гуми. Аз само като доближа гаража, ме побиват тръпки, ако си помисля да изляза с летни гуми, да оставим настрана, че просто не ми се участва в такова приключение. Чудя се на упорството и безотговорността на някои - гледаш го, колата му се хлъзга насам-натам, той иска напред, тя отива назад, но той продължава да пали гуми. Никой не отрича превъзходството на летните гуми навсякъде освен на сняг, но сега просто е снежно време и с летни гуми не става.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Приятелю, отбелязвайки факта, че имаш 6 пъти повече постове от мен, а съм регистриран в този форум 2год. преди теб, показва че доста повече чета, отколкото пиша. И когато пиша го правя само тогава, когато наистина имам какво да споделя. Може би си написал в този форум и 6 пъти повече глупости от мен, но възпитанието не е допуснало да го отбележа. А това което споделих е личен опит, който трупам от 24 год. зад волана. И снега беше повече от 10-те см. пред вас, и в никакъв случай не беше на киша, и температурата беше -2градуса, и имаше утъпкани коловози, и едно БМВ пред мен не можа да тръгне та се върна назад 10м да се засили и... още и още.А и щях да забравя - не не съм герой, но просто трябваше да прибера Пунтото от работа до гаража, където сега си стои и чака по-безснежно време.biker_81 написа:Поредните глупости на тема сняг.Явно толкова е имало и сняг.В момента на улицата пред нас има 10 см сняг на киша и коловози със лек наклон на горе на улицата.Има доста коли закъсали със зимни гуми ,как мислиш дали ще мръднеш и сантиметър с летния си корморан ?Или на някой по сериозен баир да спреш и да тръгнеш.Освен това пунтото е доста по проходимо от бравата,да не говорим пък от мареа комби или седан с метанова бутилка.А за леда със зимната гума поне на равното ще тръгнеш а с лятната няма и да отлепи.venco67 написа:Както обещах - пиша за експеримента, който си направих снощи. Пунтото с 4 нови летни "Корморана" се държа мъжки в снега. С малко зор тръгваше и също с толкова зор спираше. Но все пак никъде не ме подведе. Веднага след това по същия маршрут с Бравата с 4 зимни "Ласи" пътуването беше истинско удоволствие - никакъв проблем нито при тръгване нито при спиране. Преди падането на снега нямаше никаква разлика в поведението на двата автомобила. Моето лично заключение - зимните гуми имат предимство само и единствено на сняг. Но с по-внимателно шофиране не е проблем шофирането и с летни, стига разбира се, да имат добър грайфер. Виж на лед... там, може би само шипове помагат.Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
-
Колега много навътре се взимаш! Постът ми бе ироничен! :Dnikolovvd написа:Гуми Вида, ама друг път. Преди 10 и повече години слушам реклама за нови гуми пуснати в производство в завода. Отивам във фирменият магазин и питам за тях, а продавачката ми казва, че са направили 8 гуми експериментално, но са ги откраднали.Vladim написа:Иначе сигурно и сега можеш да си намериш гуми като Вида, но останалото няма, как да го промениш!
Като бастисах Уното и то при 50-60 км/ч (със сегашната кола това място го минавам с 80), беше с 2 нови видинки отзад и 2 мишелинки отпред. Резултата е ясен - повече неща да чувам за видински гуми.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
с летни става, ама да минеш 5-10-20-50 км на сняг, да прибереш колата, ама да минеш 500 км с летни на сняг след това 2 дни съм спал, така се чуствах. Козата си сака пръч и това е, не че не мога да овладея колата и с летни, ама със зимни е къде по-лесно и средната скорост, която държа е поне с 30%-40% по-висока, отколкото с летните.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Подкрепям!Има шофьори и шофьори. Едните и с вериги да карат пак си остават идиоти.Една колежка ми се оплака, че на три пъти се е въртяла по кръстовищата днес. Колата и е от новите Корси и е с чисто нови зимни гуми. Аз от сутринта минах 110 км градско. Нито един път не се "издъних", а съм с летни гуми. Миналата зима пак карах с летни гуми...На тези, които сега ще ми скочат на веждитеvenco67 написа:Както обещах - пиша за експеримента, който си направих снощи. Пунтото с 4 нови летни "Корморана" се държа мъжки в снега. С малко зор тръгваше и също с толкова зор спираше. Но все пак никъде не ме подведе. Веднага след това по същия маршрут с Бравата с 4 зимни "Ласи" пътуването беше истинско удоволствие - никакъв проблем нито при тръгване нито при спиране. Преди падането на снега нямаше никаква разлика в поведението на двата автомобила. Моето лично заключение - зимните гуми имат предимство само и единствено на сняг. Но с по-внимателно шофиране не е проблем шофирането и с летни, стига разбира се, да имат добър грайфер. Виж на лед... там, може би само шипове помагат.
, искам да кажа хубаво да прочетат какво е написал колегата venco67.
Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Но пък като гледам статистиката, смъртноста и тогава и сега е една и съща, само че тогава никой не говореше за "война по пътищата".....Vladim написа:Верно, верно... ама тогава и опесъчаването беше порядъчно, колите бяха със 70% по-малко и дисциплината на ниво, и никой не бързаше за никъде! :D Иначе сигурно и сега можеш да си намериш гуми като Вида, но останалото няма, как да го промениш!emzo написа:Абе верно ли едно време , да кажем преди 20 години е нямало зимни гуми ?Че бащейко ми все така ми вика, едно време като нямаше зимни гуми .... кво ?
Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Днес отново цял ден щъкам из града с летните си гуми.Никакъв проблем никъде. Навсякъде сняг сутринта, сега последно като ходих до Еконта, навсякъде лед. Имаме си и наклони, не е като да няма.Само пешеходците ме притесняват в това време, щото си мислят, че на лед можеш да спреш когато те изненадващо решат да пресечат пред тебе.По принцип могат да пресекат, ако не се хлъзнат и паднат пред колата. Тогава става интересно... Затова и като видя пешеходец, дето се чуди какво да прави - свиря с клаксона, намалявам до спиране, и ако пак не ме разбере - леко свалям прозореца и споменавам женските му роднини по възходяща линия
Между другото, има една тайна, за каране с летни гуми през зимата, ама няма да ви я издам
Всъщност са няколко тайни правила
Коментар
-
Не бих казал, колега, че е една и съща.Разполагам с документ, (благодарение на Еле), който е официален документ на ООН - Европейската Икономическа Комисия в Женева и се нарича "Статистика на пътно-транспортните произшествия в Европа и Северна Америка", издаден през 2007Данни за България:Брой катастрофи през 1990: 6478Брой катастрофи през 2004: 7612Брой загинали през 1990: 1567 - няма "война по пътищата"Брой загинали през 2004: 943 Брой загинали през 2010 (до края на ноември): 711 - има "война по пътищата"Какво ли не правят медиите...ФЕРАРИСТ написа:Но пък като гледам статистиката, смъртноста и тогава и сега е една и съща, само че тогава никой не говореше за "война по пътищата".....
Коментар
-
От такива шофьори като тебе се получават задръстванията, по цял ден им гледаме сеира с летните гуми на сняг.gamma написа:Подкрепям!Има шофьори и шофьори. Едните и с вериги да карат пак си остават идиоти.Една колежка ми се оплака, че на три пъти се е въртяла по кръстовищата днес. Колата и е от новите Корси и е с чисто нови зимни гуми. Аз от сутринта минах 110 км градско. Нито един път не се "издъних", а съм с летни гуми. Миналата зима пак карах с летни гуми...На тези, които сега ще ми скочат на веждитеvenco67 написа:Както обещах - пиша за експеримента, който си направих снощи. Пунтото с 4 нови летни "Корморана" се държа мъжки в снега. С малко зор тръгваше и също с толкова зор спираше. Но все пак никъде не ме подведе. Веднага след това по същия маршрут с Бравата с 4 зимни "Ласи" пътуването беше истинско удоволствие - никакъв проблем нито при тръгване нито при спиране. Преди падането на снега нямаше никаква разлика в поведението на двата автомобила. Моето лично заключение - зимните гуми имат предимство само и единствено на сняг. Но с по-внимателно шофиране не е проблем шофирането и с летни, стига разбира се, да имат добър грайфер. Виж на лед... там, може би само шипове помагат.
, искам да кажа хубаво да прочетат какво е написал колегата venco67.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Подобно - макар че в твоята обстановка там, имам кошмарни изживявания на лед от биков мост към бившия млад техник и подлеза......Immortal написа:Днес отново цял ден щъкам из града с летните си гуми.Никакъв проблем никъде. Навсякъде сняг сутринта, сега последно като ходих до Еконта, навсякъде лед. Имаме си и наклони, не е като да няма.За БГ говоря, Европа не ме интересува, още не сме в Европа......от почти 30 години насам у нас мре между 850 и 1200 души.......преди знаете какво беше движението, нямаше бегове, колан никой не слагаше, рядко се караше над 130кмч - сега беци, колани, могъщи коли, трафика е поне 6-7 пъти по голям - жертвите същите.....Immortal написа:Не бих казал, колега, че е една и съща.Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
взе ми го от устата колега ,половината с летни гуми и всеки вика нямам проблеми бавничко бавничко и се придвижих без проблем,да ама някои хора бързатpi4_s_bravo написа:От такива шофьори като тебе се получават задръстванията, по цял ден им гледаме сеира с летните гуми на сняг.gamma написа:Подкрепям!Има шофьори и шофьори. Едните и с вериги да карат пак си остават идиоти.Една колежка ми се оплака, че на три пъти се е въртяла по кръстовищата днес. Колата и е от новите Корси и е с чисто нови зимни гуми. Аз от сутринта минах 110 км градско. Нито един път не се "издъних", а съм с летни гуми. Миналата зима пак карах с летни гуми...На тези, които сега ще ми скочат на веждитеvenco67 написа:Както обещах - пиша за експеримента, който си направих снощи. Пунтото с 4 нови летни "Корморана" се държа мъжки в снега. С малко зор тръгваше и също с толкова зор спираше. Но все пак никъде не ме подведе. Веднага след това по същия маршрут с Бравата с 4 зимни "Ласи" пътуването беше истинско удоволствие - никакъв проблем нито при тръгване нито при спиране. Преди падането на снега нямаше никаква разлика в поведението на двата автомобила. Моето лично заключение - зимните гуми имат предимство само и единствено на сняг. Но с по-внимателно шофиране не е проблем шофирането и с летни, стига разбира се, да имат добър грайфер. Виж на лед... там, може би само шипове помагат.
, искам да кажа хубаво да прочетат какво е написал колегата venco67.TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
Абсолютно!@ФЕРАРИСТ: Данните са за България.Аз пак повтарям - със зимни гуми е по-добре - ФАКТ! Но и с летни е съвсем възможно да се кара, стига да не са някакви галоши де...Проблемите стават от шофьори, които не знаят как се кара през зимата в сняг и лед.Айде, да си издам правилата, които сигурно мнозина от вас знаят - важат и за летни, и за зимни гуми!1. Много важно е, особено когато се потегля на сняг/лед - на гумите да не отива голям въртящ момент. Тръгвате винаги на минимум 2-ра предавка, за лед може и на 3-та с полусъединител. Не трябва да позволявате на гумите да боксуват. Аз на сняг не знам какво е 1-ва скорост.2. Никаква газ. Колата върви сама само с леко погалване на педала.3. Никога скорост над 30-35 км/ч в града. Ако при нормални условия пешеходец пресича на 100 м пред вас безопасно, то на сняг, и особено на лед това е много опасно. Той може и да мине, но може и да се подхлъзне и да падне пред колата. И тогава няма как да спрете!!! Мислете отдалеч!4. Никога не ползвам спирачка. Спирам само с понижаване на скоростите без газ. Спирачка само в последния момент, с многократно помпене (щото нямам АБС). Не трябва да допускате гумите да се хлъзнат.5. За преодоляване на наклони важи правило 1 - на 1 или 2 предавки отгоре, отколкото нормално го изкачвате. Ако прецените, че няма да изкачите наклона, не пробвайте изобщо, ако има трафик. По-добре изберете друг маршрут, отколкото да се видите в приключение.(Аз например точно заради това днес избягнах споменатия от ФЕРАРИСТ наклон, щото не бях сигурен дали ще го изкача - минах по успореден маршрут с по-дълъг, но по-лек наклон без проблеми).Та така! Лека и безаварийна зима пожелавам на всички!avvasilev написа:Моето скромно мнение е, че не са виновни летните гуми, а летните шофьори.
Коментар
Реклама
Collapse





Коментар